Teď měníme zítřek: dnešní zkušenost

Zkušenosti s připojením na InternetOnLine mohou být velmi krušné. Náš čtenář Vít Šindlář se o to již týden snaží a ne vlastní vinou se nedokázal dosud připojit. Zdá se, že jeho záležitost nikdo neřeší.
Rád bych se s vámi podělil o několik zkušeností při používání služby InternetOnLine společnosti SPT Telecom získaných za první týden připojení. Popsané události jsou řazeny chronologicky podle dnů.

Na úvod bych nejdříve předeslal, že nikoho nechci poškodit, tohle je prostě moje poslední možnost, jak někoho odpovědného na SPT probudit, kdo by konečně vyřešil můj níže popsaný problém. Takže k věci...

Zkrátka a dobře jsem podlehl lákavě znějící nabídce IOL a nedbaje na některé varovné ohlasy (včetně článku "Kvalita za rozumnou cenu?" uveřejněného na www.novinky.cz) jsem zakoupil registrační sadu pro IOL. Už tady musím upozornit, že nechápu dost dobře proč sada stojí 300 Kč a pak v ní ještě člověk musí 10x číst, že má k dispozici celých 14 dní zdarma. Hravě si spočítám, že na paušálu zaplatím přesně totéž. Ale budiž...

Případ začal v pátek 30.10.
Okamžitě po přinesení balíku domů jsem vytočil bezplatné číslo, které je uvedeno v příručce a zkusil se zaregistrovat. První ouha - po asi hodinové seanci jsem od zkoušení upustil s tím, že volané číslo bylo neustále obsazeno. Bylo okolo 16:00 a tak jsem si říkal, že je to asi kvůli silnému provozu. Další pokus jsem učinil o dvě hodiny později, v 19:00. Případ se opakoval, ovšem s jednou změnou - občasné "obsazeno" přecházelo v "zavěšeno". Tak po dvou dalších hodinách mě to přestalo bavit a přestal jsem s vytáčením sebe i linky (tady musím poznamenat, že jsem stále připojen analogově a tak vytáčení celého dlouhého čísla není záležitost sekundy). Už nyní jsem začal tušit, že budu mít zřejmě podobné problémy, jaké uvedl ve svém článku na Novinkách jeden z čtenářů už dříve. Tehdy při čtení jsem tomu nevěřil a považoval celou událost za jistou

"anomálii". Ale zpět... Kolem půlnoci situace stále tatáž, ovšem na druhou stranu musím poctivě přiznat, že jsem vytáčel "jen" okolo hodiny.

Sobota 31.10.
Nic se nemění, jen Telecom zůstává. Oh pardon, vydržel jsem vytáčet jen 2 hodiny. Nic.

Neděle 1.11.
Nevydržel jsem a vydal se za jedním z kamarádů, kteří mají to štěstí(?) a vlastní digitální linku. Neuvěřitelné se stalo skutkem! Na druhý!! pokus jsem se připojil a zaregistroval... Ještě kontrolní připojení do lokálního bodu a - skvěle, plných 28800 na kamarádově 28k NoName. Všechno se tedy zdálo být v pořádku a na nejlepší cestě. Nebylo... Po příchodu domů jsem zjistil, že se modem při připojování tzv. zavěsí (po vytočení čísla přestane v určité fázi pokračovat v detekci protokolu). To už mi začalo být krajně podezřelé. Modem mám homologovaný a je to 56k USR Sportster Flash, takže snad ani ne tak špatný. Ten den jsem už v pokusech nepokračoval, cítil jsem jisté vyčerpání.

Pondělí 2.11.
Dotaz na zákaznické centrum nic nevyřešil, s problémem si rady nevěděli a na čísle techniků, kam mě přepojili, se také za 5 minut vyzvánění nikdo neozval. Večer jsem tedy zkusil laborovat s nastavením inicializačního řetězce modemu a podařilo se! Zákazem protokolu V.90, V.34+ a V.34 jsem dosáhl spojeni na 14400 Bd! Abyste si ovšem nemysleli, že všechno jde tak hladce - jasně že nejde. Po spojení, po proběhnutí fáze posílání loginu a hesla (PPP CHAP) a ověření DNS došlo k další chybě, teď již přímo nebránící připojení. Neproběhlo totiž reverzní namapování jména hostitele (hostname) z dynamicky přidělené IP adresy... Prakticky to znamená, že člověk má jen IP adresu a může používat WWW, email atd., ovšem už ne služby jako IRC, News... Co teď? Je pozdě, tak to zatím nechávám spát...

Úterý 3.11.
Další dotaz na zákaznické centrum, další přepojení na techniky a další nekonečné vyzvánění bez úspěchu. Točím teda TOC znovu, od jiného operátora dostávám několik čísel na techniky, e-mail prý na ně není. Zkouším opět volat technikům - jedno číslo po druhém, výsledek tak trochu připomíná pokus o registraci na IOL přes můj modem z domu... Obsazeno, nikdo se nehlásí, obsazeno... Přestalo mě bavit ztrácet čas v práci sháněním nesehnatelných techniků a zkouším znovu TOC, kde mi ovšem poradit nemohou, protože "tomu nerozumí a proto odkazují na techniky". Začarovaný to kruh...

Po příchodu domů mě napadá myšlenka, že bych vlastně mohl vyzkoušet i jiné přístupové body než ten svůj lokální. Nakonec se tahle myšlenka ukazuje jako velmi přínosná. Volám postupně na brněnský a frýdecko-místecký bod a VŠECHNO je v pořádku! Modem se spojuje vesměs na 31200-33600 Bd, což je maximum v přípojných bodech Telecomu, navíc žádný problém s mapováním ip na hostname se také nevyskytuje. Zřejmě jsem na vlastní kůži zjistil jednu z variant, jak Telecom zvyšuje svůj profit... Takhle to ovšem nepůjde, přece jen si nemohu dovolit sponzorovat náš milý monopol tolik, utrácením za meziměstské spojení. Pozdě večer tedy píšu e-mail na jedinou adresu, kterou mám po ruce, a to sice supervise@iol.cz (po registraci vám automaticky do pošty přijde uvítací dopis, ve kterém vám Jiří Kysela sděluje, že "V případě jakýchkoli problémů s technickou podporou či nespokojeností s vystupováním našich pracovníků apod. se můžete obrátit e-mailem přímo na mě. Rád Vaši stížnost vyřídím." Výborně, konečně si mám kde postěžovat... Napsal jsem dopis s podrobným popisem problému, případnými možnostmi řešení, značkou modemu a telefonním číslem. Odpověď samozřejmě nečekám okamžitě, přece jen je večer.

Středa 4.11.
Opakovaně zkouším všechna čísla techniků - nic. Odpověď na můj dotaz nepřišla.

Čtvrtek 5.11.
Opakovaně zkouším všechna čísla techniků - nic. Odpověď na můj dotaz nepřišla.

Pátek 6.11.
Volat technikům ani nezkouším, zato pravidelně kontroluji obsah schránky na IOL. Do konce pracovní doby stále nic.

Sobota 7.11.
Píšu tohle... Je týden pryč, nic není vyřešeno a čas z 14denního tzv. "zdarma" připojení postupně mizí. Místo zkoušení vlastností připojení a poskytovaných služeb jen čekám až se někdo z monopolního SPT Telecom uráčí a laskavě opraví chybu v nastavení mého lokálního přípojného uzlu v Novém Jičíně...

Nebo poradí mi snad někdo ze čtenářů?

Vít Šindlář sindlarv@voskop.cz

Váš názor Další článek: Windows NT a VELMI velké disky: co s tím?

Témata článku: Připojený uzel, Zkušenost, Popsaný problém, Celý dům, Odpovědný člověk, Zítřek, Registrační značka


Určitě si přečtěte

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

Nechcete platit za Total Commander? Těmito bezplatnými programy ho můžete nahradit

** Total Commander je na Windows takřka legendou ** Licence však stojí více než tisíc korun ** Našli jsme pro vás deset alternativ dostupných zdarma

Karel Kilián | 141

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.

Pavel Tronner | 57

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

Apple: naše mapy budou nejlepší na světě. Tajně jsme na nich pracovali několik let

** Apple odhalil své plány na zcela nové mapy ** Několik let pracuje na nových mapách, které by měly předběhnout konkurenci ** Objeví se s příchodem iOS 12 pro vybrané státy

Karel Javůrek | 50

Nová zbraň Microsoftu proti iPadu: Levný tablet Surface Go bude stát jen deset tisíc

Nová zbraň Microsoftu proti iPadu: Levný tablet Surface Go bude stát jen deset tisíc

** Microsoft představil nový tablet Surface Go ** Nový model zaujme nízkou cenou, ale schopnostmi zařízení Surface ** Microsoft nepoužil čip ARM, ale klasický procesor od Intelu 

Karel Javůrek | 116


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test 18 bezdrátových sluchátek

Vše o přechodu na DVB-T2

Procesory AMD opět porážejí Intel

7 NVMe M.2 SSD v přímém souboji