Hurá tak tu máme jeden kamion na baterky.Až jich vyrobí 50 tisíc dejte vědět.Jinak je to tak na reklamní fotku s vedením u kamionu, jak jsou jako super eko a pak to rozpadne zapomenuté někde v kopřivách.
Už je konečně někde uvedené, jakou to má celkovou a užitečnou hmotnost? 😀Jo, a cena by taky bodla!
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 12. 2022 08:33
A taky z toho budou odpadávat díly za jízdy?
Prvních 15 let jo, ale s tím se přeci počítá 😀
Dojezd přes 800 km je sice hezký, ale je třeba si uvědomit při jaké okolní teplotě a také stáří baterie. Může se taky stát, že třeba auto s pět let starou baterií v zimě na jedno nabití neujede ani polovinu z těch cca 800 km...
Majú 5 rocne Tesly polovičný dojazd oproti tomu keď boli nové?
To nejspíš záleží na celkovém nájezdu Tesly. Např. u této byly baterky zřejmě během 5 lety už vyměněny: https://elektrickevozy.cz/clanky/tohle-jen-tak-neuv... ... Takže pokud náklaďáky Tesla Semi budou mít podobný nájezd, pak možná ty baterky bude také nutné vyměnit poměrně brzo?
Keby každý deň dal tých 800km, tak to je to 1,5 mil. km za 5rokov. Predsa len súkromne auta jazdia oveľa menej, takze tam ta baterka prežije auto. Kamióny, dodávky atd. každý deň.Ale predpokladam, že o tom v Tesle a spol vedia. Lebo meniť baterku každých 500tis km by bol dráhy špás.
Máte pravdu. Byl by to drahý špás. Proto do toho dávají baterie 4680, které mají velký potenciál na zlevnění samotné výroby. Tesla umí recyklovat 100% svých baterií s 96% výtěžností, takže pokud se zlevní battery packy 4680, tak nevidím problém ve výměně baterií každých 500 tisíc km. A když se do toho započítá i úspora na servis a delší životnost elektrického trucku oproti spalovacím, tak to finančně vyjde.Nicméně se domnívám, že to bude vycházet ještě lépe. Protože díky velké baterce (tímpádem většímu dojezdu) si baterka projde méně cykly, takže ten nájezd na jeden battery pack bude mnohem větší než těch 500 tisíc km.
Taky to bude zatraceně drahý špás. A nedej bože, kdyby to náhodou chytlo! 😉https://www.google.com/search...
Si daj do Google to iste ale bez prívlastku Elektro…
😀 Ten Musk plní dlouhodobé plány jak za socialismu! Skluz jak prase. "Cože! Nepřišly gumičky?!"
Musk má zpoždění u produktů, které konkurence označila za nemožné.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2022 20:53
👍
Nepamatuji si, že by za socialismu vůbec vznikl nějaký takto revoluční projekt. Natož aby držel nějaké termíny.Na Favorita čekal český dělník 10 let. A to šlo o obyčejné osobní auto, jaké vyráběly všichni okolo léta.A především, zase je první.
Nějaké ty revoluční projekty vznikaly i za socialismu. Např. ve své době byly kontakní čočky vynalezené v ČSR naprosto revoluční (https://cs.wikipedia.org/wiki/Otto_Wichterle... ). Talentovaní lidé vymýšlejí revoluční vynálezy bez ohledu na to, jestli jim to politický režim v jejich zemi usnadňuje nebo komplikuje ...
No a jak na tom byli s termíny? Aha... Žádné nebyly. Náhodou něco vynalezli a skončilo jako vždy za totáčů. Žádná velmoc se z nás v tomto ohledu zase nestala.Máte potíže se sebevědomím.
S těmi termíny je problém jak u Muska, tak v socialismu, protože ve skutečnosti nikdo nedokáže přesně předpovědět, že k nějakému datu vynalezne to či ono, a že bude to fungovat přesně tak, jak si kdysi někdo samolibě usmyslel. Prostě pořád platí to, co je psáno na té Wikipedii:"Profesor Wichterle vždy hájil nezbytnost širokého základního výzkumu a svobody vědeckého bádání. Vždy zdůrazňoval, že nové praktické výsledky se rodí zejména z rozvoje a mistrovského ovládnutí určité metodiky a teorie, zatímco od počátku násilně cílený či aplikovaný výzkum tyto výsledky nemívá. Tyto principy, které poznal již při svých začátcích v ústavu fy Baťa ve Zlíně, pak po roce 1948 odvážně hájil i při působení jako vysokoškolský profesor a po roce 1958 jako vědecký pracovník tehdejší ČSAV. Po listopadu 1989 prof. Wichterle jako nově zvolený prezident ČSAV varoval před nebezpečím tržního zneužívání vědy. "
este vacsie auticko na baterky ako velke, to nie je revolucny projekt.
To ty nerozhoduješ.
"Tahač pohánějí čtyři nezávislé elektrické motory"Chybka. Prototyp měl čtyři motory, ale produkční verze má tři motory.
Další technické parametry by byly určitě zajímavé. Např. jak dlouho se to bude po ujetí 800km nabíjet na ujetí dalších 800km, a jakou nabíječkou?
Tuším 160 minut na 80%, už si to přesně nepamatuju. Psalo se i o nabíječkách.
Tesla uvádí, že nabití z 0 na 70 % trvá 30 minut. Nabíječka má výkon přes 1 MW.
Pokud to budu vyjíždět do nuly, a pak nabíjet jen na 70%, tak ten dojezd bude o to kratší. Proč asi Tesla neuvádí celou dobu dobíjení třeba z 5% na 100%, což by spíš odpovídalo dobytí na reálný plný dojezd?Zajímavý bude asi jistič, a průřezy vodičů pro dobíjení (v závislosti na dobíjecím napětí a proudu) při tom výkonu přes 1MW. A jak nějaké to nabíjecí místo zvládne dobíjení třeba 2 či více vozů Tesla SEMI současně?
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 12. 2022 16:04
800 km dojezd? U nákladáku? To je asi vtip, ne?
Proč? Zajímalo by mne kolik budou vážit baterky, tipl bych si 5 tun.
Protože 800 km dojezd je pro kamion doslova nic. Kamiony mají spotřebu kolem 25-30 litru na sto a nádrž na 700-1500 litru nafty, takže na jedno tankování dají 2200-5000 km. Proč asi? 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2022 16:56
Jenže kamiony mají povinou přestávku. A za 30 minut mohou dobít klidně 400 km jízdy.
Tak už treba len na každom parkovisku a pumpe postaviť 20 nabíjačiek pre kamióny, aby mohli nabíjať.
V případě že na pumpě bude volná nabíječka. Viděl jste někdy dálniční parkoviště? Jeden kamion vedle druhýho. Kdyby jich nabíjela polovina.... no nedokážu si to představit.
No právě. Bude trvat 20 let, než se podaří vyměnit 50% kamionů za elektrické. Dalších 10 let ten zbytek.
Že ty nejezdíš po dálnici 😃 že ne... to bys totiž viděl, jak ty přestávky probíhají a jak je těžké najít si na frekventovaných pumpách místo. A že budou mít všichni nabíječku? Ty si snad chyběl na základce o hodinách fyziky...
Víš o tom, že 80% kamionové dopravy je do 500km? 60% kamionů se doslova používá na zásobování měst.
Kecáš - tak možní po malinkém Česku ale ne v USA
Dojezd je v poho, ne každý náklaďák jezdí z jednoho konce kontinentu na druhý. Otázkou je, zda nebude kvůli váze baterky omezena váha nákladu.
LOL, prej z jednoho kontinentu na druhý...Těch 800 km skoro nestačí ani na to, aby kamion odvezl z třeba Brna náklad do Frankfurtu (720 km). A to je velmi krátká trasa.
Brno-Frankfurt evidentně zvládne a při maximální rychlosti 80 km/h kamion a max délce jízdy 9 hod za den ani dál jet nemůže... 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 12. 2022 17:04
Asi tak . Jinak kamiony budou jezdit většinou stále stejnou trasu, kde budou jak v bodě A, tak v bodě B nabíječky, budou-li třeba. Ten dojezd by měl podle electrek.com být v rovinatém terénu 600 mil. Mě by ještě zajímal dojezd bez návěsu.
To by mě zajímalo jak by si kamion u nás na firmě dobil baterku.Dobíjet by to mohlo tak někde u dálkového vedení vysokého napětí.
Elektrokamion by asi mohl vozit v návěsu dieselgenerátor s velkou nádrží na naftu? 😀
V EU je maximální rychlost kamionu je 80 km/h. Denně řidič nesmí řídit víc než 9 hod, resp. po 4,5 hod jízdy musí na 45 min zastavit. Maximálně 56 hod týdně, resp. 90 hod za 14 dní. Pokud je reálný dojezd kamionu opravdu ~800 km, tak není reálné, aby řidič za den ujel delší vzdálenost, aniž by porušil zákon. Nehledě na to, že nabíjet může i během povinné přestávky po 4,5 hod jízdy. V USA jsou podmínky trochu jiné, ale ne výrazně. Myslím, že max doba jízdy je 10 hod a pak 11 hod pauza.Tudíž reálný dojezd ~800 km je pro většinu kamionů zcela dostačující a pokud bude na hlavních trasách spolehlivá infrastruktura, tak v tom nevidím žádný problém. 👍🏻
Řídíte automobil? Protože každý, kdo řídí by nenapsal takový nesmysl ohledně maximální rychlosti kamionu ;)
Že jsou šoféři, co překračuji 80 km/h, je jiná věc. Ze zákona nesmí jet víc jak 80 km/h. Tak jako, že maximální rychlost na dálnici je 130 km/h, a přesto se najde dost "řidičů", co to sviští i přes 150 km/h.
Zo zakona nesmú ísť viac ako 80km/h. Áno ADR náklady to tak majú. Ostatny majú 90km/h. Keď chcete mudrovať zistite si fakty. A keď sme pri maximálnej dobe jazdy tak tá je 11hod.
https://www.autozive.cz/kamiony-navesy-znacky-max... ...
spolehlivou infrastrukturu s 1MW nabijeckama?? 😀tyhle nakladaky se budou dlouho kupovat na presne naplanovanou stejnou trasu kazdy den a ze zacatku bude hrat velkou roli PR "mame elektrotahac jsme zeleni"
A) neprodávají se u nás. V USA může být situace lepšíB) Pokud musí mít řidič cca 11 hodinovou pauzu, nepotřebují rychlonabíječku s maximálním výkonem.
800km stačí viz předřečníci. Horší to bude s dobíjením a nejspíše i cenou. Ale je to první generace. Další bude už výhodnější.
Bylo by asi zajímavé vědět, oč jsou po 5 letech vývoje ty parametry dobíjení a ceny výhodnější oproti r. 2019, kdy měla původně začít výroba tahače Tesla SEMI?
Čím jako bude výhodnější? :-O
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.