Téma týdne: Uvnitř procesoru - tajemství zvané multiprocesing

Diskuze čtenářů k článku

tomik  |  25. 05. 2006 07:56  | 

Jinak je to o ničem. Měl byste psát do ABC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  25. 05. 2006 08:48  | 

Taky mi to prijde, ze tenhle dil je tak pro deti ze zakladni skoly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuk  |  25. 05. 2006 09:10  | 

Navic bych rekl, ze v nadpisu nemelo byt slovo "multiprocesing", ale spravne "multiprocesoring". Multiprocesing podle me provozuje kazdy multitaskovy OS a je uplne jedno na kolika procesorech - klidne i na jednom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
veselik, veselik  |  25. 05. 2006 14:50  | 

Sice jsem nadpis netvořil, ale je v pořádku (viz odkaz dole). To, co myslíte vy, je multitasking.
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiprocessing

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuk  |  25. 05. 2006 23:28  | 

I pres ten odkaz na Wikipedii se mne to nezda. Podle me ma byt ten termin multiprocesoring, protoze jde o vice procesoru (ci jader CPU). Naproti tomu multiprocesing znamena (pseudo)paralelni zpracovani vice procesu. Ale nehodlam to uz dal resit. Nemam zajem se hadat o slovicka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Hegenbart  |  26. 05. 2006 01:19  | 

To snad není třeba, multitasking znamená více současně aktivních úloh (multiple tasks), což jsou de facto pouze záznamy OS o kontextech úloh, multiprocessing je současné paralelní zpracování (processing) těchto operačním systémem spravovaných úloh na hardwaru. Mně ta sémantika přijde celkem jasná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlczech  |  01. 06. 2006 10:33  | 

Teď se připravuji na maturitu, učili jsme se že multiprocessing je zpracování instrukcí ve dvou frontách (jedna instrukce se zpracovává ve frontě u a druhá instrukce nezávislá na výsledku první instrukce se zpracovává ve frontě v) - tedy multiprocessing je zpracování více instrukcí paralelně, podle toho kolik procesor podporuje front například Pentium podporuje dvě fronty paralelního zpracování, v Pentiu Pro (P6) jsou 3 fronty paralelního zpracování. To co ty myslíš a označuješ slovem multiprocessoring (tedy přítomnost více procesorů) je nazýváno dual core.
Případný kontakt: ps4b_administrations@centrum.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
veselik, veselik  |  25. 05. 2006 14:41  | 

Celý seriál je určen pro běžné laické čtenáře. Právě s takovým zadáním za mnou šéfredaktor přišel. Takže děkuji za pochvalu, právě tak je to myšleno, aby to bylo jako do ABC 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motyka  |  25. 05. 2006 08:55  | 

Mno zrovna priklad uvadeni rozsireni jako MMX...Vzpominam si na ty do hlavy tlacici propagace, ceho se tim da dosahnout a z pocatku nepoznatelny rozdil - duvodem maly takt procesoru a propustnosti sbernice. Dnes MMX zase neznatelne, protoze je prave prebit hrubym vykonem. Zrovna tato vec prinasla vice prachu nez lesku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrik  |  25. 05. 2006 09:14  | 

Bez MMX a jeho nastupcu SIMD by enkodovani videa a zvuku trvalo vyrazne dele, ty odborniku...stejne tak hry z toho velmi tezi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motyka  |  25. 05. 2006 09:30  | 

Udelej si srovnavacku na tehdejsich pentiich +-200(dnesni skoromobily :) ) a dnesnich strojich. Ano na 140min videu opravdu usetris. Tehdy 40s, dnes 8s. Rozhodne zalezi na pouzitem software.

Je to fuk, hlavne ze pozdeji prisly dalsi rozsireni, ktere v kombinaci byly zajimavejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  25. 05. 2006 13:48  | 

Samozrejme pisete nesmysl. Enkodovani videa je rychle prave diky rozsirenym instrukcnim sadam. I kdyz se treba nepouziva MMX, ale pokrocilejsi SSE/2/3. Jenze ted uz asi nenajdete enkoder s podporou jen zakladnich ALU instrukci (asi by nesel ani zkompilovat, protoze zavisi na knihovnach, ktere samy jsou kodovane pro MMX ci novejsi, nevim).

Hlavne si to vyzkuste sam, nez zacnete radit ostatnim!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motyka  |  26. 05. 2006 02:47  | 

Alespon vim, ze je jeste stale ta spravna doba vydelavat na nevedomosti ostatnich. Plati ve vetsine oboru. Zlaty dul..... Priklad s kompilovatelnosti pouze ukazuje na fakt trendu "rozezranosti"/pohodlnosti programatoru(bohuzel spise tlaku vedeni).

V kazdem takovem nazoru, potencialni zakaznik, jen tak dale. Jeste hlasku ze bez FireWallu nezijem a myslim ze 15let se budu mit dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeneks, zdeneks  |  26. 05. 2006 12:39  | 

Priznam se, ze jsem nepochpil vas prispevek. Ale dam vam jednoduchy priklad:
v jednom optimalizovanem kodu jsem dosahnul vysledku 0,7 SSE instrukci za sekundu. Kazda tato instrukce mi provedla vynasobeni/vydeleni/odecteni/secteni dvou dvojic cisel. To znamena 1,4 aritmetickych operaci za takt v plovouci carce s dvojitou presnosti. Pouzivanim FPU nebo dokonce emulace pomoci celociselne matematiky takoveho vysledku nedosahnete. Navic, tyto vypocty byly jen casti programu. Kod byl velmi optimalizovany, psany v asembleru.
Napriklad Prime95 dosahuje pak 1 SSE instrukce pracujici nad vicero daty za takt. Bez SSE pobezite treba 4x pomaleji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motyka  |  27. 05. 2006 21:54  | 

Nevadi, prispevek reagoval na siroky zaber a dopad do obchodni svery.
Avsak, je fajn ze zminujete SSE, tam naprosto souhlasim, ale ne multimedia ext.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ander, Ander  |  25. 05. 2006 09:35  | 

Napodobne Hyperthreading.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  25. 05. 2006 15:56  | 

Amigy to měly dobře vyřešené - jeden hlavní procesor motorola 68000/680010 a pak další procesory/čipy pro grafiku, pro zvuk, pro periferie (matně si vzpomínám na názvy: Paula, Agnus...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hps  |  25. 05. 2006 15:59  | 

Jediné,co mně zaujalo,byl seznam her pro dualcore procesory.Jinak nic zajímavého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ripper  |  25. 05. 2006 18:33  | 

"Mít na stejném počítači a disku účetnictví a zároveň přístup jiných lidí, to je poměrně odvážný čin."
Autor ma zkusenosti zrejme jen s operacnimi systemy windows. Ledazeby myslel, ze mu "jini lide" ten pocitac rozkopou ci jinak zadupou do zeme.

Jinak obecne *NIXove systemy mnohem lepe podporuji viceprocesorove zpracovani nez nejmenovane protejsky. Okna maji strasne debilne vyresene soubezne zpracovani uloh, takze to nefunguje moc idealne. Snad se to casem zlepsi (mysleno jak multiprocessing v oknech, tak vyber OS u obycejnych lidi).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepak  |  27. 05. 2006 17:50  | 

Pokud ma utocnik fyzicky pristup k pocitaci, tak vam nepomuze ani svecena voda, natoz *NIX.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ejhle  |  25. 05. 2006 20:41  | 

www.pretaktovani.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a8n  |  26. 05. 2006 18:05  | 

Dal bych tady jenom odkaz: http://www.svethardware.cz/art_doc-A3F3D22A79C08391C1257172005B4561.html že to s tím využítím mnoha jader v domácích pc zase nebude tak slavné.

Jinak HyperThreading je dobrá fukce tak k hacknutí plánování úloh windows, kdy si systém myslí, že jsou v něm 2 procesory, ale ve skutečnosti je jeden a jako 2 je využitelný jen někdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest 20 procesorů

Srovnání 15 True Wireless sluchátek

Vyplatí se tisknout fotografie doma?

Vybíráme nejlepší základní desky