Technologická vize IBM: co nás čeká do pěti let

Diskuze čtenářů k článku

koko  |  05. 02. 2008 14:32

Mobil, který by "sám" rozhodoval, kdy mi třeba pustí televizi nebo přepne program, bych mrštil o zeď takovou rychlostí, že by tam zůstal důlek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ahd  |  04. 02. 2008 16:30

Jasne behem prvnich peti dnu se mobil nauci me probouzet v pul sedmy a sestej den v sobotu ho kvuli tomu rozmlatim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

LOL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marv  |  05. 02. 2008 19:45

U mě by se nic nenaučil. Já žádný režim nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Motoroto  |  05. 02. 2008 23:50

JJ tohle je pekna blbost. Jestli neco nesnasim tak kdyz se nejake zarizeni nebo program snazi svymi automatickymi funkcemi byt chytrejsi nez ja (obrazne receno). Od mobilu chci aby fungoval presne tak jak si ho nastavim, a ne jak sam uzna za vhodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sedll  |  04. 02. 2008 16:07

Samozřejmě, že vyrobit překladač nahrazující člověka je filozofický nesmysl. Viz třeba Searle: Duše tělo a mozek. Poslední vývoj v lingvistice a kognitivních vědách zahrnuje metafory - viz Lakoff, Johnston: Metafory kterými, žijeme. To nikdy přístroj nedokáže, nezná mimojazykový kontext, nemá zkušenosti a cit. I člověk se splete, připomínám jeden z největších překladatelských kopanců v moderních dějinách: Když v roce 1961 president Kennedy předstoupil před nadšené statisícové davy obyvatel Berlína, tak prohlásil: "Ich bin Berliner". Nastalo rozpačité ticho, ale později někdo začal aplaudovat a davy se přidaly. Co tehdy řekl Kennedy? "Já jsem kobližek", Berliner byl totiž pod tímto názvem tehdy prodáván. Asi mu měli připravit: "Ich bin also die Berliner Burgerin." Další překladatelský kopanec začal válku v Palestině, to je konec konců známo. Otázka zní: Potřebujeme špatné technologické překladače, když to ani člověk nezvládá? Nebylo by lépe, aby se ti lidé věnovali něčemu jinému?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kotz  |  04. 02. 2008 13:28

Přesně tohle jsem potřeboval. Takhle od srdce jsem se už dlouho nezasmál. Díky moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  04. 02. 2008 10:32

existuje nejaky seznam zdroju nebo original tohoto clanku? dik

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arthur  |  04. 02. 2008 12:11

Našel jsem tohle, původní press release od IBM:

http://www-03.ibm.com/press/us/en/pressrelease/22683.wss

Ale některé body ne zcela odpovídají, tak autor asi vycházel z jiných podkladů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  04. 02. 2008 10:25

Aneb nikdo vám nedokáže udělat to, co my vám s vážnou tváří slíbíme. Rozuměj: ani my to neuděláme. Ale chcete to slyšet, tak proč bychom Vám to neslíbili my?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2008 10:17

Ach jo, co furt vsichni maji s ovladani gesty? Dokazete si predstavit, ze budete 8 (a vice) hodin nekde machat rukama ve vzduchu a jeste k tomu vestoje? Nejen, ze soucasti skoleni s pocitacem by pak musel byt intenzivni drill v posilovne, ale krasne by se tim huntovaly zada...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  04. 02. 2008 11:58

To je fakt. Větší budoucnost bych viděl v třeba ovládání "myšlenkou", to jest mozkovými impulzy, v podstatě EEG. Hrál jsem jednou takhle nějaký hloupý pingpong a docela to šlo, po chvilce tréningu. Dnes to snad používájí piloti stihaček, ale nevím jestli už prakticky. Navíc je to ideální pro tělesně postižené...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xman  |  04. 02. 2008 15:27

Jenom aby sly ty myslenky nejak filtrovat

Celkem dobre si umim predstavit situaci, kdyz me napadne, ze bych mohl napsat eroticky dopis kolegini a pocitac to bleskove provede.

Nebo v horsim pripade treba vir co vytuneluje banku, nebo odpali nejakou raketu...

Taky by me zajimalo, jak by to chteli nasadit ve firmach - zamestnanci by meli na hlavach helmy na cteni myslenek, takze by bylo ponekud obtizne kontrolovat, ze opravdu delaji to co maji. Leda by manageri meli pristup do jejich myslenek...coz je asi tak to posledni co bych chtel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2008 10:15

Když to tak pročítám, tak mě napadá, že kdysi lidi tvrdili, že předmět těžší jak vzduch nemůže létat. A ještě dřív tvrdili, že si člověk při rychlosti větší jak 50 km/h poškodí vnitřnosti. Potom tvrdili, že při rychlosti tuším že nad 100 km/h se člověk udusí.

Tahle diskuse mi připadá naprosto stejná.

Já bych to IBM věřil. Těžko říct, na čem jejich projektanti pracuji. Vždyť ta nynější nejmodernejší technologie z vojenské techniky se začala vyvíjet před pěknou řádkou let. A teď je to technologická meganovinka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JArda  |  04. 02. 2008 11:37

Nikdo z diskutujících tady nepopírá, že ta vize nemůže (někdy snad za 20 let) fungovat. Ale smějeme se, že to IBM slibuje za 5 let.

Za 5 let nejlepší programátoři (z nejlepší softwarové firmy) přidělali omalovánky na XP (= udělali Vistu) a udělali 2 servispaky na XP. Již rok se hovoří o SP1 na Vistu a 2 roky o SP3 na XP. A IBM nám tady slibuje do 5 let dodělat umělou inteligenci na úrovni desetiletého dítěte (zatím jsme na úrovni 9-měsíčního mimina).

Nikdo z diskutujících neříká, že to, co slibují, není nemožné. Ale je nemožné to dotáhnout do 5 let do praktického konce. Příklad - překladatel: Aby mohl překládat musí na 100% porozumět mluvené řeči (zatím nejsme na 85% a to ještě se musí mluvčí hodně snažit - mluvit pomalu, srozumitelně a "podle vzoru" a nejdřív musí nastat učící se etapa). A až to tedy na 100% rozpozná řeč, je nutno nasadit kontextový překlad. To znamená, že musíte porozumět m y š l e n c e mluvčího, způsobu jeho myšlení a vyjadřování...

Opravdu si myslíte, že to někdo zvládne za 5 let? Zkuste dát nějakému překladači třeba Shakespeara (tištěného - ani nemusí rozpoznávat řeč). A kdyby se vám Shakespear zdál velké sousto, dejte mu třeba nějakého současného politika...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2008 16:10

No to trošku pletet dohromady "můžou" a "chtějí". Za vším hledej prachy. Proč bych jim dal raketu, která doletí do vedlejší soustavy, když jim můžu prodat nejdřív to co doletí na Měsíc, potom to co doletí na Mars a pak teprve do vedlejší soustavy.

Mmj před pěti lety počítaly clustery několik dní to, co teď jen tak s prstem v nose vykresluje novodobý Screensaver.

Jak někdo psal nade mnou. Kdysi dávno v dřevních dobách počítačového věku vyšel jakýsi, nyní už neznámý OS/2 s přízvyskem Merlin. Zvládal převádět anglicky mluvený jazyk ne text. Dokázal se učit a byl překvapivě dobrý. Akorát se prostě neuchytil.

Co se týče k překladů, tak pokud nechcete tu divnou Češtinu, tak překlady cizích jazyků do jiných cizých jazyků jsou docela v pohodě. Nehledě na to, že simultální překlad bývá i od živého profesionála občas docela kostrbatý.

Mmj vy víte, na čem IBM celou tu dobu od Merlina pracuje? Já ne. A je to mnohem déle jak pět let. Možná bvyste se divil, co všechno leží teď coby nápad na realizaci někomu na stole.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2008 16:14

PS: Překlad polytika je velmi jednoduchý.

Ad 1) používají stále stejné naučené fráze.

Ad 2) Většinou mluví k masám (IQ 85), takže musí být jednoduše pochopitelní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  04. 02. 2008 09:09

tak pusti do sveta 5 marktingovych bublin.

Jsem hodne velky fanda sci-fi a vim, ze vsechno to je realizovatelne. Jenze IBM vypusti nejake polotovary, ktere prakticky budou pouzitelne az za 20 let a nazve to hi-tech jiz dnes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xy  |  04. 02. 2008 09:13

akcii ... zive ma BUG - urezava titulek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  04. 02. 2008 09:53

To není BUG, ale FEATURA. Prostě mají v databází na titulky vyhrazeno 50 znaků. Počítají holt s lidmi co neradi moc píšou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lenoch  |  04. 02. 2008 13:51

Pak to má oznámit chybu. Ořezávání je hodně amatérský. Línej programátor v .NET, fujtajxl!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vizionář  |  04. 02. 2008 08:41

Jestli se to podaří do 5 let realizovat, předpokládám, že jako první přejdou na tuto technologii provozovatelé pornostránek. Jak pak asi bude vypadat v reálném 3D jejich spam a jak a čím se to asi bude filtrovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  04. 02. 2008 15:23

Stejně jako ve Futuramě http://en.sevenload.com/videos/xlyhsmz/Futurama-Internet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwert  |  06. 02. 2008 00:26

Problem je neexistence kvalitnich a dostupnych 3D zobrazovacu. Pokud ale vzniknou a rozsiri se, tak se zmeni nejen Internet, ale i vsechen SW, Filmy a podobne. To by byla teprve vec!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honda  |  04. 02. 2008 08:12

Docela by mne zajímalo, IBM předpovídalo před 5 lety !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  04. 02. 2008 11:04

Avšak ještě v roce 1996 byl na podzim uveden OS/2 Warp 4. Systém s kódovým označením Merlin obsahoval podporu Javy, vylepšené grafické rozhraní a především možnost připojení do všech existujících typů počítačových sítí. Systém dovedl rozpoznávat hlasový vstup, a to bez nutnosti instalace dalšího obslužného softwaru.

http://cs.wikipedia.org/wiki/OS/2

v roku 2000 sa dalo v StarOffice 5.0 diktovat list PC-cku

http://archive.lug.boulder.co.us/Week-of-Mon-20000626/003778.html

V nasich testoch diktovania textu mal StarOffice velmi dobru presnost

zo dna 14.12.2005

http://www.opensourceacademy.gov.uk/osacademy/our_partners/bristol-city-council/feature-comparison/feature-comparison.pdf

podotykam, ze otvorena verzia StarOffice je OpenOffice.

toto vsetko su technologie, ktore boli ale nepresadili sa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  04. 02. 2008 07:51

je vidět, že předpovědi jsou šité na americké poměry, pokud se nepodaří zachránit Radiožurnál, tak si nedovedu představit rádio (mimo Prahu) které by mi zpříjemnilo ranní vstávání, i když na druhou stranu, takové Frekvence 1 nebo Europa 2 a nějaký veselý program s Novotným či nový hit od Maximum Turbulenc by mně z postele asi zvedli spolehlivěji než sebenepříjemnější elektronické pískání :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  04. 02. 2008 07:49

Za 5 let už budou veškeré naše hovory přes telefony nahrávány a archyvovány. Internet bude brutálně cenzůrován a ovládán protipirátskými organizacemi a bezpečnostními službami. Anonimita na internetu bude jen z říše snů. Moooc pěkná budoucnost, a kdo říká že se nemusí bát vůbec neví co se bude odehrávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Praetorian  |  04. 02. 2008 09:20

V psychiatrické léčebně máte internet, jo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  04. 02. 2008 11:12

Všechny hovory jsou nahrávány už ted a skladují se rok. Pokud v nich zazní nějaký klíčový slovo, jdou dokonce k lidem a ti pak rozhodují, jestli hrozí nějaký nebezpečí. Takže nějaká anonymita je už ted utopií...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2008 16:00

To mozna v USA, u nas se pokud vim ukladaj jen informace o hovorech, ne hovory samotny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  04. 02. 2008 07:03

Ohledně toho monitoringu zdravotního stavu se bude muset výrazně hledět na bezpečnost dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  04. 02. 2008 09:22

Myslím, že není ani moc nutno. Zkrátka přes nějakou síť se přenese informace typu: "pacient 3a2525 mimo normu srdeční činnosti" a zbytek je věc zabezpečeného SW ve zdravotním zařízení, což už je dneska standardní věc. Pochopitelně se nepřenáší jméno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flash  |  04. 02. 2008 10:21

A pak si někdo vezme databázi, kde si přečte, kdo je 3a2525 a jsme zase u otázky bezpečnosti dat :) Ale taky jsem fanda těhhle technologií, jen houšť

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwert  |  06. 02. 2008 00:22

Proboha proc porad takova paranoia v souvislosti s lekarskymi daty? To ze se nekdo dozvi, ze mas nejakou nemoc ti vyrazne neuskodi. Pokud jsi "nikdo", tak to nikoho zajimat nebude a pokud jsi "nekdo" tak uz se o tom stejne pise v bulvaru. Navic nevim k cemu by takova vymena dat v medicine byla? V nemocnici to nevypada jako ve filmu! V nemocnici proste lezis, nikoho nezajimas, je ti blbe, nikdo nevi co ti je, ani to nikoho nezajima. Pokud je to vylecitelna nemoc a mas stesti, tak se sam uzdravis, pokud nevylecitelna, tak mas smulu. Uz me to glorifikovani "lekaru" zacina srat. Vzdyt to jsou normalni lidi, akroat jsou zvykli na to, ze lidi umiraji, tak je to moc nebere...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2008 10:15

Kdyz budes mit nelecitelnou nemoc (klidne z predchoziho povolani), nebo tvuj deda umrel na infarkt a novy zamestnavatel bude mit pristup k temto udajum, myslis ze tu praci dostanes? Zamestnavatel bude mit napriklad zajem o bezchybneho jedince, odolneho vuci stresu a ty budes mit problem.

Moznost branit se u soudu ponechme stranou, to je zbytecne obtezujici a proc si pridelavat zbytecne problemy, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halalik  |  04. 02. 2008 05:58

Krome vize dvojky a petky bych tomu i veril. Ale ta dvojka a petka = scifi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2008 10:25

Teleportovani bylo taky dlouhou dobu scifi . http://cs.wikipedia.org/wiki/Teleportace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobr  |  04. 02. 2008 02:28

To je taková ta pětiletka, co tu v reálu nebude ani za 20 let, že jo?

Už vidím ty překlady - zkuste si po sobě přeložit třeba do EN hned každý slovo, jak ho řeknete - budete mluvit jak dementi. Ostatně, to je důvod, proč živý tlumočník vždycky čeká, až mluvčí domluví alespoň větu. Pokud takový zařízení bude chtít překládat v kontextu, tak bude muset dělat to samé. Ale vzledem k tomu, že je článek PR IBM jak brno, ve stylu "až jednou...", tak určitě ono zařízení bude znát myšlenky mluvčího dopředu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hopp  |  04. 02. 2008 11:40

... no a v tom je asi ten vtip, že to ten IBM překladač dělat bude ...............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Už to vidím a mám radost, že vše, co bylo předpovězeno ve StarTreku, se dříve či později naplňuje a nebudeme muset čekat ani do onoho tři(čtyři)advacátého století. IBM prostě právě vytváří Univerzální překladač. Dorozumívání s Klingony a Romulany tedy již nebude činit problém... .

Jen doufám, že i to ostatní - jako snaha řešit vše diplomacií a po dobrém - se k nám přiblíží dříve, než poté, co se všemi těmi svými technologickými hračkami vyhubíme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  04. 02. 2008 11:33

Zvláštní, také mě jako první asociace při čtení o překladači napadl StarTrek. Bylo by hezké domluvit se třeba v Číně na venkově nebo pokecat s křovákem v Africe. Viděl bych v tom potenciální obrovský nárůst informovanosti světové společnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bezy  |  04. 02. 2008 20:51

Když už sme u filmů, tak mě napadl jako první Matrix...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2008 20:58

Matrix muze napadnout jen tupeho fríkulína

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

No, neřekl bych. Když už je tam ta pasáž - představte si, co by se v tom 3D virtuálním internetu dalo dělat... To už je v podstatě opravdu takový Matrix... A teď otázka. Když v tom 3D virtuálním internetu někoho zabijete, zemře i ve skutečnosti? To mě zajímá, jak si s tímhle inženýři v IBM poradí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gRis>>  |  04. 02. 2008 00:59

Co je na iPhonu tak revolucniho? To, ze je od Adapteru do Zamku klavesnice proprietarni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
respect  |  04. 02. 2008 01:22

treba to, ze ho dokaze rozumne ovladat i normalni clovek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2008 07:10

Opravdu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nax  |  04. 02. 2008 08:32

kopej si do iPhone jak chces, ale revolucnost v ovladani tam opravdu je. A platilo to vzdy u vsech vyrobku Apple. GUI, mys, kolecko v iPodech, ted touch. O revolucnosti hovori i fakt, ze hned po uvedeni techto klicovych produktu od Apple zacnou kopirovat absolutne vsichni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.  |  04. 02. 2008 09:50

a kdo (nyni) od apple kopiruje jednotlacitkovou mys? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenek  |  04. 02. 2008 10:17

Jenom s detailem, ze mys a gui ukradnul u Xeroxu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Topper  |  04. 02. 2008 10:21

Neukradl, prectete si neco o historii. ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cahir  |  04. 02. 2008 12:20

Podivej se na film Pirati ze Silicon Valley

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maila  |  04. 02. 2008 12:46

Nechci ti nic říkat, ale na Apple existují nejen jednotlčítkové myši. Každopádně Mighty Mouse jich má víc a to že mohu připojit svou myš MX 1000 která je vrcholem ergonomie a má těch tlačítek víc ti asi taky uniklo! A jinak apple to od Xeroxu koupil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  04. 02. 2008 15:18

Co s tím má co dělat nějaký film? Apple se s Xeroxem dohodl, že do Xeroxu pošle pár svých inženýrů na tři dny na zkušenou, zaplatil za to akciemi v ceně osmnácti milionů dolarů (v den IPO), a následně na základě inspirace vybudoval vlastní řešení GUI, v mnoha směrech odlišné. Myš ani Xerox nevynalezl, a grafické ovládání jako takové vlastně taky ne, takže je otázka, *co* si vlastně Apple odnesl z Xeroxu, kromě nápadů, které jsou v podstatě jednoduché, ale největší práci dá je naimplementovat. A tuhle práci Xerox pro Apple rozhodně neudělal, natožpak aby pro Apple vymýšlel všechny ty věci, které výhradně pro applí System 1.0 (případně pro Lisu) vymysleli inženýři Applu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuk  |  07. 02. 2008 15:18

Ty ses blbec. Magori z Applu v te dobe nevedeli jak je mozne ovladat mysi GUI. Ten kdo mel nekdy v ruce Apple Lisa a porovanal to s konkurenci tak se mu chtelo blejt. A to ani nemluvim o tom, ze pro neuspech Lisy musel Apple inovovat a nazvat to Macintosh, zbyle Lisy pak nechal s ostudou zvyklidovat...a ze jich bylo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  04. 02. 2008 09:05

cez vikend som mal moznost vyskusat si iPod Touch. tiez som si myslel, co uz na tom moze byt tak skvele, ale ked sa s tym raz zoznamis, tak prechod spat ku comukolvek, co ma tlacitkove, alebo ine ovladanie ti prijde dost nekomfortny. to nehovorim len o ovladani ovladaca, ale aj o prehliadani netu cez Wifi a pod ...

velmi sa mi ten pristrojik pacil a viem si predstavit, preco su vsetci tak nadseny z iPhonu ... odhliadnuc od toho ze je velmi sexy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Apophis.k  |  04. 02. 2008 14:39

Nemáš rád Apple že?? To je dobře, protože teď tě sere, že si už z principu nemůžeš koupit tak skvěvý zařízení, jako je iPhone nebo iTouch... popřemejšlej radši nad tím, co ventiluješ... Když o tom nic nevíš, tak nepiš...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bezy  |  04. 02. 2008 00:10

Představa hezká.

Do pěti let? Vitvoření 3D virtuálního světa? Pochybuju...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bezy  |  04. 02. 2008 00:10

Vytvoření pochopitelně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 02. 2008 08:43

Do pěti let možná spuštění.. Ale, když si vemem, jak dlouho internetu trval vývoj, tak reálný to bude tak do 20ti let... Možná míň. Podle mě.... Kdoví co se stane... Ale jsem rad, že někdo došel s tím aby dostal nanotechnologii do stadia, kdy "robutci" budou pracovat jako nastroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cassul  |  04. 02. 2008 09:18

Takový "SecondLife" už umí ledacos dneska, takže proč ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor