Dávám Tesle rok maximálně dva
Co jsi? Finanční ředitel Tesly, abys tady mohl psát takový sračky?
Někteří tu dávali Tesle maximálně tři čtvrtě roku.
Názor byl 2× upraven, naposled 3. 2. 2019 09:00
Ani ne, to bude trvat trochu déle, než to praskne. 😀
A co by jakože mělo prasknout? Upřímně, vy tomu vážně věříte, že Tesla za pár let zavře krám?Fakt?
Maximalne rok. A to uz poslednich 5 let
Tak tohle je jeste horsi nez se cekalo. Kumulovana ztrata na urovni $1 miliardy za rok 2018, konec dotaci v US, vyroba vyrazne pozadu za plany, a to jeste nezacali vyrabet Model 3 SE (Socka Edition), ktery tvori drtivou vetsinu predobjednavek a na kterem nevydelaji ani cent. Pricteme tragickou kvalitu a zdaleka nejhorsi spolehlivost. Pak cloveku nezbyva nez se zeptat - znas nekoho se zdravym rozumem, kdo by si koupil Teslu?Na druhou stranu Elon zaslouzi opravdovy obdiv. PR a marketing ma zmaknuty skvele a vzdycky najde nove a nove tupce, kteri mu doslova narvou sve penize. Staci placnout na Twittru nejaky nesmysl. Bravo Elon, Jsi borec.
No právě, představ si ten obrat, až ten socka edition model začnou ve velkém vyrábět a také prodávat.1 miliarda mínus v USD v automobilovém průmyslu je plivanec, obzvláště u atutomobilky, která teprve vzniká. GM měl za rok 2017 ztrátu 3 miliardy USD. Opel nebyl ziskový 16 let.Takový Xiaomi v roce 2017 vyprodukoval ztrátu 6 miliard USD a to je jen výrobce blbých mobilů a kravin okolo toho. A taky se z toho nijak neposral, protože prostě vyhodil ranec peněz za celosvětovou obchodní expanzi. Ono se mu to vrátí, tak jako Tesle.Tvé otázky "kdo by si koupil Teslu" jsou zbytečné a hloupé. Odpovědí jsou prodejní čísla a předobjednávky na rok dopředu.
Sice mají rezervace na několik let dopředu, ale na druhou stranu nabízí dodání novým zájemcům v kratší době. Z toho plyne, že vyrábí ty varianty vozů, na které nemá rezervace a hledá pro tyto dražší varianty nové zájemce, kterých zase tolik zřejmě není. Takže zatím neumí vyrobit levnější vůz pro ty původní rezervace. Přestože tedy výroba roste, tak na tu rostoucí produkci dražších variant asi nemá žádný velký přebytek "předobjednávek". Tzn. asi se tam zas tak moc nepotkává aktuální nabídka s původní poptávkou, což v kombinaci s klesajícími zisky při rostoucí produkci není zrovna ideální?
To vše potřebuje čas.Navyšování výroby s sebou nese její zlevňování, Tesla skutečně nemá problémy s odbytem, ale s výrobou. Vždyť prakticky prodává jen v USA a ve zbytku světa jen kape. Staví továrnu v Číně a připravuje továrnu v Evropě. Přijdou další modely, snižování ceny, doplňování trhů po celém světě.Applu trvalo 5 let, než se mu podařilo s blbým telefonem pokrýt celý svět. S elektromobily to není jednodušší, naopak.Ale to všechno přijde.Nevím kdo z Vás kdy budoval nějakou firmu a jakých rozměrů, ale nic jako "ideální" forma této činnosti neexistuje. Vždycky je to boj o život a na krev na hraně existence po dlouhá léta, s obdobími plných zoufalství a zmaru a ochoty to vzdát. I kdybys otevíral pitomej koloniál "Na růžku".Vše nové potřebuje přátele a Tesla je má.Nehledejte na Tesle to špatné, k ničemu to není, vážně ne.
Nepodezříval bych všechny ty investory, že jsou hloupí
Do teď nerozumím, proč si Tesla zaslouží tolik pozornosti oproti jiným automobilkám a je tak protěžována oproti ostatním.
Protože místní redaktoři bydlí u rodičů, do práce jezdí salinou a auto si půjčují od rodičů. Potom je posedlost Teslou pochopitelná...
A beres na to nejake prasky nebo cekas jak se to vyvrbi?
K pravde nejsou prasky zapotrebi.Ale pro ohybace reality bydlici u mamy jsou vhodne.
To že se zastáváš svého milence je pochopitelné a do jisté míry i správné.
Asi, že od vynálezu automobilu, je to první a jediná automobilka, která dokáže masově vyrábět a prodávat auta s jiným než spalovacím motorem. Teď už tomu rozumíte?
Ne.
To je blbé, ale já to už zkusil. Ostatní už patrně nemusí, protože to nejspíš máte chronické.
Určitě ne první ani jediná. Třeba Nissan jich prodává také docela dost a GM vyráběl Chevrolet EV1 také hezkých pár let (např.: https://fdrive.cz/clanky/elektromobily-kter... ... ). Ovšem zatím se to nikomu dlouhodobě nevyplatilo.Takže je pořád otázkou, kdo dokáže jako první vyrábět a prodávat auta s elektromotorem, která budou aspoň cenově srovnatelná (nebo dokonce levnější?) jako podobné vozy se spalovacím motorem, a přitom to pro něj nebude ztrátové. Tohle totiž zatím nedokáže ani Tesla.
S dotacemi $30k na auto (federalni danova uleva, statni danova uleva, emisni povolenky CO2 ve vysi 10-15% trzeb Tesly, nabor a vyhazov lidi na zaklade dotaci na zamestnanost, a pak penize prolevany z jinych statem dotovanych businessu) a porad v ztrate.Tak to bych rekl, ze to umi kazdy. Ale ne kazdy je takovej zoufalec, ze pro potlesk nekolika troubu zpali miliardy USD.Normalni automobilky delati to, co je v trzni ekonomice profitabilni. A EV a hybridy delaji jenom pro marketing - "i my mame tohle"
Není to nic osobního, ale kupíš ty bláboly jen co je pravda. Bez ohledu na postoj k dotacím ANO/NE, jsou samozřejmě dostupné pro každého.Takže úplně klidně mohl prodávat GM, nebo Chevrolet 3x tolik elektromobilů co Tesla a ještě by si podle tebe mnuli ruce, jak je to výhodné.Ale ohua .... oni vlastně nemají co ..... by prodávali. Ještě to mají pořád na prknech a že se hodně snaží.Drtivá většina firem jede jenom na jistotu. Jen ti nejlepší a nejodvážnější mění svět. Ale co ty o tom víš. Umíš jen nadávat a urážet.
Jo, kazdy muze vyrabet a prodavat vic EV. Ale nedelaji. Duvodem je ztratovost.Ne kazdy je jako Forrest Muska. Nekdo dela seriozni business, nekdo hleda lidi, kterym se da tahat z kapsy.
Aha. No ty jsi úplný Rockeferell.Tak nám tedy vysvetli, proč tolik výrobců telefonů je pořád vyrábí, když na tom jen prodělávají?Jak mohl Opel vyrábět auta 16 let se ztrátou........ a tisíce stejných případů.Oni neprodávají elektromobily, protože jsou ztrátové, ale protože až na výjimky žádné nemají.Ale úplně všichni utrácejí miliardy, aby už konečně nějaké měli. Včetně Škodovky.
Rocketferell bude patrne bracha Will-a Ferrella.Neber to piko.Vsichni top vyrobci MT jsou v profitu. A ti co jsou v mirne ztrate mimo firmu monetizuji data o uzivatelych. Nebo to maji jenom jako doplnek portfolia, jako treba Lenovo.A to ze byl Opel v ztrate byla politika GM - udrzet si pozici v Evrope, R&D vyuzit pro civilizovanejsi "vlastni produkci". A GM neni firma, je to moloch s federalni vladou US za zadami. IQ<80. "Oni neprodávají elektromobily, protože jsou ztrátové, ale protože až na výjimky žádné nemají." A proc by je jako meli mit, kdyz je jejich produkce ztratova?A ti co je maji, tak je prave pro ztratovost delaji v malych mnozstvech pro marketingove ucely.Nevim jestli nejsi v kome 20 let, ale Skodovka patri VW. A VW ma EV, tedy Skodovka neutraci zadne miliardy za vyvoj EV, jenom opet pro ucely marketingu dela komplet EV platformu VW s vlastni karoserii a interierem. Nic vic, nic min.Hele, neber to piko. Je to droga pitomcu a dela z nich jeste vetsi pitomce. Az nekde na mentalni uroven ryb.
Teda musím konstatovat, že úkaz tvého kalibru tady už léta nebyl.Jen málo kdo dokáže tak ukázkově přeložit cizí text do úplně jiné podoby a to pak vrátit do mlýnku na maso jako úplně jiný produkt. Protože prakticky nic z toho, na co prapodivně reaguješ a komentuješ, jsem vůbec nenapsal.Včetně toho pikaa.Myslím, že v diskusích na MM máš velkou budoucnost.-------Každá automobilka dnes utrácí miliardy do vývoje elektromobilů. Aktuální informace (viz google) potvrzují, že celosvětová připravovaná investice automobilek do elektromobilů je ve výši 300 miliard USD. To nevypadá na, viz tvá slova:"A proc by je jako meli mit, kdyz je jejich produkce ztratova?A ti co je maji, tak je prave pro ztratovost delaji v malych mnozstvech pro marketingove ucely."Tvými slovy tedy použiju výrok: "Nevim jestli nejsi v kome 20 let", neboť zcela evidetně nesleduješ události v automobilovém průmyslu v posledních letech.Tvé hromadné invektivy ponechávám bez reakce, nula jako ty mi nestojí za reakci na ně.Nicméně mám aktuální otázku: Co jsi vlastně na toto téma chtěl světu říct?Taktéž ponechám bez reakce tvoji víru, že všichni výrobci telefonů jsou v zisku. Opak je totiž pravdou. Teče Sony, teče LG, teče HTC, teče Xiaomi, teče Motorola, ani dolar na Pixelech nevydělá Google, miliardové ztráty Microsoftu, který to už rovnou zabalil, nebudeme komentovat. A td, pane RYBO.
Nějak jsem v článku přehlédl informaci, že od ledna se snížil tax credit v USA ze $7500 na $3750 a do konce roku půjde postupně na $0. Tesla kvůli tomu snížila cenu o $2000 a ještě budou muset dolu. Vzhledem k tomu, že jejich marže u modelu 3 je rovna právě téhle daňové úlevě a prodeje nerostou tak raketově, jak se předpokládalo, tak ty čísla v následujících čtvrtletí nebudou moc žhavá.
Mimoto, věřitelé už jim klepají na dveře. Dluhy se jim navršily až na $10 miliard a do konce února musí splatit miliardu.
Ale vůbec ne.Tesla má celkový dluh 16 miliard USD. To je ale v tomto odvětví na této pozici pakatel. Tesla vyrábí stále jedinou továrnu, dokud nedokončí další, skok ve výrobě a prodeji nenastane. Ale to bude co nevidět. A pak budou další a další. V Evropě, v Číně, v Rusku.Konkurence připravuje v budoucích letech utratit až 300 miliard USD, aby dokázala Teslu dorovnat.Všechny to teprve čeká, Tesla má obrovský náskok.
V cem je ten naskok? V bateriich od Panasonicu? V obrim tabletu? V driver's aids coz mel Mercedes v 80tych letech, kde byl limitovan vykonem hw a velikosti kamer a sensoru?Nikdo se do toho nehrne, pac radeji delaji ziskovy business. EV a hybridy delaji jine automobilky pro marketing a pseudoznizeni celkovych emisi za koncern.
V čem je tedy náskok:Tesla aktuálně vyrábí a především prodává skutečné elektromobily, tedy auta do posledního šroubku vyvinutá jako elektromobil - zcela nový koncept vozu - aktuálně v množství 90 tisíc vozů za čtvrtrok. A bude to narůtat.Konkurence čítající desítky firem se zatím zmohla jen na rychlé předělávky stávajících aut se spalovacím motorem. Různé eGolfy, ePassaty, eAudy.Vlastní komplexní koncepty elektromobilu dotáhlo do konce jen několik firem a to jen u jednoho - dvou modelů.Komerčně je srovnatelný pouze koncept BMW i3. V porovnání s Teslami je to ale jen městské miniauíčko.Všichni ostatní jsou v konstrukci úplně nového elektromobilu ve fázi prkno, nebo se jedná o modely naprosto neschopné srovnání s Teslami se schopnostmi prodat za rok cca 1000 kusů max, viz např. BMW i8.
Ještě je třeba vzpomenout Nisan Leaf. To bych nebyl spravedlivý, tomuto modelu se taktéž daří a je to koncept od počátku vyvíjen jako elektromobil. Aktuálně je to nejúspěšnější elektromobil prodávaný v Evropě.
TWL, tak tady vsichni vedi, ze jsi total retard.Ale ze total fakt znamena total, to jsem nevedel."zcela novy koncept vozu" ........... z 19 stoleti."naskok" = delat prodelecnou cinnostKonkurence ma "rychle predelavky", Tesla jenom zacala cucat investory na LotusPanasonic.Jo, "komercne srovnatelny" s Teslou je tezke byt. Prodelavat prachy u $30k dotacich na auto (federalni danova uleva, statni danova uleva, emisni povolenky tvorici 10-15% trzby Tesly, nabor a vyhazov statem dotovanych zamestnancu, + pumpovani penez z dalsich statem dotovanych businessu)
To snad ani nestojí za reakci.Nevšiml jsem si (a na rozdíl od tebe mohu zcela spolehlivě tvrdit že opravdu nikdo další), že by v 19. století jezdili po silnicích nějaké Tesly, nebo něco jim podobného.Ono se dá říct, že nejezdí ani teď.------------------Náskok v technologii a výrobě nemá nic společného s tím, jestli to v tuto chvíli už vydělává. Nemusí, obvykle nic, co se buduje na zelené louce nevydělává prvních X let.------------------Proč opakuješ má slova, že konkurence má jen rychlé předělávky? Došly ti vlastní myšlenky?------------------Viz bod o výdělku.------------------Nepleť politiku do podnikání, to si vyřiď s politiky a ne s výrobcem aut. Já jsem okamžitě pro zrušení všech dotací na celém světě. Klidně ze dne na den. Uvidíme kdo z nás dvou bude plakat první.------------------Sečteno a podtrženo ..... to byl ale zoufalý výkřik.
Musis se zeptat svych kurburtu Robotrona a BlBelka jak se dava vic minusu pres Webproxy.
Hele retarde, kdyz budes priste vydirat mati o 50Kc, zeptej se ji jakej je rozdil mezi opakovanim a citaci.TWL, to je nadprumernej retard i na Zive.cz.
A kdo je retard teď, Miro?https://connect.zive.cz/clanky/audi-a-porsche-jso... ...
Totální retard tady je jen jeden... Hádej....
Pusť si prosím fotbal, kde hraje Sparta proti Slávii a tohle téma si nech pro kluky do hospody, kde ti dají za pravdu. Octávie je stejně nejlepší auto, o to víc, jestli je v TDi a nějaká Tesla na Boleslavskou Škodovku mít nikdy nebude.
Tvrdit, že baterky jsou od Panasonicu je jako tvrdit, že iPhone je of Foxconnu.Ty baterky jsou od Tesly. Tesla je vyvinula a má na ně veškeré licence. Panasonic je jenom vyrábí.
Jo, Panasonic dela baterie desetileti a Forrest Musk se rano vzbudi a vymysli lepsi a da to shodou okolnosti vyrabet te same spolecnosti, od ktere kupuje baterie od pocatku Tesly.TWL, nechces koupit Cosmodisk, v perfektni kondici, podepsan Horstem Fuchsem, anniversary edice, puvodne za 64,000,000 CZK, ted ve sleve jenom 299,999.90 CZK ale jenom pro prvnich 600,000 volajicich.
Názor byl 2× upraven, naposled 4. 2. 2019 20:08
Další expert čo si mysli, že všetko v Tesle vymysla Musk a ostatní si len zapisujú co ich najvyšší povie.
Tenhle Ká se vážně poved, že? 😂
Proto Musk zaměstnává těch 45.000 lidí. Aby měl dost personálu co mu uvaří kafe, když je tak strašně vytížený, že v té firmě dělá všechno sám.
Skvělé výsledky, skvělá budoucnost. Navzdory všem pomlouvačum.
Takže jaký je vlastně výsledek za celý rok 2018? Ano, ztráta téměř 1 (jedna) miliarda USD. Zkrátka na pokrytí ztrát z prvních dvou kvartálů 2018 ty zisky z posledních dvou kvartálů 2018 zjevně nestačily. Co přesně v tomto kontextu znamenají slova jako "Skvělé výsledky" nebo třeba "Tesla je stále zisková"?
alien se radi mezi mistni teslaidi0ty. Konkretni odpoved necekej, maximalne nejake tupe vytacky.
Jak napsal Kaktus, mohu ti poskytnout jen tupé žvásty.Tesla vyrábí a především prodává stále více elektromobilů a v posledním půlroce roste prodej geometrickou uřadou. Jen namátkou meziročně:4Q2017 - 30 tisíc vozů4Q2018 - 90 tisíc vozůBýt tohle třeba u Apple na iPhonech, tak se všichni poserou, Tesla je pořád mnohými pomlouvána.Ztráty na financích jsou podružné, neboť ve skutečnosti jde jen o to, že Tesla má díky masivním investicím pořád vyšší výdaje, než příjmy. To je u nově vznikající automobilky tak razantním způsobem poměrně běžná věc. Když buduješ nové závody a střediksa po celém světě, tak to holt něco stojí.Ztráta není to samé, co výdaj. Je třeba to vnímat v celém kontextu podnikatelského záměru.Až to bude hotové, bude to nejziskovější firma v průmyslu.Tak snad tě to jako blábol moc neurazilo.
No, je na tom trochu divné, že sice v posledním kvartálu vyrobili mnohem více vozů než v předchozím kvartálu a tomu by snad také odpovídaly ty o něco větší příjmy za 4Q oproti 3Q, ačkoliv asi vše vyrobené neprodali. Ovšem byl 4Q z hlediska výroby opravdu efektivnější v porovnání s předchozím kvartálem, když v něm byl nižší zisk při větší produkci a prodejích? Opravdu by takový trend mohl vést ke skvělé budoucnosti?
Pracovat se ziskem jako argumentem v době, kdy firmu buduješ, je hloupé, ten údaj o ničem nevypovídá.Tesla vrátí všechny tržby do vývoje nových modelů a budování nových faktory po celém světě.Ve smysluplném zisku nebude ještě tak 5 let.Situace se razantně obrátí az dobuduje výrobní a servisní kapacity po celém světě.Do té doby bude jen samý úvěr a dluh.
Mohlo by být také zajímavé, že firmu opustí finanční ředitel Deepak Ahuja a akcie po zveřejnění posledních výsledků prý klesly o 5% (zdroj: https://www.novinky.cz/ekonomika/496055-tesle-kl... ... )?
Spadly, ale nikoliv o 5%. Nicmene hned sly zoet a ted jsou vyssi nez pred “propadem”. Ze Deepak odejde bylo avizovane davno a nahrade je na miste.
Dodejme, že Deepak neopouští firmu, ale prostě odchází do důchodu a stále bude s firmou spolupracovat jako konzultant.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.