Meta oznámila finanční výsledky za první čtvrtletí, zakladatel a šéf společnosti Mark Zuckerberg to přitom označil za velmi dobrý start nového roku. Firma utržila 36,5 miliardy dolarů, o 27 % více než před rokem. Provozní zisk vzrostl o 91 % na 13,8 miliardy, čistý pak o 117 % na 12,4 miliardy dolarů.
Naprostá většina příjmů pochází z reklamy, inzertní oddělení si připsalo 35,6 miliardy dolarů. Meta oproti loňsku zobrazila o 20 % více reklamy a prokliky byly o 6 % dražší. A vidělo ji více uživatelů. Alespoň jednou denně použije Facebook, Messenger, Instagram nebo WhatsApp 3,24 miliardy lidí, o 7 % více než před rokem.
Meta už však s nástupem nového roku přestala zveřejňovat počet měsíčně aktivních uživatelů (naposledy to byly čtyři miliardy) a také počty denních i měsíčních uživatelů čistě jen na Facebooku. Výjimku udělala v případě Threads. Tuto alternativu X (Twitteru) používá každý měsíc 150 milionů lidí. Pravděpodobně jde o nový trend, protože Netflix také brzy přestane zveřejňovat množství předplatitelů. Klíčové jsou finanční ukazatele.
A v těch má Meta pořád jednu výraznou kaňku – virtuální realitu. Divize Reality Labs během uplynulých tří měsíců přinesla do kasy jen 440 milionů, ale prodělala 3,8 miliardy. Pozitivní však je, že příjmy meziročně rostou a ztráta klesá. A Meta se chlubí 30% nárůstem prodejů brýlí Quest.
Dokonce i Mark Zuckerberg říká, že jeho metaverse dělá důležité pokroky. Jestli tím však myslí zlepšující se hospodaření, nebo otevření VR systému Horizon OS ostatním výrobcům, není jasné.
Meta se chce letos také více zaměřit na AI, podle Zuckerberga totiž umělá inteligence prostoupí celou firmou. Meta už má vlastní chatbot a další generativní technologie. Vyvíjí malý jazykový model pro lokální běh na počítačích. Má k tomu i vlastní hardware. A AI postupně nahrazuje klasické algoritmy pro třídění příspěvků a doporučování reklamy.