Telecom a SOS: Další příspěvky k diskuzi o dialerech

Diskuze čtenářů k článku

neregistrovaný  |  08. 03. 2005 14:46


Mě spíš zajímá, proč Telecom nechce zveřejnit toho (ty) zloděje?
Notabene, když každá podnikající firma musí být zřetelně označená.

A pokud někdo tvrdí, že to Telecom nesmí podle zákona udělat, musí si přečíst i jiné zákony:

"Na toho kdo spáchá trestný čin nebo přestupek proto, aby odvrátil jiný trestný čin nebo přestupek se hledí jako by tento trestný čin/přestupek nespáchal." Je to volně, a ještě tam je samozřejmě něco o přiměřenosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Wikan, Wikan  |  08. 03. 2005 12:44

Co takhle zazalovat benzinky za to, ze prodavaji benzin zlodejum aut a tak vydelavaji na jejich nelegalni cinnosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hacik  |  08. 03. 2005 15:42

Keby sme v tom mali hladat analogiu, tak potom by ten zlodej prisiel na cerpacku, povedal by obsluhe, prosim, natankujte mi to, idem prave niekoho okradnut. A mozeme sa dohodnut, ze Vam zaplatim aj potom? Alebo uplne najlepsie, co keby som Vam dal cast lupu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikdo  |  08. 03. 2005 11:45

Telecom za nic nemuze? Ze vetsina penez jde tem provozovatelum? Cha, blbost.
A nezlobte se na ty necumily na porno, oni se na web divaji na homodeje a tak nevi o co jde.

Tohle me fakt stve, kdyz tady kdejaky kriplik zacne urazet ostatni lidi (samozrejme, ze za blbost se plati, ale nelze to pausalizovat, a ani nelze nikomu nadavat a jentak ho ponizovat za neco, v cem se nevyzna). Kazdej neni zasranej svatousek, ktery si nevidi na spicku vlastniho nosu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  08. 03. 2005 13:53

Takze kdyz z tramvaje vystoupite bez peneznky, tak jdete zazalovat dopravni podnik?

Pozor na kolena, mohl byste utrpet otres mozku )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  08. 03. 2005 07:25

škoda, že lidé nemají embosované karty :(
hodně obchodů by se pak mohlo provádět přes ně a dialery by se znatelně omezily
ale jak nad tím uvažuji, jakmile by lidé zjistili určité podrobnosti ohledně toho, jak se provádí platby přes CC, tak by hned podvodně (jako správní Češi) žádali své peníze zpět s tím, že byli podvedani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo, Rudidlo  |  08. 03. 2005 08:44

U plateb s embossovanými kartami - pokud kontaktujete banku a řeknete jí, že ta a ta transakce byla provedena, ačkoliv jste si nic nekoupil, neobjednal, banka Vám vrátí peníze a problém nadále řeší sama.
- na toto u nás banky nepřistoupí, protože každý druhý člověk by si něco koupil a ihned poté by kontaktoval banku, že on si to přece neobjednal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  08. 03. 2005 14:53

Jo, tak přesně tohle se nám stalo i s cizinou.
Jenže zákazník byl čech!
A když zjistil, že v Rakousku po něm budou chtít ještě clo, tak dělal mrtvýho brouka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SOS  |  08. 03. 2005 01:34

Sdružení obrany spotřebitelů ČR si váží osvětových a dalších aktivit Českého Telecomu ohledně dialerů. Bohužel tyto aktivity stále nelze považovat za úplně dostatečné. Problematika dialerů je značně technická, pro mnohé laické uživatele nepochopitelná (ne všichni jsou profesionálové jako čtenáři živě.cz .
Proto bylo a je úkolem Českého Telecomu své uživatele ochránit, např. navrhovaným defaultním zamezením odchozích hovorů na linky 976 (tento způsob se velice osvědčil v Rakousku - viz http://www.dialery.spotrebitele.info/otazky.php. ČTc sděluje, že to nemůže udělat s ohledem na české právní předpisy, přičemž asi vychází z toho, že na podzim 2003 natvrdo odstřihlo několik linek Aliatelu, za což dostali pokutu (pravděpodobně podle § 40, odst. 3 telekomunikačního zákona - http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/.cmd/ad/.ar/sa.ap/.c/313/.ce/2154/.p/863?PC_863_id=35495&PC_863_section=1#2154), protože tím znemožnil propojení do jiné sítě.
SOS požaduje po Českém Telekomu něco jiného. Požadujeme, aby dal spotřebitelům volbu, zda se na linky 976  chtějí mít možnost dovolat s předvolenou možností "NE", ovšem s možností jednoduché změny, tzn. tak aby významně nenarušil dostupnost telekomunikačních sítí ostatních provozovatelů.
Vítáme vyjádření ČTc, se "pokusí iniciovat další společné jednání" k těmto otázkám. Již přes měsíc, o ni žádáme, navrhujeme konkrétní termíny, urgujeme. Za tu dobu jsme získali jen několik příslibů, že nám bude obratem alespoň zaslána odpověď na náš dopis, ale bohužel stále nic...
Věříme, že dojde k pohybu v této kauze a k vyřešení situace, jak pro poškozené, tak i pro všechny potenciálně ohrožené.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR - e-mail: dialery zavinac spotrebitele tecka info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
spokojený  |  08. 03. 2005 08:19

To je stále dokola. Laičtí uživatelé nechť si zaplatí školení užívání PC + dodatečné školení bezpečného užívání internetu.

Retardovaný bezmozek oklikávájící YES na porno sajtu a slintající na monitor kdy konečně uvidí big 3,14ču si plně zaslouží platit účty v řádu tisíců Kč, je to daň za deb*litu!

SOS si může udělat soukromý průzkum na jakých webech se nechá odklikat dialer a s překvapením zjistí, že na idnes.cz to nebude :)) Být na místě postižených tak tiše sedím v koutě a přemýšlím kde jsem udělal chybu a nebudu prostřednictvím SOS vytrubovat do světa jaký jsem osel. Nazdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  08. 03. 2005 09:04

CTc ma sice masla na hlave pozehnane, ale za vsechno opravdu,ale opravdu nemuze. Cloovek by si myslel, ze na SOS maji pravniky ...

Takze si ocitujme cast stale platneho zakona o telekomunikacich (151/200 Sb.), konkretne § 76:

1) Provozovatelé veřejných pevných telekomunikačních sítí
s výrazným podílem na trhu jsou povinni ve svých sítích podle
číslovacího plánu umožnit přístup ke službám kteréhokoliv
s uvedenými sítěmi propojeného poskytovatele veřejných
telekomunikačních služeb, kromě služby pronájmu okruhů, a to jak
formou nastavení předvolby čísel, tak krátkou individuální volbou
čísel pro jednotlivá volání.

Takze zablokovanim drahych volani by se CTc zcela jednoznacne dopustil poruseni zakona.
Jeste nejaky dotaz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SOS  |  08. 03. 2005 10:45

Tenhle citát zákona je sice fajn, ale týká se něčeho jiného - volby a předvolby operátora. Český Telecom má spíše problém s § 40, jak jsem vysvětloval v původním příspěvku.
Samozřejmě se snažíme s právníky spolupracovat. Pokud kterýkoliv další právník či jiný odborník má chuť nám vypomoci svým námětem či zkušeností, budeme velice rádi.
Sdružení obrany spotřebitelů ČR - dialery zavinac spotrebitele tecka info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný  |  08. 03. 2005 14:50

"Na toho kdo spáchá trestný čin nebo přestupek proto, aby odvrátil jiný trestný čin nebo přestupek se hledí jako by tento trestný čin/přestupek nespáchal." Je to jen volná citace, a ještě tam je samozřejmě něco o přiměřenosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  08. 03. 2005 09:30

Přítě se aspoň podepiště, vy počítačoví odborníci. A jestli je pravda, že jste s Telekomem o dialerech jednali už před dvěma roky a ozvali jste se, až když se to díky APVTS a (světe div se) Telekomu objevilo v médiích, tak byste se postiženým měli omluvit vy - za tu "obranu spotřebitelů".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek, Mirek  |  08. 03. 2005 00:53

Já bych do toho Český telecom vůbec netahal. Co má společného Český telecom s tím, že si nějakej prasácký jouda sjíždí porno weby, a odsouhlasí stažení dialeru, protože si myslí, že když potvrdí instalaci souboru FREE_PORN_ACCES.EXE tak si myslí, že to bude opravdu free, nebo nemá PC dostatečně zabezpečný a tak se mu dialer dostane do PC bez jeho vědomí? Proč by se měl Telecom omlouvat? Za co? Za to, že umožnil spojení? Což je navíc jeho zákonná povinnost? Jestli tu má být někdo trestán, tak to mají být ti, komu ten dialer patří a komu jde ty peníze, neříkejte mi, že nejde ten subjekt vypátrat.
Dále nechápu, proč by měli poškození klienti podávát reklamaci výúčtování. Proboha co je na tom vyúčtování v nepořádku. Uskutečnili z jejich účastnické stanice tato volání? Uskutečnili, tak žádné reklamace nepřipadají v úvahu. Já bych ještě účtoval poplatky za neoprávněnou reklamaci, ono by to potom ty lidi přešlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aa  |  08. 03. 2005 01:26

No jo chytrolíne, jsem zvědav co budeš říkat, až to postihne tebe. A neříkej že jsi zabepečený a že se to tebe netýká. Ono na každého jednou dojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek, Mirek  |  08. 03. 2005 01:36

No největší vtip je v tom, že mě to fakt postihnout nemůže
a, Nemám připojení skrz modem ČTC ani přes jakýkoliv jiný modem
b, Nepohybuju se po prásáckých stránkách
2 roky jsem používal klasický modem, nepoužíval jsem žádný OptimAccesDial ani žádný antidialer, a dialerů jsem se nebál. Protože za 1, jsem se nepohyboval po erotických stránkách a za 2, i kdyby jo, tak bych určitě nesvolil nainstalování nějakého FREE_PORN_ACCES_SUPER_SEX.EXE
Takže tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo  |  08. 03. 2005 09:54

Je obecne znamo, ze nejvetsi internetovy provoz je prave na erotickych webserverech. Ty jsi vsak na nich nikdy nebyl ani omylem, nejsi snad sam Velky Svaty Eunuch?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karel  |  08. 03. 2005 14:42

On se množí dělením. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  09. 03. 2005 12:45

A vy se množíte s modemem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pabloqwert  |  11. 03. 2005 07:06

Podvodný dialer se ti do počítače může dostat i prostřednictvím viru..to znamená bez tvého vědomí..prostě se ti tam nainstaluje,aniž bys potvrzoval instalaci,jak ty s oblibou používaš, nějakého FREE_PORN_ACCES_SUPER_SEX.EXE!!!!! Je hodně lidí, kteří si tohle do kompa nechají nainstalovat, poté využijou na netu nějakou tu erotickou službu (obrázky, videa) a pak si myslí,že byli okradeni. Ale je taky hodně lidí, kterým se to do kompu nainstaluje a oni platí vysoký částky za to, aniž by nějakou takovouhle službu využívali. Tzn. surfujou po úplně běžným internetu - píšou maily, rozesílaj smsky, koukam na počasí apod., ale s tim rozdílem, že je to stojí př. 70Kč/min a tohle už je PODVOD!!! I kdybych si to naschvál nechal do kompa nainstalovat a pak mi tam místo toho chtěnýho porna běžel obyčejný internet, tak přece za to nebudu platit takovýhle prachy a vyreklamuju to!! Je vidět, že o tom problému moc nevíš a jen tu tak machruješ. Ono na tebe taky možná jednou v souvislosti s užíváním internetu dojde a nemusí to bejt zrovna podvodný přesměrování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  08. 03. 2005 02:16

Nejlepší zabezpečení je blokování hovorů. Já jsem tuto možnost využil v říjnu kdy to telecom v akci nabízel zdarma. I dneska kdy to stojí jednorázově 60Kč to není ale moc. Když jsou lidi blbý a ušetří 60Kč za omezení tak ať se potom nediví. A souhlasím s předchozí reakcí, že by se mělo platit za neoprávněnou reklamaci. Lidi jsou totiž nepoučitelní. Všude se o tom píše a většina si myslí, že jich se to netýká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  08. 03. 2005 07:33

1) na normálních stránkách dialer nikdy!!! "nechytneš"
2) na erotických stránkách je to běžný způsob platby a nainstaluješ si ho jen tehdy, když projdeš až k platební bráně a neumíš dělat nic jiného, než klikat na "Yes"/"Ano" a procházet dále a dále stránkami, které nečteš (přestože jsou většinou česky)
3) na nelegálním warezu ho chytne většina lidí
takže, pokud normální člověk není zloděj, který krade software na warezu a nebo nejde po erotice s tím, že nečte česky psané hlášky o ceně spojení, se mu prostě na 99.999% nic nemůže stát! Už jsi někdy na Seznamu, Centrumu, Idnes, Zive a nebo na nějakých běžných stránkách viděl dialer? já tedy za 9 let, co jsem na Internetu ne!
dialery jsou jen běžná alternativní metoda platby (po embosovaných kartách, šecích a SMS), a tak je třeba se na ně dívat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  08. 03. 2005 09:41

Nerad se opět zapojuji ale:
1) ČTc inkasuje provizi za tato spojení a tudíž je spolupachatelem podvodného jednání dalšího subjektu.
2) ČTc ve spolupráci s ostatními operátory kryje (nezveřejňuje) majitele těchto linek
3) ČTc blokuje tyto linky za POPLATEK a NA ŽÁDOST, nikoli zdarma !
4) ČTc mediálními "tanečky" a "jednáními" s ostatními operátory prodlužuje stav, který mu samozřejmě vyhovuje - stále inkasuje peníze za tato spojení stejně jako ti ostatní operátoři !

Jaké sakra kdo potřebuje další argumenty ? Fakt nechápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
melkor, melkor  |  08. 03. 2005 10:20

Zakon 151/2000 Sb. § 76 odst 1)

Neni to o neco vic, nez dojmy nejakeho Toma?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  08. 03. 2005 10:26

Milý Tome, to co říkáš má hlavu a patu jenom na první pohled. Bohužel tomu schází jakékoliv právní povědomí o problému. Tyhle linky jsou většinou u jiných operátorů, Telekom to musí prostě přesměrovat a pouze ČTÚ může zablokování povolit. Zamezit přístup ke službách obecně odporuje dle ČTÚ principům volného trhu, jinak řečeno, rovnou bychom říkali, že všechno je podvod. Ony existují i linky, které podvod nejsou. Z toho samozřejmě vyplývá, že zablokování se musí zaplatit, a to proto, že o to musíš požádat a za druhé proto, že s tím je nějaká práce. Telekom peníze neinkasuje, ale musí je vybrat, hned je dá podvodnému poskytovateli a dál se přes soudy tahá s prasáky, kteří doma čučejí na porno, a když přijde velký účet, tak to před rodinou nechtějí přiznat. Má z toho samozřejmě provizi, nic moc, ale ty náklady s vybíráním peněz jsou dost vysoké.
A tyhle argumenty ti asi stačit nebudou , že ano .... Tak si místo čučení na porno stránky najeď na ctu.cz, tam si najdi vyhlášky, přečti si telekomunikační zákon, přečti si obchodní zákoník atd.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  08. 03. 2005 11:40

Milý Jirko,

ČTc má VYSOKOU provizi z takto tarifikovaných linek takže má zisk z podvodného jednání třetích subjektů - to je celkem fakt, který se nedá zastřít. Pokud ČTc není schopen rozlišit, jedná-li se o podvodné, nebo o zákazníkem odsouhlasené spojení, neměl by takovou službu (spojení) umožnit. Náklady s vybíráním peněz - to bys mě rozesmál.

Máš pravdu, že linky jsou většinou u jiných operátorů - namátkou uveďme býv. Aliatel. Nicméně koncový zákazník nemá smlouvu s Aliatelem, ale s Telecomem, takže nemůže od Aliatelu vymáhat identitu telefonního čísla, což by ČTc po Aliatelu asi mohl, kdy chtěl...

Zajímavé je, že na webu ČTc může člověk celkem pohodlně nastavovat množství parametrů linky, ale ne blokování odchozích hovorů na žluté linky...

Ve věci odkazu na vyhlášky a telekomunikační zákon - pokud výše zmíněné firmy pro své jednání nacházejí oporu v zákonech tak je to tragédie, která o nic nesnižuje závažnost jejich jednání.

Mj. - pro připojení k netu používám již přes rok výhradně bezdrát a modem není ve výbavě mého stroje, když se mrkneš na moji IP tak ti to možná docvakne. Také nevím kde bereš tu drzost, určovat co lidé na webu mohou sledovat/dělat a co nikoli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  08. 03. 2005 11:57

No vidíš, ta poslední věta o tom je. Já ale přeci nechci nikomu ni určovat, je to každého svobodné rozhodnutí, na lidé chtějí koukat, ale v tomto případě to nese důsledky. A oni si pak stěžují. Proto to musí být povoleno generálně a zakazovat jenom něco, a ne obráceně
Vybírání peněz není náročné, ale jejich vymáhání ano. jestli někdo vytočí desetitisíce, které se hned poskytovateli vyplatí a z uživatele se to tahá roky, a třeba ani nevytahá ....
A možnost nastavení přístup na linky na stránkách - proč ne, ale snad zavolání na 800123456 a zaplatit jednorázový poplatek již funguje, to nestačí? A tyhle lamy, které si nepřečtou souhlasy s připojením na pornu to na webu to budou nastavovat a budou to umět?????
 
Ty peníze pro ČTC jsou cca 8 kč ze 70 korunového tarifu, je to dáno rozhodnutím ČTÚ, daleko více si vezme stát na daních - toho zažalovat také, a největší díl jde poskytovateli.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  08. 03. 2005 12:24

1) 8 Kč ze 70 Kč tarifu je dost a to jen v případě, že linka je v síti AO jinak je to přes 50 Kč.
2) Asi před dvěma měsíci tu byl problém s hlasovým "dialerem" - Vyhráli jste 10.000,-, zavolejte na číslo bla, bla, bla, napíšeme si Vaši adresu a pošleme Vám peníze - Na to může skočit třeba tvoje babička a je to úplně stejný problém !
3) Přirovnal bych to trošku k firewallu - potenciálně nebezpečné adresy/porty jsou uzavřeny, otevírají se na tvé přání... Potenciálně "drahé" linky jsou nedostupné, povolují se explicitně.
4) Lamy - nelamy - prostě je to tak, cca 90 % dnešních uživatelů počítačů jsou Lamy, protože je už nic nenutí, aby chápaly co se právě ve(mimo) stroji děje. Proto je potřeba PŘIZPŮSOBOVAT SLUŽBY LAMÁM a IMLICITNĚ JE CHRÁNIT, smát se jim tak nějak nestačí.
5) To že stát tento podvod zdaní, je pochopitelně také nemorální.

(P.S. také jsem četl ten článek na Lupě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  08. 03. 2005 12:25

1) 8 Kč ze 70 Kč tarifu je dost a to jen v případě, že linka je v síti AO jinak je to přes 50 Kč.
2) Asi před dvěma měsíci tu byl problém s hlasovým "dialerem" - Vyhráli jste 10.000,-, zavolejte na číslo bla, bla, bla, napíšeme si Vaši adresu a pošleme Vám peníze - Na to může skočit třeba tvoje babička a je to úplně stejný problém !
3) Přirovnal bych to trošku k firewallu - potenciálně nebezpečné adresy/porty jsou uzavřeny, otevírají se na tvé přání... Potenciálně "drahé" linky jsou nedostupné, povolují se explicitně.
4) Lamy - nelamy - prostě je to tak, cca 90 % dnešních uživatelů počítačů jsou Lamy, protože je už nic nenutí, aby chápaly co se právě ve(mimo) stroji děje. Proto je potřeba PŘIZPŮSOBOVAT SLUŽBY LAMÁM a IMLICITNĚ JE CHRÁNIT, smát se jim tak nějak nestačí.
5) To že stát tento podvod zdaní, je pochopitelně také nemorální.

(P.S. také jsem četl ten článek na Lupě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  08. 03. 2005 12:40

1) 8 Kč ze 70 Kč tarifu je dost a to jen v případě, že linka je v síti AO jinak je to přes 50 Kč.
2) Asi před dvěma měsíci tu byl problém s hlasovým "dialerem" - Vyhráli jste 10.000,-, zavolejte na číslo bla, bla, bla, napíšeme si Vaši adresu a pošleme Vám peníze - Na to může skočit třeba tvoje babička a je to úplně stejný problém !
3) Přirovnal bych to trošku k firewallu - potenciálně nebezpečné adresy/porty jsou uzavřeny, otevírají se na tvé přání... Potenciálně "drahé" linky jsou nedostupné, povolují se explicitně.
4) Lamy - nelamy - prostě je to tak, cca 90 % dnešních uživatelů počítačů jsou Lamy, protože je už nic nenutí, aby chápaly co se právě ve(mimo) stroji děje. Proto je potřeba PŘIZPŮSOBOVAT SLUŽBY LAMÁM a IMLICITNĚ JE CHRÁNIT, smát se jim tak nějak nestačí.
5) To že stát tento podvod ještě zdaní, je pochopitelně také nemorální.
6) Mj. ČTú nepovoluje připojení na internet přes jiné předčíslí než 971...

(P.S. také jsem četl ten článek na Lupě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  08. 03. 2005 14:13

Ha Ha na 70 Kč tarifu se platí 50,32, cena bez dph je 58,82, tj. CTc na tom má vždy cca 8 Kč, ten na Lupě počítal dobře, takže když vezmeš, že nezaplatí člověk, který provolal třeba 70.000 Kč, a třeba ČTÚ řekne, že to platit nemusí, tak to fakt zase tak dobrý kšeft pro ČTc není, ale síť si musí nechat ošoupáavt
A pokud jde o ty výhry, je to skutečně stejný problém, lidé volali dobrovolně, proboha, tak proč to má někdo vymýšlet za ně a ještě si za to nechat nadávat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mcz  |  08. 03. 2005 20:45

ano, takze kdyz si poridim pripojeni tak mi provider defaultne zablokuje vsechny porty a ja mu pak musim volat aby mi ty a ty povolil? houbelec. u fw je to samozrejme jinak, ale ten si kazdy uzivatel instaluje sam, stejne jako si muze nainstalovat antidialer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jmenoprijmeni  |  08. 03. 2005 15:47

na jedne strane vyzadujes naprostou svobodu v rozhodovani co chces delat ci nedelat a na druhe pozadujes po CTc, aby omezoval svobodny pristup

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladan Crha, ČTc  |  09. 03. 2005 11:00

Velmi stručně - mýlíte se, a to dokonce ve všech čtyřech bodech.
1) ČTc neinkasuje provizi za spojení. V případě, že he provozovatel dialeru připojen k naší síti, nesolidní chování mu zatrhneme, zákazníkovi nic neúčtujeme (popřípadě vrátíme peníze) a nedostaneme tedy pochopitelně nic. Viz příklad popisovaný v článku. V druhém případě, tedy když je dialer v síti alternativního operátora, jsme povini vybrat peníze a zaplatit je alternativními operátorovi (AO), bez ohledu na to, jestli máme nebo nemáme podezření. Jednou jsme výplatu peněz pozdrželi - dokud se to nevyřeší a výsledkem bylo správní řízení a pokuta od ČTÚ - pochopitelně pro nás. Peníze se dělí v poměru 70 Kč za minutu zákazník...minus cca 13 Kč DPH = 57 Kč... minus cca 49 Kč provize alternativní operátor = cca 8 Kč ČTc. Zvažte sám, pro koho je současný stav nejvýhodnější.
2) ČTc zveřejní kteréhokoliv providera, který je připojen k jeho síti a jehož identitu tedy zná. V případě, že top jde ještě přes alternativního operátora, jméno toho subjektu neznáme, protože má právní vztah s AO - viz nedávná "ochota" Aliatelu říci, kdo vydělával na úžasných "výhrách", které zákazníkům "oznamovala" nahraná hláška někde z Kajmanských ostrovů.
3) ČTc tyto linky blokuje zdarma.
4) V článku jsou uvedeny konkrétní kroky (nikoliv mediální tanečky), které jsme udělali. Podívejte se znovu na bod jedna - kam jdou peníze? Už chápete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Rusev  |  09. 03. 2005 12:55

Pane Crho,
vaši odpověď považuji za značně nesolidní a člověk na vašem místě by měl zachovávat alepsoň základní pravidla řádného jednání. Pokud sdělujete tyto informace tímto způsobem veřejnosti, tak pravděpodboně s nějakým záměrem.
Dovolte, abych připomněl, že jste se svými zákazníky-občany uzavřeli tzv. spotřebitelskou smlouvu ve smyslu Občanského zákoníka a zákona O ochraně spotřebitele. Pokud je číslo, z kterého je iniciováno volání, umístěno v síti ČTc (a to je naprostá většina), tak za uzavřené smluvní vztahy a poskytnuté služby vč. účtování zodpovídáte.
Sám dobře víte, že za obchodní vztahy s telefonními účastníky nemůže zodpovídat třetí subjekt, Váš obchodní parner. Je vaší zákonnou povinností vaše zákazníky-spotřebitele chránit. Vaše počty, kolik inkasujte za spojení, v jaké síti se nachází  cílové volané číslo, kdo v řetězci následných smluvních vztahů porušil zákon mně nemusí zajímat. Nemusí mně ani zajímat, kam jdou dále peníze od Vás , ale zajímá mne, kolik za poskytnutou vadnou službu musím platit ČTc.
Vy jste můj obchodní partner, vy nesete obchodní zodpovědnost za to, že další v řadě (vaši obchodní partneři) dodržují zákon, byť nejste přímými viníky. Obchodní zodpovědnost nesete i v případě, že Vás k takovému jednání nutí státní orgán (ČTÚ).
Pro mne nejsou důležitá mediální prohlášení o přijatých opatřeních, ale zejména výsledky, která tato opatření přinesla.
Pokud tak sleduji, tak za více než dva roky jste s tím problémem příliš nehnuli. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladan Crha, ČTc  |  11. 03. 2005 12:09

Pane Ruseve,
mýlíte se, hodnocení našich aktivit bez řádné znalosti problému proto považuji za více než nesolidní.. Váše právní "analýza" má jednu zásadní chybu. ČTc zákazníkovi neposkytne vadnou službu. Jako operátor Vás "bezvadně" spojí na číslo, které vytočíte (z Vášeho telefonního přístroje nebo Vašeho modemu). To, že v případě dialerů se tak děje díky nezabezpečenému počítači a v řadě případu ne zcela s vědomím zákazníků, telefonní ústředna skutečně nerozezná.
Poškozeni jsou však v drtivé případě naši zákazníci a to je důvod, proč se několik let snažíme nalézt řešení a donutit k němu regulátora a ostatní operátory. Pochopit podstatu těchto podvodů není složité. Stačí si položit klasickou otázku: "Komu ku prospěchu?" nebo jinými slovy: "Kam jdou peníze?"
ČTc je prokazatelně jediný subjekt, který se s tímto problémem systematicky snaží pohnout. To, že se za poslední roky příliš nezměnilo, mne osobně vůbec netěší. Na vině jsou nicméně ti, kdo z těchto podvodů ať už přímo nebo nepřímo těží - tedy někteří alternativní operátoři a především provozovatelé nesolidních drahých linek.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Rusev  |  12. 03. 2005 11:59

Pane Crho,
pokud argumentujete tímto způsobem, doporučím Vám následující.
Přečtěte si prosím Číslovací plán ČTÚ, zejména čl.1 odst.7, čl.2 odst.4 a čl.2 odst.5 a tabulku v příloze C.
Popis telekomunikačních služeb na prefixu 976... je zde popsán jako poskytování přídavných služeb ve veřejné telefonní síti nad rámec služeb základních.
ČTc jistě poskytl řádně službu základní, kterou je, použiji Váš výraz, bezvadné spojení na číslo, které jsem vytočil.
Nad rámec běžného telefonního spojení má být na čísle poskytnuta ještě přídavná služba, popis této služby je uveden v Rozhodnutí o přidělení čísla (tzn. každého čísla prefixu 976). Např. na čísle 976700053 mají být poskytovány odborné informace (nikoliv tzv. služby pro dospělé). Po vytočení tohoto čísla by jste však již žádnou přídavnou službu neobdržel. Pokud ano, tak by postižený prakticky okamžitě poznal, že byl přesměrován. 
Za poskytnutí základní + přídavné služby dle Číslovacího plánu má telefonní účastník má platit telefonní poplatky se zvýšeným tarifem.  Tato přídavná služba je součástí poskytovaných veřejných telekomunikačních služeb, neboť je definována jako nedílná součást Číslovacího plánu..
Reklamační řád a Všeobecné podmínky ČTc hovoří o vadné službě, jako o službě, která byla poskytnuta v rozporu se zákonnými předpisy a Opatřeními ČTÚ. Pokud Číslovací plán a Rozhodnutí o přídělení čísla ČTÚ předepisuje, že na čísle prefixu 976... má být poskytnuta odborná služba a ta tam po vytočení čísla není, tak podle Vašeho výkladu je vše v pořádku a každé úspěšně navázané telefonní spojení je řádně poskytnutou službou. Platit tedy musím vždy, i když tam přídavná služba není.
Dle §2 Telekomunikačního zákona jste pro telefonní účastníky, jejichž číslo se nachází v síti ČTc, poskytovateli telekomunikčních služeb, tzn. pouze ČTc a nikdo jiný.
Proto trvám nadále na svém trvzení, že ČTc nese obchodní zodpovědnost za dodržení Číslovacího plánu a Rozhodnutí o přidělení čísla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Holar  |  15. 03. 2005 20:50

V tom případě by nás zajímalo, kolik procent z tohoto druhu podnikání si ponechává Český Telecom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pabloqwert  |  16. 03. 2005 14:02

Provize Telecomu je následující. Z účtované částky má Telecom po odečtení daně tuším 2% provize + 14% jako riziko nevýběru (původně po regulátorovi údajně požadoval až 30% jako riziko nevýběru). Co to znamená v praxi? Když si to všechno propočítáme, tak zjistíme, že např. při tarifu 70Kč/min má Telecom z jedné provolané hodiny 529Kč.
Jen tak pro srovnání - počítám, že náklady za toto spojení, které Telecom udělá jsou více méně stejné, jako náklady při spojování k běžnému internetu. U běžného internetu ovšem zákazník platí mimo špičku 18Kč/hod. O určitou část z těchto 18Kč se ovšem Telecom musí ještě rozdělit s jiným operátorem.
Takže tu máme dvě služby, které mají více méně stejné náklady na provoz, ale u jedné z nich Telecom za hodinu spojení (při tarifu 70Kč/min) vydělá 529Kč a u druhé méně než 18Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  08. 03. 2005 02:26

Jestli tu má být někdo trestán, tak to mají být ti, komu ten dialer patří a komu jde ty peníze, neříkejte mi, že nejde ten subjekt vypátrat.

Ten subjekt jde vypatrat velmi snadno. Ale vubec nic to neresi, protoze subjekt prohlasi, ze instalaci jejich dialeru musel uzivatel odsouhlasit a pochopitelne pri tom byl seznamen se vsim, vcetne ceny. No a pak je na uzivateli, aby nejak dokazal, ze subjekt lze, coz se ve vetsine pripadu dokazuje velmi tezko. Velmi casto taky subjekt technicky vzato nelze, protoze i kdyz podstatny informace byly nekde sikovne zastrceny, byly tam, a to staci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  08. 03. 2005 07:37

jenže ona opravdu 99% lidí tén dialer odsouhlasilo, že už při tom nečetli podmínky je čistě jejich věc
lidé se učí na základních školách číst proto, aby to pak v praxi používali, neměli by být k textu "slepí" a hledat jen obrázky a videa a další věci ignorovat, to pak na těch stránkách s podmínkami může být cokoliv a lidé to stejně odkliknou, protože na to prostě kašlou, což je jak jsem řekl jejich chyba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sob  |  08. 03. 2005 12:18

Ja s tim v podstate souhlasim. Ale zaroven mam vyhrady k pristupu nekterych provozovatelu dialeru, kteri umisti informaci o cene nekam na konec dlouhych podminek. Pritom vetsina podminek jsou kecy o nicem. Kazdy vi, ze mu na lezeni po erotickych strankach ma byt 18, ze se na to ma koukat jen pokud ho to nepohorsuje, nema to ukazovat osobam mladsim 18 let, atd... Tohle nikoho nezajima, to cte porad. Jediny cim se dialer lisi, je prave cena, ktera je natolik vysoka, ze je to zcela jiste informace, ktera uzivatele zajima nejvic, tudiz by bylo korektni mu ji zretelne naservirovat jako prvni. Cest tem, kteri to tak delaji. Ti ostatni, a to mi nikdo nevymluvi, proste pocitaji od zacatku s tim, ze si uzivatel informace o cene nevsimne.
Jinak jsem videl i dialer, co ke sve instalaci zneuzival diru v IE, takze se stahl a spustil, aniz by mel uzivatel sanci si toho vsimnout nebo to ovlivnit. Skoda ze se neda zjistit, kolik % bylo tehle potvurek, mozna bysme se divili. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jaromir, jaromir  |  08. 03. 2005 13:48

rozdíl je právě v tom, jestli se jedná o solidní firmu podnikající v erotice, ta má pak na dialeru cenu na první straně a je třeba odsouhlasit instalaci
na warezu jde naopak o to, dialer nainstalovat do počítače všemi možnými technickými prostředky a o nějaké legálnosti se zde vůbec neuvažuje, protože už sám warez je postaven mimo zákon, člověk, který pak stahuje warez a nebo cracky se pak nemá čemu divit...
procenta budou asi taková, že 95% adult firem dodržuje strikně zákon a 99% warez firem ho striktně nedodržuje :)
je na člověku aby si vybral, jestli si program za pohodových $30 koupí u vydavatele a nebo ho bude chtít ukrást a možná "něco" při tom chytne... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor