Taktujeme monitor pod Windows 2000

Diskuze čtenářů k článku

Bers  |  03. 09. 2002 23:43

Dotaz na autora:

Zdravim,

dnes jsem si domu z firmy donesl starsi monitor Packard Bell 17" (blizsi definici nemam k dispozici) - predtym jsem pracoval na Samtronu 17", ktery zvladal 1280x1024 pri 100Hz RR. Kdyz jsem zapojil Packard Bell, rozliseni zostalo (tedan onech 1280x1024), po restartu z Win2000 do WIn98 s naslednem  vraceni se zpet do Win2000 se vsak nastavilo jakoby mensi rozliseni (t.j. 1024x768 nebo mene), no na celu obrazovku se ukaze jenom cast screenu, t.j. treba StartMenu, nebo horni, prave a leve okraje, zustanou skryty.

Kdyz se kurzorem mysi dostanu k okraji obrazovky, obraz se posune k okraji - to ale neni buhvico.

Zkousel jsem si pohrat s nastavenim jak monitora, tak graficke karty (AtiRadeon SDR 32MB AGP), ale k nicemu to nevede. Spravne se to zobrazi jenom u 1024x768 a nizsich. Nevim, budto to monitor nezvlada (co je blbost, protoze pod Win98 jsem si prave nastavil 1280x1024 pri 85Hz), nebo je to chyba ovladacu, nebo chyba Win2000.

Dekuji vopred.

Juraj Rosa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Nevrla  |  01. 03. 2002 14:17

Může mi autor vysvětlit proč se honí za takovými šílenými frekvencemi??? Pro ergonomii je naprosto dostačující 85-90 Hz.

1. Vyšší už nemá vliv na únavu očí.

2. Zbytečně zatěžujete monitor ( VN a rozkladové obvody jedou na zbytečně velký výkon -> větší vývin tepla -> snížení životnosti součástek...

3. Zhoršujete kvalitu obrazu (parazitní kapacity VGA kabelu a vůbec signálové cesty i uvnitř monitoru vykonají své)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení:  |  28. 02. 2002 12:57

Hercules profit 4500 s chipem kyroII mi zobrazi 1600×1200 max. na 75, pritom ten chip umi minimalne 85Hz v tomhle rozliseni... (mel sem stejnou od jinyho vyrobce a ta to umela)
nevite nekdo reseni? treba je taky takovej program...
a navic nabizi jenom 16bit nebo 32bit truecolor a ja bych zrovna radsi tech 24bitů... neda se to taky nekde zmenit v registrech (prip v inf. filu)?
predem dik... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jméno a příjmení:  |  28. 02. 2002 12:57

Hercules profit 4500 s chipem kyroII mi zobrazi 1600×1200 max. na 75, pritom ten chip umi minimalne 85Hz v tomhle rozliseni... (mel sem stejnou od jinyho vyrobce a ta to umela)
nevite nekdo reseni? treba je taky takovej program...
a navic nabizi jenom 16bit nebo 32bit truecolor a ja bych zrovna radsi tech 24bitů... neda se to taky nekde zmenit v registrech (prip v inf. filu)?
predem dik... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WalkI  |  26. 02. 2002 21:50

Já jsem tuto metodu zavrhl již v počátku. Často měním (ať už upgrade či downgrade) ovladače GFX karty (ach ta Nvidia) a jako nejrychlejší se mi jeví přímá úprava .inf souboru dodávaného s ovladačem Detonátorů. Je to txt soubor, takže nemohou nastat žádné problémy a nemusím nic nastavovat v registru. Po instalaci takto upraveného ovladače má OS mnou nadiktovaná rozlišení a obnovovací frekvence již v sobě nainstalovené a rozběhně se ihned po restartu v takovém rozlišení jaké nastavím. Dle mě nejschůdnější alternativa. WalkI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venda Fireblade  |  25. 02. 2002 14:10

60 Hz LCD Rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  25. 02. 2002 09:33

Rozhodne vzdycky upravovat CurrentControlSet, ne nejaky 001 jak se radi :))  Presne proto ten CurrentControlSet existuje, aby se nemuselo zjistovat, ktery z nich se ma menit :)

Dal - obraz u nvidii neni vlastnost cipu, ale karet, bohuzel vetsinou nemaji zrovna perfektne udelane obvody...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cn@inee  |  24. 02. 2002 22:22

NIKDO JSTE TU NEODPOVEDELI NA JEDEN DOTAZ NA ZACATKU. JA MAM PODOBNY PROBLEM. JAK ZMENIT FREKVENCI U DOSOVEJCH VECI (ASCII - napr. PASCAL) KTERY POUSTIM POD WOKNAMA (XP). MAM nVIDII GeForce2MX400. TAK RADTE PROSIM.

cn@inee

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  23. 02. 2002 22:00

U NVidie je tenhle problem s refereshi dobre znam, ale jak je to u ATI?
Protoze by se ted mel objevit od Herculu Radeon 8500LE za moc hezkej peniz, dost o nem uvazuju, ale obavam se prave moznosti provozovat monitor na optimalni refresi pod W2k ... je smesne jaka malichernost dokaze prekazet (ovsem tohle neni lecjaka malichernost, tohle je prusvih!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r0dnEY  |  25. 02. 2002 00:00

kamarade ati ma ten stejny programek jako nvidie takze nezoufej ze budes muset cucet do registru dej v www.google.cz vyhledat atirefreshfix a uvidis kolik ti to vyhodi stranek. jinak do te ati jdi ja mam original od ati8500LE jeste za nekrestanskych 9500 a nemenil bych za GF3 TI200 co sem si chtel koupit  a funguje to jak ma ten refresh fix myslim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lovok  |  25. 02. 2002 01:54

Ano, skvelou zpravou je ze takovyto programek existuje i pro karty od ATI, jmenuje se ATi RefreshFix, oficialni stranky najdete zde: http://www.radeon2.ru/refreshfix_eng.html. V komentari na uvedenych strankach se uvadi, ze je za frekvence u driveru zodpovedny klic DALRestrictedModesBCD. Samotny spatny vyber frekvenci tedy spis lezi na bedrech Microsoftu nez ovladacu? A nebo to ma NVidia i ATI spatne udelany?
Jinak, zda se, ze Radeon 8500LE ted bude skvelou volbou pro koupi. Pote, co ATI snizila ceny s nastupem GF 4 a konecne se objevi i karty od jinych vyrobcu, jako je treba zminovany Hercules (mam na mysli duveryhodnych vyrobcu, ja, narozdil od nekterych jinych lidi, bych si kartu od napr. Manli nikdy nekoupil, ale to je vec nazoru a pripadnych negativnich/pozitivnich zkusenosti). Nizsi cena nez Ti200 a pritom papirove rozhodne lepsi karta. Ovsem skutecny vykon je porad rozporuplny, jednou je vysoky, podruhe nic moc, zalezi na testu; ale ATI slibuje vychytani bugu ... tak by to nemuselo byt spatne, U2, UT2, Doom III atd se blizi a na srackoidni GF 4 MX si je moc nezahrajete, za to, co ted nVidia predvedla, opravdu nemam naladu ji podporovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marinidis  |  22. 02. 2002 19:51

ahoj. možná mi poradíte jak vyřešit tento problém:  mám WinXPcz, grafiku Hercules GeForce2MX a monitor 17" DELL. Ve win jde nastavit refresh normálně a vše funguje ok (1024x768@100Hz), ale jakmile pusím nějakou hru (OpenGL nebo DirectX), tak prostě běží na 60,nebo 72 Hz - jak kdy při rozlišeních, kdy je ve win. normálně nastaveno těch 100Hz nebo více. proč mám ve hrách v daných rozlišeních malé obnov. frekvence? jde to někde nastavit aby taky byly stejné jako v Oknech?? bolí z toho oči.. :((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zork  |  23. 02. 2002 16:09

Tento problém je na všech Win NT/2k/XP.

Řešení:

Protože máš Nvidii tak máš jedinečnou možnost použít NV Refresh Rate Fix (viz. článek) ty hodnoty, které v něm nastavíš budou platit jak pro D3D tak i OpenGL. Je škoda, že podobný soft není i pro ostatní karty.

Ostatní musí prubnout registry, stačí nastavit dolní frekvence z 59 na 85Hz a pak u potřebných rozlišení. Problém je v tom, že když nastavíte pomocí regeditu, že karta umí frekvence od 85-120 tak vám už třeba nepujde nastavit rozlišení 1600x1200 které váš monitor umí jen při 75...  prostě v Obrazovce tato možnost nebude!

Další řešení  je jen pro DirectX: jdi do DX dialogu (dxdiag.exe) a tam v poslední záložce dáš přepsat a nastavíš natvrdo obnovovací frekvenci všech D3D games. Ale pak zase nemůžeš pařit gamesy v 1600*1200, protože by ti to zničilo monitor. Mě se to jednou podařilo nastavit a můj monitor se vypnul (ochrana) a já pak musel hru přeinstalovat, protože už v ní monitor nechodil

Zdravim všechny pařany, kteří konečně budou moci pařit ve stabilnějších windowsech než jsou 95/98/Me

PS: Omluvte hrubky- jsem technik a né písař

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaH  |  08. 03. 2002 09:10

K uvedenemu mam drobnou pripominku:  NVIDIA Refresh Rate Fix zrejme nezkouma, jaky graficky chip je na karte, ale "tvrde pozaduje" NVIDIA jako prvni slovo v nazvu grafickeho adapteru ev. ovladace. Pokud jsou nainstalovany original drivery vyrobce graficke karty (napr. Hercules, WinFast ap., kdy adapter je oznacen treba jako Hercules 3D Prophet II MX/MX400) tak program napise, ze neni chip NVIDIA. Po reinstalaci driveru za originalni od NVIDIE jiz jde program NVIDIA Refresh Rate Fix spustit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  22. 02. 2002 13:59

je to dobry clanok, ale aj tak si myslim, ze keby MS vydal poriadny popis registrov win9x & NT,2k,XP (napr. ako sucast help-u) tak by podobne clanky snad ani nemuseli vznikat. povedal by som ze pre MS je typicke vyrabat 'inteligentne' features, ktore potom skusenejsim userom poriadne lezu na nervy. len nech user klika a klika. pripada mi to akoby ani chlapci z MS nepredpokladali u uzivatela vacsie IQ ako 80.

btw. kde by sa dal ziskat popis registrov win? please help! help!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirronelli  |  22. 02. 2002 16:01

az na to ze napr. popis registrov ktore si nvidia vytvori pre svoje drivery moze asi tazko microsoft dokumentovat, nehovoriac o registrovych nastaveniach vsetkych vyrobcov sw a hw

a nastavenia ms v registroch maju radovo desiatky tisic hodnot, ked nemas co robit ponukni im ze to zdokumentujes s ich technickou podporou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lama  |  22. 02. 2002 16:25

ok. jasne, ze vytvarat kompletny popis registrov je blbost, ale mal som na mysli nake vseobecne platne pravidla, popis struktury. podla mna nastavenie refresh rate pre monitor je  vseobecna zalezitost a nezavisi to od toho ci mas n-vidiu alebo ati... a to by sa dalo povedat aj o ostatnych castiach registrov, ktore su spolocne.

Protože nevím, k čemu jsou ovladačům v registrech několikanásobné zápisy....

navyse sam autor priznava ze nema tusenie ako to poriadne slape  takze neaky popis spravy registrov by usetril vrasku nejednemu userovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mnaga  |  25. 02. 2002 21:57

Zdravim nelegální uživatele.
Existuje taková objemná, hodně drahá knížka (vlastně knížky) jménem zvaná Windows Resource Kit (R), tam jsou takové i jiné věci popsané. Když si to nacpete do hlavičky, tak budete umět nastavit Windows, aby fungovaly podle vašich představ.

Oddělení uživatelské podpory, Microsoft cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  22. 02. 2002 11:10

To je sice hezke, ale ja mam trochu jiny problem. Mam grafickou kartu ELSA Winner 1000T3D a po nainstalovani driveru (jsou jen pro WIn9x a WinNT 4.0) nemohu zmenit typ monitoru. Co s tim. Aby jsem vse resil prepsanim v registrech je dost blby.

Diky vsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yo!  |  22. 02. 2002 13:51

aj ja som mal tento problem. riesil som to tak, ze som monitor uplne odobral (system->hardware ...) a po restarte si win pytal typ monitoru. tak som zadal pozadovany  . uznavam, ze je to trochu neohrabane, ale funguje to!

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Budai  |  25. 02. 2002 09:54

No to je problem. Ja nemam nikde uveden monitor. Je tam proste jen vychozi monitor, ktery nelze odebrat a ani pridat. Kdyz se ho snazim pridat pomoci pridani HW, tak se to stejne nepovede, protoze pry v souboru neni zadny popis HW!! Co s tim. Pomozte nekdo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lord Helma  |  22. 02. 2002 09:18

Celkem nechápu, na co se honíte za takovýma frekvencema. Matrox to prostě omezil na ergonomických 85Hz a šmytec. Ty vyšší frekvence jsou na nic (pokud nepouživáte prostorové brýle, tam je aspoň 100Hz nutné), obraz je většinou mázlý, kinklá se, třepe se, monitor pracuje na hraně možností (analogové obvody mají omezenou šířku pásma, obrazovka má určitý dosvit...), výstupní obvody VGA se z toho mouhou zblánit. Pokud je kvalitní monitor a VGA, tak běžné frekvence opravdu stačí, čučím do monitorů už 15 roků a vím co říkám (začínal jsem na pseudomonitorech tesla-televize, pak přišly CGA, EGA, VGA ... HP, ViewSonic, KFC, Relisys, Sony, Hyundai ...). Je to jen reklamní trik jak nachytat zákazníka, důležité je aby obraz byl přenesen nezkreslen v celé šířce pásma a na celou obrazovku a ty maximální frekvence jsou jen průvodní jev této snahy.
Hajhou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Orrin  |  22. 02. 2002 09:49

nerekl bych ze Matrox to oriznul na 85Hz, konkretne pod win je so ucasti ovladacu utilitka umoznujici nastaveni refresh pro kazde rozliseni po 1H, takze neni problem si nastavit uplne maximum co zvladne monitor, v un*x like systemech je to jenom otazka nastaveni, tak aby z monitoru a grafiky bylo vytazeno uplne maximum.
btw. prave matrox je skvely v tom ze privyssich refresh neztraci kvalita, a kdyz, tak je to vetsinou chyba monitoru prip. prenosu,
(samo ze na stary slupce ani matrox nedokaze zazraky), ale zatim jsem srovnatelnou kartu nepotkal, obzvlaste nvidia je dnes zatim naprosty des (v porovnani), kdysi jsem mel diammond nvidia 128, a (sice ramdac 250MHz) ale obraz byl velimi dobry


Orrin

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  22. 02. 2002 10:13

"monitor pracuje na hraně možností"... rád bych vás upozornil, že ten můj má horizontální frekvenci 130kHz a dot clock 345MHz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  23. 02. 2002 13:45

Tak se konečně pochlubte co je to značku a typ - ty parametry zde zdají být velmi impozantní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ceko  |  23. 02. 2002 14:17

Iiyama Vision Master Pro 454 (HM903DT) 19"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PtJaa  |  23. 02. 2002 00:53

obraz je většinou mázlý, kinklá se, třepe se, monitor pracuje na hraně možností (analogové obvody mají omezenou šířku pásma, obrazovka má určitý dosvit...), výstupní obvody VGA se z toho mouhou zblánit

Ježišmariá, člověče, co používáš za monitor a grafickou kartu? Z bazaru?

S dobrým hardwarem je 100Hz výrazně lepší (jaksi "stabilnější"), i když na 85Hz se dá ještě taky pracovat (dolní hranice). Zrovna teďka pracuji u Matrox dualhead + 2* Acer 79g, a jeden jede na 100Hz a druhý na 85Hz, a rozdíl je vidět na první pohled. (I když Acery nejsou nic moc ...)

Je možné, že máš výjimečně necitlivé oči, kterým nestabilní obraz s nízkým refreshem nevadí ... v tom případě tiše závidím    V žádném případě to ale není reklamní trik, kdo má citlivější oči tak to okamžitě vidí nebo pocítí v tom, že ho tolik nebolí oči. Jen je třeba mít kvalitní hardware (můj favorit je Matrox + ADI G710).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richia  |  04. 03. 2002 13:09

Tak co jste napsal je pekna blbost. Sedim u Pc potstatne kratci dobu nez Vy (asi jen "7" let)  a muzu ric, ze cim vyssi obnovovaci frekvence, tim lepe. Muj prvni lepsi   monitor byl Eiso 15" monitor )na presne oznaceni si jiz nevzpominam). Jeho vrchol byl 1024*768/75 Hz. Max, co se mi podarilo vytahnout bylo 85 Hz. Pokazde, kdyz ke mne nekdo prisel, byl s toho na vetvi. Tet mam SONY G200. Max (co se da jeste pouzit) je 1280*1024/90 Hz. Ale z duvodu, ze u Pc sedim vetcinou delsi dobu, proto mam nastaveno 1152*864/110 Hz. Je to podstatne znat na unave zraku. Vychazi to z fyzoologickeho zakladu litskeho tela. CIm vyssi je frekvence od frekvence, ktere je schopno oko zachitit, tim mene se prece musi unavit..... Takze zadny reklamni trik. To je ma zkusenost. Podotykam, ze kdybych mel vice penez, koupil bych monitor EIZO a ne SONY ci nejaky jiny.TO  mate podobne, jako by nekdo srovnaval Ferrary a SKodu.Nebe a dudy.....

 

Vsem zdar Richia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roger  |  22. 02. 2002 09:08

hm, a ja som to zas riesil tak ze som mal naistalovany ovladac na typ monitora ktory pouzivam a mohol som nastavovat rozlisenia a frekvencie presne tie ktore moj monitor zvladne. ono totiz ten ovladac nerobi nic ine len povie woknam, cize zapise do registrov ake rozlisenia a ake frekvencie mi ma povolit. dokonca mozete pouzit ovladac na monitor o triedu vyssie a mozte si potom davat vacsie frekvencie :), ale vrelo nedoporucujem, uz viem co znamena zhoreny monitor po roku uzivania na vyssej frekvencii nez je obrazovka stavana i ked tu frekvenciu v pohode zobrazilo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  22. 02. 2002 10:09

To já mám ale také! Problém zde byl v ovladačích grafické karty, ne v ovladači monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mkobylan  |  22. 02. 2002 09:03

Otazka na autora: Kedze textovy rezim pre konzoly ma obnovovacie frekvencie nad 100Hz, chcem sa spytat ako si tieto frekvencie nastavim? Uz ma nebavi pozerat na 60Hz alebo 70Hz. Chcem mat plnych 160Hz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  22. 02. 2002 08:27

Ja nevim, nestaci proste neodskrtnout "skryt rezimy, ktere nemuze monitor zobrazit" v rozsirenych vlastnostech obrazovky v zalozce monitor? (neni to jednodussi nez prolizat registry? ) Pak mi nabidne rozliseni (a i zapne) do 2048x1536/32. Matrox tohle maximum dokonce vyloudil i na 17ce  (pidaty pismenka a v 60Hz), ATI z toho udela virtualni rozliseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brnak  |  25. 02. 2002 17:07

>> nestaci proste neodskrtnout "skryt rezimy, ktere nemuze monitor zobrazit"
me ne ...
(w2k, asus-v7100(GF2MX400) , Hyundai F790D)
I kdyz to udelam, opet se tam nastavi opakovaci frekvence kterou ma monitor v DDC...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SelfMan  |  22. 02. 2002 00:50

Zdravim autora clanku...

okrem regeditu ktory pozname uz z win9x vo win2k existuje aj "skaredsia" verzia regedt32.exe v nej sa daju spomenute zaznamy menit ovela krajsie, pretoze su zobrazovane normalnym sposobom. Treba si len trosku zvyknut na interface, ktory pripomina zasle casy Win3.x

Inak spomenuty problem je problemom ovladacov. Osobne som tento problem taktiez riesil manualnou editaciou registrov. Aj ked mam pocit, ze posledne verzie XP detonatorov to uz maju fixnute. Na to vsak, aby to fungovalo, musia byt registre bez starych zaznamov ovladacov.

Jo a NVidia Refresh Rate Fix moze sposobovat drobne problemy s TV vystupom, pokial je na karte. Dovodom je to, ze vtam tie ovladace stale niesu 100% odladene. Osobne som sa vratil k v15.70m ktore vyzeraju byt najstabilnejsie. (Mam GF2MX+TVOut)

Inak v texte je chyba: Otevřete si strukturu ControlSet001\Serives\nv. Serives -> Services

SelfMan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas Banovec  |  22. 02. 2002 20:16

Neviete niekto nahodou ako sa da pod Win2000 rozchodit TV out na GF2 MX200 - urcitu dobu fungoval a potom z nicoho nic prestal fungovat (nevie zistit televizor na sekundarnom konektore). TV vystup urcite funguje. Nepomohla ani preinstalacia ovladacov, Windowsu, ine verzie ovladacov, no proste neviem co mam robit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miki  |  26. 02. 2002 14:25

Jak napsal kolega, TV out má problémy s NVidia Refresh Fix. Nainstalovaj jsem ji a nastavil max. frekvence podporované monitorem. Od té doby jsem nebyl schopen TV out zapnout ani detekovat TV. Pomohlo až v refresh utilitce zadat Nastavit minimální frekvence, tj. 60Hz.

Mám LCD, takže mi 60 Hz nevadí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor