Tím, že něco zlevním si snížím zisk a firma bez zisku bude dokonalý likvidátor konkurence.
zavolajte az pojdu pod 30k €
Tak o 15-20rokov ako jazdenka.
To nevydrzi ani to vlastni auto. Natoz baterky, ktere by se mezi tim musely 2-3x menit. :o)))))
Pozeral som práve na mobile DE. Sú tam už 10rocne od 23tis.
JJ, ruce jim utrhnou..
Tiež by som ich veru nekúpil.
Zajimala by mne realna cena, za kterou je aspon nekdo ochoten takovou ruinu skutecne koupit.
Za tie peniaze si kupim 2!!! elektromobily. Kebyze taku hlupost podporujem. Ibaze elektrina este nie je v takom stave aby mohla nahradit spalovacie motory a dlho nebude. Aby som prisiel o 40% dojazdu v zime? Tak to si mozu ten kram nechat. Ale jedno male velmi lacne elektricke auto(dojazd 200km) do mesta by malo zmysel. A druhe normalne na dlhe trasy.
Model 3 byl slibován za 35 tisíc dolarů. Za tolik se v ČR nikdy neprodával. Ještě bych počkal.
v US byla TM3 za 35k USD dostupná. Tuším že na konci roku 2019 až někdy do 2021?
Tesla ale nikdy neříkala, že to bude stát 35 tisíc dolarů v ČR. V USA to za tu cenu bylo dostupné, ale jen na speciální přání. V konfigurátoru bylo nejlevnější (myslím) od 37 tisíc.
Platí to i obráceně, tzn. pokud by konkurence také zlevnila, znamenalo by to, že chce zlikvidovat Teslu? 😉
Ano, tak by se to také dalo, s novinářskou nadsázkou, napsat.
Dneska je to samá novinářská nadsázka, např. nadpis zde: https://1url.cz/9rbQr... Co když je to ve skutečnosti obráceně, že tedy Škodovka v Nizozemí zlevňuje Fabie a Kamiq, aby tam zlikvidovala konkurenci v podobě Tesly? A že by naopak Tesla "zjevně přepálila ceny svých aut a teče jí do bot ..." ? 😀
Pěkný clickbait titulek. Pak se člověk podívá na celkové prodeje automobilů ať už v EU či globálně...
ELEKTROMOBILITA: Dotace vysychají, prodeje váznou:https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/elektromobilita... ...
predaje viaznu az tak ze Tesla rastie 40% rocne
Smudlo, dulezite je zminit i fak z ceho roste
Ano. Prodává více než Škodovka. Za dvojnásobné ceny.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2023 21:21
Roste výrobní kapacita i prodeje. Prostě Tesla každým rokem vyrábí a prodává víc a víc Tesel. Jako, můžeš si najít stát, oblast, kde to stagnuje, nebo klesá, ale pokud vezmeš v potaz celosvětové prodeje, tak prostě neskutečně roste a ani krize to nezastavila.Smutný je na tom jen to, že Tesla dokázala za svůj relativně krátký život převálcovat v prodejích i Škodovku.Zdar Max
Jo, a proto zlevňuje. 😀
A co je na tom divného? Ceny surovin loni rostly, tak zdražovali. Teďka padají, tak zlevňujou. Chcou si udržet růst prodejů.
Nemyslím si, že jde o zničení konkurence, jako spíš možná o nastolení nového trendu. Současná auta jsou drahá kromě jiného kvůli krátkým životním cyklům, díky kterým se nedají jednorázové náklady rovnoměrněji rozprostřít. Automobilky jsou k tomu nuceny svými zákazníky, kteří o auta 3-4 roky po uvedení začínají ztrácet zájem, protože zastarávají za konkurencí. Což je ale sebepohánějící cyklus, protože tlačí i tu konkurenci do co nejčastějších modelových obměn za vyšší cenu. Proti tomu Tesla S se vyrábí s víceméně jen menšími facelifty už 11 let a v zásadě nikomu to nevadí. Pokud Tesla nastolí trend nadčasových aut s dlouhými životními cykly výměnou za nižší cenu, tak se určitě i ta konkurence přizpůsobí a ve výsledku budou spokojení všichni
dlouhé výrobní cykly snižují i cenu servisu, protože automobilka nemusí mít tak velké sklady s ND. Leckdy jsou ta stará auta i tím servisem vylepšená - dostanou odolnější poloosy, nebo třeba stykače(to dostala moje 7 letá Tesla). Dnes už ty staré Tesly dostávají větší baterie. Odolnější motory. Tohle je pro majitele taky super.Od jiné automobilky jsem byl zvyklý na to, že pokud něco odcházelo, tak i nový díl odcházel po stejné době. Nezměnili design. Byla klika, když člověk věděl, že lze použít záměnu z novějšího modelu, kde to vylepšili
"Od jiné automobilky jsem byl zvyklý na to, že pokud něco odcházelo, tak i nový díl odcházel po stejné době."Záleží na značce. Třeba co vím, tak Renault Vám byl schopný dát stejný díl, který se rozbíjí i do nového modelu. VW koncern se docela snaží i v průběhu výrobu opravovat chyby. Ty menší třeba v rámci faceliftu. To ovšem neznamená že s novým modelem a novější technikou se neobjeví jiný a nebo dokonce podobný problém. 😀
No ale podle prodejních čísel jsou S a X dneska v porovnání s 3 a Y v podstatě neprodávající se modely.
Asi jako je Mercedes S class neprodávající se ve srovnání s C class.
S tím novém trendem nevím jestli máte pravdu. Musíte brát v úvahu, že Tesla je stále mladá automobilka a stále nestíhají vyrábět, stavět nový fabriky a představovat další modely. Bude úspěch, když letos vyjede Cybertruck.Tesla nemá moc důvod k tomu vydávat další generaci některého z modelů. Klasické automobilky nakopnou opět prodeje vydáním nové generace. Taky to ale neplatí vždy a všude. Jen se podívejte na Toyota Land Cruiser 70. Ta se vyrábí již od roku 1984 až do dnes. Tedy 39 let! A Toyota je nestíhá vyrábět.A nebo si vzpomeňte na Octavia Tour, která se vyráběla nakonec myslím asi 14 let, prostě protože byla po ní obrovská poptávka. Uvidíme teprve časem, jestli elektroauta budou lidi měnit méně častěji. Vzhledem k jejich cenám bych se tomu ale nedivil.
Tu jednickovou oktavku jsem nikdy jako milovnik aut nepochopil, ale kdyz to koncilo, tak si ji kolem me koupilo strasne lidi. 1.9 tdi v overenem aute co papa 5litru a stoji 370k... To byl pro hodne lidí co jim nevadi starsi technika super deal.
Přání otcem myšlenky, co? 😀
Myslíte jako tím, že například použijí ještě méně kvalitní a zároveň neopravitelné baterie? Nebo ještě méně kvalitní brzdy?
Teď už nebudou na brzdy používat ani rekvizity, ale jen je namalujou fixkou a pedál na brzdu nikam nepovede a bude to jen páčka s pružinou 😀
Pokud ta baterie vydrží 800k-1M km, potřebuješ její opravitelnost? Ty brzdy u Plaidu jsou docela fail, ale většina majitelů stejně čeká na dodání karbonových kotoučů a k tomu jsou i jiné brzdiče.
Pokud. To je ten zásadní problém. 😝
Staré Tesly mají baterie na cirka 500t km. Tento údaj je znám a ověřen praxí. Ty nové mají “milion miles” baterie, takže odhad 800k-1M km je hodně podhodnocený. Zvládne to tak každá baterie, samozřejmě s pár výjimkami. Je to stejné jak se spalováky, 1,9TDI dá taky milion, ale jsou kusy, co ukončily kariéru po 250t km
Kecy v peci.
mám najeto 211t km a baterii se 7,4% opotřebením. Za zcela opotřebenou se bere ve chvíli, kdy degradace dosáhne 30%. U mne teoreticky v 855t km. A to nabíjím neustále na DC, protože to mám zadarmo 😀
Blbe je, ze Vase zkusenosti jsou v prikrem rozporu se zkusenostmi jinych zakazniku Tesly. Cim to? ;o)
jestli pak to nebudou ti, co by se jim rozbil i spolehlivý TDI diesel? A tihle si to samozřejmě nenechají pro sebe, takže se to pak rozmazává po internetu. Ideálně se neustále recyklují stejné články pořád dokola. Jenže pak tu jsou miliony spokojených zákazníků ... a mezi ty patřím i já, můj brácha, několik kamarádů kolem, kteří si to koupili na základě mojí zkušenosti. A my ten prostor na internetu nemáme. Proč bychom taky měli mít? Funguje to stejně jako každé jiné auto.
a na to si prisiel ako?
Ja mam na Sku podobnou degradaci po 194tis. km a naprosto to odpovida prumeru
Tesla měří opotřebení baterie tak, že započítává pouze úplně vyřazené články. Je to takový "podvůdek" na důvěřivé zákazníky.Baterie na milión mil není typ baterie s dlouhou výdrží, ale služba. Platíte si službu a za to vám průběžně vyměňují opotřebované/selhané moduly. Jestli se nepletu, tak takhle služba už dávno není k dispozici (pochopitelně).
Vždycky mě pobaví, co někteří dokáží vymyslet za hloupost.
Když nerozumíte technice, tak věříte PR a platíte, což je pro Muska samozřejmě ideální stav (podobně jako pro Apple).
A co jako? Chůze je pořád levnější B-]
No kdybych mel za vikend nachodit 400km, urcite bych si za to nechal fakt poradne zaplatit.
Co jsou "nazlobených verzích" ? To psala nějaká AI ? .-)
Nic pro suchary, to je fakt. V ostřejších verzích by bylo ok?
Pokud by Tesla byla výrazně levnější než evropská auta, tak EU dá na ta auta větší cla. To zatím nehrozí.
No to nevím, Model 3 je cenově srovnatelný s vybavenou Škodou Octavia. Model Y vychází velmi podobně cenově jako např. Enyaq. To samo o sobě stačí, doposud byla Tesla stále mírně dražší.Naprostý fór je cenové srovnání Tesly Model 3, resp. Y s takovým Renaultem Zoe.
Coze?!! ;o)
Model 3 stojí v základu 1,1 mil. Kč (Long Range za 1,3 mil Kč). Škoda Octavia stojí 0,6 až 0,7 mil. Kč, takže kecáte až se vám od úst práší. Navíc Model 3 je miniauto.
Pobavilo. Octavia s aspoň trocha porovnateľnými parametrami začína na 1.1mil.Inak. Mne to tu obcas naozaj pripadá, že tu diskutujú ľudia, čo tie auta videli maximálne na obrázku.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2023 12:09
Jenže já nepotřebuji akceleraci za 2,2 sekundy (u které je cena Tesly stejně ještě vyšší), potřebuji normální auto, do kterého se mi vejde rodina s kufry a někam odjede. A to promiňte - miniaturní Tesla 3 je proti Oktávce v kombíku naprosto směšné auto, které pro mne nemá žádnou hodnotu.Navíc si uvědomte, že v ceně Oktávky dnes je započtena sleva na Teslu, tj. reálně ta Tesla je mnohem dražší (tzv. odpustky) a vy u Tesly nezapočítáváte ani amortizaci baterie ani spotřební daň z paliva (ze které se platí infrastruktura).Pro mne je tedy trojnásobná cena s neporovnatelně vyššími náklady na 1 km a kratší životností u jakéhokoliv EV naprosto tragická záležitost, která mi znemožní jezdit do práce, na výlety, za rodinou. Tedy leda že bych najednou začal mít trojnásobný plat.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 3. 2023 12:21
Možno v tom je ten problém. Nie si jednoducho cieľová skupina.Inak ako momentálne podstatná časť populácie. Na tom nie je nic zle. Každý nech si kúpi čo potrebuje.RS Octavia tiež nie je najviac predávaná verzia.
Stačí, aby byla cena srovnatelná a to na trzích západně od nás už je. Stačí zajet do Rakouska. Minulý měsíc jsem byl překvapený jak moc jich tam je. Je to úplně běžné auto. Asi tak časté, jako u nás Audi, VW nebo BMW. Tesla začala jako prémiová značka, ale každým rokem se víc a víc blíží k mainstreamu, časem z ní bude taková globální VW.
Nebude. O co?
na zapade uz prakticky je. Model Y je najpredavanejsie auto v niektorych statoch
Vzhledem k tomu, ze Tesly se vyrabi v Berline, tak zadna cla ze strany EU nehrozi.
Jsem docela zvědavý, jestli se tu opět objeví nějaké výkřiky, že "tohle letadlo do dvou let určitě spadne", nebo že "bublina už praská". 🙂 🙂Každopádně super zpráva, snad se dočkají i zájemci ve zbytku světa.Minimálně o levnější modely 3 a Y je díky slevám daleko vyšší zájem, pro konkurenci tohle může představovat velký problém (viz. reakce zástupce Renaultu).Dřív se někteří báli, zdali Teslu nerozdrtí některý z velkých automobilek typu VW. V roce 2023 se možná můžeme začínat bát o některé automobilky ( např. Toyota, Subaru), kterým vlak jménem elektromobilita začíná těžce ujíždět.
Az tesla splati penize investorum nebo zacne vyplacet dividendy tak se muzeme bavit jestli je to letadlo nebo ne. Zatim za penize investoru vyrabi auta v nic moc kvalite a slibuje dalsi. Jeste i ten MB ziskal moznost jezdit bez nutnosti drzet volant drive nez Tesla (Nevada, nizka rychlost). To docela vypovida o obrazu tesly
Asi by bylo fajn někdy vyjít ze své bubliny a podívat se buď na ty auta osobně, nebo se alespoň kouknout na recenze. 🙂 Nikdo o nějaké špatné kvalitě aut už několik let nemluví.
Pobavil jste, takže např. volant upadlý za jízdy je běžná výbava?
Souhlasim, vyjdete ze sve bubliny a srovnejte treba plasty v tesle a v jinem aute za 2.5M. Pak se muzeme bavit dal…
je vidět, že jsi v tom neseděl. Většina pohledových ploch je potažená ekokůží nebo “alcantarou”. Tak o jakém porovnání kvality plastů mluvíš?
No praveze sedel a ten pocit zklamani ze tohle ma byt premiovy vuz… tezko. doporucuji google a hledat tesla build quality issues
já to nemusím hledat, já Teslu mám. Konkrétně model S. Ano, kvality pohledových materiálů a spasování to úrovně Porsche, Mercedesu, BMW, nebo třeba Volva nedosahuje. To je bez diskuze. Přesto jsem ji proti těmto autům upřednostnil. Proč? Technika. Ta je na špičkové úrovni, na kterou se Mercedes a Porsche dohrabou tak za 5 let. BMW nikdy, to v elektromobilitě spíše dělá kroky zpátky než dopředu. Volvo a Audi možná někdy náhodou (bude záležet na jejich mateřském koncernu). A tím nemyslím autopilota. Ale základ auta. Motory, baterky, nabíjení. Celkově efektivitu a pak taky výdrž těchto komponent. Jediná Tesla svým autům tak věří, že nevyžaduje servisní prohlídky pro zachování záruky. Co mi přijde jako premiová služba, tak neustálé vylepšování i již prodaných aut. Ať po SW stránce (mám 7 let starou Teslu a naposledy mi přidali třeba Disney+, za nové mapy nemusím nic platit ... ), tak po HW stránce ve chvíli, kdy stará komponenta selže. U mého auta selhávaly vysouvací kliky. Vyvinuli nový mechanismus, který je již odolný a lze jej bez úprav auta osadit i do starých modelů. Znám ostatní automobilky - ty by prodávali jako ND neustále ten vadný design a nový vylepšený by nebyl kompatibilní. A nesmím zapomenout na to nejdůležitější. Tesla zatím jako jediná pochopila, že pokud z toho elektromobilu má mít člověk dobrý pocit, tak mu musí zajistit i bezproblémové nabíjení. A toho lze docílit pouze vlastní sítí nabíjecích stanic. Má přehled o tom, která stanice nefunguje (ať už kvůli modernizaci nebo poruše), jak je obsazená a podle toho uživateli plánovat trasu. Má i pod palcem to, že neexistuje supercharger bez 24/7 přístupného WC a minimálně jednoho žrádlomatu/kafomatu. Leckde jsou i "luxusní" Tesla lounge (jeden i v ČR). A tohle všechno má pro mne mnohem větší "luxus" efekt, než RGB svítítka u Mercedesu, který má sedačku řidiče těžší jak skoro celý interier Tesly. Takže je Tesla premiovou automobilkou? Záleží na úhlu pohledu. Leckdy tu premiovost pochopíš až ve chvíli, kdy Teslu začneš vlastnit a používat. Záměrně píši vlastnit, protože "nejpremiovější" auto je služební. Tam se nemusíš starat o nic, jen si užíváš. A nebo to pochopíš ve chvíli, kdy začneš používat EV jiných značek.
Ja o tesle uvazoval. Srovnaval jsem ji s konkurenci a konkurence v EV je opravdu tragicka, o tom zadna. Presto me tesla nepresvedcila a to bydlim v US kde je tesla doma. Po mesicnim pronajmu jsem byl rad zase ve svem aute na fosilni paliva. Co mi vadilo byla kvalita materialu, proste krome displeje jsem se citil jak v levnem hyundai. Dalsi vec co me stvala bylo dobijeni 3x tydne. S autem tankuji 2x tydne ale trva to 5 minut. V mem pripade jsem ubtesly nenasel dostatek pozitiv.
Ekokuze, takze plast…to uz jsou ty betonovy lode
Kdo si kupuje auto kvuli plastu, muze si koupit vyrazne drazsi etron nebo bmw ix. Mi pripada interier tesly dostatecny. Je to precejen jen auto a delaji to s ohledem na cenu a efektivitu vyroby. Mi treba pripadaji interiery novych premiovek az prehnane vymakane, protoze oni uz nevi co by jeste zlepsili.
Ale svůj prapůvodní účel, tedy prosadit elektromobilitu, a získat technologii pro cestování na Marsu, plní docela dobře.Pro Muska akorát dost pomalu, Teslou na Marsu už se nejspíš nesveze.
Toyota je globální značka, tedy Evropské šílenství nebude její politickou prioritou. O nějakém těžkém ujíždění nemůže být zatím žádná řeč. Nehledě na to, že už do toho začíná šlapat. Jinak se stačí podívat na její emisní statistiky v rámci automobilek v Evropě. Jsou oproti ostatním naprosto happy.
Toyota zaspala naprosto trestuhodně. V rámci Mild-hybridů dlouho určovala pravidla hry, ale hra se už změnila a u elektromobilů nemá Toyota dodnes žádný konkurenceschopný model a dokonce ani žádný není na dohled...Evropa samozřejmě pro Toyotu není atraktivní trh. Navíc cílí na jiné segmenty, kde má velmi pevnou pozici především v regionech jako je USA nebo Asie. Nic to ale nemění na tom, že na nastupující elektrifikaci Toyota zatím nemá žádnou odpověď. Dbát zatvrzele na “starých pořádcích” se už mnoha firmám nevyplatilo.
Mě jen fascinuje jak jsou si někteří tak jistí, že elektrické auta jsou jediná, jasná a nejsprávnější budoucnost. To že řekl nějakou kravinu blbec z EU nemusí celosvětově vůbec nic znamenat a nakonec můžou elektrické auta klidně skončit jako slepá větev (tedy můžeme všichni jen doufat) a můžou je nahradit spalováky na alternativní paliva. Evropa není pupek světa a rozhodně neudává celosvětové trendy takže i kdyby nějaká globální firma jako Toyota na tom nebyla s elektrickými modely nějak dobře tak to pro takovou značku nemusí nic znamenat.
To neskončí jako slepá větev, to je OD ZAČÁTKU SLEPÁ VĚTEV. 3-[
Každá technologie někdy skončí a je nahrazena totálně jinou. I třeba pneumatiky jednou skončí jako “slepá větev vývoje”. Kdy? Až někdo vymyslí antigravitační pohon, třeba.I elektromobily jednou skončí. Kdy? Těžko říci, ale v následujících několika desítkách let to nebude
Technologie se nenahrazují, ale většinou doplňují. Třeba olověné baterie se začaly vyrábět v 19. století. Přestože od té doby byly vyvinuty i jiné a v mnoha ohlledech lepší technologie, tak se olověné baterie stále používají. Dokonce i samotná Tesla do nedávné doby olověné baterie používala.
Pokud je technologie nahrazena něčím co má nějakou výhodu oproti předchozí tak není předchozí slepá větev, ale jedná se o technologický vývoj. Jenže Elektrická auta nemají žádné výhody a byly prosazeny násilím.- Jsou více jak 2x dražší- Na "nádrž" dojedou tak polovinu- Provoz nevyjde o moc levněji (někdy dokonce dráže)- Servis je často dražší a náročnější (je myšleno opravy v servisu)- Ekologický přínos je diskutabilní- Nedají se použít na náročnější úkony- Nejsou vhodné na delší cestyElektrické auta existovaly už skoro 200 let zpět, ale nikdy se neprosadily což dokazuje že to je slepá větev a jejich rozšíření je dílem histerických ekoterosistu co nemají povědomí o fyzikálních zákonech a fungování reality obecně. Bez jejich násilné deformace trhu by se elektromobily nikdy neprosadily.
já ti nevím. Pojedu bod po bodu.Tesla model 3 LR je za 1,3mio, BMW 340i xDrive (což je rozměry, výkonem srovnatelné auto) za 1,8M. Kde je to dražší? Tesla ujede 600km, BMW má 59L nádrž a spotřebu 7,8L/100km. Teoreticky 756km. Já ti nevím, ale 600 vs 756 mi jako polovina nepřijde. A když tomu šlápneš na krk, tak je ten dojezd poloviční u obou. Cena provozu? Vezmeme to nejdříve přes palivo. Tesla má spotřebu 11,7kWh/100km x 8Kč/kWh (dá se nabíjet u veřejných nabíječek za 5Kč i za 12), takže 93 haléřů na km. Majitelé domácích FVE ještě méně. BMW? Budu počítat s tank ono N95 (neměla by se tam tankovat dražší N98?) tedy 36Kč ... 2,8Kč/km. Přijde ti to dražší? Servis? BMW co 30t km, TM3 do servisu nemusí. Znám lidi, co byli poprvé v servisu ve 300t km. Ceny ND u Tesly překvapivě na obstojné, nepředražené úrovni. (ano, nelze to srovnávat se Škodovkou)Ekologie - je zajímavé, že dokud tu nebyla EV, tak to bylo všem buřt. Najednou tu jsou všichni zelení.Náročnější úkony. Co si pod tím pojmem představit? Tahání přívěsu? Jo TM3 má jen tunu, BMW 3 1,8t. Tady máš pravdu. Na mojí TMS tahám 2,3t. Takže i tady to jde, když se chce. Na druhou stranu - v běžném životě je TM3 užitnější auto, protože má více úložních prostorů. Nejsou vhodné na delší cesty? Cože? A proto tu potkávám v Teslách mrak Holanďanů, Norů a o Germánech se ani bavit nebudu. Loni jsem potkal v Rakousku týpka ze Švédska, co jel roadtrip do Řecka. Já mám letos v plánu 6500km roadtrip Teslou. Mohl bych to jet poměrně solidním turbobenzínem od Volva, ale ani omylem. V Tesle se cestuje na delší vzdálenosti skvěle. Nabíjení je sice "vynucené", ale ve finále pro člověka přínosné. Ačkoliv mám ve Volvu pohodlnější sedačky, tak ten hluk, vibrace a snaha ujet co nejdelší vzdálenost obvykle vyústí v to, že dojedu na dovolenou do Itálie (třeba Lago di Garda) a jdu si na 2-3 hodiny lehnout, protože jsem KO. O kolik mne zdrží nabíjení Tesly? 1 a 3/4 hodiny. Jenže jsem v cíli fresh a můžu si jít klidně i zaplavat, nebo na kratší túru. Ano, i se spalovákem bych mohl dělat víc přestávek, ale nedá ti to. A pořád tu je ten hluk. Ten kec na konci ... lidi se pokoušeli létat co já vím, 500let zpátky. Pokud by smýšleli stejně jako ty, tak dneska letadla neexistují, protože z jejich pohledu to taky popíralo fyzikální zákony a hlavně v té době na to neměli technologie. To samé je u EV. Použitelné technologie začaly být až s vynálezem lithiových baterií a polovodičových prvků nutných pro výkonové řízení ať už nabíjení, či motorů. V tom se udál také neuvěřitelný pokrok. I kdyby se trh nedeformoval nařízeními (to bych si přál i já), tak bych si Teslu koupil tak jako tak. Je to pro mé účely skvělé auto. A na denní používání bych už jiné nechtěl. Ano, pro srandu si chci koupit ještě Porsche 911. Ale abych s ním jezdil všude? Ani omylem. Vrt a rafinerii na zahradě nemám. Ale slunce mi tam svítí ...
TM3 11,7kWh/100? Skutečně? Jinak TM3 jsem jel, je to plně použitelný auto, v nějakých ohledech hodně fajn. Ale celkově jsem měl pocit spíš ošizenosti a snahy dostat se na co nejnižší výrobní cenu.Jinak při porovnávání ceny za km je třeba si uvědomit že v ceně elektřiny není žádná spotřební dan jako u benzínu a nafty a to dělá při 7L/100 asi 85kč z nákladů. takže si připočti tak 7kč/kWh el. abys byl na daňové paritě 7L/100 fosil vs 11,7kWh/100 EV.
asi tak skutečně jako 7,8L/100km u 275kW biturbo benzinového šestiválce. Reálná je 11. Bral jsem to podle tabulkových čísel automobilek. Přeci by nelhali 😀 (resp. beru to tak, že lžou všichni stejně proto to mohu porovnat). V reálu ta TM3 jezdí kolem 15-16. Já s TMS kolem 19-20. TM3 je "ošizená" i z toho důvodu, aby byla co nejlehčí. Je to všechno se vším. Spotřební daň - dobrý input. Otázkou je, co to udělá s cenou e-paliv.
Tesla ma velice pokrocilou konstrukci motoru a spravu aku. Ze jinak je to opttimalizovano na co nejnizsi cenu asi neprekvapi
Vyplodil si hezký román, ale částnečně zavádějicí a někdy i vyloženě nepravdivý. Srovnávat "levnou" Teslu s drahým BMW...Srovnání je Tesla Model 3 vs něco obdobného jako třeba Škoda Fabia nebo Oktavia. Tesla vyjde na 1,3mil a Fabia v lepší výbavě cca na polovinu. Sorry ale opravdu mě nezajímá že ma Tesla super nabušený elektromotor a zrychlení z 0 na 100 na 3,3s. Auto je pro mě užitný nástroj s přídavkem komfortu a to obě auta splňují. Má to topení, klimatizací, display kam připojim mobil s navigací a přehrání hudby... je to OK.Spotřeba tesly 11,7kWh je vlhký sen tak možná Muska a jeho uctívačů. Reálně to je tak 20kWh/100km. Oproti benzínu kde to je tak 7l/100km. Navíc na dálníci a rychlostí silnici kde se jede rychleji se ta spotřeba u elektroauta zvyšuje mnohem strměji než už spalováku.Zajímalo by mě kde si vzal ty ceny veřejné nabiječky. Není to někde z minulého roku? Nejsou ty ceny náhodou spíš tak 15-20Kč/kWh? Samozřejmě se bavíme o rychlém nabijení.Je naprostí komfort až do nebe když musí trčet na nabiječce minimálně půl hodiny abych vůbec někam dojel když na benzínce odjíždim do 5min s plnou nádrží. Takže jet třeba do brna a zpět po daálníci je cesta benzíňákem na jednu nádrž s prstem v nose, ale Teslou to je minimálně na jedno nabití tj zdržení minimálně 30minut a ještě hledat rychlonabiječku. Elektro auto to jsou neustále obavy o dojezd, protože to ukazuje zavádějící údaje o dojezdu a nabiječky jsou málokde a trvá to dlouho. Benzínky jsou všude a natankuju plnou hned.
😀 vtipálku, porovnávat TM3 s Fábií? Sni dál Zkus se někdy na chvíli postavit na Teslí supercharger (třeba Lovosice, ten je rychlý) a pozoruj TM3 a TMY. Za 20 minut jsou pryč. Obavy o dojezd nejsou vůbec žádné, protože to ukazuje dojezd správně. Dojedu na nabíječku nebo domů klidně na 1% resp. 5km dojezdu.
V čem přesně to porovnání pokulhává? Oboje jsou malá auta, oboje jsou ve své kategorii celkem levná auta a oboje není nějaká nejlevnější pojízdná popelnice... Ohledně dojezdu bych rád viděl jak se ne-změní dojezd když si v zimě pustím topení a vyhřívání sedaček. A jen tak mimochodem nabití Tesly z 0 na 100 trvá podle okolností minimálně hodinu někdy i 2 hodiny.
Vo všetkom. Ja chapem, že EV nie sú pre každého. Ale takto si prekrúcať realitu len aby ti vyšla 2nasobna cena je naozaj zábavné.Skus porovnať základnú M3 s Octaviou RS a uvidíme čo ti vyjde.
Nechápu proč bych to měl porovnávat takhle. Když se ti to nezdá tak navrhni lepší a levnější elektrickou alternativu oproti Fabii. Ty prťavý třídveřový nákupní košíky se ale opravdu nepočítají. Něco alespoň srovnatelně velké s podobnou výbavou. Brzo zjistíš, že nic takového neexistuje a Tesla 3 je momentálně nejlevnější elektrický ekvivalent levných spalováků typu Fabia.
A prečo by ma mala zaujímať nejaká Fabia? M3 je trieda Octavie a nie Fábie.Elektrické auta nemajú v každej triede/prevedení zastúpenie. Ale postupne sa to zlepšuje.Ani niekto, kto si pôjde pre Fábiu, tak určite nerozmýšľa o Octavii RS.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2023 20:55
Fabia je nejnižší model co se dá jako nový koupit za stále relativně rozumnou cenu a proto to porovnávám. S nejvyšší výbavou vyjde na nějakých 660 tisíc. A teď prosím bez vytáček nějaké elektrické auto co se dá koupit za stejnou cenu ve stejné výbavě s podobnými parametry.To co tím chci dokázat je to, že žádný rozumný ekvivalent pro levné spalováky ze strany elektro není. Všechny elektroauta jsou prostě moc drahá a ty nejlevnější vyjdou minimálně na dvojnásobek toho co auta jako Fabia a to i v nejlepší výbavě. To jestli má to auto trochu jiné rozměry nebo výkon motoru není zas tak důležité jako to že okem běžného zákazníka jsou vidět podobné auta se srovnatelnou výbavou ale jedno s cenou 660tis a druhé s cenou 1,3mil. Navíc běžný zákazník nemá žádnou motivaci si elektrické auto kupovat, protože to pro něj nemá smysl a navíc na něj ani nemá peníze.
Nikdy, opakujem nikdy, nenabijas auto z 0 na 100.
Ok pane hnidopich. Tak nabíjíš třeba z 5 procent ale na výsledek to nemá moc velký vliv. Jestli nabíjíš třeba 1h a 30min nebo 1h a 20min už tě nevytrhne. Pořád to je jak osina v zadku oproti 5 minutam na benzince kde "nabiju" za 5 minut do 100% a na dalších 600km to nemusím řešit narozdil od Tesly co i v extend verzi dojede reálně sotva 400km.
Jen na začátek, nemám v plánu se moc zapojovat."Kde je to dražší?"Podívejte se, z čeho Tesla žije. Srovnáváte nesrovnatelné, ty podniky mají zásadně jiné podmínky fungování na trhu. V tom je právě to násilí. Kde je to dražší? Aby Tesla mohla mít tuhle cenu, musel daňový poplatník notně platit.
Tesla ma najvyssie marze, a v cene nie je zapocitany ziadny tax credit. Ten nedostava Tesla, ale vzdy zakaznik
Ahá, takže třeba emisní povolenky v rozpočtu Tesly nehrají žádnou roli?To je samozřejmě nesmysl.
Presne moje rec, az na tu 911. Od doby co mam tms se me sny o silnych spalovacich rozplynuly, protoze temer jakekoli jine auto mi pripada lenive a smesne urvane 😀 Ted planuju misto Ska Xko, protoze to porad chteji deti a zena.. ale pak se asi vratim zase k Sku, idealne k tomu novemu. To uz nabiji cca 2x rychlejia ma dalsi vyhody. Budou mi ale chybet klasicke ovladace. Uz jsem sedel v plaidu. Neni to tak strasne jak jsem myslel, ale klasika je asi lepsi
ty si uplne mimo
Spalováky na jakákoliv alternativní paliva je nikdy nahradit nedokážou, protože jejich efektivita bude vždy výrazně nižší. 😉 Syntetická paliva pravděpodobně mají budoucnost, ale pouze v některých segmentech a v oblastech bez dostatečné infrastruktury. Pokud se ale budeme bavit o běžné dopravě jako jsou osobní auta, skútry, městská hromadná doprava nebo nákladní doprava kratších vzdáleností (např. ~1000 km), tak elektromobilita je už při dnešních technologiích jediná smysluplná cesta právě proto, jak efektivní je. A vzhledem k rychlosti vývoje to nejspíš dopadne tak, že bude dominantní ve většině segmentů a syntetická paliva nebo podobné technologie budou mít využití jen tam, kde nebude dostupná infrastruktura.Opravdu mě fascinuje, jak může někdo do roztrhání těla obhajovat něco, co má efektivitu kolem 30–40 %, když tu máme ve všech ohledech daleko lepší technologie. Věděl jste například, že spalovací auto spotřebuje zhruba 7 kWh elektřiny na 100 km? Tolik energie je potřeba k samotné výrobě paliva, které pak s ohromnými ztrátami a znečištěním spálíte. Dnešní EV jen na tuto energii urazí až 50 km...
Synteticka paliva jsou technicky, ekonomicky i organizacne naprosto nesrovnatelne vhodnejsi nez elektricky hoax nebo kikotiny s vodikem. Jen se to zelenym komunistum z mnoha duvodu nelibi / nehodi, takze se to ze vsech sil snazi sabotovat. A bude hur.
aktuální cena syntetického benzínu bez spotřebních daní se pohybuje kolem 200Kč/litr. To mi nepřijde úplně výhodné. Ale chápu, v tomhle je ten vývoj a výroba na počátku
Jenze dostat tu cenu pod uroven soucasne ceny fosilnich paliv je mnohem jednodussi a levnejsi nez budovani infrastruktury pro elektricky tunel, pripadne dokonce pro zabavu s vodikem. A v tom je cely ten vtip. Nemluve o tom, ze se to da realizovat nesrovnatelne rychleji a bez enormnich pakaren kam se clovek podiva.
LOL
trochu sa rozhliadni po svete. Elektroauta uz vyhrali
1) Toyota vždy dělala full-hybridy, nikoliv mild-hybridy.2) Evropa je pro Toyotu atraktivní trh. V Evropě má Toyota čtyři výrobní závody na auta a tři výrobní závody na pohonná ústrojí. A v poslední době se jí daří nejlépe v historii. Konkrétně v roce 2019 byla desátou nejprodávanější značkou aut v Evropě. A v roce 2022 už poskočila na druhé místo. Hrát evidentně umí.
z toho vrcholu uz ju caka iba strmy pad
Tvrdit, že nějaké automobilce ujel vlak, protože není její priorita elektrické auto na baterky má asi stejnou hodnotu, jako tvrdit, že nějakému velkému výrobci počítačů ujel vlak, protože není jeho priorita počítač s logickými obvody na vodu.
Právě že pokud nemá automobilka ve výrobním programu masově vyráběné EV, tak jí ujel vlak. Rok 2035 se blíží
Co přesně se na stát v roce 2035?
více méně zákaz prodeje spalováků. Ano, bude možnost vodíku, nebo syntetických paliv. Ale vodíková auta jsou extrémně drahá. Palivo drahé. Pomalé tankování. Drahý servis. E-fuel zní skvěle, ovšem cena paliva je zatím dost nesmyslná, takže se to “vyplatí” jen u Porsche, Ferrari a podobných sportovních aut, kde i zvuk definuje zážitek z auta. Ale abych tankoval do auta jako je Octavia něco za 200 Kč/litr … ano, asi to časem zlevní, ale kolik e-fuel rafinerií se v Evropě staví? Ani jedna.
Cena paliva je mnohem smysluplnější než 20 Kč kWh na DC nabíječce dnes, kdy ještě nejsou započítány obludné náklady na infrastrukturu která se bude muset vybudovat a nulovou konkurencí distributorů elektřiny. Kolik jich je 4 ,5? Porsche předpokládá že cena z té jejich malovýroby po najetí na plnou kapacitu bude $2,5 za litr. Nějakých 60 Kč. Při spotřebě 6 l/100 je to 360,- Kč na 100 km. U el. auta 20 kW na 100 = 400,- . Cena u syntetických paliv je dnes srovnatelné s cenou elektřiny a pořád zůstává rozdíl v pořizovací ceně. Bosch předpokládá že cena syntetických paliv by se dala stáhnou pod $1,5 za litr.
Názor byl 3× upraven, naposled 7. 3. 2023 11:13
20Kč/kWh? 😀 jo u našeho tria zlodějů. U Tesly jsme aktuálně na 12Kč/kWh. A ještě k tomu tvému výpočtu. Pokud porovnáváš EV s 20kWh/100km, tedy nějakou Teslu model S/X Plaid, ukaž mi podobně výkonné auto s 6L spotřebou. Jestli ono to spíše nebude tak 20kW ku 10L a to ještě hodně spalovákům nadržuji. Takže 10L/100km x 60Kč/L=600Kč/100km vs 20kWh/100km x 12Kč/kWh = 240Kč/100km. Navíc své syntetické palivo si doma nevyrobíš. Elektriku ano. A i když nemáš prostory protože bydlíš v paneláku, tak se připravuje komunitní energetika, která by ceny energií měla stlačit níže. Stejně tak růst mikrozdrojů. Ale přál bych si aby e-fuel byl za 10Kč/L ne že ne. Občas bych ty svoje veterány chtěl prohnat. Stejně tak bych si rád koupil Porsche 911. A to určitě nechci ani náznakem elektrické. Vlastně nejraději bych nějaké ze 70.-80. let ještě vzduchem chlazené.
Vy jste ale bajkař. Necelých 10 l na 100km mě žral 3 litr šestiválec z 80 let. Současné auto mě žere 4.5 l/100km takže se 6 litry příkladu jsem byl celkem velkorysý. Pidi Dacia Spring má 14 kW. 14 * 20 = 280Kč, 4,5 * 60 = 270Kč + mnohem větší auto , o hodně levnější. V létě stál benzín v Británii 2 libry tedy skoro těch 60 Kč. Takže zas tak velké zdražení by syntetické paliva nebyly. 20 Kč u nabíječky bylo už před lety než byl tenhle válečný kentus v Rakousku. Takže to není české specifikum. Myslím že za peníze které stojí FVE byste si nějakou výrobnu paliv domů pořídil taky.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2023 17:18
Elektricti verozvesti jeste ani nepobrali trivialni fakt, ze (nejspis dost brzo) prijde zdaneni. A Vy na ne s promitnutim (astronomicky vysokych) nakladu. Jste na ne zly! A uplne zbytecne, protoze oni myslet nezacnou. O tom totiz nabozenstvi nejsou a neni o tom ani zelene nabozenstvi.
V Norsku už přišlo. A najednou už ty elektovozítka tak nefrčí. 😉
Není úplně pravda. Lidé, kteří to chtěli kupovat v lednu, to jen koupili dříve, v prosinci nebo listopadu, proto ten velký lednový pád. Únorové prodeje už byly zase rekordně vysoké (nejlepší únor za celou dobu).
To jeste neni ono, tohle je jen betaverze. A i ta mela nejaky dopad..
Naivko. Zadny zakaz prodeje ICE se nekona.
ani nebude treba. V roku 2035 sa uz ziadne spalovaky vyrabat nebudu aj bez zakazu
Tak tomu může uvěřit jenom debil.
Když nebudeš mít elektrické auto tak tě ekoteroristi upálí na hranici... moment to je moc neekologické. Ukompostují tě k smrti.
Jenže EU má nějakých 500 milionů lidí. USA 300 milionů a pak máš přes sedm miliard lidí, kde takový zákazy nemají a zároveň začínají bohatnout a chtějí se mít stejně dobře jako my. Takže i když jim dneska v přepočtu na hlavu Toyota neprodá tolik aut jako na západě, tak během několika let to bude pravděpodobně jinak. Navíc v Evropě prodeje na hlavu budou klesat, jelikož na to lidé prostě nebudou mít... Je nás zkrátka málo, ubejvá nás a chudneme. Zatímco Asie se množí (až na Čínu) a bohatne (i včetně miliardový Číny)...
A Afrika. Už teď tam jezdí jedna Toyota vedle druhé. Zatím staré ojeté, ale je jasné že si pravděpodobně koupí i novu .
Tvl, dva roky zpytovals svědomí a poté vylezeš na světlo a napíšeš takovou píčovinu, přesto, že už všichni, kdo sem chodí pravidelně, vědí, že jsi debil.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 3. 2023 00:05
Já se ti smál za tvé predikce o krachu Tesly už více než dva roky zpět. Vlastně vše, co jsi sem psal, se ukázalo jako naprostá fikce a mýtus alá Autoforum. Sorry,Bro. 😉
Vlhké sny uhrovitého uctívače guru Elona. Tvé predikce o tom, jak Tesla převálcuje veškerou konkurenci šly poměrně záhy k šípku. Tak si raději stáhnul ocas a zmizel jak pára nad hrncem. Zkus to třeba zase za dva roky.😀
Tesla jako tzv. letadlo? Podívejte se na propad akcií. Pokud jste je měl, tak vás lituji. Pokud jste je neměl, tak tady nemachrujte, protože o tom víte úplný prd.
Tyhle ceny konkurenci minimalne v US nerozdrti.
Záleží v jaké třídě.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.