Tchaj-wan může Rusku vyrábět procesory. Ale ty nesmí mít víc než 25 MHz

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 84

Názory k článku

25. 09. 2022 16:06

To sú najlepšie čipy do zbraní. Hustejšie čipy nie sú dosť odolné radiácii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 06. 2022 17:06

Řešil bych to jinak.Do Ruska víceméně cokoliv, ale vše se zadními vrátky pro možnost dálkového vypnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2022 09:43

Embrargovat běžné MCU asi žádný smysl nemá, ty Čína opravdu umí dodat. Zrovna včera jsme se na návrhu produktu dohodli, že bude navržen s procesorem od STM, ale vzhledem k jejich chování posledního roku takovým, který je v už dostupný i z Číny (Gigadevice a Geehy) s prototypy se osadí rovnou všemi třemi verzemi.
Něco jiného jsou rychlé AD převodníky, velké FPGA, fázové závěsy atd...
Ty opravdu umí jen USA a velká část produkce se dělá hlavně ve FABech v Texasu a Arizově (navíc jde o malá množství výroby s velkou marží, bude veliký tlak na to, aby se vše dělalo jen na území USA). Bez toho přesný radar k protivzdušné obraně nevyrobíte. Navíc, i když jsou třeba u nás běžně dostupné, některá funkcionalita je omezená - třeba fázová synchronizace přenodníků - ono to tam fyzicky je, ale nedozvíte se, jak to použít v plné přesnosti a třeba to tam přidává jitter. A ten jitter je v praxi fázový šum, a radar má rázem chybu stovky metrů až kilometry. Na počasí dobrý, na civilní letectví dobrý, na vedení antirakety nepoužitelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 06. 2022 13:26

To je dobrý!!! Tak na Tchaiwanu aby se chystali na zastavení výroby elektronických součástek. Koukám, že blbost nekvete jen v EU....Nebo že by to měla být nepřímá výzva RF, aby expandovala na nějaké cizí území, kde by ukořistila čipy, procesory a další komodity?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2022 13:10

Nechci nic říkat, ale procesory nejsou jen ty na x86 architektuře viz třiosmšestka na úvodní fotce. Řekl bych, že v současnosti je větší hlad po procesorech do jiných věcí, než jen do PC, např. v automobilovém průmyslu přímo chybí a tam jsou běžně procesory s taktem i pod 25 MHz. Třeba ATmega v Arduinu běží na 16 MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2022 12:21

To není žádné velké omezení. Stačí psát efektivní kód a udělá to to, co je třeba. Je pravda, že předpověď počasí na tom spočítat nejde, ale tu si můžou stáhnout z internetu. Pokrok není o rychlosti procesorů. Amíci měli výkon počítačů srovnatelný s jedním mobilem a přistáli na Měsíci. Rusové neměli ani to a jejich vozítko jezdilo po Měsíci ještě dřív.
Kdysi na MFF simulovali a počítali nějakou součástku, aby nevibrovala. Když to vítězoslavně předali, tak jim v továrně řekli, že už to vyřešili. Franta od soustruhu to trošku zbrousil a je to. S většinou problémů to bude stejné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2022 07:05

Rusko mám kdesi u zádi. Když navrhne USA embargo a třeba Jižní Korea půjde ekonomický do háje, pokud nebude poslouchat, je to normální, jak tu jeden napsal. Když Rusko zavře kohouty, je to agrese a na válku s Ruskem, kterou samozřejmě vyhrajeme :))).. inu metr jak má být.. Rozumbradove... Mimochodem už nevím jaké byly komentáře když Zeman vyrazil s velvyslancem USA dveře.. :)) Jsme na tom jako ta Korea. .. Krásný den všem :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 06. 2022 00:02

Irán umí obcházet embargo s ropou. Zkušenosti předává kámošům s Ruska. Stejně tak jim předají zkušenosti jak s mikroprocesory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 23:09

ono to má větší dosah. Tyto země jako Formosa a jižní Korea byly postaveny po úspěchu Západního Berlína jako zvětšeniny. Svůj účel splnily velmi dobře. Ale až současné megasankce ukázaly široké veřejnosti jak jejich prosperita je křehká, musí totiž poslouchat USA. Pokud ne tak je pošlou zase zpátky a zruinuí jim hospodářství. Tedy kolem a kolem vůbec nejde o nějaké spojenectví, ale o tvrdé vazalství. Ty bizarní podmínky čipů jen dokazují jak mají ostrovní číňani maličký manévrovací prostor, v praxi si uhájili jen vývoz drobné elektroniky. Nejvíc je to "zlajnování" vidět právě u sankcí. V normálním společenství shodně naladěných zemí by bylo větší spektrum reakcí - někdo by zakázal skoro všechno, jiný méně, další ještě víc selektivně, další jen symbolicky. Toto co vidíme je jak na rozkaz kdy všichni jednají stejně. Zrovna u JK a T jako země bez zdrojů to hodně zarazí a bez brutálního nátlaku by toto nešlo. Ruský trh není bezvýznamný a navíc mohou levně dodávat energetické i vzácné suroviny. To vše má teď ještě levněji hlavní konkurent obou států - ČLR.
Až s odstupem času se přišlo na to že to co oba uzavřeli s USA byla vlastně faustovská smlouva a nyní po desetiletích prosperity přišli s úpisem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 22:42

Takže 3D tiskárny jsou pasé neb procesory.
Obráběcí stroje taky neb procesory.
Nevím teď byla v Moskvě stavební veletrh , a velice rychle byla západní produkce nahrazen z jiných zemí. Přeci jen USA a Evropa už dávno není pupek světa a populačně je nezajímavá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 21:43

286 mohou dodávat bez omezení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2022 19:44

Však Putin prohlásil konec SSSR za největší katastrofu lidstva a že jej plánuje obnovit. Takže je naprostlogické, když bude vrchol jejich IT odpovídat tomu z dob Sovětského svazu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 19:26

Rusům již může být zcela jedno zda AMD nebo Intel budou do Ruska prodávat svoje procesory, protože v Rusku již byla uvedena do provozu továrna na výrobu zcela identických procesorů. A to bude řevu, že si AMD a Intel v Rusku podřezal větev. Tak schválně kdo bude více naštvaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (13)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2022 19:06

K čemu je Rusům dobrý rychlý procesor? Vždyť mají kvalitní sčoty ze sibiřského dřeva a jsou na nich opravdu dobří!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2022 18:28

Bylo by dobré k tomuto propagandistickému článku přidat i informaci, že Rusko nebude dodávat ty vzácné plyny k výrobě takových čipů potřebné na oplátku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 18:22

Ano je potrebne uvalit embargo aby sa hlupi ludia tlieskali po pleciach ako bojuju proti Rusku, popri tom si ale nadnarodne konglomeraty kludne dalej obchoduju a ked tak vzdy dostanu vynimku, ziadny politik sa nikdy nepostavi do cesty velkych ziskov, jedine ze potrebuje namazat tak sa tak chvilu tvari.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 18:16

Pamatuji jak na začátku 90. let byl velkým hitem procesor AMD 386 s kmitočtem 40 MHz. Ten se už nevleze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 18:04

Je úplně jedno, co si Západ napíše na nějaký seznam, když Rusku vše potřebné dodává Čína, jednak z vlastní výroby a také jako černé reexporty západního zboží a technologií pro průmysl spotřební i vojenský.Na Čínu měly být uvalené stejné sankce jako teď na Rusko, ale už nejpozději tak před dvaceti lety, teď už jí nic nezastaví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 17:28

„Bez povolení nelze do Ruska exportovat mikroprocesory a jednočipové počítače s frekvencí přesahující 25 Hz (opravdu dvacet pět hertzů)“Jako opravdu?A jinak – je nějaký problém jim prodat 25MHz čipy, které si sami přetočí na 2,5 GHz? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 06. 2022 17:16

Orkovia pochopiteľne pri x86 namierili svoje chapadlá na čínsky ZhaoxinNašli Rusi náhradu za Intel a AMD? Čínske x86 čipy Zhaoxin podporujú aj Windows
zdroj: https://zive.aktuality.sk/clanok/9tMfLEz/nasli-rusi... https://youtu.be/CGL_GloK9zw
https://youtu.be/-KHxXS7wHuU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2022 17:14

Ten limit je kvůli mikrokontrolérům. To by jinak do ruska už nemohli dodat ani zubní kartáček. Limit je nastaven tak, aby poslední běžně používaná povolená frekvence byla 24 MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 06. 2022 17:00

Tak pozdravujte v casech (pomalejsich verzi) 386 DX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor