Ostatní automobilky a naftoví magnáti jen tiše závidí a bojí se velkého konkurenta tak ať se stane co chce. Třeba i když vystoupí Musk v rádiu tak oni mu neustále budou podrážet nohy. Lidi měli by jste mu držet palce a né se tomu smát a vymýšlet stále bejkárny. Se podívejte jak dopadli předchozí co chtěli elektro auta ty už tu měli být před 40 lety.
Me vazne zajima, co budou vecni odpurci tesly rikat, az se z tesly stane nejvetsi projedce aut na svete a dale az se stane nejvetsi firmou na svete. Asi to same jako o applu, ktery se prave stal prvni spolecnosti s kapitalizaci vetsi ne 1 bilion dolaru, tedy ze uz jiste brzy zkrachuje a ze to uz rikaji dlouho. Tak urcite
Par rozdilu tam je, a uz to tu padlo. Apple ma neskutecnou marzi na produktech a proda jich opravdu hodne, ma tudiz hodne penez. A tech penez, resp. objemu prodeje, mel kazdorocne vic a vic.Tesla jeste neni ziskova, a pokud jste cetl knizku o Muskovi, tak vite, ze meli s financemi problemy vzdy.
Ten, kdo tvrdil (nebo stale tvrdi) ze Apple zkrachuje, tak nejspis nema zakladni financni gramotnost (marketshare, vykaz zisku/ztrat).
Tak ten byl dobrej!!! +1 😀😀😀😀
Já bych řekl něco jako "bylo dobře, že vyhodili management a dali do vedení někoho, kdo ví, jak řídit firmu".
😀😀😀 prej nejvetsi vyrobce...Pokud nemas v palici uplne vymeteno,tak ti musi byt jesne, ze neco takoveho neni mozne a realne. Ale sni dal. Jenom abys pak nebyl zklamany.PS: zadni odpurci Tesly nejsou. Jsou pouze fanaticti uctivaci Muska a na druhe strane lide, kteri umeji pocitat, ve skole davali pozor v hodinach fyziky a maji alespon zakladni ekonomicke povedomi.
Psal jsem o tom včera. Takže tu máme pro změnu 2+2= koloběžka a-lá Kaktus.Pro ostatní "znalce" matematiky a byznysu, jak navrhuješ, lze připomenout "nepatrnou" informaci, že Tesla je už dnes prakticky nejhodnotnější automobilkou USA. (Cca 60 miliard USD). Hodnotnejší, než GM.O fyzice můžeš vědět klidně úplně všechno, jenže znalosti fyziky auta neprodávají a hodnotu akcií neovlivňují.A tak jak existují zaslepení uctívači Muska, existují i zaslepení odpůrci Muska. Mince má totiž vždycky dvě strany, chytráku.
Tak tohle je v tvem podani jeste vetsi argumentacni fail nez obvykle, Ivane. Koukam, ze demence v tvem pripade ma silne progresivni charakter. Hodinky nebo holinky, vzdyt je to to same, oboje se natahuje, vid?
Na rozdíl od tvého prázdného blábolu já napsal skutečnosti.Nic jiného není potřeba dodávat.Co si o mě myslíš ty je irelevantní jak k tématu, tak v životě.Ty "argumentační experte".
Ivane, musis se vic snazit. A ano, argumentacne jsi opet propadl, to je proste fakt.
Pleteš si pojmy "dojem" a "fakta" prakticky pořád.Fakt je, že ještě v roce 2018 používáš Windows 7 a na něm velkého bratra Google Chrome.Dojmy jsou to všechno ostatní, co jsi tady za poslední měsíce napsal. Do puntíku.Ty "fakte" 🙂
PS:Pro tebe vždy pan Alien, žádný Ivan.Jasný?
Ale Kamile, jen ho nech žít s jeho omylem B-]
Nechápu, že zrovna ztráty Tesly vzbuzují takový vásně. Uber za minulej rok měl ztrátu 4,5 miliardy dolarů. To nikoho nevzrušuje. Dropbox vykazuje ztrátu v řádech stovek milionů dolarů každý rok. Ztráta Twitteru je za několik let taky v řádech miliard dolarů.
Do žádné z těch společností, které uvádíte, stát nenasypal na dotacích miliardy dolarů z kapes daňových poplatníků...
ale vite o tom, ze tesla vladni pujcku spatila pred mnoha lety? https://www.bloomberg.com/news/articles/2013-05-22/... ...
Já nemluvím o zvýhodněné státní půjčce, ale o dotacích na podporu elektromobilů. 7500 USD na každé z prvních vyrobených 200 000 aut, to je bratru 1,5 miliardy USD.
Jedna sa o federal tax credit. Takze ti len odpustia cast dane co si mal zaplatit.
A vám se zdá, že to není žádná dotace? 😉Můžete si to tedy představit tak, že Tesla tu daň zaplatila celou a stát jí pak část zadarmo věnoval. Lepší?
To som netvrdil. Každopádne je to ale lepšie ako keby štát vyplácal spätne zo spoločného.Takto aspoň sused nemôže povedať že mi zaplatil drahé auto.
Asi mi ve vaší úvaze něco uniká. Daně, které se měly vybrat a nevybraly, chybí ve společné kase úplně stejně, jako kdyby je stát rozdal. Jediný rozdíl je snad v tom, že to prázdné místo po dotacích bude vonět lehce nazelenalou vůní, ale ty peníze tam prostě nebudou.
Štát prežerie všetko čo má. Jedine to nie čo nedostane.
Druha vec je, že by sa kľudne mohlo stať, že niekto by žiadne dane nemusel platiť a dokonca by dostal extra peniaze na drahé auto.
Ted nevim, jestli si delas srandu, nebo jsi opravdu tak blby...
To druhe samozrejme. Lebo keby si dal statu namiesto 60% dani z tvojich prijmov teraz 90% tak aj tak sa budu na ministerstvach stazovat ze maju malo na opravu pamiatok, vystavbu dialnic, skolstvo atd.
Diky za potvrzeni. Toto toiz nikdo nezpochybnuje, Precti si to vlakno pomalu nekolikrat. Snad ti to dojde. Ale spis ne.
a to je vyhradené len pre Teslu?
@alefnulaNějak zapomínáte zmínit že tyto slevy na dani neplatí pouze pro Teslu, ale pro všechny fabriky co dokáží e-auta vyrobit a prodat.Takže je už jen na umění té které automobilky co dokáže.
To je pravda, ale já spíš narážím na to, že investoři Tesly nejsou nesvéprávní idioti a jasně věděli do čeho jdou a je naprosto bežné, že firmy nejsou v zisku celé roky a že Musk nikoho netahá za nos.
To je ale upravený pohled na věc.Stát Tesle nic nedává. Dává lidem, kteří si ty Auta kupují.Ty auta stojí daně peníze pořád stejně.Zvracená je politika dotací, ale to prosím neukazuje prstem na Teslu (Muska), ale na voliče.
.. a Twitter je uz v ziskovosti. 😉
1. Elon Musk2. Viktor Kožený3. Široký4. Fruňi5. Majský6. Mojžiš
7. Král Šalamoun
Prodavaji se neuveritelne dobre? Tak to ma Javurek bud kratkou pamet, nebo neumi pocitat a nebo je zfanatizovany fanousek Muska = uplne blby.
Robis zo seba blba cielene?Inak v tych grafoch ma pan Javurek 2krat Q1 2018.
Klidne se rozepis. Ale -pokud jsi nepochopil (cemu bych se vubec nedivil), precti si sliby z lonska a predlonska.
Koho zaujimaju sluby? V clanku je popis reality.
Ja mluvim o titulku.
Aj ja.
Diky, od zacatku jsem mel pocit ze jsi uplne mimo, ted uz jsem si jisty.
Ano prodávají se neuvěřitelně dobře. Když nabídka nestačí poptávce, tak je prodej výborný. Jak to dopadlo se sliby o výrobě je jiný příběh, nicméně většina znalých ví, že u komplexních projektů je potřeba dát Muskově time-line korekční koeficient.
No ty kraso, to snad nemyslis vazne.
Tady spoustě lidí uniká jak to s teslou je. Tesla je prostě obrovský hype. Investoři do ní sypou po každém prohlášení Muska, protože doufají že porostou (jak jinak). A lidi to kupují protože je to cool, zachraňují planetu a podobně. Je to stejné jako u apple, taky jsou ty telefony neumí spoustu věcí (nebo alespoň nedávno neuměly, ale jsou sexy a značka táhne). Tím chci říct, že všechny ty objektivní argumenty (špatný servis, málo nabíječek, nevalná kvalita..) co se tu objevily jsou sice super, ale naprosto irelevantní. Podle mě to celé stojí jen a jen na slepé důvěře lidí - jak zákazníků, tak investorů. Ale třeba se pletu 😉
Porovnavat Apple a Teslu je trocha smiesne. Odkedy ma Apple problemy napr. s kvalitou? Odkedy vedeli ostatni vyrobcovia napr. dobre fungujuce a bezpecne TouchID alebo teraz FaceID?Apple je stroj na peniaze a u Tesly je to presne na opak.
pretoze tesla inovuje
Ved pisem, uplne rozdielne firmy.
viz moje odpověď níž.
Co konkretne Tesla invouje? Auta na baterky tu byly pred 130 lety a jsou stejny nesmysl jako tehdy, clanky 18650 vyrabi kdejaky Cinan. To, cemu Musk riak autopilot je pouze chytrejsi tempomat, navic v podani Tesly dot primitivni, konkurence je dal. V cem tedy je ta inovace?
Ale to je z mého pohledu naprosto irelevantní. Já nesrovnávám jejich kvality, ale to, že je "drží" defakto důvěra lidí. Apple díky tomu je první bilionová společnost a tesla díky tomu může být tak dlouho ve ztrátě a stejně stavět nové továrny a prostě se chovat tak jak by to jiným společnostem neprošlo.
Apple je tam kde je preto lebo jej výrobky fungujú a sú kvalitne a navzájom previazané a testované. A hlavne určené pre masy. E-Auta pre masy zatiaľ nie sú. A zarobiť na nich aj napriek oveľa vyšším cenám je problematické.
Zřejmě absolutně nechápeš to co píšu, to nevadí, měj se 😉
Stále dookola píšeš o dôvere ľudí. Ja tvrdím u Tesly tomu tak môže u Apple nie.
No, pár informací v článku chybí, třeba že počet zrušených objednávek na Model 3 už dosahuje 24 % a je srovnatelný s počtem nových objednávek. (Možná i kvůli zrušení dotací na elektromobily v USA.) Nebo že ke konci dubna se souhrnně prodalo dvakrát víc Nissanů Leaf než Tesel 3. Nebo že měsíční výroba všech modelů Tesly je srovnatelná s počtem vozů F-Series, které Ford vyrobí za 55 hodin. Anebo že emise CO2 uvolněné při výrobě jedné baterie pro Teslu S odpovídají 8 letům běžného používání spalovacího motoru.
Ale to je ten problém lidi nevidí nebo nechtějí vidět nepřímé emise a ekologickou zátěž elektroaut. Navíc jsem zvědav kdo až to auto dosloiží bude platit ekologickou likvidaci teď akumulátorů aby to nedopadlo jak noční můra se solárními panely kde jsem fakt zvědav jak majitele po 20-30 letech životnosti zaplatí komplet likvidaci těch elektráren.
závidím Ti Tvoj optimizmus,tak šlendriánsky postavené auto sa 20-30 rokov nedožije,ten problém s ekologickou likvidáciou nastane podla mňa ovela skôr.....
Ono hlavne kdyz se u 8-10 let stare Tesly posere baterie, tak nik nebude investovat pres milion do nove. Tedy cely vuz jede na vrakoviste.A tu je nejvetsi problem. Normalni vuz se da po deseti letech prodat. Tesla ne.A vyrobil novy vuz stoji silene mnozstvi energie hlavne co se tyce zpracovani kovu.To se nedela s pajkou napojenou na solarni panel ale ve vysoke peci. To ale nepochopi zadnej "zelenej" retardovanej fanda elektrickych aut.
Same tvrdenia podlozene absolutne nicim iba tvojimi domienkami.
Tak ted jsi ho argumentacne rozmetal 😀Co tam dal?
Kolko 10 rocnych Tesiel sa predava ze pan nado mnou vie ze su nepredajne? Ale ja musim mat samozrejme argumenty.
Zato nepřímé emise u spalovacích motorů jsou zmińované všude, že? Třeba ten hlod o osmi letech provozu je zcela ignoruje :)
A mimochodem, k vyvrácení 60stránkové peer-reviewed studie zavedeného environmentálního institutu bych potřeboval trochu víc než jeden článeček na alarmistickém blogu. Vaše pindy o hlodech a lžích nesvědčí o zrovna dobré práci se zdroji...
Stokrát opakovaná lež o CO2 se nestane pravdou. https://www.popularmechanics.com/cars/hybrid-electric/news... ...
Tak tak... Vzpominam, kdyz vysla studie o tom, ze hybridni baterie nici Kanadu kvuli niklu z dolu v Sudbury a ze Toyota Prius je ekologicky horsi nez Hummer. Tak jsem si nasel fakta - ze spicka tezby v Sudbury byla za 2. svetove valky a "fotky krajiny devastovane kvuli hybridum" pochazely ze 70. let, pred revitalizaci dolu. O tom, ze Toyota a jeji dodavatele odebirali jen male procento tezeneho niklu, ani nemluvim.Ono je hrozne jednoduche verit nejakym vykrikum do tmy. Clovek ma pak ten zivot takovy jednodussi.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 8. 2018 08:31
ludia prirodzene nenavidia novinky, i tie dobre
Novinky mi nevadí, když si je platí každý ze svého. Ale dotace na elektromobily jdou z mé i vaší kapsy.
Taky jsem proti dotacím. Rušil bych to od největších příjemců. Ropný průmysl s 5 bilionu dolarů (6.5% HDP světa) ročně bude na řadě mnohem dříve než elektromobily...https://www.google.cz/amp/s/amp.theguardian.com...
Ono je zaujimave ze ludia stale vidia nejake drobne na dotacie E-aut. Ale, ze sa vo velkom dotuje milion dalsich veci v ovela vacsom objeme uz tak nevadi.
To je ovšem ještě daleko hausnumeričtější studie než ta švédská (co také čekat od Guardianu jiného, že). Zahrnuje do "dotací" snad úplně všechno, co se dá CO2 přišít a nezohledňuje žádná pozitiva. A závěry už jsou úplně mimo mísu. Vyvracení by bylo na samostatný článek, ale stačí si uvědomit, že solární i větrné zdroje je stále ještě třeba v plné kapacitě zálohovat zdroji fosilními nebo jadernými (vody ani biomasy není dost), takže velká část "dotací" v dnešní době jsou i platby za to, aby tepelné elektrárny nevyráběly, ale byly připravené rychle naběhnout. Proč myslíte, že se dnes masivně investuje do uhelných a plynových elektráren? Protože už se razí další tunel podobný tomu solárnímu...
Tak kritizuj dotace, tedy volené politiky a ne elektromobily.
Ale tak jistě, že výsledek každé studie závisí na tom, co všechno se do ní zahrne. Ta "vyvracecí" úvaha třeba nepočítá s tím, že elektromobil je skoro vždycky druhé auto v rodině a jako takové toho nenajezdí tolik, takže malé kilometry u srovnávaného spalovacího motoru dávají smysl. Také by to druhé auto v rodině asi nebylo čtyřlitrové Audi. Navíc ta původní studie počítala s polovinou obnovitelných zdrojů v mixu, to je jinde než ve Skandinávii nedosažitelný sen. Nabíjení ze solárních panelů je taky hloupost, většina elektroaut se nabíjí v noci, ještě dlouho nebude infrastruktura na to, aby se dalo nabíjet kamkoli člověk potřebuje přijet. Atd. atp. Pravda bude zase někde mezi. Každopádně elektromobily při našem energetickém mixu nejsou ekologické globálně, ale jen lokálně - přesouvají externality z měst do velkých elektráren.
No, nejsem si tak docela jistá jestli lidi pořizují auta v ceně Tesly jako druhé auto. U malých elektromobilů typu „nákupní taška“ to ale platí určitě.Ten přesun zplodin z měst do velkých elektráren, i pokud by to byly elektrárny na fosilní paliva je ekologický sám o sobě. Nebo si opravdu někdo myslí že katalyzátor u spalovacího motoru, který navíc nemůže celou dobu pracovat v optimálních otáčkách filtruje zplodiny lépe než filtry v elektrárnách? Pak je tu ještě jaderná energie, která je navzdory tvrzení některých ekobláznů také docela čistá. Navíc se v ní nepálí fosilní paliva, která nám v budoucnu můžou chybět v chemickém průmyslu.Myslím že ten článek to shrnuje dobře. Spalovací motory mají stále spoustu výhod oproti elektřině a nějakou chvíli s námi ještě vydrží. Snažit se ovšem tvrdit že jsou ekologičtější je opravdu blbost.
A kdo si podle vás koupí jako jediné auto do rodiny něco, s čím nedojede ani do nejbližších hor a nabíjet to může v Česku jen doma a na 400 dalších místech? Jen člověk, který má zbytečné peníze na ekologický a pokrokový "statement" a na auto, které udělá 0-100 za 3,5 s a nestojí deset miliónů (ale jen jeden a půl).Přesun externalit je ekologický jen lokálně, tj. jsou o fous čistší města, ale celkově je úspora emisí v řádu nejvýše desítek procent (mmch. emise CO2 z benzínu jsou na jednotku energie nižší než u uhlí). Ovšem potřeba dotací na elektromobilitu (nejen na samotné vozy, ale i na budování drahé infrastruktury) je zdůvodňována výhradně emisemi CO2 a vlivem na změny klimatu. A to je pitomost.
lebo nie každý to má do najbližších hôr 400km a nie každý sa tam musí trepať autom a nie každý vôbec chodí do hôr na dovolenku, sadnem do lietadla a tadá , napríklad ja auto mám do vzdialenosti 200km aj to len občas, 95% 10km +- a raz rok 400+ čo kľudne dám aj s nabitím keby som už mal tú potrebu
Jsem zvědav jak dlouho EM ještě dokáže z akcionářů tahat peníze než se mu na ten hodně drahý experiment vyprdnou. Když si vezmu, že ty auta mají kupu problémů od klik co se nevysouvají u modelu S, dveří co se po 2 letech přestávají otevírat u modelu X, displeje infotainmentu kterým odchází dotyková vrstva, špatně lícující díly atd. a zákazníkům to skoro nevadí, prostě odvezou auto do servisu na opravu klidně i několikrát do roku. Absolutně si nedovedu představit že s autem dané třídy jezdím do servisu kvůli nesedícím dveřím, špatnému těsnění, vrzající schránce, vibrujícím výplním dveří atd. nedovedu si představit, že by BMW nebo Mercedes takový shit pustily mezi zákazníky.
Sám si si odpovedal. Zákazníkom to nevadí.
Bohužel, musím s Vámi souhlasit a potvrdit Vaše argumenty. Kliky jsou problém - cca po 2 letech (nebo po zimě), o lícování těsnících gum u dveří a zpracování dílů - to ani Dacia nebo Renault si nedovolí takovou kvalitu. Občas po delší jízdě se zničehonic komplet vypne infotainment (pak naštěstí zase naskočí), ale pokud se spoléháte na navigaci, vyjde z vás dost sprostých slov. Další suprovka je, když hlásí dojezd 380 km, a po reálných 10-15km najednou máte 340km (při klidné jízdě) - to si připadáte jak ve schýze. Za mě musím uznat, že za ty prachy je to taková naleštěná bída / pozlátko. A teď mě všichni ovce, kteří vlastní Teslu, můžete ukamenovat 😝
Kamarát teraz ťukol starší model. Teraz, ale ho čaká servis a vraj skôr ako za pol roka to nebude. Aspoň tak vravel servisák.
A na Slovensku máte kde nejbližší servis Tesly? To jezdíte do Rakouska?
Nikde inde v okoli nie je, iba vo viedni.
jste s vedom toho, ze modelu 3 se ted v USA prodava vice nez vsech ostatnich aut v dane tride DOHROMADY? konkterne jde o BMW 3, Audi A4 a pod, tedy premiove mensi sedany.
Jenomze Model 3 (stejne jako Tesla S/X) nepatri mezi premiove vozy.Kozenka nebo ekokuze co po pulroku vypada 10x hur jako kuze v 30tiletem Mercedesu fakt neradi vuz mezi premiovky.Co se tyce kvality, je nutny srovnavat Teslu s Tata Nano po padu ze skaly.
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 8. 2018 16:05
Zatím jsem rezervaci neodeslal a to už jsem měl formulář několikrát otevřený :). Ale zatím chybí v Česku servis. Vídeň sice není až tak daleko, ale recenze jsem četl hodně špatné. Přitom jenom v okolí práce mě přijde, že jezdí víc Tesel než Škodovek a to už je co říct 😀.
Keby si nekecal. Koľko jazdi Tesiel v CR? 100ks?
V listopadu jsem byl ve Vídni a dealer říkal, že desetkrát méně než v Rakousku tj. přes 400 ;)
Môže byt. Teraz som to pozeral a minuly rok sa predalo tuším 100ks a to bol 50% nárast.
Jsme v Technologickém parku - takže SW firmy, univerzita... Za pětiminutovou cestu na oběd není problém potkat dvě, tři různé Tesly a to vím, že jich tady ještě pár je. Hlavně teď jsem už dvakrát potkal Model X v takové matné červené metalíze. Fakt moc pěkná barva. I žena si jí všimla 😀.
To je jen, že si Tesly všimneš a Škodovku přehlídneš. Jinak je to blbost.
Jsem to naschvál počítal :).
To bude tím, že mimo město si s tím nikdo netroufne 😉
objednaj, kym dojde bude servis aj v prahe 😀
Ne to ne, v tu dobu servis budou delat pamatkari.
Pravidelná EL masáž. Dnes již druhá. A to ještě neodbila půlnoc. 😀
Výroba Modelu 3 roste tak rychle, že Panasonic už prohlásil, že bude muset do konce roku přidat 3 nové linky na baterie.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.