Telecom, Eurotel a Bluetone: přeznačkování s pachutí

Diskuze čtenářů k článku

Matej Michlik  |  22. 09. 2006 00:17  | 

S novou znackou si nerobila tazku hlavu ani hlasatelka Slovenskeho rozhlasu, ktora suverenne ohlasila "prichod tretieho mobilneho operatora nula dva na Slovensko". Ufff! Mystifikacia z clanku je realitou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leoš  |  22. 09. 2006 00:19  | 

Autor tohoto článku je zřejmě poměrně konzervativní. Já osobně se nebojím neschopnosti lidí vyslovovat outů. Možná senioři s tím mohou mít problémy, ale ti stejně ani často neví přes co telefonují, o mobil se starají jejich děti. Pachutí však je název Telefónica O2 Czech Republic. To jméno je zbytečně dlouhé a na globálních stránkách www.o2.com ten dlouhý název (mezi srozumitelnými O2 UK, O2 Ireland) přímo odpuzuje. Je v něm jakási nerozhodnost. Většina lidí si ani nebude pamatovat název společnosti od níž mají mobil či pevnou linku a to je marketingově zcela špatně. Jako neschopnost je nutné brát i nezajištění krátkého názvu webové stránky pro prezentaci firmy.

U Radiokomunikací bych s autorem souhlasil ve všem. Když jsem se po delší době koukal na jejich stránky, zjistil jsem že v názvu společnosti minulý rok zmizelo slovíčko ČESKÉ. Rád bych věděl proč? To jsou zbytečné náklady na přejmenování, které klientům nic nepřinesou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  22. 09. 2006 11:52  | 

Neschopnost vyslovovat outů? Ja jsem schopen, ale nevidím jedinný důvod proč to dělat. O2 jsem vždycky četl jako ódva a nehodlám to změnit. Tedy pokud mi tele4nigga nedá nějakou zásadní slevu podmíněnou tím, že budu tancovat jak oni chtějí pískat. Což pochybuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x12345678  |  22. 09. 2006 14:24  | 

Já jsem dosavadní pozici Eurotelu vnímal právě tak, jak je v článku prezentována, bezchybné služby za ekvivalentní peníze. Nemám ale autorův náhled ne služby Českého telecomu, který jsem v poslední době, krátce před převzetím ze strany Telefonicy jsem rovněž vnímal pozitivně. Po nedobrých zkušenostech s nemravnými otrokářskými praktikami alternativců typu Tiscali, Czech on Line atd. byla komunikace s Čekým telecomem na úplně jiné úrovni a hlavně to fungovalo bez konfliktů. A to ať jsem s ČT komunikoval jako velký firemní, nebo malý soukromý klient.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merckx, Merckx  |  25. 09. 2006 10:54  | 

Myslim, ze autor vnima znacku CTc jeste velmi pozitivne. Neznam vlastne zadnou firmu, ktera by mela horsi povest nez CTc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  26. 09. 2006 12:08  | 

Souhlas, viz. napr. http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006092407

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  20. 03. 2007 10:55  | 

Osobně nejsem ochoten vyslovovat název Outů a to patřím k maldší generaci.Zkuste si požádat na infolince o email adresu nebo www stránky a odpověď bude: www.outu.cz.kom ! splácání češtiny s angličtinou dohromady!!! Pokud je mi známo, průzkum na trhu jasně prokázal, že nejvodnější a nejpřijatelnější pro čechy bude Telefonika, přeci jen se jedná o telekominikace a ne o čistý ovzduší O2. Nikomu neberu vlastní názor, můj je však ten, že se O2 přepočítala a vyhodila zbytečně milióny za hloupou reklamu a přitom stačilo ponechat značku Telecom pro pevné a Eurotel pro mobilní sítě,pod hlavičkou Telefonica CR. Beztak do dnešního dne fungují každý zvlášť a pravá ruka tam neví co dělá levá!!! Už jen maličkost, i logo operátora na mobilu by bylo hezčí Telefonica než jen O2 !!! Ale je tady možnost, změnit operátora!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matej  |  22. 09. 2006 00:24  | 


myslim ze CRa nepresla zpet k "lepsimu" jmenu ale spise utekla od nepovedeneho projektu Bluetone... meli hodne slibu ale kvalita jejich sluzby je velmi spatna a i skutecne priserny pristup jejich lidi neudelal prave to nejlepsi jmeno. Takze chapu ze se budou chtit vyhnout odpovednosti a pokusi se presvedcit lidi ze ONI CRa nemaji nic spolecneho s BLUETONE :)
Totez plati o CT vs O2 (doufam ze tim ze jsem to ted napsal jsem neporuzil autorsky zakon...me by zajimalo kdy si nekdo privlastni abecedu...a ty hovadka urednicky mu to schvali!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  22. 09. 2006 00:58  | 

Bluetone nepovedený projekt? Ani bych neřekl. Zřídil jsem to v práci i doma a naprostá spokojenost. Se žlutým smradem se to nedá kvalitou ani cenou srovnávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  22. 09. 2006 01:42  | 

Zřídil jsem to taky v práci i doma. Ještě že paralelně k tomu i Telecom.
Bluetone je pomalý, dost často vypadne atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jzb  |  22. 09. 2006 20:16  | 

Brno Královo Pole, (Bluetone) Premium adsl 1024, průměrná skutečná rychlost 997kbps, zatím bez výpadku  Ale u adsl hodně záleží na místě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Náhodnej  |  22. 09. 2006 06:08  | 

"
Bluetone nepovedený projekt? Ani bych neřekl. Zřídil jsem to v práci i doma a naprostá spokojenost. Se žlutým smradem se to nedá kvalitou ani cenou srovnávat"
 
S modrým smradem pane s modrým.........Ten smrad už není žlutý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee, zajdee  |  22. 09. 2006 14:04  | 

Ale porad je to smrad :)))

V teto souvislosti bych si dovolil ocitovat a okomentovat jednu vetu z clanku:

Běžný občan, domnívám se, nemá s ČTc spojen žádný zvláštní pocit, ani pozitivní, ani negativní – je to prostě ta firma, přes kterou telefonuje.

Běžný občan má stále pocit, že ČTc (OuTů) je ta zlodějská firma, přes kterou se telefonovat nevyplatí, protože ty jejich ceny a služby jsou hrozné... (Nejhorší je poměr cena/služba). Podotýkám, že běžný občan nevyužívá Internet Expres Extreme a "Neomezená půlhodinová volání zdarma v ceně paušálu", protože by za tyto služby dal až 2000 měsíčně. A to pro "běžného" občana není...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riddle  |  22. 09. 2006 10:19  | 

Co je to za zvast? ...Mam bluetone ve dvou mestech? ...neomezene datove limiti? ..podpora 24 hodin denne? ...mluvis NAPROSTO s cesty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
endy  |  22. 09. 2006 14:04  | 

LIMITYYY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kotanen  |  22. 09. 2006 20:48  | 

Sumperk, petimegabit od Radiokomunikaci, drive Bluetonu naprosto vpohode bez vypadku.
Co se tyce zmeny nazvu - Bluetone se mi libilo vic, pokud se nekomu nelibi oranzovocerny facelift, at si pocka proslycha se, ze zmena podoby a barvy bude co tri roky. Spis si myslim, ze rozhodnuti pro zruseni bluetonu vychazelo z toho, ze chteji pusobit na ceskem trhu a oslovit i konzervativni zakazniky, kterym zkratka anglicke nazvy nejdou pres pysk, vtom pripade by se to dalo pochopit, jelikoz budou firma s ceskym nazvem, barevne se potrebovali odlisit, kdyz Telecom zmodral, proto ta oranzovo cerna...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frodo  |  22. 09. 2006 00:42  | 

Predevsim pro mnoho lidi je problem, ze kvuli prejmenovani telekomu se nepostavilo asi 200 DSLAMu, protoze se penize protopily v rebrandingu. Lide v mistech kde neni jina moznost nez ADSL opravdu oceni pulrocni zpozdeni vystavby site.

Radiokomunikace zase vymenily elegantni modrou a trikoloru za naprosto hnusnou barvu, ktera ze vseho nejvic pripomina sra****. To jim asi pomuze do rakve, protoze misto toho, aby nabirali zakazniky, ktere telekom kvuli zpozdeni vystavby neobslouzil, radeji take rebranduji a navic delaji reklamu na sluzbu, ktera je fakticky dostupna zcela minimalnimu poctu uzivatelu, takze u vetsiny vznikne negativni reakce, protoze zareaguji na reklamu a definitivne si zapamatuji, ze v jejich zasuvce zadny internet neni. Navic zasuvka v reklame je RJ45 a takovou fakt nikdo doma od telekomu nema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Náhodnej  |  22. 09. 2006 06:13  | 

Rád bych reagovalna tu zásuvku RJ45.Ono je taky docela možné, že uživatel je připojený přes modem,který podporuje ethernetový port, no a tak si do zdi namontuji zásuvku RJ45 a nepotřebuji ani u nb nebo pc spliter.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  22. 09. 2006 19:18  | 

A do te RJ 45 zasuvky si zapojis ty dva dratky, co ti privedou domu. A hned jakmile budes chtit soucasne na stejne lince telefonovat, tak pochopis k cemu splitter je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deda.jabko  |  22. 09. 2006 08:49  | 

to s tema dslamama je zavadejici -- telekomika ma rocni zisk, ze byste s takovym balikem umlatil velrybu. telekomika proste ty dslamy nestavi, protoze bud nechce nebo je to technicky nemozne (typicky vesnice -- poptavka je tu mala a casto jsou moc daleko od ustredny, aby na nich bylo mozne bezet xdsl)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  22. 09. 2006 00:56  | 

Plně souhlasím ohledně ČRa. Je to naprosto zbytečná akce, bluetone jako název služby docela seděl, měli spíš nechat Český radiokomunikace jako provozovatele bluetone - což se myslím docela zažilo. I když obecně: nejsem si jist, jestli u těchto anglických slov ví většina lidí jak to naťukat do prohlížeče. Mně je to naprosto jedno, ale ostatní?
 
Kromě toho nové logo mi přijde výrazně horší než předchozí, to samé změna barevné kombinace. Vyhozený peníze.
 
Ta Telefónica sice nezní špatně, ale závan jižní Evropy vyvolá spíš asociaci siesty než progresivních telekomunikačních fungujících služeb. O2 - nový prd v telekomunikacích? Jako televizní reklama to není špatný, ale spíš jako reklama na nějakou voňavku nebo nějaký elektronický nesmysl. Telekomunikační firmu bych tak neprezentoval. Když si ale představíte shnilou podstatu týhle telekomunistický firmy, tak je to jedno. Tohle žádná nová nálepka nespraví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
venca  |  22. 09. 2006 10:18  | 

ta reklama s prdama - napred jsem myslel, ze je to reklama na mineralku s bublinkama.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  22. 09. 2006 12:59  | 

Minerálka má malý bublinky. Kdežto tohle ten prd jak má vypadat. Ještě by mohli ukázat ten smrad, až to z tý vody vystoupá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  26. 09. 2006 12:21  | 

jj, pripada mi to jako baheni plyn. Navic to spojeni - Telefonica O2 (TO2) = Tu Tu... slusny...uz jenom dva rumy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fičák  |  22. 09. 2006 00:57  | 

a pasivně vnímám jako částečný klient, že si okamžitě nevzpomenu při psaní webové adresy do prohlížeče, jaká že je. Také napíšu staré dobré www.eurotel.cz a počkám, až si to jejich skripty přesměrujou na patřičnou sekci celého jejich webu. Ale už si pomalu zvykám, že stačí napsat první dva znaky "cz" a prohlížeč nabídne jako první web O2, protože žádný jiný tak blbě "cz."(promiňte) nezačíná
A trefil jste analogii z HVB! To je přesně ono. Vlastně se čech zdráhá vyslovovat cizí názvy (a ještě střihlé s nějakým číslem), a vznikají různá "čengliš" slova atd. Sázím na "ódvojku".
Třetí problém, více subjektivní: jejich barvy ve mě vzbuzují drahotu, ne pocit bezpečí, jak by mktg oddělení chtělo, ale drahé služby. Ty složité odstíny modré, přechody a bublinky (ve všech médiích) dávají tušit, že "to dalo práci", a jsme zvyklí na ty supermarketové syté nápisy "akce, sleva, výprodej" atd. se žlutým pozadím či jiným jednoduchým vjemem. Ano, marketing zvolil velmi estetickou formu, ale já chci používat levné služby, a ty v tom prostě nevidím.
A dost, je čas jít spát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joro PCtuning  |  22. 09. 2006 09:25  | 

No lidé jsou občas při čtení cizojazyčných názvů opravdu neuvěřitelně vynalézaví. Vím o tom, že pro celou skupinu lidí je SuperB (tak to vypadá na zadlím logu) je, a teď se držte, super-béčko (skloňovíní: super-béčko, super-béčka, super-béčku...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  22. 09. 2006 01:40  | 

Kyslík to jistí. Nula dva taky není špatný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rhin  |  22. 09. 2006 05:56  | 

Ještě jsem někde zaslech: "ty dvě nuly"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 09. 2006 13:04  | 

Přesně - mém okolí všichni říkají "kyslík"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  22. 09. 2006 01:46  | 

A hlavně tarifikace jen na rejžování. 60+60 nebo 120+60....
A to i za dovolání se do záznamníku, s kterým člověk hned sekne.
No už je od toho pokoj VoIP s tarifikací 1+1 to jistí.
Teď už nás ten záznamník stojí kolem 0,05 CZK

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  22. 09. 2006 09:21  | 

Jo, u mně je taky přechod na VoIP událostí roku, to se můžou telekomunikační firmy přejmenovávat třeba i každý týden. Nakonec můžu volat kolik chci a platím za to polovinu toho, co dřív!
 
Zrovna třeba žlutý svině měli spíš pracovat na druhým slově z toho označení a ne jen měnit barvu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polarbear  |  22. 09. 2006 03:23  | 

co mě se týče, tak nemam s outů problem, možná to bude určeno věkem, možná tim že se značkou přicházím často do styku
dost špatně mi ale přijde vyřešeno to, jak rozlišit mobil od pevný linky, je jen rozlišeno používat víc Telefonicu u bussines klientů a O2 u domácností, ale spíš bych to holt udělal rozdělení na telefonicu - pevná a O2 - mobil, bohužel jak sem někde čet, jsem v ČR "obětí" experimentu co se tohoto řešení týče
 
osobně se mi mktg akce na přejmenování líbí - bublinky a podobný blbosti, jen mi už trošku začínaj první tony tý písničky lézt krkem, což se mi třeba nestávalo u VDF s jejich do rocku laděný písničky...
možná jen osobní názor, samozřejmě
 
myslim že to celkově nebyl špatnej nápad - sloučení mobilní a pevný komunikace, ale jak už bylo zmíněno v článku, často hodně špatná a mizerná pověst ČTc si myslim že obrovsky poškodila celkově celou společnost.
přitom by stačilo tak málo - trošku víc dbát na plnění požadavků od zákazníků například z infolinky, všechno je hrozně překombinovaný, různý vyjímky z vyjímek, nic neni srozumitelné (řekněme pro běžného spotřebitele, který nemá čas/chuť/náladu zjiš'tovat podrobnosti), možná je to dané množstvím služeb a funkcí, ale myslim že by nebyl zas takovej problem se do toho pustit trošku s větším nasazením a zjednodušit řadu věcí, tarifikaci, zpoplatnění, názvy atd
 
osobně vnímám TO2 pořád jako ČTc a ET, ač je to zvláštní, ale přejmenovat Eurotel na O2 mi dalo řekl bych nejmíň práce a zvykám si na to nejrychlejc a naopak na Paegas jsem nemoh zapomenout, teď už si pomalu nevzpomenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thom, Thom  |  22. 09. 2006 07:33  | 

S tou výslovností "ou tů" bych to neviděl tak tragicky. Je to celkem zapamatovatelné. Koneckonců T-Mobile taky naučil lidi to vyslovovat jakž takž (pravda, správněji než "mobajl" by bylo "moubajl". Málokdo to vyslovuje "mobile".
To HVB je jiné kafe, že H je "ejč" ví jen angličtináři, prostý či starší člověk by se to musel vyloženě naučit, což je daleko těžší i proto, že značka O2 bude (podobně jako T-Mobile) na veřejnosti používanější než na českém trhu celkem minoritní HVB s daleko méně reklamami a medializací než Kyslík / Téčko.
Jinak ale s článkem souhlasím snad ve všem. Hlavně ta doména je hrůza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rtep  |  22. 09. 2006 08:35  | 

Jak slyším kolem sebe T-Mobile vyslovuje většina jako "t-mobail" místo správného "tý-mobajl" jak nám vnucuje reklama a to změna proběhla už před dlouhou dobou. Myslím, že O2 bude pro většinu stále kyslík (2 v dolním indexu to asociuje). Lidi to ale nebudou chápat jako kyslík - životodárná látka, ale jako odkaz na chemii, která je pro většinu lidí nepochopitelná a nebezpečná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sartori  |  22. 09. 2006 13:58  | 

pro me je t-mobile "takovej ten treti vzadu", kyslici (byvaly eurotel) byla kvalita, na vodafone (osral) se zase porad nedalo dovolat. u t-mobile porad jeste nemam asociaci jak jim vlastne rikat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ByCzech  |  22. 09. 2006 18:08  | 

T-Mobile se odjakživa asociuje "ty debile"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hekynen, hekynen  |  23. 09. 2006 19:26  | 

...čti správně anglicky: "tý debail"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maslo  |  22. 09. 2006 08:02  | 

O2 v anglickém znění ve mě evokuje obsazenou linku. Lidi tomu budou rikat ó dva, čech prostě vidí dvojku a ne tů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  22. 09. 2006 08:06  | 

Toto jsou jen nesmyslne tanecky kravataku. Kdyby radeji investovali do poradneho billing systemu tak udelali 100x lepe. Aspon by nemeli takovy chaos ve fakturach jako ted .. chyby v fakturach nenactene volne minuty, reklamace trva mesic a pul (pritom se ohaneji ze na reklamaci je ze zakona 30 dnu) .. mezi tim 'vygeneruji' dalsi nesmyslnou fakturu ... fakt sila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Tůma  |  22. 09. 2006 08:11  | 

Také s tímto překladem jsem se setkal. Akorát ta dvojka by pak měla být v horním indexu a ne v dolním.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brk  |  22. 09. 2006 08:17  | 

Mi se jejich název nelíbí, doména také ne, o obsahu webu snad ani nemluvím a jejich reklamy s bublinou mi připomínají mé večery ve vaně, když jsem měl k obědu fazole.

Již hodně dlouho mám Paegasi SIMku a pár let i Eurotel, kde šlo hlavně o data. Začali s GPRS za paušál dřív. Za těch pár let jsem nabyl z Eurotelu ten nejlepší pocit. Všechno šlapalo jak hodinky, když jsem jednou do roka potřeboval něco na infolince, zvedali to hned a řešili okamžitě a jak již bylo zmíněno v článku, značku jsem vnímal jako prémiovou, i když drahá nakonec ani není.

Jelikož jsem se rozhodl, že dva čísla je moc, měl jsem v úmyslu převést svou starou 603 k Eurotelu a nechat si jen ji. Stejně jsou na ni všichni zvyklí a už tak moc nedatuji, takže víc SIM není potřeba.
Nyní to dopadne ale asi spíše opačně. 603 zůstane u Paegasu a přibude datový tarif. Ne že by se na službách a jejich kvalitě zatím něco zhoršilo, ale nemám z nového podniku dobrý pocit. Možná je to letitá averze k SPT Telecom, který i když byl už dlouho majoritním a pak i 100%ním vlastníkem, nechával žít Eurotel vlastním životem. Tomu je teď ale konec, když jde o jednu firmu se vším všudy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dunst  |  22. 09. 2006 08:42  | 

Podle mě se zažijí oba názvy... jak "ó dva", tak "ou tů" ... já osobně je občas i střídám, když o O2 mluvím. Jinak ta jejich nesmyslná www adresa má svůj důvod. www.o2.cz je již obsazena a je na ní plně funkční web, žádný parking s tím, že z toho budou tučný prachy. Takže se pokusili jít cestou nejmenšího odporu a dali www.cz.o2.com... smůla pro ně .-) Sjednocení pevné linky a mobilních služeb plně vítám. Podle mě to přinese spíš dobré věci, než špatné. Uvidíme, jakým všemožným způsobem se jim povede mobilní a pevnou síť "srůst" dohromady a prinášet tím lepší ceny za použití obou, nebo tak něco podobného... Napadá mě např, možnost, o které jsem už slyšel, tj. propojit pres bluetoth mobilní přístroj s pevnou linkou, tak, že když jste v dosahu pevné, voláte jednodueš přes ní (za mnohem nižší cenu). O2 by mohl nabídnout např. sjednocení čísel pevné a simky, nebo tak něco... všechno možné. Ta pevná jim může přinést hodně hodně moc výhod nad ostatními...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
crashpc  |  22. 09. 2006 08:53  | 

když frajeři nejsou ani ochotný domluvit a udělat adresu O2.cz tak u mě zkončili .
myslim že je tohle dost důležitý pro hodně uživatelů, a stejně jako jiní i já sem do vyhledávače intuitivně napsal eurotel.cz a počkal na přesměrování to jméno se mi taky nelíbí, a služby maj relativně mizerný. na 80% přejdu k T-mobile. ty maj aspoň mozek v hlavě a pokrytý území mobilním netem. O2 TV mě vůbec nezajmá... fakt to kluci pohnojili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JBur  |  22. 09. 2006 09:04  | 

Predtim jim nikdo nerekl jinak, nez ZLUTE SVINE, tak se rozhodli totalne zmenit jmeno, image, barvy, .... a uz to jakoze s tim Telecomem nema nic spolecneho.
Ale ve skutecnosti je to porad ten stejny monopol, ktery u nas neuveritelnym zpusobem poskodil ekonomiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Plevel  |  22. 09. 2006 09:25  | 

Takže ted tedy "Telekomu" můžem prozměnu říkat MODRÁ SVINĚ.
 
A u mobilních operátorů bych to viděl na "Óčko"(Oučko), "Téčko"(Týčko) a "Véčko"(V....   Ale vždyť mě je to vlastně úplně u pr....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  22. 09. 2006 12:04  | 

Nevím proč opakovat starou chybu a přidávat tam to barevné adjektivum. Za chvíli se zase přejmenují a potom nebude potřeba nic říkat jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinezZ  |  22. 09. 2006 18:07  | 

Já TOMU odjakživa říkávál "Žlutý mor", no a nyní tato nemoc změnila jen na "Španělskou chřipku" - a teď - co je lepší ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ufi  |  22. 09. 2006 09:17  | 

páč teď nebude jasný co se momentálně při O2 reklamuje, jestli pevná nebo mobil. na bilboardech je většinou nějaký obrázek a minimum textu, žádný detailní vysvětlení. budou v tom mít lidi, co se nezajímají o telekomunikace, pěknej hokej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hcko  |  22. 09. 2006 09:44  | 

všichni dobře víme, jak se hláskují písmena české abecedy, není to tedy nic jiného než "O dvě", maximálně "O dvojka"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blix  |  22. 09. 2006 10:03  | 

ze se tim tady zabejvate. dyt je to uplne burt jak se to jmenuje. at mi polibej prdel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oskarka  |  22. 09. 2006 10:04  | 

S autorem článku souhlasím hlavně v tom, že místo podivného O2 by bývalo bylo lepší ponechat název Telefónica. Sice jsem už četla názory, že to je přece španělské slovo a co s ním tady v Čechách, ale na to lze jednoduše namítnout, že "ou tů" je pro změnu anglické - a co tedy s tím tady v Čechách? Hlavní rozdíl mezi slovem "Telefónica" a slovem "Ou tů" je ten, že při POHLEDU na to první každý Čech, který česky mluví a tedy i myslí, bez problémů uvidí "Telefónika". Prostě mu v jeho českém myšlení automaticky naskočí česky znějící výslovnost toho slova i přesto, že napsané, tj. graficky, vypadá cizojazyčně. Zatímco když člověk uvažující v češtině uvidí "O2", tak to přirozeně nemůže přečíst nijak jinak než jako "Ó dva/dvě". V češtině se prostě zvuk "ou" spojený s písmenem "O" nevyskytuje, stejně tako jako zvuk "tů" se vyskytuje pouze v podobě takto napsané, nikoliv v podobě psané "2". Tímto poněkud "jakoby lingvistickým" výkladem se snažím argumentovat, že snažit se česky mluvící lidi přimět k anglické výslovnosti něčeho, pro co existuje normální česká výslovnost, je násilné a nelíbí se mi to. A teď něco k televizní reklamě Telefóniky. Osobně mě na reklamách zajímá provedení, třeba nápad, hudba, grafika apod. K jaké značce nebo výrobku se vztahují mě příliš nezajímá a proto si to často ani nepamatuju. Jinými slovy: když se objeví reklama, vzpomenu si "jo, to je ta reklama s tím pěkným psem" a nikoliv "aha, to je ta reklama na tuatu značku". A tak když se začala objevovat "bublající" reklama Telefóniky ("ou tů" se ani nedá skloňovat, což je pro češtinu dost podstatný nedostatek), nějak jsem si delší dobu nemohla zapamatovat, které firmy/značky se týká. A tak, když jsem jednou při zahlédnutí té reklamy začala lovit v paměti, co je to zač, naskočily mi tyto asociace: jsou tam bubliny - bubliny jsou k vidění jedině ve vodě - však je tam taky všecko modré jako voda - no jasně! to je přece reklama na VODAfon! Až když se reklama propracovala k závěru, zjistila jsem kupodivu, že ve skutečnosti to má být "Ou tů"... A tímto chci tedy dokumentovat, jak záludné to je, když se někdo snaží naroubovat na prostředí, v němž se mluví jedním jazykem, názvy pocházející z úplně jiného jazyka. Pokud v tom cizím jazyce mají mít názvy dokonce určité asociace (což je případ právě Vodafonu), pak je dost bizarní, když v nové zemi, kam byl ten název implantován, vyvolává slovo nebo jeho část asociace úplně jiné (v případě Vodafonu se prostě Čech nemůže ubránit tomu, aby v názvu slyšel slovo "voda"). A ještě horší je, když je ta implantace tak násilná, že se snaží lidem narvat do hlav vyslovování zvuků, které buď vůbec neznají, nebo na ně nejsou zvyklí, nebo sice jsou, ale v úplně jiných spojeních, což je případ "ou" a "tů", které se sice v češtině také objevují, ale nikdy ne pohromadě a mají své vlastní významy.
No a kolik peněz firmy na takovou kravinu vyplýtvají, to je mi upřímně jedno! Je to jejich vlastní blbost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Musil  |  22. 09. 2006 20:54  | 

Přesně jste vystihla, co si myslím :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  27. 09. 2006 11:01  | 

Vy se jako snažíte o lingvistický výklad a přitom ve stejném odstavci několikrát napíšete "tady v Čechách", to si nejspíš děláte legraci, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pokoj  |  22. 09. 2006 10:09  | 

Pro mě je to stále stejná firma, bez ohledu na název Telecom, či O2. Její vztah k zákazníkům nechápu, když svým stálým zvyšováním paušálů u pevných linek jich odrazuje stále více. Po posledním zvýšení se na Telecomu s výpověďmi dveře netrhly. Co je platné, že srovnali rychlost ADSL na stejnou cenu s ostatními poskytovateli (a to se ještě musí číst mezi řádky, aby člověk nenaletěl na nějakou jejich fintu), když zvýšením paušálu na 400 Kč donutili velké procento lidí zrušit linku. Možná, kdyby přistoupili na jinou politiku prodeje svých služeb, (např. máš službu xDSL od nás, budeš platit poloviční paušál) poté by se i název lépe vžil. Takto mě celý bývalý Telecom vůbec nezajímá, ať se jmenuje jakkoliv, i kdyby se jako Kyslík odstěhoval za Hliníkem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janhura  |  22. 09. 2006 10:12  | 

Podle interních zdrojů je pro ty Čechy, kteří ještě nejsou zcela světoví, již schválena i česká verze názvu. Takže bude možné používat dosavadní:
1. "óóůů tůůůůůůů" (nutno správně intonovat, tj. procítěně vyzpívat)
2. anebo prostě česky  "NULA DVA", doporučeno je zkráceně prostě NULA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinezZ  |  22. 09. 2006 18:09  | 

Tohle jsem říkal už na nazačátku - žádné outů - ódva apod. V logu společnosti je jednoduše a výstižně vyjádřena hodnota celé společnosti - je to nula na druhou - to, že je ta dvojka dole je jen chabý pokus o zastření skutečnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tikki  |  22. 09. 2006 10:34  | 

Telefónica mi taky zní lépe i logo je stylisticky pěkný, ódva (někdy tomu řeknu takhle česky, někdy outú a někdy ounou:) nemá logo, jen nápis a chybí mi tady ta prémiová značka, Eurotel měl u nás jméno. Taky mi nesedí, že v ČR změní žlutou barvu Telefonicy na modrou.

www adresa- radeji zadavam www.eurotel.cz, www.ceskytelecom.cz než abych pátral v paměti ,jaká je vlastně ta oficiální adresa a tam se dál proklikávat na mobil nebo pevnou.

A nejlepší jsou televizní reklamy- je to na tu televizi, možná i na něco jinýho- jak je detailní záběr na tu kostku, tak si vždycky myslím že je to reklama na Sazku, protože ta to má podobně- detailní záběr -jsou tam nějaký rýhy a vyleze z toho logo Sazky.


jak tady v diskuzi zaznělo- O2 v ČR je určitě experimet. celkově vzato ten nástup je dost nevychytanej

Jěšte musím přiznat že změnu názvu Telecomu na Telefonica jsem vítal, ale Eurotel na O2 vůbec ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  22. 09. 2006 19:25  | 

Moje řeč: Telecom --> Telefonica  OK, Eurotel --> O2 blééééééééééééé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  22. 09. 2006 10:47  | 

O2, zase další hovada, co nám cpou do huby angličtinu! Anglicky umět, to klidně jo, ale né s ní mluvit v "češtině". Jakýpak "outů"(o2) nebo "outůtíví"(o2 tv)? Nebo Škodovka, česká firma (tedy koupená někým v zahraničí, ale stále je tady) nás "lákala" anglickým sloganem "ŠKODA-simply clever", a myslí si, jak jim to žerem, kokoti! A na Vánoce zase bude z poloviny výloh čučet anglickej Santa Klaus, brokovnicu na něj a zahnat ho zpátky do Anglie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  22. 09. 2006 11:33  | 

Jsem pro obnovení činnosti puristů (dějiny literatury - národní obrození, Dobrovský, Jungmann), ale ne ve smyslu "nosočistoplena" či "pětiprstobřinkoklapka", ale ve smyslu bránit národ před takovýmto násilným poangličťováním. Když už je povinnost prodávat zahraniční výrobky s českým návodem, tak ať je třeba i povinnost používat v reklamách výhradně češtinu a ně nějaký přihlouplý angloamerický fráze, který používá Panasonic, Phillips a další.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hlad  |  22. 09. 2006 12:47  | 

Souhlas. Začíná se to tu divně poangličťovat. A taky vyhnat toho chlupatýho dědka Santa Klause zpátky do Anglie nebo na severní pól.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  22. 09. 2006 13:54  | 

a k smrti nesnáším "hééépyyy bééééérsdéééééj túúúúú júúúúúú", pokud je to ve filmu, zacpávám si uši, v reálu mi to naštěstí ještě nikdo nikdy nezpíval
nevím proč se tahle krávovina u nás ujala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ByCzech  |  22. 09. 2006 18:24  | 

Človíčku, když už dáváš ke svým příspěvkům patičku "Lekce češtiny", měl bys vědět, že "bysme", "abysme", "kdybysme" není správně česky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paia, Paia  |  22. 09. 2006 20:48  | 

Je to správně česky, byť hovorově. Není zakázáno psát hovorově, není přikázáno psát spisovně. Rozhodně je "~bysme" správnější než "~by jsme", kterýžto píše každej idiot ve snaze neudělat chybu. Howgh!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mali  |  25. 09. 2006 09:50  | 

"bysme" je strasny. pokud si hrajete na ucitele cestiny, tak pak piste spisovne - "bychom". hruzy typu "by jsme" jsou pro me taky pekny mury, ale "bysme" je obdobny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  31. 03. 2007 20:42  | 

Letos na horách v Itálii jsem si všiml, jak krásně ve Slovinsku říkají "snowboardům" a "snowbordování" - prostě "deska" a "deskování". V jednoduchosti je síla. Nebyli by "Snowborďáci" ale "Deskaři"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobes  |  22. 09. 2006 14:48  | 

Vaše lekce v patiččce je super. To jsou opravdu ta spojení s nejčastějšími chybami v komunikaci, a hlavně elektronické. Kdejaký vedoucí neumí česky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobes  |  22. 09. 2006 14:49  | 

(u já udělám překlep )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  25. 09. 2006 07:40  | 

"BYSME" TEDY URRČITĚ NE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
k8  |  25. 09. 2006 10:52  | 

A zrovna jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  22. 09. 2006 10:48  | 

S článkem pana Hlavenky naprosto souhlasím. Asi jsem staromilec, ale na telefonu se mi pořád objevuje jako operátor Paegas, a to už jsem těch telefonů od jeho začátků nasbíral 6... Na Oskara jsem si nemohl dlouho zvyknout, ale když už jsem si konečně zvykl, prd ho, a tumáš nicneříkající nadnárodní jméno. Je fakt škoda, že se vyhazují tak šílené peníze za rebranding značek, které jsou velice dobře zavedené a oblíbené (včetně Eurotelu, ČT nepočítám, tam je cena značky opravdu diskutabilní).
 
Četl jsem, že rebranding u nuly dva má stát tři čtvrtě miliardy a že se z toho důvodu nedostává na rozvoj sítě (mj. zde zmiňované DSLAMy). Ovšem nemohu souhlasit s jinými diskutujícími, že peněz má ČT dost, takže rebranding důvod být nemůže. Myslím, že může, a hned z několika důvodů: jednak při hodnotě Telekomu v řádu 150 miliard budu chtít, aby mi jeho akcie vynášely dejme tomu 8% p.a., což je nějakých 12 miliard ročně, které není již zas taková sranda vydělat. A pokud je ročně nevydělávám, udělal bych jako akcionář lépe, kdybych své peníze strčil do jiných akcií a nechal je zhodnocovat více. Tož to je první argument, celkem silný tlak z pohledu akcionáře na výnosnost svého portfolia. Mj. musí splácet úvěry, které si na koupi vzali, a tam také nějaké úroky nabíhají... No a druhý důvod je, že ten rebranding není vůbec prdel, jednak prakticky zároveň slučovali s Eurotelem a předělávali weby, rebrandovali, přejmenovávali služby, prostě totální guláš. Zátěž na billing, marketing, vývojáře ... a samozřejmě i na finance. Nestíhají to, weby jsou neúplné a evidentně nedodělané, a teď se někdo ozve, ať radši zlepšují kvalitu sítě: no oboje prostě stíhat nemohou....
 
No a poslední poznámka, když už se tu ozval komentář na "ejdžvíbí" a zároveň se tu jinde navrhoval nový název pro O2 "modré svině"... Tak pozor! Modré svině jsou již "registrovanou ochrannou známkou" zaměstnanců HVB, kteří tak říkají svým auditorům... Pomiňme nyní sladkou ironii, že modrou nemá v logu jen ona auditorská firma, ale i sama HVB))... Když jsem to ale poprvé slyšel, přišlo mi to pojmenování velice vtipné (pro neznalé: "Modrá svině" je název jednoho energydringu, takže přenést ten název na neoblíbené buzerující auditory bylo v danou chvíli o to vtipnější)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
veselý  |  22. 09. 2006 10:55  | 

Podle mne jde o násilné přejmenování a teď se láme chleba jak to v Čechách přijmou.Přeci jsem spíše národ raconální a v prvé řadě nás zajímá za kolik a kolik služeb za co.Takže já osobně se sedmi křížky na zádech jsem dal vale kyslíkům a po jejich zdražení  přešel k UPC i s internetem,Není snad vždy pravdou že změnu vnímají lépe mladí,ale je pravdou vždy ,že změny vnímají všichni hlavně pokud jde o ceny a kvalitu a ta se změnou názvu nezměnila.Takže o2,outú,kyslík je to jen název ale jaká kvalita za tím názvem bude záleží teď na nich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Riedl  |  22. 09. 2006 13:17  | 

Pokud ovládáte "International Radio Operators Alphabet" tak pro Óčko je vyhrazeno slovo: Oscar

Věříte na náhody?

Komplet: http://www.deltatangobravo.com/archives/2003/november/knowyouralpha

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrsimi, petrsimi  |  22. 09. 2006 13:18  | 

A proč vůbec neříkat O2 hezky česky tak jak jsme se to učili na základce v hodinách chemie - kyslík

Jinak co se týče Bluetone , opravdu jsem to nevnímal jako speciální značku ale spíše jméno produktu, o tom že to byla značka jsem se dozvěděl vlastně reprv po jejím zrušení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrsimi, petrsimi  |  22. 09. 2006 13:23  | 

Jo a ještě něco - jediný co jsem na vlastní kůži okusil je, že O2 mi neposlalo dvě faktury a vedlo mě jako dlužníka protože tam maj bordel a taky to, že se dřív celkem příjemnej hlasovej automat už nedá poslouchat a pro přepojení na živou osobu abychy namačkal tisíce čísel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ATI  |  22. 09. 2006 14:05  | 

O2=OO=Washroom, po česky hajzel. Telekomáci tak boli prezivaní pod pradávna. Takže nič nového, len sa k tomu dnes hrdo hlásia. A ak Telefónica na Slovensku vyrukuje s rovnakou ideou, tak nech vedia, že mi je milší Errortel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwe  |  22. 09. 2006 14:46  | 

outu a basta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stitch  |  22. 09. 2006 19:51  | 

Sestřence zavolala naháněčka Errortelu - že zasílají samoinstalační balíček adsl a že je již na cestě - velmi korektní jednání.
Sestřenka to sežrala a balík převzala. Modem jsem zapojil a při volání na hotline (jméno a heslo) nám řekli, že smlouva od naháněčky byla neplatná a že zakládají novou.
Po 2 týdnech jsme se dozvěděli, že z důvodu jejich interní chyby (chyba v jejich pc databázi) ji obchodní oddělení zamítlo realizovat. Po neskutečných urgencích - v průběhu došlo k přejmenování na hau haůůů - za výmluv na interní chybu, byla jimi založena třetí smlouva. Po cca 4 týdnech se internet rozběhl a to  style m cca 3 minuty připojení jde, 3 minuty výpadek a tak dokola. Technik na hotline pravi, že se omlouvá,že je to porucha po celé Praze a okolí. Ještě včera to nešlo a dnes jsem neměl odvahu sestřenky zeptat. Bordel na ixtou, ne druhou !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janhura  |  22. 09. 2006 20:07  | 

A co jinýho než kulový h.... bys čekal od firmy DVĚ NULY (anebo Nula dvakrát ? - ani nevím, jak se to správně česky čte).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  25. 09. 2006 07:51  | 

No nevím, jestli chyba nebude jinde. Mně "nainstaloval" asi před rokem ADSL "počítačový technik" a taky to nefungovalo. Pak jsem v zoufalství zavolala Telecom, a ten člověk na druhé straně drátu mi řekl, ať to celé vymažu a provedl mě celou instalací. Od té doby to funguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  31. 03. 2007 20:50  | 

Nedivím se... Já se v jedné cestovce dal do řeči a slečna si stěžovala, že ten nový Internet (měnila tarif a modem) ještě není to správné, ale že jí technik O2 slíbil že až jí do počítače zamontuje síťovou kartu, tak to bude dobré. A teď kvízová otázka: byla v tom počítači integrovaná funkční síťová karta od výrobce nebo nebyla ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ameeck  |  22. 09. 2006 22:51  | 

a co kyslík?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kotanen  |  23. 09. 2006 07:34  | 

Diskuteri se tu vysmivali, ze zasuvku RJ45 nema doma nikdo doma, rad bych upozornil, ze jeste drive nez jsem presel na petimagabit od Bluetonu nyni Radiokomunikaci sem si udelal rozvody, aby internet byl v kazde mistnosti, vse bylo svedene k ADSL modemu (se 4 ETH vystupy) u nejz je pevny telefon, takze v cem je problem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LJM  |  23. 09. 2006 14:13  | 

Pryč s anglickými názvy! Jsem pro české názvy společností působících v České republice. Názvy Ou tů, Tý-mobajl a Vodafoun jsou hnusné, odporné, prostě fuj!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruno  |  23. 09. 2006 23:08  | 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Riky  |  24. 09. 2006 12:03  | 

Když 2O tak OO = na malou. Nebo 00 = prostě nula. Nejde ani tak o název jako spíš o to, co nabízejí = nic. Minulý týden mi už téměř přestal fungovat ADSL, takže šel pápá i s pevnou. Bylo to stejně pomalé. Když mám teď možnost srovnat s UPC, k nesrovnání! Rychlostně, funkčností i cenově. Nebojte se změny, jsou to okradači na druhou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  31. 03. 2007 20:53  | 

Jenže UPC není všude. A to ani ve druhém největším městě v baráku pro 200 partají na kraji sídliště... Bohužel, nic jiného než O2 se tam nedalo doporučit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 09. 2006 11:53  | 

alespoň co se Eurotelu a Českého Telecomu týká. Globalizace je tady, ale nic se nemá přehánět...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adanos  |  26. 09. 2006 11:05  | 

...ako od istého času začali vo všetkých reklamách v ČR aj SR miesto LIDL hovoriť LÍDL? Neviete čím to je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky