Spíš se divím, že elektronika hoření nijak nezaznamenala a dle tvrzení v článku auto normálně fungovalo.
To se prý stává těm, co točí videa na výšku... 🙂
To je featura, je to nouzove reseni pro extremni zimy. V pripada ze majitel tesly zapadne do zaveji, hrozi umrznuti. Tesla odesle zadost o pomoc a do prijezdu zachrannych slozek zazehne baterie, takze majitel nezmrzne. Obcas to jako v tomto pripade zlobi, ale tak kazda nova technologie ma mouchy.
Tu by pomohlo jedině tlačítko Battery Eject :)
já myslím, že ne, protože majitelé tesly pravděpodobně prošli procesem "brain eject"
u teba nebolo co vyberat.
Fanousek Tesly se nejcasteji vyznacuje nevabnym vzhledem a oderem, neprilis vysokym IQ, naprostou neznalosti fyzikalnich zakonu a ekonomiky. Nema vlastni nazor a vyhledava silnou osobnost, ktera rozhodnuti udela za nej. Proto ma u teto skupiny obyvatelstva Musk takovy uspech. Priznivci jsou povestni az fanatickym uctivanim sveho "Boha" a jakekoli argumenty vyvracejici dogmata vudce jejich sekty vulgarne odsoudi.Tys ukazkovym fanouskem tesly, Tomane.
si ma odhalil. Idem sa oholit a pre istotu este raz osprchovat. Len este tweetnem Elonovi ci vobec mozem.
Bez jazdiť na svojich kachliach 1.9tdi
WTF, co jsou to kachle 1.9tdi? Tim vy u vas navychdnim Slovensku topite?Jinak jezdim uz pres 15 let vyhradne na beznin, hloupy wtf.
Vaše teorie má jednu vadu na kráse, je to jen čistě váš názor, který se snažíte prezentovat jako obecnou pravdu. Kdyby jste to tak neprezentoval, tak byste asi měl i sám problém tomu věřit.Zdar Max
Max, ako on seba prezentuje je snáď každému jasne. Kopírovať pod každý text o Tesle ten istý blabol je ešte horšia úchylka ako byt Tesla fanúšik. Každopádne sme na vedecko-technickom webe. Nezaujímat sa ako návštevník takýchto stránok o Teslu by podľa mna bolo divne.
Na nekolik tiisic vysoce horlavych Li-Pol clanku si dobrovolne sedne jenom naprosty idi0t.
Říká někdo, kdo sedí na hroudě hornin, kde pod nima je jádro o teplotě cca 5000°C ... trochu soudnosti
Předpokládám, že ty asi nemáš mobil a rozhodně ho třeba nenosíš v kapse. Taky naprosto bezpečné 😃
Požár jako bonus a bez příplatku.
"And thank god my three little girls weren’t in the car with him" -- neni to trochu moc hystericke? Nic se nestalo, auto nevybouchlo, o zivot nikdo neprisel, vlastne nikdo nema ani odreninu nebo bouli. Tak jakypak slava bohu ze tam nebyly deti. Nic by se nestalo a byly by zdrave jako jsou ted.Zato koukat na horici baterii na koleckach z bezprostredni blizkosti si o nehodu rika.No nic, tak dal pokracovat nudny zivot v male 10M zemicce, kde kazdy den na silnicich zemrou v prumeru 3 lidi (ti si bohuzel clanek zrejme nezaslouzi).
Jan, človek nevie či to myslíš seriózne alebo si až tak hlúpy. Daj si vlastne 2 deti do horiaceho auta a potom rečni o hystérii.
Holt elektrika, velká energie, vysoké proudy, nemožnost odpojit. To, že to vypadá dobře v prezentacích, ještě neznamená, že se to bude stejně chovat i v praxi. V podstatě stejné svinstvo je i fotovoltaika. Sousedovi se takhle vypařila půlka měniče a pak shořel celý barák, protože to jaksi nejde moc hasit. Počítám, že podobné kombinované svinstvo budou domácí baterky k fotovoltaice, tam taky stačí na nějaké součástce malý zkrat a už to pojede.
To si pište...
Ale je dobře že se to benzíňáku stát nemůže… Loni jsem šla kolem kolony aut a jednomu z nich začal motor hořet docela pěkně :) Každopádně, docela mě fascinovalo jak se kolem hned seběhla banda čumilů, aby si táborák prohlédli tak z jednoho metru. Od nominace na Darwinovu cenu je zachránil nejspíš jen řidič auta za ním s hasičákem.
No ale tohle hasicakem uhasis. Baterii tezko.BTW motor muze u Tesly zacit horet taky...
Ježišmarjáááá, shořela jedna Tesla! To je senzace! To bude jistě v bleskuVTM na titulce aspoň tejden.
Minimálně do doby než shoří další.
Že se Tesla nedá hasit? Ale dá! V oficiální příručce je to strana 22: https://www.tesla.com/sites/default/files/downl... ... ... It can take approximately 3,000 gallons of water, applied directly to the battery, to fully extinguish and cool down a battery fire ...3000 galonů je 11 356 litrů, do běžného hasičského auta se vejde asi 4000 litrů vody, např. http://www.hasici.tv/clanek/v-bucovicich-maji-... ...
Po dobu 24 hodin. Je zjevné, že tím nemínili dovézt dvě hasičská auta a stříkat na to vodu, ale ponořit Teslu na jeden den do kapaliny. B-]
K moru to je odtial uz len kusok. To by mozno pomohlo.
no to teda zjavné nie je, odporúčajú zabezpečiť dodatočný prísun vody a prúdom vody schladiť batérie, resp.zvážiť nechať batérie vyhorieť 24 hodín a zabezpečiť okolie.
Vazne se uz strasne tesim, az budou jezdit kolem a parkovat v podzemnich garazich nakupnich center stovky baterii, co hori 24 hodin. 😀
Neboj, nebudou. Elektromobil s bateriemi je slepa vyvojova vetev, 130 let mrtva technologie. Ze se to prosadi uz veri jenom naprosti blbci.
Doufejme, doufejme. Zel, blbci se nejak posledni dobou mnozi a radne eko-hype a dotace taky udelaji sve...
To by mne zajímalo kdy to dojde majitelům garáží. Prozatím se vyžívají na zákazu bezpečných aut na CNG
Hmmm... to je tak kdyz nekdo vyrobi bastl z nekolika tisic 18650 😉. Kazdy kdo videl horet LiPo se jen pousmeje tvemu napadu na haseni ..
Vsak psali tuhle, ze plamenomet uz prvni zajemci dostali... 😀
hlavne že pipinka točila, namiesto toho aby sa to snažili uhasiť alebo aspoň zohnať niekoho na pomoc...
Myslis, ze tam bola uplne sama? Inak skvely napad ist hasit auto.
Copak auto, ale elektromobil. Panáček by si to mohl cvičně zkusit... 😀
Tak mi ukáž, ako by si ty uhasil batériu.. S tým nespravíš zhola nič.
hasící přístroje na el zařízení se normálně používají.. práškový, CO2 nebo venku halonový.. práškový je běžně v autech. Základ je samozřejmě odpojit proud aby byl zkrat jen na těch poškozených bateriích (předpokládám že to Tesla má nějak pořešeno)
Hasicakem uhasit horici lithiovou baterii umístěnou dole pod autem? Tak to si tedy verite. To je na nominaci Hasic roku. 😀
u elektro aut by som skor nosil bandasku s benzinom, ktory by som to v pripade poziaru polial aby to zhorelo rychlejsie a mohli to cim skor odpratat 😀
Niektori ludia nemaju ziadny pud sebazachovy. Auto poistene a urcite nedala zan cele uspory. Musel by som byt blazon sa vobec k nemu priblizit, pokial teda nebol niekto este vnutri.
Co chceš odpojit? Baterii, aby přestala hořet? 😀 baterie vůbec kyslík nepotřebuje, látky způsobující hoření má v sobě, koukni se na malý akupack, co udělá, když začne hořet, pak si představ, co udělá 200x větší baterie 🙂
K tomu nelze rict nic jineho nez ze jsi uplne mimo 😀
Fakt by mě zajímalo, jak chceš jakýmkoli hasícím přístrojem uhasit hořící Lithium. Uhasit benzín je proti tomu hračka
Teda tak deb.lní nápad může mít jen opravdu tenhle hasič roku.Ani terminátor nedokáže uhasit palivoví článek a musí ho odhodit na tohle asi Tesla opravdu nemyslí 😃 😃Nedejbože, kdyby ta baterie bouchla jako v tom Terminátoroj, tak velký výbuch by to asi nebyl ale stačilo by to na rozmetání ulice i kameramana. Se koukněte co dokáže mobil.
Podobně jako jaderné elektrárny jsou méně náchylné k nehodě, průběh a dopad nehody je řádově rychlejší/vyšší než u klasických nehod...
Elektromobil je stejně náchylný k nehodě jako normální auto...
A k fatalni poruse tohoto typu je patrne nachylnejsi.
Kvoli tomu, ze o tom media hned informuju?
Ne, z principu. Ani proražená nádrž nemusí vést nutně k požáru, dokud to někdo nezapálí. Ale pokud mám v podvozku tisíce článků 18650, tak mám v autě tisíce věcí, které ho mohou zapálit ať už mechanickým poškozením nebo zkratem. Ty baterie jsou celoročně venku, vlivem kolísání teplot se může i uvnitř srážet nějaká vlhkost nebo se každému jednomu z těch článků může stát samsung efekt (malá díra pro baterku - třeba opakované nabíjení v zimě, zmrzlý obal a do toho se zahřívá a roztahuje nabíjející se baterka).Přijde mi stále bezpečnější benzínová nádrž nad zadní nápravou než sedět na tisíci článcích. Hasit benzín je proti tomu sranda.
Koukám, že byste mohl klidně dělat u Tesly vývojáře. Oni asi nic neví o kondenzaci vody nebo namáhání článků vlivem kolísání teplot ... 😀Nicméně - když onehdy vymysleli benzínový auto, nejspíš ho taky pár let ladili, než vychytali všechny mouchy.
Elektrické auto je ještě o něco starší než benzínové, ale uznávám, že konkrétně li-ion baterka je reálně k dostání cca 30 let. Každá věc má nějaké slabiny s kterými konstruktéři počítají. Ale z principu mi přijde plastová oplechovaná vana s benzínem spolehlivější, co se týče náchylnosti k požáru než tisíce mnohem choulostivějších věcí, které navíc provozem degradují. Nádrž se nijak neopotřebovává a je pořád stále stejně (ne)bezpečná. Li-ion článek je s časem čím dál tím méně spolehlivý a náchylnější na samovznícení.
https://www.youtube.com/watch...
Hm, párkrát jsem hořící auto na ulici viděl.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.