Tele2 opustilo ADSL, nastupuje do dial-upu

Diskuze čtenářů k článku

montypičus  |  07. 11. 2003 16:29

Vzhledem k cenové politice Telekomu - potažmo telekomunikačního trhu v našem českým ďolíku,  je velice dobře že vznikla organizace czfree.net . ( díky za to p. Jandáku ) Pokud má někdo možnost rychlého připojení (  firma - kabel ) a pronajme konektivitu dál (Wifi - lan), může na tom i vydělat, nebo minimálně mít pevné připojení za výhodné náklady.

Jinak o Telekomu: nejsem jeho zaměstnanec - ale mám dobrý info: vše nasvědčuje tomu že současnej šéf - Berdár tam byl dosazen pro tzv destruktivní management. Kým ?    Účelem je propustit co nejvíc zaměstnanců ( což je asi dobře, přezaměstnanost v ČT je fakt drsná), ale taky na nejvyšší mez rozbít jeho strukturu a rozčlenit ho na více samostaných jednotek - divizí, mimo jádro ČT, tzn. snížit účetní hodnotu a naopak přelít čás prostředků na organizace mimo ČT. Takže je jasný že o telekomunikační trh a jeho rozvoj hl. managementu ČT vůbec nejde - doslova ne něj sere . Co Mlynáři?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halíř  |  04. 11. 2003 16:00

Jo, ono je levnější snížit cenu o halíř, a následně ušetřit miliony za reklamu, protože se takový lidumylný počin bude měsíc v mediích omílat. V těch mediích, kde by si jinak musel operátor reklamu zaplatit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pětihalíř  |  04. 11. 2003 23:51

Opravdu, lidu-mylný !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan z vodochod  |  04. 11. 2003 14:59

telecom sucks

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uživatel63  |  04. 11. 2003 10:51

A bude-li nás to chtít víc, Eurotel to rychle zavede. To by v tom byl čert, aby se nás tak 50.000 nenašlo. Pro začátek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azazel  |  04. 11. 2003 13:45

Já se hlásim :)

takže už jenom 49.998 pro začátek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muflon  |  04. 11. 2003 14:17

ja to beru i za litr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vavy  |  05. 11. 2003 08:06

vím o dalších 5ti takže 49 992...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  04. 11. 2003 14:26

Zapomínáte na skutečnost, že

Eurotel = Český telecomonopol = česká vláda (stát)

Je velkou naivitou domnívat se, že Eurotel svou cenovou politikou bude jakýmkoli způsobem konkurovat mateřskému ČTc.

Spíš  se divím, že takové spojení dvou dominantních operátorů vůbec antimonopolní úřad (ÚOHS) připustil. Ale žijeme v Kocourkově, možné je všechno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nikolas  |  04. 11. 2003 16:58

No to je na diskusi. Data Nonstopem už to dělá. Spíš si myslím, že v tomhle má navrch Eurotel. Konečně akcionáři chtějí zisk a je jim jedno z které společnosti.

Ale co se týče článku. Je směšné hovořit o dial-up. Co to je???? To je ta nesmírně primitivní a DRAHÁ forma připojení k síti z minulého století ????? ANO! Tudy ne, přátelé. Raději bych dal 1000 Eurotelu (jede mi na S45 59kbps) za nonstop, než cokoliv ČTc za furtstop. Divím se Tele2, že ustupue. Měli by tlačit a tlačit a tlačit.

Netbox is coming.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Grünwald  |  05. 11. 2003 07:54

Už jsem to psal víš, ale myslím si, že ET si tarifem Data Nonstop snaží přitáhnout, co nejvíc datových zákazníků, aby měl hned dost zákazníků při rozjezdu EDGE. Myslím si to proto že už teď ET EDGE do své sítě implementuje.

Jinak pro uživatele Et Data Nonstop v Blansku: ET právě v centru buduje 2 nové 1800 BTS, takže ten net bude zase rychlej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mates  |  04. 11. 2003 15:26

a ja bych chtel T1 za 1500 kc .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mates  |  04. 11. 2003 15:27

a ja bych chtel T1 za 1500 kc .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moira  |  05. 11. 2003 22:45

Nechces radsi E1?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Big Hugo  |  05. 11. 2003 12:41

Do CDMA bych šel taky - i za ten litr, co teď beztak dávám za DataNonstop, a zvlášť pokud by to byl ten DO (data only-na webu lucentu to vysvětlují jako data optimized? - jo a je tam zmínka že eurotel s nimi jedná a chystá se to zavést!). Akorát nevím, kde se berou zprávy o zavedení EDGE. Ne že bych byl proti, ale náhrada NMT tím CDMA se mi zdá jako lepší řešení. Doporučuju se mrknout na web lucentu (www.lucent.com). CDMA-DO má mít přenosovku max.2,4Mbit, průměrně 800kbit, což se mi zdá dooost slušný!

EUROTEL ROXXX!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  04. 11. 2003 10:18

doporučuji http://www.wholesale.cz/sluzby/pristup_k_siti_internet/adsl/index.php

Tele2 není jediný operátor, který už na novou nabídku nepřistoupil, dále ještě:

  • České radiokomunikace

  • GTS Czech

  • Internet CZ

  • Internet OnLine

  • InWay

  • Pragonet

  • SpiNet

  • WIA

  • (na druhou stranu zas přibyli další tři)

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Tomáš Holčík  |  04. 11. 2003 10:43

    Obávám se, že ta tabulka nebude zas tak moc věrohodná, copak Internet Online, dceřinka Telecomu nenabízí nové ADSL?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bohous Michal  |  04. 11. 2003 09:25

    Dial-up přes volbu operátora asi nebude kompenzací ADSL. Tou je (má být) bezdrát, ovšem to je bída: 128/128 negarantovaných za cca 1700, za to mám ADSL i s poplatkem za linku.

    Takže - aspoň pro mě - Tele2 mizí z trhu, i když zatím operátora pro dálkové hovory měnit nebudu, není důvod.

    Haléřové úspory za dial-up jsou podobné úsporám, které mi minulý týden nabídli na pevnou volbu operátora (tj. místní hovory) - abych ušetřil pár korun (doslova), musím se snažit. Nemá to smysl.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  04. 11. 2003 12:10

    jsi odnekud spadl, ne?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bohous Michal  |  04. 11. 2003 13:26

    http://www.tele2.cz/page/ceny.internet.wireless.php

    192kbps(1) 1.750,- Kč (1.837,50 Kč vč. DPH)
    (1) uvedená rychlost je maximální

    ADSL mám za 1547 vč. DPH, těch 400kbit mi to většinou opravdu jede. Kabelovka bez šancí, o lepším řešení nevím. To k náhradě ADSL.

    Článek se jmenuje "Tele2 opustilo ADSL, nastupuje do dial-upu", to je asi jako "Volkswagen opustil výrobu automobilů, nastupuje do jízdních kol". No, hodně štěstí.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  04. 11. 2003 12:10

    jsi odnekud spadl, ne?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    rejkhfwirejh  |  04. 11. 2003 09:12

    Kdybych byl ve vlade, tak bych okamzite Telecomu zastavil licenci na provozovani sluzeb, majetek zkonfiskoval (u pupkatych sefu take soukromy majetek) a telekomunikacni sit bych predal ostatnim operatorum!!! Konecne by jsme se snad dostali na evropskou uroven a ostatni operatori by si uz po teto akci dali pozor, aby nebrzdili ve sve hrabivosti pokrok.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    reserved  |  04. 11. 2003 09:24

    jo a potom by si zacal lidi zavirat do uranovejch dolu....to uz tu jednou bylo...myslim, ze tomu rikali komunismus.....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Petr  |  04. 11. 2003 09:46

    Castecne mas pravdu, ale jenom tam, kde se jedna o tom soukromem majetku.
    Nucene rozdeleni spolecnosti a nekolik let tvrdeho hlidani, aby si jednotlive dily konkurovaly, maji za sebou mimo jinych v USA...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Vaclav Kabat  |  04. 11. 2003 13:42

    ale i tak to byla socialisticka vec..

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Minio  |  04. 11. 2003 19:13

    Jiste, antimonopolni urady tu nejsou od toho aby chranili trh, ale je to pozustatek socialsimu. Hlavne na zapade...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    reserved  |  04. 11. 2003 09:24

    jo a potom by si zacal lidi zavirat do uranovejch dolu....to uz tu jednou bylo...myslim, ze tomu rikali komunismus.....

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ondřej P.  |  04. 11. 2003 08:08

    A co takhle vykašlat se na nějaký ADSL,ať už je od kohokoliv,i na tenhle slavnej dial-up,a zaplatit si službu Eurotel Data Nonstop??Ona ta tisicovka měsíčně,co za to dáte,bude ještě pořád daleko levnější,než to ostatní.Ano,rychlost připojení je zatím dost nízká,ale sakra,bejt celej den připojenej,a třeba s použitím notebooku být úplně mobilní,nestojí to za to????Tak proč se tady handrkovat o to,že jeden má ceny o desetník nižší,než ten druhej....Zamyslete se lidi,než uděláte nějakou koninu.....

     

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  04. 11. 2003 09:07

    Sakra ale uvedomte si, ze kdyz to takhle udela kazdej, tak pojedetena tom slavnym Nonstopu rychlosti treba i par bajtu za sekundu podle vytizenosti BTS. Uz dneska je to ve spicce na nekterych mistech dost pomaly.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Matt  |  04. 11. 2003 09:31

    Koněčně rozumný názor. Eurotel Nonstop, je zatím pouze zajímavým spestřením nabídky připojení k Internetu v CR.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ondřej P.  |  04. 11. 2003 10:52

     V tom máte pravdu.Budeme ale doufat,že se Eurotelu povede něco s tou rychlostí udělat.Osobně,když jsem to zkoušel zhruba před asi 3 měsíci,rychlost jsme měli 33,6kb/s,a připojení telefonu jsme udělali pomocí externího infraportu.Doma,když se připojuji přes modem(mám externí modem Microcom DeskPorte Pocket),tak mám obyčejně kolem 38-41,2kb/s , stahuji průměrně kolem 4kb.Jinak je Eurotel s touto nabídkou docela příjemnou změnou až na,jak říkáte,tu rychlost.Ale věřím,že technici v Eurotelu si toto uvědomují,a snaží se určitě přijít na řešení.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  04. 11. 2003 12:59

    No, je tu jista nadeje. Jednak je to technologie EDGE, kterou chce Eurotel zavest a pak jsou zde i dalsi navrhy na vyuziti site stavajici normy NMT v pasmu 450MHz. A jedna se tusim o rychlosti kolem 400 kbps. A ma se to spustit tusim v roce 2004. Takze hlavu vzhuru...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jindřich Řezáč  |  05. 11. 2003 12:00

    NO , já bych nebyl tak optimistický !!  Stačí si uvědomit že Český Telecommonopol má v Eurotelu 51 % majoritu a nyní chce mít celých 100%. Takže, pokud se ČTÚ a ÚHOS neprobudí a nezačnou konečně konat tak jak mají, bych to viděl docela černě.

    Na závěr jen parafráze jednoho sportovního sloganu - Eurotelu zdar a Telecomu zvlášť !

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Big Hugo  |  04. 11. 2003 09:28

    Co se týče DataNonstop, můžu z vlastní zkušenosti po asi 4 měsících říct tohle: na začátku paráda-stabilní, v rámci technologie svižné připojení (40-50kbit). Poslední měsíc (možná v souvislosti s reklamní kampaní a přílivem zákazníků)-obrovský pokles, vetšinu času cca.13kbit.Tak nevím, jak dlouho bude ještě únosné u toho zůstat. Jinak mobilita je skvělá vlastnost tohohle produktu, pokud by v dohledné době Eurotel zprovoznil tu datovou síť CDMA450 (jako náhradu NMT), šel bych do ní všemi deseti. Eurotel jako operátor mě nezklamal, akorát současná technologie přestává dostačovat.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Bubla  |  05. 11. 2003 10:03

    Přesně tak, já jsem taky Data Nonstop zkoušel a v Praze je to okolo 10-15 kb/s. Akorát okolo 3-4 ráno to je většinou svižnější. Přitom na chalupě (což je prdel světa) to jede naplno furt

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jarda  |  04. 11. 2003 17:18

    Lidičky neváhejte ani minutu:mě tu na stole trůní GSM modem v něm simka s tarifem DATA NON-STOP.Rychlost je o chloupek menší než u dial-upu,ale ta svoboda.Žádné počítání kolik mě zase bude stát přečtení toho e-mailu.A to připojení před 19 00,nemusíte čekat až po této hodině,kdý vám žluté zlo naplánovalo levnější net.Lidi proč těm šmejdům z telekomu pořád cpete prachy za věc která ja ve světě úplně normální?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Jindřich Řezáč  |  05. 11. 2003 12:34

    A to připojení před 19 00,nemusíte čekat až po této hodině,kdý vám žluté zlo naplánovalo levnější net.Lidi proč těm šmejdům z telekomu pořád cpete prachy za věc která ja ve světě úplně normální?

    A kdo si myslíš, že má majoritu v Eurotelu, takže když to "nacpeš" Eurotelu, tak to z 51 % nacpeš vlastně Telecomu !!!   

     


    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel Riedl  |  06. 11. 2003 06:56

    Někdy byla zmiňovaná kombinace mobil (out) - satelit (in). Pro někoho to může být řešení relativně nízke přenosové rychlosti.

    PaRi

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    masinka  |  04. 11. 2003 17:35

    Eurotel=Telecom, takze to nic neresi

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    eL  |  05. 11. 2003 01:15

    Ja mam data nonstop (skoro od zacatku) a su stim vice nez spokojenej, preipojit se muzu kdykoliv, kdyz chcu neco stahnout necham bezet pocitac i kdyz nejsu doma, samozrejmne mohlo by to byt rychlejsi ale su stim spokojenej .... vyhodnejsi moznost nemam, horsi to maji ti co pres net parej hry tem nezbejva nic jinyho nez si platit drahej telekom.

    v tomto ohledu si pripadam jak za komunistu,....... i kdyz jsou veci ktery bych tam vratil

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Martin Grünwald  |  05. 11. 2003 07:47

    Spočítejte si počet BTS ET (bude jich cca 3000), většina má 8 nebo 16 TS. Odpočtětě TS, které jsou aktuálně používané na hovory + malá část, která slouží pro komunikaci s připojenými SIMkami a máte celkový počet TS slotu, které můžou využívat všichni s ET Data NONSTOP v jednom okamžiku. Pozor toto je ještě ideální model, který nepočítá s místním rozložení signálu.

    V praxi tak budou sajty, kde bude 8 TS BTS připojenejch 5 datařů a každej pojede na něco víc než 1 TS a nebo bude někdo sám na site a i s class 10 telefonem pojede na plnou možnost modemu a na BTS bude bude ještě dost TS pro hlas.

    Ovšem ET už teď staví síť EDGE, takže brzo bude nějaká změna. ravděpodobně očítá s tím, že jeho ET Data Nonstop přejdou na EDGE s podobným modelem účtování. Myslím, že je to rozumná myšlenka.

    A co teď s UMTS licencí?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ladislav N.  |  04. 11. 2003 04:59

    Zapomněl jsem na obsažný článek Jiřího Peterky:
    Jak klesá český dial-up?

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Ladislav N.  |  04. 11. 2003 04:46

    Ač mám pro Tele2 slabost, halířové rozdíly (jistě díky nehorázným cenám Českého telecomonopolu jako velkoobchodního dodavatele) české zájemce o připojení k Internetu nespasí.
    Dokud nebude proveden hluboký řez do pochybných cenových kalkulací ČTc, budeme se jen rozčilovat a rvát si vlasy nad vlastní bezmocí.

    A že ČTc se svou cenovou politikou řítí do pekel, o tom svědčí dlouhodobý trend jeho hospodářských výsledků:

    Zisk Českého Telecomu do září klesl na osmileté minimum

    A bude hůř...

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Pavel  |  04. 11. 2003 03:06

    Tohle je prostě konkrence po česku (rozuměj po kocourkovsku), handrkování o 1-10 haléřů, koho tohle zajímá? Proč už UHOS, CTU a FNM dávno nenařdili té sv**i Telecomu FRIACO? Asi jsou to podobné s****, akorát mají kolem sebe tuny PR obhajujících žvástů.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    ladic  |  04. 11. 2003 15:54

    No ony ty marze jsou dnes taky v radu haliru (radu procent). Takze slevovat z neceho uz moc nejde. Leda jit do profitni ztraty.

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor