Celé je to pitomost. Akcie Tesly šly po dobrých výsledcích čtvrtletí rychle vzhůru, a proto krvácející "shorteři" mající dlouhé prsty podali trestní oznámení, což má za následek zastavení jejich růstu, a to je to, čeho chtěli dosáhnout. Nezapomínejme, že Musk ohlásil tato čísla téměř před rokem, tedy ještě daleko před tím, než ohlásil odkup akcií, za který již dostal trest a je zajímavé, že tenkrát nikomu nevadilo, že Tesla nevyrobila plánovaný počet kusů. Vadí to paradoxně až teď, když Tesla konečně plánovaný počet kusů vyrábí. Ani vedení burzy v tom nevidělo problém. Musk, potažmo Tesla čelí obrovské lobby různých velmi vlivných zájmových skupin a můžeme jen doufat, že to ustojí. Mají dobře našlápnuto, mají stále technologický náskok, ale v Americe je všechno možné a o amerických soudech si nedělám iluze...
Technologicky naskok maji presne v cem? Ve 130 let stare technologii, ktera se ukazala tehdy i ted jako neperspektivni a je davno mrtva?
Např. tady je nějaké srovnání s tolik vychvalovaným e-Jaguarem. A to je Jaguar novinka. https://www.teslarati.com/tesla-battery-charging-te...
Priste zkus odkaz na web, ktery neni ovladam svedky Elonovymi a onanisty nad kazdym tesla prdem jako jsi ty ci alien. Budu te pak moci zacit brat vazne. Zatim si te nadale radim k teslaidiotum.PS: naprosto ti unikl smysl meho prispevku, ale to milosrdne necham bez povsimnuti.
Ta paranoja 😂😂😂
Teslarati test jenom přebrala.
To srovnání je ale jen o spotřebě a dojezdu. Neřeší třeba to, že je Jaguar o dost levnější, je kvalitněji postavený, pohodlněji se v něm jezdí, není tak hlučný a prostě líp vypadá. A s ohledem na typickou spotřebu spalovacích Jaguarů asi žádný majitel zrovna tohle řešit fakt nebude 🙂.
Počkáme si na srovnání. O kvalitě, pohodlí, snad ještě někde počteme, až Jaguár dodá na trh o pár kusů víc . Tesla neustále vylepšuje kvalitu a je na tom dnes ve všech ohledech lépe, než byla na počátku výroby, a to se týče všech modelů, takže staré recenze už neplatí. Jinak, Jaguár je moje srdcovka a fandím mu, ale že by zrovna tento model dobře vypadal, to si teda nemyslím. Spíš naopak. Vůbec mám pocit, že jsou auta od Jaguáru poslední roky dost hnusné. Cena bude tuším od 70000 do 100000, takže taky žádná lidovka.
Já už pár srovnání viděl a čerpám z nich. Tesle má lepší techniku týkající se elektromobility (a multimediální systém), Jaguar má lepší vpodstatě vše ostatní. No a je na každém jedinci aby sám zhodnotil své priority. Pro mě by třeba byl výhodnější ten Jaguar, protože na dlouhé cesty bych stejně vždycky vyrazil se spalovacím autem a na kratších by mě zajímal spíš komfort jízdy než dojezd.S ne úplně nejlepším designem Jaguara v posledních letech také souhlasím. Ne že by to byla škaredá auta, ale prostě už to moc zabředlo do naprostého průměru. Člověk je na parkovišti mezi Audi skoro nemá šanci rozpoznat. Tesla je trošku rozpoznatelnější, ale v tomto případě si nejsem úplně jistý, jestli to je dobře. Model S jde, ale model X se vůbec nepovedl. Je takovej divnej, jako kdyby vůbec neseděly proporce celého auta a vzniklo podivné cosi. Model 3 jsem ještě nepotkal, tak nemohu posoudit.
S tím souhlasím. A Tesla X je fakt trochu divná. Jinak, já teď bydlím na vesnici a tam 90% lidí sice používá auto denně, ale najedou nanejvýš 100Km. na cesty do práce a za nákupem. Občas někteří z nich o víkendu zajedou s děckama na výlet v rámci kraje, tedy do 150km. Na dovolenou vesměs letí letadlem. Pro ně by byl EV ideální. Jen za cena. Hodně se zapomíná na další pozitivní vlastnost EV, tichý chod. Bydlím uprostřed kopce a 50 m. od baráku vede cesta. Co bych za to dal, kdyby do kopce projížděly jenom tiché EV. Ve městech by o kraválu z aut taky mohli vyprávět.
Jaguar sice neni uz tak zmetkovitej jako korejske vozy v 90tych letech, ale zadne terno v dlouhodobem horizontu. Nejvetsi klenot spatruji v know how v oblasti autonomniho sdileni (vzdyt muze vyuzivat i poznatky SPACE X)
Technologický náskok mají v procesu vývoje a výroby komplexního elektromobilu. Díky němu bude moci Tesla v budoucnu jako první s náskokem mnoha let před ostatními vyrábět plnohodnotné elektromobily s dojezdem stovek kilometrů na jedno nabytí už v cenové kategorii obyčejného Golfa.To bude ten zlomový produkt, který skutečnou elektromobilitu spustí. Na takový výsledek se čeká.Jestli aktuální technologie elektromobilů Tesla má počátky v minulém století je zcela irelevantní. Na tom vůbec nezáleží.P.S: Která technologie tvých oblíbených elektromobilů, jichž jsi tedy ode dneška fanouškem, není nejen mrtvá, ale je i skutečnou budoucností tohoto odvětví?Podělíš se s námi o svá moudra? Pustíš trochu vzácných informací mezi luzný lid? Hodíš pár drobků?
Odedneska? Malo me ctes, polepsi se. Mas za domaci ukol nastudovat me prispevky ohledne elektromobility za poslednich 10 let a zpracovat report. Pak se budem bavit na tohle tema dal.
Ty bys mě rozesmál 🙂Až na případy přímých ataků na moji osobu tě nečtu vůbec, jaképak málo 🙂Tvé příspěvky na adresu elektromobility obsahují veskrze stejná slova už dlouhá léta: Teslaidi0t, svědciElonovi, čuráček, komunista, tepláky a křížové deriváty těchto slov.O čem by ses tedy chtěl bavit? Já s tebou o ničem.
Zase spatne, s nekym si me pletes, chlapce. Vrat se po vijendu a dej si vic zalezet. Casu mas na to dost.
Ale vždyť to bylo známo už před mojí výzvou, že se od tebe nikdo z nás nic "nedozví"🙂 🙂 🙂
Ukol je myslim celkem jasny. Nebo to potrebujes nakreslit? Tak co tady jeste pohledavas? Zbytecne ztracis cas placanim nesmyslu.
Vidiny pochytat a zavřít. Nebo to nejsou vidiny, že jsi mi dal a já přijal nějaký tvůj "úkol" ...?Návrh s nákresem je výzva. Ale ty to nedáš.
Priste tedy neplacej nesmysly, kdyz nemas podlozena data. Opet jsi za idiota.
Ty máš něco ze svých hypotéz nějak podložené?Že se ptám. Která z tvých předpovědí na téma technologie kdy vyšla?
Nekdy mne take sice serete jako ozivot, ale na vase zcela konkretni otazky zadna odpoved a pouze osobnmni utoky.
PS: ajenom ti pripomina, zes to byl opet ty, kdo mel neprekonatelne nutkani reagovat na me a napsat sem jeden z tvych obvyklych blabolu. To jenom pro poradek, ze bys opet neudrzel myslenku. Mate prazdniny, tak se nudis a otravujes tady vzduch. No, vsak ono ti to zitra konci a bude zase par dni klid.
Tvá víra ve mě je velmi podobná víře v Teslu, v Muska a v technologie které představuje. Je slabá a zcela nereálná.Jsem v práci, na rozdíl od tebe ve vlastní firmě 🙂
Ale to nebylo o vire, aliku. To byla jenom obycejna pripominka protoze jaksi rad racis zapominat a neudrzis vlakno.
Pořád se jen opakuješ.
130 let staré technologie a proto se inženýři rozplývají nad technickým pokrokem Tesly a automobilky kopírují až se jim z kopírek kouří. Ty jsi tak strašně mimo, že ještě o krok vedle a trefí tě Měsíc přes hlavu.
Coze? Vsechny automobilky, ktere v oblasti alternativnich pohonu neco znamenajimaji a nejsou zoufale zastarale svorne tvrdi, ze budoucnost je v hybridech s plynulym prechodem na vodikove clanky, zatimco BEV jsou mrtve rameno vyvoje, ktere ignoruji.
Proto se všechny automobilky předhánějí v tom, která více zainvestuje do aut na baterky nebo rovnou továrny na baterky? Vodík je mrtvý. Už se s ním nepočítá ani v té Toyotě, která podepsala smlouvu s Panasonicem o dodávkách baterií pro jejich nové auta.
Hochu, lzes si do kapsy. Zrovna minuly tyden totiz vysel clanek, kde se k problematice spicky prumuslu vyjadrovali.
Tak to je jasný.Ják vyšel článek, tak to je hotový 😂😂😂
Co přesně není pravda? Že Toyota a WV jako největší automobilky na světě masivně investují do baterií? Je podle tebe lež že Toyota podepsala smlouvu s Panasonicem o dodávce baterií, nebo že VW připravuje výstavbu masivní baterkárny v Evropě?
To tvrdí jen automobilky, které nemají na to, aby v dohledné době vyvinuly skutečný elektromobil a vodík používají v argumentaci jen proto, že jim nehrozí z tohoto směru žádný požadavek na reálný vývoj.Ty se ale odkopáváš, chlape 😂😂😂
Pokud se skutecne potvrdi, ze ve forecastech zamerne lhali, verim, ze dostanou zaslouzeny trest a ze to bude posledni kapka, ktera Muskovi definitivne zlomi v Tesle vaz.Ublizeneckym narkum mistnich svedku Elonovych se musim hlasite smat. Hosi, zakony plati pro vsechny stejne a musi je ctit i vas nedotknutelny guru. Nastesti. V US je svet jeste v poradku.
Názor byl 1× upraven, naposled 30. 10. 2018 10:53
To ano. V USA není problém žalovat výrobce mikrovlnky za to, že kočka v ní nepřežila režim sušení a zákazník to přece nemohl vědět. Nebo že sousedovo dítě hodilo na moji zahrádku tenisák a ten zlomil výhonek mé oblíbené cibule.Tam je svět skutečně v pořádku. 🙂
Nesmis verit vsem urban legends. Nebudes pak za idiota jako ted.
U jsem ti to psal tolikrát, že je mi to až trapný se zase opakovat.Mě je úplně jedno, jak mě vidíš a vnímáš. Přesto tě něco uvnitř nutí mě to neustále opakovat.Těžko říct kdo z nás dvou věří více těm "urban legends".Nejsem to já, kdo tu skálopevně a dlouhodobě vidí konec Tesly, nebo konec elektromobility. Kdo vidí Muska v teplákách.To ty 🙂
Ja nekde pal o konci elektromobility? neuhodil ses do hlavy? Dej odkaz.Naopak, ja jsem velkym fanouskem elektromobilu - modernich, ne tech zastaralych kramu se 130 let mrtvou technologii, ktere nabizi Tesla.Zrejme se ti pri onanovani nad fotkou Elona zatemnil mozek. Priste si dej nejdriv pauzu, aby se ti krev stihla vratit do mozku, pak teprve pis. I kdyz, v tvem pripade...
Jako že bych kvůli tobě ztratil jedinou minutu nad rámec jednoduché odpovědi nějakým hledáním co všechno jsi tady kdy nablábolil ohledně tohoto tématu?Ho ho ho ... tos musel upadnout na hlavičku.Ani omylem.
Priste tedy neplacej blbosti, nebudeme te vsichni muset povazovat za idiota jako ted.
To je ale úplně o něčem jiném.Příště mě vynech ze svého zorného pole a ubude tu polovina tvých nic neříkajících příspěvků a mých reakcí na ně .... ty "všichni".TO by mohlo mít pozitivní dopad na místní diskuse, nikoliv tvé představy a sdělení, kdo podle tebe blábolí, nebo kdo je idi0ot podle Katikakuse.Trochu se ti ta exhibice na téma Musk/Tesla vymyká z kláves, brachu.
Ale tys zde reagoval na me chlapce. Zase neudrzime myslenku? Tak se sakra podivej po vlakne vys. Ja napsal svuj nazor a tys mel neprekonatelne nutkani placnout nejaky svuj tradicni nesmysl. Tobe se vymyka z klaves vse, o cem se snazis psat, chlapce.
Tím jsi jen srovnal skóre na 1:1.Těžko tu ale vygumuješ realitu, že 9 z desti příspevků, které jsi tu vyplodil, jsou o tom, jestli někdo udrží myšlenku, nebo jestli je někdo teslaidi0ot, svědek Muskův a podobný zhovadilosti.Prostě exhibice "názoru" párexeláns.Tak už řekni, kde ti to mám podepsat ať už je od tebe pokoj.
A co bys chtel, kdyz normalni na argumentaci nereflektujete a rovnou prechazite do utoku v boji za sveho guru? Uvedomujes si jak jste smesni?
Možná to bude věčnou nedokonalostí všech diskusí, kdy si úplně každý myslí, že argumentuje a o tom druhém si myslí, že jen blábolí.A pak jsou směšní všichni. (kromě tebe)
Kdepak vischni. Ono vas tu zase tolik nastesti neni. Poslednich par pomatencu. Vetsina uz prozrela- davno.
A jak se to prozření podle tebe projevuje (projevilo)? Protože já tu vidím na jednoho zarputilého odpůrce Muska a Tesly (tebe) deset pozitivních komentářů od deseti různých lidí.
Tak to blbe koukas, chlapce.
To může říct každý. Ale pravda to není.
Pro mene bystre (idioty), rozdil v pravnim systemu Evropy a USA, je ze tam je tzv Zvykove pravo tj vyrazne odlisna pravni praxe a moznost se domahat skody i za takove trochu zvlastni ....a to nemluve o rozdilech mezi staty.
Největším věřitelem Tesly je stát. Pokud by do toho fakt hodně šili a způsobili propad akcií a případně krach firmy, tak kdo by to asi nejvíce odnesl? Jasně, že někdo, komu elektromobily nejdou do krámu, podal žalobu, kterou FBI musí prošetřit. Na druhou stranu v nejlepší zemi neomezených možností je v těchto dnech možné úplně všechno, takže podřezávání zlatonosných slepic se klidně může stát událostí dne. Teď je pro Teslu nejkritičtější období, dostává se do fáze, kdy opravdu začíná vyrábět ve velkém, za pět let bude nezastavitelná a bude produkovat opravdu hodně peněz, pokud se ji konkurenci povede zastavit teď, éra benzínu a nafty, minimálně v Americe, může ještě pěkných pár let trvat dál.
😀😀😀
Celé je to blbost. Než se tohle dostane k soudu, tak bude Tesla vyrábět 20.000 aut týdně. Opravdu si myslíte, že tohle pochází od nějakého skutečného investora? Opravdu chce nějaký investor aby byla Tesla vyšetřována nebo aby šel Musk sedět? Samozřejmě že ne. To je jenom pokus o sražení ceny akcií ze strany sviní, co se snaží vydělat na propadu akcií.
Takže chcete, aby podvod zůstal bez trestu?
Jaký podvod?Koukám ze u Vás už je určen viník, proběhl soud i rozsudek 🙂
Jaký podvod? Investoři Tesly a vedení firmy stojí za Muskem. Optimismus není podvod. Jediní, kdo se cítí podvedení jdou shorteři.
No, oni za nim stoji, ale ne tak uplne dobrovolne, cos jaksi zapomnel zminit.
Všichni stojí za Muskem zcela dobrovolně. Nikdo jim zbraň u hlavy nedrží.
Za všetkým treba hľadať naftovú lobby. Čím menej sa vyrobí elektromobilov, tým viacej benziňákov. Také jednoduché. :-/
Podívej se pod postel. Máš je tam taky.
Naftová koby v USA Teslu miluje. Vzhledem k tomu, že tepelné elektrárny v USA jsou z velké části na ropu a na pohon elektroauta se celkově spotřebuje i něco více energie, tak vydělají více.
Cekal jsem, ktery Teslaidi0t s tim vyrukuje jako prvni. Tipoval jsem aliena. Gratuluji, vyhrals. :-/
Magore v soucasnosti se nejvice ropy vyuzije na vyrobu plastu a umelych vlaken (tj hadru)
A kdo zazažaluje intel který už má skoro 10nm několik let po sobě 😃
pro upresneni: jde o to, ze Tesla ohlasila, ze by chtela vyrabet tolik a tolik vozu, bohuzel se jim to nepodarilo. FBI zkouma, zdali dopredu vedela, ze to neda, nebo zda se to proste pouze nepovedlo
Jakože by Tesla falšovala své pravidelné čtvrtletní veřejné výkazy?http://ir.tesla.com/financial-information/qua... Tomu fakt někdo věří?
To ani ne. Vyšetřují to, zda predikce ve čtvrtletních zprávách pro investory a reálný potenciál nebyly rozdílné. Tedy zda ty jejich odhady "kdy začnou vyrábět 5000/10000 aut týdně" byly reálně splnitelné nebo ne v kontextu doby, kdy byla daná čtvrtletní zpráva vydána. Když se totiž podíváte na víceméně jakoukoliv jinou veřejně obchodovatelnou společnost, tak jejich predikce bývají až překvapivě přesné a výraznější rozdíly tam vznikají jen výjimečně v důsledku zcela neočekávatelných okolností. Tesla je v tomhle jiná a produkci modelu 3 odhadovala tak nepřesně, až to spíš vypadalo, že si cucají náhodná čísla z prstů. Přitom již ale měli zkušenosti s výrobou aut, i když jen v menším měřítku, a tak museli znát limity výroby, stejně jako potenciální rizika, která by mohla výrobu zásadním způsobem zdržet a zpomalit. Nic z toho ovšem v těch zprávách není, jsou tam jen odhady typu "5000 aut/týden během roku 2017 a 10000 aut/týden během roku 2018" nebo "příprava výroby jde podle plánu". Ani jediná zmínka o tom, že by ta čísla mohla být nějak výrazně negativně ovlivněna rizikovými faktory, které se nakonec projevily snad všechny a ve veškeré své síle.
Mohl bys mi ukázat nějakou takovou predikci ve čtvrtletní zprávě? Obvykle jsou totiž takové dokumenty soupisem výsledků ukončeného čtvrtletí a nic víc.
Otevři si kterýkoliv z dokumentů na stránce, kterou jsi sám odkazoval. Zjistil bys, že tabulky s výsledky jsou jen část z nich a ve zbytku je velká spousta odhadů do budoucna. Dokonce je tam i celá část nazvaná forward-looking statements s výpisem všeho, co se v tom dokumentu týká budoucnosti. A finanční výsledky jsou až za tímto několikastránkovým textem.
Ale odhad je odhad .... to není z hlediska zákona závazná informace, je to odhad. Pokud se nějaký bláznivý akcionář řídí podle odhadů tak je to jeho problém. Pro inteligentního akcionáře jsou oficiální údaje o skutečné produkci, obratu, ziscích, úvěrech, půjčkách. Tesla se v poslední Q3 zprávě o budoucnosti vyjadřuje až v posledním odstavci VÝHLED a např. píše: U modelu Tesla 3 budeme pokračovat ve stejném duchu předchozího Q3. Naším cílem je poskytnout v Q4 100 tisíc modelů vozů Tesla.A td.Kde tam vidíš v kterémkoliv odstavci nějaké napadnutelné úmyslné lhaní? Vážně věříte, že ty zprávy píšou diletanti?
Pratelska rada: uz nikdy se nevyjadruj k obchodovani na akciovem trhu. Nevis o fungovani akciovych trhu vubec nic, naopak blabolis naproste nesmysly. Myslim to dobre, nechci, abys byl vzdycky za takoveho idi0ta.
Já se zcela určitě k obchodování na akciovém trhu nevyjadřoval.Dám ti tedy taky přátelskou radu, nenech cloumat svým majestátem pokaždé, když narazíš na někoho, kdo nenadává na Teslu, nebo na Muska. Taky pak nebudeš jen za idi0ta.Je to fér?
Jo, promin, ja zapomnel, ze neudrzis myslenku dele nez jednu uroven ve vlakne.
Pořád lepší, než psát pod něčí příspěvky "myšlenky", týkající se úplně jiných příspěvků.
Troubo, reagoval jsem na serii tvych blabolu v tomto vlakne, ktere na sebe navazovaly a vyvrcholily prispevkem, na ktery jsem reagoval. Ale, chapu, ze toto je pro tebe prilis slozite.
Co ty považuješ za bláboly z toho je tady na větvi skutečně každý. To se stačí rozhlédnout 🙂Nicméně tvá rada pro mě měla poněkud jiný obsah ... to je vše, dál již prosím nereaguj.
Neudrzis myslenku, nechapes psany text. Hochu, jde ti alespon neco? Hloupe placani, to jo...
Tuhle odrhovačku střídáš častěji než vlastní trnky, ale já jen hloupě plácám 🙂 Ty se rád posloucháš (čteš) ....že?
Na tebe musi clovek pomalu a vicekrat. Napoprve, jak vidime, totiz informaci nezpracujes. To se ale pak nesmis divit, ze se ti vsichni smeji a maji te za saska.
Pořád máš starosti o věci, které ti nepřísluší. Například starost o to, co si kdo o mě myslí a za co mě má, nebo jestli se tomu třeba náhodou nedivím.Ale pochop, já ti za to vůbec nic nedám.
To je v poradku, ja to beru jako charitu - pomahat slabsim a mene obdarenym.
Kéž by. Jenže bohužel nijak nepomáháš. Jen všem nadáváš. Jinak nic.
Nikoliv vsem Aliku.
Všem ne, jen těm, na které reaguješ. To se stačí podívat byť jen v této diskusi.
UTFG Enron
To je zase co za logiku? Když Franta krade, tak Mirek krade taky?
Co Musk, ten se z toho vylize, ale Javůrek půjde sedět 😀
Musk bude muset asi kandidovat do politické funkce, aby mohl beztrestně lhát.
V kreativnim ucetnictvi mu to nebude nic platne.
Nic proti kreativni praci s jazykem, ale auta se "vyrabeji", nikoli "tvori".
V tomhle ohledu jsou tady specialisti. 😀
Skutečně ekologická auta by mohla být taková, která by se nevyráběla, ale pěstovala? 😉
Už len zohnať Zahradníka z Arabely.
No, kdyby pro Elona pracoval strýček Pompo, tak by to třeba nemuseli montovat ve stanu. Prostě by to jen zasel a zaléval, sklidil a nechal dozrát. Zkráka sehnat opravdové odborníky na pěstování elektromobilů nedokáže zatím ani TESLA. 😉
To bude asi ten důvod, proč se chtěli vykoupit z burzy. Proč tam vůbec firmy lezou? Investice je možné sehnat i jinak.
Jak?
klicove slovo, ktere hledate, je *investor*
Jenže TSLA není nějakej garážovej startup, co shání investory na kickstarteru.
Ještě že SpaceX není veřejne obchodovaná společnost, to by Musk kvůli Falcon Heavy dostal asi rovnou trest smrti. 😀
Ve SpaceX pracuje oproti Tesle málo špičkových lidí a není problém je sehnat. Na výrobu aut je ale potřeba mnoho pracovitých lidí a ty již je problém sehnat. V Kalifornii se mění etnické složení, je tam samý hispánec a u nich je pracovní morálka pověstná. Chudák Musk, ale on to zvládl a zvládne.
Tak to je Joke of the month 😀 Pan Jirka je asi veselá kopa a bonmoty jen hýří... Halt raketoví inženýři rostou na každým stromě a stačí si je jen utrhnout. Zatímco Mongol v automobilce co utahuje šrouby, to je problém. No za Trumpa už pomalu jo, mexikánci musí zpátky a běžný yankee tuhle práci za robota dělat nechce, no. B-]
😁😀
Když budu mít pekárnu a řeknu že budu péct 1000 rohlíků denně a nakonec jich budu péct jen 500, tak mě zavřou? 😀 #logikaFBI
Tak to vůbec není, Tesla je veřejně obchodovatelná společnost na burze a pokud na veřejnost vypouštíš nepravdivé informace o produkci vozů, což dost silně ovlivní finanční výsledky tak tím můžeš manipulovat s cenou cenných papírů což je v USA trestné. Takže pokud má Tesla kreativní účetnictví jako mělo Řecko může jí to stát hodně, jelikož pokud vyleze na světlo že mediálně známá čísla o produkci byla silně nadhodnocena dojde k poklesu ceny akcií firmy a investoři Teslu zažalují a výše odškodnění v USA rozhodně nejsou na lidové úrovni jako v ČR.
Pokud budu investorem do pekárny a vedení bude takto falšovat výsledky svého hospodaření, tak pak ano. 😀
Ale já přeci netvrdím že jsem jich 1000 upekl, ale že se pokusím. Je to prostě odhad.
Když máš výrobní kapacitu jen na 500, tvrzení o pokusu upéct 1000 je prostě nerealizovatelná lež.
Ta kapacita bola/je stale v stadiu vystavby. Takze stale je to len nejaky odhad. Viac alebo menej presny. Pokial je cela kauza len o tomto tak je to na hlavu.
Pokud Tesla věděla, že odhady nadsazuje, že bude nemožné je plnit, tak pak ne to jasný podvod.
A kde jsi přišel na to, že věděli, že nemají kapacity a nedošlo jenom k technickým problémům?
Tohle právě vyšetřují, jak to vlastně bylo. Technické problémy jsou ale nejsou zas tak pravděpodobné. Tesla nešla do úplného neznáma - zkušenosti s výrobou už měla (i když v menším měřítku), používají stroje podobné jako všichni ostatní. To je pro realistický odhad možností celkem dost na to, aby se alespoň řádově trefili i v tom nejhorším možném scénáři. A potenciální problémy se spuštěním výroby v tom již musely být zahrnuty, nic nikdy nejde úplně podle plánu a musí se s tím počítat.
Právě že technické problémy jsou více než pravděpodobné. Tesla masivně nainvestovala do automatizovaných linek a jak se ukázalo, tak některé procesy automatizovat nešlo, nebo to bylo neefektivní. General Assembly je typický příklad. Měli linky na automatizování spoustu procesů, které běžně dělají lidé, ale ukázalo se, že ty stroje to prostě nezvládnou. Stroje se často zasekávaly a bylo nutné kvůli banálnímu problému, který by člověku zabral vteřiny zastavit celou linku, zavolat specialistu a pak celou linku spustit znovu. Tesla nakonec musela přejít k tomu, že tyhle montážní práce nakonec dělají lidé. Půlroční zpoždění náběhu výroby bylo způsobeno změnami na General Assembly a odstranění řady strojů a přenechání některých úkonů lidem. Modely S a X nejsou masově vyráběná auta a prakticky se vyrábějí ručně. Model 3 měl být mnohem více automatizovaný, s čím Tesla neměla zkušenosti a nevyplatilo se jim to. To není podvod. To je prostě špatně navržený technologický postup při montáži z důvodu nedostatku zkušeností a s potřebou řadu věcí předělat.
-právo v USA je jiné než v Evropě - Vaše pekárna asi nebude akciová společnost která musí vydávat pravdivé zprávy o hospodaří s majetkem akcionářů
Nemusite být jen akcionářem. Stačí se podívat třeba na Zonky, kde uvádějí určitě statistiky pro investory. Pokud by lhali a vy byste investoval na základě jejich lži, můžete je zazalovat.
Zajímavé že povinné každoroční zveřejňování údajů všech společností včetně plně privátních v Česku vám nevadí, ale totéž u veřejně obchodovatelných společností v USA vám vadí.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.