Takto sa Muska pozerá zamestnanec. Podnikateľ to chápe úplne odlišne: podnikanie je totiž aj, alebo hlavne o hľadaní a vylučovaní slepých uličiek. Pokiaľ nejakú slepú uličku (o ktorej dopredu samozrejme nikto nevie, či je alebo nie je slepá) nepreskúmate, tak nikdy nebude vedieť, či je to ulička slepá alebo ulička vedúca k zlatej bani (dolu).E.Musk si nastavil latku príliš vysoko. Zistil to a tak ju trochu zníži. Ak to nezaberie, tak ju ešte o čosi zníži. Znižovať latku je totiž podstatne jednoduchšie ako ju zvyšovať.Slepé uličky zamestnanec chápe ako chyby, a tie sú predsa neprípustné. Pretože tak mu to od malička vtĺkajú do hlavy - nesmie robiť chyby! Podnikateľ či tvorivý človek sa na to zase díva úplne inak: robiť chyby je jediná cesta, ako sa posúvať vpred. Nikto sa nenaučil chodiť či jazdiť na bicykli bez toho, aby veľakrát nespadol. Úplne rovnaké je to s biznisom - najskôr sa podnikateľ musí naučiť, ako sa to robiť nemá (a čím rýchlejšie sa to naučí, tým lepšie) - teda vylúči slepé uličky, a potom sa môže posunúť vpred.Chybou pri podnikaní nie je robiť chyby (tie sú nevyhnutné), chybou je nepoučiť sa z týchto chýb. V tomto smere E.Musk postupuje absolútne správne: zistil, že "tudy cesta nevede" (aspoň nie v súčasnosti), a tak sa vráti k overeným postupom.
Všichni jsou tu super chytrý. Kritizujou něčí skvělej počin, kterej se holt trochu zadrhl. Vůbec mám pocit, že lidi mají strach z nových věcí a než aby riskovali neúpěch, radši zůstanou u toho omšelého co znají a nikam se neposunou. Viz například hláška z pohádky "Tajemství staré bambitky", kde kuchař říkal "S cestováním, princi, nemáš zkušenosti, tak nikam nejezdi". Naprostý nesmysl. Každý začíná s nulovýma zkušenostma. Jen někdo ale najde odvahu do toho praštit, zkušenosti nabrat a něco změnit. Tuhle odvahu bysme v sobě měli hledat a nevysmívat se někomu, kdo tu odvahu našel a o něco se pokouší.Včera jsem třeba byl poprvé běhat a míjel jsem skupinku flákajících se teenagerů. Samozřejmě se mi smáli, že nemám správné oblečení, běžím pomalu atd. Sami to nikdy nezkusili, ale vadí, že já to dělám nedokonale.Přijde mi, že tohle je vlastní všem Čechům. Na západě je uplně normální být jiný a vyčnívat. U nás zkrátka pořád frčí komunismus a průměrnost.Takže Elonovi držim palce, dělá super věc. Nebýt jeho, tak do dneška automobikly nechtějí dělat elektromobily a vydělávali by na litrových 3-hrnkách HTP. Tesla ale dala automotivu impulz, kterej potřeboval jak prase drbání. Ukázala, že lze se stávajícíma technologiema udělat zcela převratný elektromobil, který bude o několik dekád před tím, co umí ostatní automotilky. Kdysi se například tvrdilo, že nelze použít LiOn baterie do aut. Tesla to zkusila v roce 2008 s Roadsterem a hle, převálcovali všechny. Od tý doby to ostatní jen kopírují a nedokážou se přiblížit. Například Jaguar musí lhát ve virálních videích, aby dokázal srovnat krok v Teslou - když porovnává nejsilnější Jaguar s nejslabší Teslou X. To se mu to pak vyhrává. Kdyby porovnal nejsilnější s nejsilnějším, nemá totiž šanci. Atd..
Jaguar nabízí pouze jedinou výkonnostní variantu, tak není kde vzít tu nejvýkonnější. No a cenově pak odpovídá zhruba 75kWh Tesle S, resp. je ještě o něco levnější. Těžko pak srovnávat se 100kWh, když ta stojí asi o 20% víc.
Tady právě jde jen o marketing a s ním nesouhlasím. Reklama je většinou zavádějící a zneužívá jakési myšlenkové konvence a úmyslně zákazníky mate. Jaguar prostě chtěl světu ukázat, že pokoří nejlepší auto na světě, tedy Teslu. Protože lidi ji tak vnímají - co se týče poměru cena/módnost/užitečnost/akcelerace. A této konvence Jaguar zneužil ...... Protože už neřekli, že soupeřili s nejslabší verzí Tesly a ne stou nejsilnější. Čili lidem dávají signál "Naše auto je nejrychlejí na světě", přičemž to není pravda. Jen využili shody jmen svou podobných vozů (Tesla X 75D a Tesla X P100DL), aby dehonestovali ten lepší z nich. A na to pravděpodobně nemá žádné rodinné auto na světě. Ani Ferrari, Lamborghini, Porsche... Možná F1 a nějaké speciální vozy.
Já sice LEAN a podobný věci moc nemusím, protože se to manéžment často snaží naroubovat na nevhodný typ výroby. Ale v automotive to funguje, to zas jo. Co sem tak četl, tak Elonek má ve fabrice příšerně vysokou úrazovost. A jestli si myslel, že všude nasadí roboty a auto se bude dělat samo, tak je to naivní technoidealista.
Porovnávat robotizaci z 80. let a tu dnešní je i na americké experty trochu mimo. Navíc u Tesly nejde o modernizaci, ale o základ výroby.
Malá kusová automobilka Tesla nemůže konkurovat automobilkám s řádově vyšší produkcí.
Tak ona ta 'kusová' výroba aktuálně prodává v Americe nejvíce EV. B-]
Tesla confirms record production of 34,494 vehicles last quarter, ~10,000 Model 3 vehicles.In the first quarter of 2018 Volkswagen increased its sales to a record 1.53 million cars,Tesla 34 494VW - 1 530 000
A teď si znovu přečti, na co odpovídáš. :) Prodal snad VW 1,5 milionů EV? Nikoliv? Tak proč to sem pleteš?Faktem prostě je, že Tesla v současnosti vyrábí nejvíce elektromobilů ze všech automobilek (možná vyjma nějakých pro nás no-name čínských značek), od 2Q 2018 bude náskok ještě vyšší. :)V roce 2017 vyrobila Renault–Nissan–Mitsubishi Alliance 91 tisíc elektromobilů, což je rekord ze všech tradičních automobilek, přesto je Tesla pokořila s více než 100 tisíci vyrobenými vozy a tento rok bude minimálně dvojnásobek. :)
Dotyčný mluví o EV, né o celkové produkci aut všech možných druhů pohonů.Aneb jeden o voze, druhý o koze.Zdar Max
Peníze na vývoj, produkci jsou určeny prodejem všech aut, ne jenom EV.Nemůžeš oddělit jenom EV.A je vidět třeba u VW tu sílu, během 5ti let nasadí více modelů než Tesla a nejspíše i Teslu překoná v prodeji EV.
Otázka je, jestli si někdo někdy koupí Golfa za 1.1 milionu.
I za 5 let může Tesla vyrábět více čistých elektromobilů než všichni evropští výrobci dohromady, protože ti budou chrlit i plugin hybridy.
Navíc, příští rok má VW v plánu vyrobit jen 50 tisíc elektromobilů I.D., takže o tom zničení Tesly konkurencí bych taky zatím moc nebásnil.
Ba naopak, už několik let jim zcela úspěšně konkuruje.
Za sebe mohu doporučit video ve kterém byl rozhovor se Sandy Munro, který se svým týmem rozebral 2ks Tesla Model 3 a vytvořil k tomu kompletní report. https://www.youtube.com/watch... Ve skrze shrnutí rozhovoru: Co se týče podvozku (kola, baterie, tlumiče) tak dle něj Tesla odvedla skvělou práci. Ovšem pak tu jsou jenom problémy.1) Co se týče karoserie na podvozku, je to hezký, ale děsný bastl. Jak dále vysvětluje, auto musí být vyrobeno, aby bylo možné automatizovat jeho výrobu, což se u Modelu 3 podařilo jenom z části. Je tam i vysvětlen důvod proč GM narazilo s automatizací svých provozů.2) Dle jeho slov Tesla kompletně ignorovala 100 let zkušeností s masovou výrobou, takže pojmy jako LEAN, Kaizen, etc. byly pro ně až donedávna cizí slovo, což se odráží i na tom jak moc Tesla spaluje peníze běžným provozem a že potřebuje násobně více pracovníků na to aby vyrobila mnohem méně aut.
Tak ono to je pochopitelné. Tesla nemá 20 let zkušeností s masovou automatizací a ani 20 let na to se to učit bez reálné produkce. Musíš si uvědomit, že když se rozjížděli korejci a Japonci, tak se to všechno víceméně dělalo ročně nebo automatizace byla na počátku. Tesla naskakuje do velmi rychle rozjetého vlaku a musí se učit za pochodu. To stále nic nemění nic na tom, že Tesla je velmi inovativní. Když Tesla začínala tak nikdo nevěřil, že jsou vůbec schopni vyrobit elektromobil, o který by byl vůbec zájem. Elektromobily byly jenom k smíchu. A dnes? Tesla prošlapala elektormobilům cestu. Prodeje rostou o vysoké desítky procent ročně a dneska snad neexistuje jediná automobilka, která stojí za zmínku, která by nevyráběla, nebo aspoň nevyvíjela vlastní elektromobil. Tomu by před 10 lety nikdo nevěřil. A takhle Musk změnil automobilový průmysl.A to je taky to, co na Muskovi obdivuju a co je na něm tak neuvěřitelného. Většina lidí podniká, protože chce vydělat peníze a dělají to pokud možno s co možná nejmenším rizikem. Musk podniká, protože chce věci změnit investuje do odvětví, ve o kterých by nikdo před nim nevěřil, že můžou být úspěšné. Musk nehraje na jistotu, ale chce změnit svět.
Líp už to neumí ani delegace Svědků Jehovových.
Já se tady musím autora příspěvku zastat, protože Musk chce opravdu změnit svět. Nemusí se nám líbit, jak jedná s lidmi nebo jaký způsob propagace zvolil. Nemusí se nám ani líbit myšlenka elektromobilu. Ale že je to vizionář, který věří ve svou věc, to je určitě pravda. Připomínám, že Tesla se zavázala nesoudit s nikým, kdo použije její technologie. Své patenty uvolnila a dokonce jedná o využití své nabíjecí sítě i pro ostatní automobilky.Která jiná firma by tohle udělala? V každém byznysu se v podstatě jedná o obchodní sebevraždu. Roky na něčem pracovali a nakonec vše zdarma nabídnou i ostatním. Pokud za tímhle nevidíte snahu změnit svět, pak už nevím, co jiného by Vás mělo přesvědčit?
> Elektromobily byly jenom k smíchu. A dnes? Stále k smíchu.
Jen pro slepé a pro hlupáky.
Elektromobily se nevyrábějí kvůli Tesle ale kvůli snižování emisí. Skoro nikdo by do nich dobrovolně neinvestoval kdyby nemusel.
Svět se nezmění tím, že se drancování jedné suroviny vymění za drancování jiné, s ještě větší celkovou zátěží na životní prostředí.Jestliže mi někoho Musk připomíná, je to Edison. Na jedné straně génius, na druhé straně psychopatický egomaniak, který byl ochotný jít přes mrtvoly, aby byl první a aby někdo jiný neprosadil lepší řešení než on. Někdo se určitě zeptá, kde jsou ty Muskovy mrtvoly? Zatím umřelo je pár naivků, kteří si nechali nakukat, že adaptivní tempomat schopný sledovat bílou čáru je inteligentní, nezávislé řízení. Další mrtvolky možná přibudou s první expedicí na Mars, která se řídí myšlenkou, ono to nějak dopadne. Na co základní výzkum, jako je přežití kosmického záření, regenerace z pobytu v mikrogravitaci a další elementární otázky pro pilotovaný výzkum sluneční soustavy. Ono to nějak dopadne. Nekritických obdivovatelů, potažmo dobrovolníků a hejlů ochotných platit bude pořád dost.
Tak jsem se díval na to video s tím reportem. Tak v zásadě jde o to, že podvozek je skvělý, elektronika je boží, návrh řídící jednotky je úžadsný a baterie jsou jako s jiného světa. A pak je tam ta karosérie a mechanická stránka, na niž jde vidět, že nemají zkušenosti a že jejich dělníci nejsou pořádně proškolení. Ale jak taky řekl, tak na světě jsou stovky lidí z oboru, co jim s tím můžou pomoci. Prostě to inovativní mají špičkové a to co dělá každý, tak to zatím neumí. Horší by to bylo naopak
Hodně se mi líbila ta část, kdy naprosto s úžasnem popisoval technologii těch baterií a podvozků a říkal, že jestli Tesla udělá mechanickou část alespoň průměrně dobře, tak se poserou i v Toyotě. :)
No, nevím. Mně přijde, že největší know-how automotive je právě v té masové výrobě. Jak vytvořit řetězec dodavatelů, nastavit výrobní procesy a navrhnout auto tak, aby automobilka chrlila miliony kusů aut za konkurenční ceny a navíc byla schopná flexibilně měnit výrobní programy podle toho, jaké auto se zrovna prodává.V tomto Tesla zoufale zaostává a troufám si tvrdit, že dřív se velké automobilky naučí dělat dobré elektromobily než Tesla dotáhne právě toto. Muskovi všechna čest za prokopávání cesty, ale během 2-3 let začnou automobilky chrlit elektromobily, které budou v x různých provedeních, se spolehlivostí na úrovni a mnohem lépe pokrytým servisem. A to teprve bude zkouška pro Teslu, pač teď prodává, protože v segmentu nemá téměř žádnou konkurenci.Je to boj Davida s Goliáši a je přirozené fandit Davidovi, ale to neznamená zavírat oči před realitou.
Ono to s tou technologií baterií, jejim návrhem, linkou na masovou výrobu a dodavatelským řetězcem není jednodušší. Spíše naopak, protože know-how není zdaleka tak rozšířené.
Podle mě je to tedy mnohem horší tak jak to je.Protože když děláte chyby v něčem inovativním, novém, ve svém měřítku nevyzkoušeném ( tak jako třeba Zuckerberg ve Facebooku), tak je to pochopitelné.Když děláte chyby díky své aroganci v něčem starém, známém a co každý umí, tak jste ta blbce.PS: baterie vyvinul Tesle Panasonic, to není žádné její super know-how.Autopilota měli od nějaké izraelské firmy, které vypověděli smlouvu, a pokud vím dodnes neudělali svého stejně dobrého (což majitele oprávněně štve). Takže i zde je to know-how jinde.Palubní počítač pro autopilota dělají Intel a nVidia a prodají ho komukoliv.Já v tom prostě zas tak moc unikátnosti, kterou by neuměl udělat kde-kdo nevidím.Jaguar teď ukázal, že schopný elektromobil umí taky, BMW a Chevrolet už dřív.Těžké není ho udělat, ale vydělat na něm peníze - a to zrovna Tesle také nejde. Kdo tohle bude umět, ten bude mít největší know-how.
Podle Tebe si mají navrhovat a vyrábět i vlastní čipy?!
Tesla už vyvíjí vlastní čipy.
Samozřejmě, že i jiní dokáží vyrobit EV. Ale dokud Tesla neukázala "jak na to", tak byly EV opravdu k smíchu. Dnes v podstatě všichni kopírují koncept Tesly. Navíc i kvalita zpracování modelu 3 se týden od týdne lepší
" To je jistě správná úvaha, nicméně i v tomto Musk předběhl dobu až příliš a narazil."Musk možná předběhl dobu v mnoha věcech, ale rozhodně ne v robotizaci. Japonské automobilky mají tak zautomatizované výrobní procesy, že v hale téměř nenarazíte na člověka. Na rozdíl od Muska s tím nemají problémy, protože s tím mají desítky let zkušeností.
No navíc Musk se Toyotě a jejímu TPS vysmíval a tvrdil, že to zvládne lépe.https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2018/02... ...
Americká nabubřelost narazí občas na tu otravnou realitu.
No hlavně v japonské fabrice mají vysoce disciplinovanou pracovní sílu na obsluhu té robotizované haly, zatímco Musk má velice nedisciplinovanou pracovní sílu složenou z Mexikánců a spol 🙂
hlavně že Musk je z JAR
Doporučuji se podívat na YT videa továrny Mazda v Hirošimě, která je označována za "nejrobotizovanější" závod na světě. Kdo se o to trochu zajímá, tak ocení, jak daleko už Japonci v tomhle směru jsou. Obrovské haly plné jen robotů, možná s nějakým dohledem 1-2 lidí někde u monitoru.
Nevadí, on to nakonec americký daňový poplatník zalepí a ještě bude spokojen, že skrze ztrátového Horsta Fuchse ve světě pořád něco znamená.😀
Si mylis Teslu s Volkswagenom alebo GM.
Danovy poplatnik? 😃
Jak jako daňový poplatník? Tesla je snad státní? 😀
no, kalifornský občan, pokud není vášnivý ekolog až za hrob, tak se tak nesměje. chtěl bych mít jenom jedno procento z dotací a do konce života snídám denně kaviár. např. kdo myslíš že tesle ve finále dotuje tu jejich elektřinu zdarma? a podobných věcí je víc.a to nechtěj vidět, co by se stalo kdyby tesla krachla. myslíš že investoři jsou čudly co by odepsali investice a nemají žádné páky na politiky? dopadlo by to jak při sanaci hypoteční krize.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.