Telenor xDSL: ADSL kvalitnější, levnější zatím ne

Diskuze čtenářů k článku

Pavel  |  22. 05. 2004 12:06

V cem yb jako mel byt Telenor lepsi nez Telecom? Nijak vyrazne jsem ten clanek nestudoval, ale neni tam jednak cena, ktera bude zrejme po vsech stranach vyssi nebo stejna a hlavne absence garance byt i minimalni stejne degraduje tuhle nabidku na uroven Telecomu. Z ceho se tak radujete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Borecek  |  23. 05. 2004 16:30

Hlavne je si treba uvedomit ze s nejvetsi pravdepodobnosti budou stavajici zamestnanci Nextra s.r.o. ti sami co budou  pracovat u spolecnosti Telenor Networks.Coz znamena po skusenostech s vyvojem jejich nabydek a skutecne funkcnosti ADSL (Lhave reklamy , technicke problemy s DNS servery , Nepruhledne FUP bez jasnych pro zakaznika pravidel).Nebyt az tak velmi optimistycky .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Belko  |  21. 05. 2004 15:21

Porad jsou reci o adsl a jinych DSL pripojenich.Ale zajimalo by mne proc kdyz maji byt pokrita vsechna alespon krajska mesta neni DSL v nich stejne dostupne.Napriklad v CB jsou lokality kde ADSL funguje jen v centru a nikde jinde.Tak k proc telecom tak keca kdyz to stejne neni dostupne vsude kde by podle jejich mapy pokryti melo byt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  21. 05. 2004 15:06

prdel je ze to vsichni porad rvou do stejnych mist, znam lidi co mohou mit v jednom byte kabelovku, wifi, adsl,bluetone a dokonce nekdo udelal rozvod eth...., tohle moc nechapu, napr. jak adsl v Praze a v Brne kopiruje lokality kabelovek a netboxu, to se ten colovek co ma na starosti planovani nemuze podivat jake jsou v dane lokalite moznosti a jestli tam vubec muzou konkurovat a pak teprve tam zapojit dslam??? zatim to vypada ze to nijak neplanuji, asi to berou podle poctu stanic na ustredne, a nedivaji se na to, ze tam je pro ne, treba i technologicky neprekonatelna konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
llook  |  21. 05. 2004 18:09

Patrně to všechno cpou právě tam, kde je po tom největší poptávka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scatter the Great  |  21. 05. 2004 13:11

Tak já vážně nevím, proč je kolem toho zase tolik humbuku... Podobné zprávy o zlepšení a zkvalitnění DSL technologií nám všechny možné servery cpou už pěkně dlouho a jediné co z toho zatím vylezlo je FUP, které je stejně naprosto k ničemu. Ať si ISP a telekomunikační společnosti tvrdí co chtějí, faktem je, že na podobu širokopásmového připojení o jaké se básnilo ještě před jeho zavedením si budeme muset ještě pár let počkat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka M.  |  21. 05. 2004 11:54

ZÁČÍNÁM POMALU ZVAŽOVAT PODÁNÍ TRESTNÍHO OZNÁMENÍ NA TYTO "FIRMY" KTERÝ MAJÍ VE SVÝM REPERTOÁRU POUZE PRAHU (někdy i BRNO) A JEJICH BLÍZKÉ OKOLÍ.

NEJEDNÁ SE NÁHODOU O DISKRIMINACI A ZVÝHODŇOVÁNÍ VŮČI JINÝM OBČANŮM?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  21. 05. 2004 12:32

Bydlim v Praze, doma internet nemam.

Nemohu si ho totiz dovolit. Po zaplaceni vsech poplatku, ktere jsou v Praze desetinasobne oproti venkovu mi na ADSL nebo kabelovku proste nezbyde.

