alefnula
27. 10. 2013 • 10:36

Jen drobná oprava - u bump mappingu se nehýbe s geometrií ani s pixely, ale pouze s normálou při výpočtu osvětlení. Jinak moc pěkný článek.

Tomcat5a
25. 10. 2013 • 15:32

Autorovi děkuji za nádherný článek,tohle je u mne novinařina.

dolph1888
dolph1888
25. 10. 2013 • 12:06

Co mě by zajímalo více u toho síťového modelu je tvorba kódování videa pomocí vektorů, zde se také využívá podobný postup kdy se tvarům nejprve musí přiřadit geometrický tvar a teprve pak se kóduje, výhoda je pochopitelně ve velikosti souboru kdy kapacita dnešních kamer by stačila na týdny / měsíce ne hodiny / dny. Už se to testuje zatím je to slabé / nedokonalé (výkon čipu nestačí) a někdo si myslí, že to není reálné protože takových vektorů by prakticky bylo nekonečno ovšem pozor i zde bude platit, že ne vše se zaznamená tzn. výsledek bude lepší než bitmapa (s možností lepšího zoomu), velikost o mnoho menší a přesto nemusí být snímání oproti realitě 100% podobně jako data vyhazuje H.264 / H.265 bude pracovat i vektorová komprese videa pochopitelně jak píšu s mnohem přijatelnějšími výsledky. Vlastně ani jiná možnost nebude protože 32 - 64K (také nás to jednou čeká) by bitmapa prostě nedala. To, že budou větší disky také nepomůže, při takových objemech dat by SSD měl už vážný problém (zoufale pomalý) a to samé platí i o pevné RAM až SSD nahradí.

Dr.No64
25. 10. 2013 • 0:23

3 D = tri dedove 😀 (Kaspar Zeman a Baltazar) 😀

pohorelda
25. 10. 2013 • 0:16

Tento článek byl kdysi v computeru... A musel jsem si ho přečíst min. 2x abych to trochu pochopil, ale rozhodně zajímavý článek o tom jak to všechno funguje ;)

Určitě si přečtěte

Články odjinud