P.S. Specialne pro tebe, neni nahodou diskriminacni, kdyz mam najem 10x vyssi nez bych ho mel na venkove ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
feathon  |  21. 05. 2004 13:16

Náhodou na venově žiji a dobře vím, že s výjimkou nájmů jsou všechny náklady v průměru o 20 až 30 proc. vyšší než v Praze a to vše při platech na úrovni minimální mzdy. Ať už vezmu v úvahu cokoli od ceny za elektřinu, přes ceny potravin, vše je o o mnoho dražší než v P. Jen jsem se informoval od přátel kteří žijí v různých částech Prahy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marcel  |  21. 05. 2004 13:27

A co máš jako 10x dražší než ostatní? Já měsíčně: elektrika 570, MHD 280, voda 500, teplo 1200. Ročně popelnice 500. Potraviny v gigamarketech jsou stejný, tak nevím co si stěžuješ. Takže dostupnost některých služeb jen v Praze mě fakt s.re

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  21. 05. 2004 14:13

Najem dohromady 5000,-

MHD 400,-

Jinak ja si nestezuji, taky bych preci mohl bydlet na venkove, kdybych chtel. Jenom nesnasim ty keci typu : "Vy mate v Praze vsechno a na nas se kasle".

Mimochodem taky znam naklady na zivot na venkove a proste je to fakt, ze ty zivotni naklady tam jsou proti Praze nizsi.

Kdyz neveris me, tak  se zeptej nejakyho ekonoma.

Jo a jak pise ten prispevatel pode mnou, kdyz se ti nelibi u Vas, tak pojd bydlet do Prahy. Jenom na byt si priprav 2 miliony.

P.S. Za kolik u Vas sezenu starsi byt 3+1. Nase druzstvo jeden prodalo za skoro 2 miliony, v inzerci od 40 km od Prahy se takovy byty nabizej za min nez polovinu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arny  |  21. 05. 2004 22:20

Podivej kamo, kdyz te to v te Praze tak sere, tak se odstehuj nekam hodne daleko, kde sezenes levnej byt. Napriklad v Karvine muzes sehnat 3+1 ve 20 let starem panelaku za 300 000 do OV. No neni to nadhera? To prece NEMUZES odmitnout!!! Akorat me zajima, jake zamestnani si tam najdes? Co? Povidej, Prazacku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  22. 05. 2004 07:52

Nevnucuj mi prosim, neco co jsem nerekl. Me to v Praze vubec nesere, mam tu praci a i kdyz bych si dokazal docela rad predstavit zivot mimo Prahu, tak si nestezuju.

Naopak odpovidam na nadavky o tom, jak si v Praze oproti venkovu zijou skvele. Proste to neni pravda, nebot kazde misto ma sve vyhody a nevyhody i kdyz zrovna Karvinna, to je asi dost extremni pripad.

Proste neni pravda, ze by si prazaci zili oproti zbytku republiky nejak skvele. A kdyz se to nekomu na venkove nelibi, tak okolo Prahy jiste neni zadnej plot, aby se sem nemohl pristehovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
koleno  |  25. 05. 2004 19:33

praha rules!!!! tak nam do ty prahy nelezte vy burani! kdo se tady nenarodil, tak at si nestezuje. my k vam taky nelezem! a ze je v praze blaze, vi kazdej. a holt ze je tady draz, to vi taky kazdej. tak si prestante uz stezovat a radsi makejte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
A  |  21. 05. 2004 13:54

Rikej tomu treba trzni hospodarstvi ... kdyz sluzba neprijde k tobe, musis ty za sluzbou ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  21. 05. 2004 15:05

Já v Praze málo možností na výběr opravdu mám a to bydlím na docela velkým sídlišti, momentálně mám výběr: buď GPRS, nebo... Teď vlastně NIC jinýho. (jasně, dialup, ten tu je vždycky) ADSL se odkládá do nekonečna a až se k nám dostane, bude už mít tak zkurvený podmínky, že se o něm nevyplatí uvažovat a kabelovka taky není.

Takže příště si dřív rozmysli, co píšeš. Nejen, že nemusíš mít pravdu, ale ještě už nadpisem vyvoláváš flame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
llook  |  21. 05. 2004 15:15

Nevím jaký konkrétní trestný čin myslíte tím "DISKRIMINACI A ZVÝHODŇOVÁNÍ VŮČI JINÝM OBČANŮM", ale také nejsem právník.
Co mi ale připadá logické, je to, že pokud se nějaká firma rozhodne poskytovat nějakou službu v jednom regionu, nemůže ji nikdo donutit poskytovat ji i jinde.
Co třeba regionální rozhlasové a televizní vysílání? Když se někdo rozhodne vysílat vzduchem například v Praze a Hradci Králové, nediskriminuje občany z ostatních vesnic?
Já myslím, že ekonomika tohoto státu je z podstatné části tržní, takže až bude v těch prdelích(=mimo prahu) zájem o takovéto služby dostatečný aby se to někomu vyplatilo, tak s tím někdo příjde. Nemůžete je nutit, aby vám to ADSL sponzorovali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 05. 2004 11:52

...potrebujem do firmy aspon megovou lajnu, kdyby se cena vlezla do cca 5 litru s dph a byla rozumna garance (!!!) nejnizsi rychlosti (tech 384kbps je velmi slusnych) tak po tom hrabnem vsema dvacetima.

Fuck off Telecom....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Horák  |  21. 05. 2004 11:01

"K poklesu cen bude podle všeho docházet až postupně, v okamžiku kdy se služby na bázi xDSL dostatečně rozšíří."

a ja dodam, ze ADSL se muze rozsirit az kdyz bude nizsi cena, vzdyt to za tyhle ceny nikdo nechce... cili zacarovanej kruh a roky a roky temnych vyhlidek...

ja fakt nevim, ale jaka je navratnost investic, kdyz to smrsknu do jedine malicke uvahy - co se vrati driv pri investici napriklad 1 milion a provoznich nakladech 100Kc mesicne ?

1) 1000 uzivatelu za 200Kc mesicne hned od zacatku

2) nebo 10 uzivatelu za 1000 mesicne a 990 uzivatelu busiscich na dvere a klepajicich se na celo - presto pomalicku si objednavajicich sluzbu, takze v horizontu janevim tri let jich nebude 10, ale 150 ?

.. cisla jsou to naprosto smyslena, za ne me netahejte.... ale OPRAVDU se nevrati investice Telecomu realne driv, pokud by vyhodil z nabidky nutnost hovorneho a cenu snizil na 500,- a pritom by se pripojilo radove 10-ti nasobne vic lidi, mozna i vice ? nerikejte mi, ze naklady na provoz jsou VYSSI nez 500 mesicne.... Prvotni investice je vec druha, ale ta se nikdy nevrati, kdyz sluzbu nikdo nebude vyuzivat - respektive radove mene lidi nez by teoreticky mohlo za lepsich cenovych podminek...

kolik mel asi Telecom prijmy a provozni naklady z tech par zoufalcu co si to objednali ? Musi byt proste zisk z jednoho uzivatele tak drastickej a hajit to uvodni investici ? Kdyby mel Telecom zisk z jednoho uzivatele klidne i dvakrat mensi, tak pri 4-nasobnem poctu uzivatelu bude vysledny zisk opet v baliku vyssi... a ze je tu setsakra vyssi potencial v poctu klientu nez jen 4-nasobny...

me to vsechno prijde proste postaveny na hlavu ;-(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ray  |  21. 05. 2004 11:47

logiku v tom celem bordelu nehledejte. pan generalni a jeho banda radoby manazeru krome chlastani taky fetujou jak zjednani, uz jim z tech sracek co si denne prohaneji rypaka proste jebe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PB  |  21. 05. 2004 08:33

"Předání první smyčky trvalo podle Telenoru necelých šest měsíců od objednávky. Nyní se situace mírně zlepšila, Český Telecom garantuje zpřístupnění lokálních linek do pěti měsíců od přijetí objednávky. "

Jak vidno, žlutému molochu se pořád ještě nechce vyklidit bojiště a zdržuje předání linek alternativním operátorům kde se dá.  Vedeni CTc asi nepochopilo, že jejich společnost jde do ř..i a že jejich služby už nikdo nechce.   

Král zemžel, ať žije král!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steeve  |  21. 05. 2004 11:20

Naopak, oni pochopili, že se do té ř..i řítí, ohromnou rychlostí, takže se snaží zdržovat tento proces co možná nejdéle!!!

Mimochodem, k těm 5-6ti měsícům... Dle směrnic EU se zločinec na území členského státu EU musí po vyžádání druhým členským státem vydat nejpozději do jednoho týdne se vším tím papírováním a byrokracií kolem. ČTc není schopen pronajmout kilometr drátů jiné firmě do půl roku... Tomu říkám průžná a dynamická firma...!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  21. 05. 2004 07:57

Nechapu jak se ten internet od Telenoru dostane az ke me domu ?

Nebude se sirit nahodou pres telefonni linku, ktera je vlastnictvim Českého Telekomu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 05. 2004 08:26

to kouzlo se jmenu "uvolnění místní smyčky" neboli LLU - local loop unbundling. Je to služba, kdy Telecom pronajme (musí dle evropského zákona), váš drát Telenoru a také místo v ústředně, kam si může dát telenor svoji technologii (kolokace). To jestli se to dostane až k vám domů záleží na tom, kde bydlíte a kolik za to chcete platit. Kolokace totiž stojí tuším 150 tisíc na ústřednu, hardware a přivedení linky také pod 150 tisíc nepůjde (podle toho jak blízko je optika či jestli tam lze přivést 26 GHz skok), a pak musí ještě platit 280 Kč za to, když si pronajme jen část vašeho drátu (takzvané nadhovorové pásmo), kde může dělat jenom ADSL a nebo si pronajme celý drát okolo 500 Kč, kde pak zcela končí váš vztah s Telecomem a lze vám nabízet i běžné telefonování.
Takže z těchto propočtů se dá logicky odvodit, že Telenor musí mít HODNĚ klientů na ústředně aby se mu to vyplatilo (několik desítek) a tito klienti musí platit v průměru minimálně 2-3 tisíce. Takže proto jsou v nabídce Telenoru v podstatě výhradně firemní přípojení které Telecomu konkurují více než dobře kvalitou, mezioperátorskými službami atd. nicméně o nějakém šestistovkovém adsl pro domácnosti nelze vůbec hovořit, to byste musel tlačit na ČTÚ a ÚOHS ať už konečně rozhodnou ve sporu o výši poplatků za LLU, které jsou zde nehorázně vysoké.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jeawwell  |  21. 05. 2004 10:02

Dik, to jsem chtel slyset. Takze je to vlastne dalsi sluzba pro vetsi firmy, ktere si mohou dovolit platit nekolik tisic mesicne a jasne ze pro ne bude vyhodnejsi platit Telenoru treba 5.000,- nez Telekomu 5.500,-.

Jinak jsi ale potvrdil moje podezreni, ze Zive se zase raduje nad necim, co je pro normalniho (domacnost, zivnostnik) uzivatele k hovnu.

Jinymi slovy, dokud tady bude Telekom, tak si o internetu muzu nechat jenom zdat. A zadny alternativni firmy, ktery jsou nakonec v zakladu stejne zavisly na Telekomu, nikomu nemuzou pomoct.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Striš  |  21. 05. 2004 12:29

Ahoj
A zjišťoval sis už kde je nejblíže od tebe vývod páteřní sítě? Kolik by tě přišlo dovedení signálu k tobě? Kolik případných klientů by s tebou do toho šlo? Není tam nějaká firma/továrna, která už k sobě signál dotáhla a dalo by se s ní domluvit o nákupu většího balíku a tím pádem i levnějším internetu pro ně? Ptám se proto, protože komunikuji se dvěma lidmi, kteří právě ohle dokázali. Jeden nabízí neomezený internet 256ku s agregací 1:10 za 500,- se zřizovacím poplatkem 3900,- (HW zůstává ve vlastnictví klienta) a je to vesnička kde je 2000 lidí. K nejbližšímu městu (respektive vývodu páteře) je to 7,6 Km. Přesto dokázal přitáhnout internet k sobě a z ceny dokáže udržovat spoj a sem tam i přikoupit nový HW. Klientů měl zezačátku málo, ale tohle se rozšířilo velmi rychle a v podstatě po 8mi měsících stále připojuje tak 2 klienty měsíšně. Když jsem s ním mluvil naposledy, přemýšlel jestli tu rychlost zvýšit na 512 se stejnou agregací, nebo raději nabídnout garantovanou 64ku s půjčováním rychlosti až do 256ky a to při zachování ceny 500,- a to i s novým DPH. Na tomhle jde vidět že to jde. Zkus si pozjišťovat co by to stálo u tebe a uvidíš jaké máš možnosti. Roman Striš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Melkor  |  21. 05. 2004 16:17

Hmmmm, a maji ti lide telekomunikacni licenci? Pokud ne, mohli by tvrde narazit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Striš  |  21. 05. 2004 17:36

Nevím jestli mají, ale asi mne nepřesvědčíš, že ji potřebují. Tak jako já, neprodávám na mém AP konektivitu k internetu. Klienti mi zaplatí vstup do mé sítě jako "dobrovolný přízpěvek na HW". Internet kupuji já, oni mi platí za elektriku a udržování sítě. Internet mají v podstatě zdarma (dalo by se říct. Samozřejmě že já jen koupím konektivitu na iGW a ten balík je tak velký, kolik mám klientů). A nepředpokládám, že budu potřebovat licenci na spojení několika PC do sítě. Ať už jsou v síti dva, nebo dvacet PC.  Roman Striš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pitrs  |  21. 05. 2004 17:58

Pockej az na nej vlitne CTU, uplinkovy spoj provozuje urcite v pasmu 2,4 GHz a dosah 7,6 km -je jasne poruseni zakona,takze bacha.Pokuta muze dosahovat i nekolika milionu!!.Ale je pravda, ze tebe to nemusi zajimat,ty nejsi provozovatel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bown  |  21. 05. 2004 01:52

A...ze by svetlo na konci tunelu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlak  |  21. 05. 2004 06:43

ne, to je jen odbrzdeny nakladni vlak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelvin  |  21. 05. 2004 01:39

Az neco takoveho dorazi do meho 1500tisicoveho mestecka v zapadnim koutu Vysociny, tak dejte vedet. Myslim, ze vetsi mesta jsou uz prolezle wifinama, kabelovkama apod. Nebo jeste ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  21. 05. 2004 04:39

Jak se jemnuje to 1500000 mestecko v zapadnim koutu Vysociny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelvin  |  21. 05. 2004 09:41

jezis sem to lama. myslel sem 1500 obyvatel ;). To se stava kdyz du z hospody na kolej a sednu k pc ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 05. 2004 10:18

zeman stejně s internetem neumí
1500 obyvatel, tak odhadem 3% penetrace poptávky po levném neomezeném internetu, to je 45 lidí, tak jestli je to rovina která jde pokrýt z jednoho místa, tak bych doporučoval zřídit wifi hotspot (www.widenet.cz)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KO  |  21. 05. 2004 07:57

A prave proto hodne lidi od Wifin leze pryc. I kdyz neznam nikoho kdo by z ni presedlal na ADSL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tralalak  |  22. 05. 2004 15:45

tak treba ja, po roce pouivani wifi sem rekl dekuji a sbohem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tatik  |  21. 05. 2004 01:37

KONECNE!!!!!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor