Můj názor je asi takový , to co se děje je normální chování někoho kdo nemá konkurenci .Budiž , linux možná dobrý ale bezzubý , neschopný a navíc takové ubuntu kámoš w , .... . škoda mluvit .Řešení zatím stojí peníze , takže odbyt pro pc výrobce . Jedem pc na internet a druhý na práci který na net nesmí. No a modleme se aby už konečně Čína nabídla světu konkurenční systém k tomu slavnému WINDOWS .
Ikony totalní hnus
Doufám, že se někdy dočkám novinky, že by Windows začal udržovat (a kontrolovat) aspoň částečný pořádek na disku, ve spuštěných procesech a instalovaných aplikacích. Technicky je to prkotina – s nějakou adresní abstrakcí by to ani neohrozilo zpětnou kompatibilitu a mimoděk i vyřešilo spoustu bezpečnostních rizik. Snad příště – jestli do té doby (kompletně) nezdrhnu k OSX.
:-/:-/:-/ MS by se měl konečně nad sebou zamyslet. Dizajn systému mi připomíná dobu Windows 3.11 a některé ikonky v systému, Tento Počítač atd. jsou strašný a je to směr do minulosti a hlavně tu chybí podpora AERA. Ty okna jsou příšerný a je vidět jak moc MS se soustředí primárně na svižnost a reakci systému, ale taky na delší používání na NTB (úspora baterie) což je sice na jednu stranu hezký, ale žijeme v době kdy máme 2GB grafické karty, někteří z vás dokonce 3GB nebo i 4GB a prostě mi tu chybí pořádná okna alespon jako ve Windows 7. Je mi jasné, že se jedná o "rozdělaný" systém na kterém se usilovně pracuje, ale MS jde touto cestou spíše k minulosti a systém vypadá příšerně, především okna. MS by si měl najmout nějaký tým který se soustředí čístě na vzhled systému. Metro je opět narvaný v nabídce start a dokonce jde maximalizovat, což je na jednu stranu dobrý, ale opět nabídka start není pr;ulomová a opět se mi to nelíbí a dle nastavení toho moc měnit nejde. Zkoušel jsem se dívat na shell a explorer a vyextrahoval jsem pom,ocí PE EXPLORER ikonky a zdroják a MS píše na zdrojáku od Windows 8 takže tohle rozhodně není windows 10, ale práce předchozích vývojářů kterou dali jiným a ti pracují na stejné věci, nebo alespon divize AA MS. Takže vlastně samé sračky s dovolením. Stavěj, píšou nebo jestli chcete tak programují systém na Windows 8!!! Takže je to jen "vylepšený" Windows 8.2 a MS strategicky a hodně dotoho mluví i marketing a udělali z toho Windows 10 který daj rok zdarma (chytré) celkově se mi tento systém nelíbí, protože MS staví na minulosti a ty okna to je příšernost. Já bejt ředitelem Microsoftu tak lidi co nejsou kretivní a nechtěj makat vyhodím at jdou prostě do p*rdele, at jdou programovat do... MS musí za každou cenu dostat člověka jako je Steve Jobs a prostě ty lidi dotlačit aby svou práci dělali pořádně. Veřejnost to moc neví, ale po rozkompilování dll a jádra vše nasvědčuje o tom, že skutečně staví na Windows 8!!! Šmejdi liný. Já bych jim ukázal jak se programuje!
A to si jako myslis, ze kdyz se vydava nova verze jakehokoli programu, ze se pise od zacatku nebo co? Podle toho co si napsal sis nekdy rozkompiloval tak mozna nejaky hello world.
Když mi lidi platí 12 000,- korun za učení u kurzu u mně tak si myslím, že to hovoří za vše. Jestli někdo určuje směr tak to jsme MY!
bys neveril kolik lidi plati za mlm magor kurzy… cena kolik ti plati vypovida prd o kvalite… co je mimochodem to my a urcujeme ? vykriky ti jdou,to jo ..
Přesně. Tyhle kurzy jsou navíc většinou pro debily, pro které je každý druhý mamlas borcem, co je machr... A není to jen v IT, ale i pro řemeslníky apod.Školení pro firmy je nemlich to samé. Čest výjimkám
Tak to bylo přece od začátku jasný že to bude Windows 8.2. Čekal někdo něco jinýho? Ty systémy se lišej jenom v detajlech. Microsoft příšerně lže, narvou tam cloudy a nefunkční nabídku start a hned z toho dělaj revoluční systém. To číslo 10 opravdu nenaláká lidi to kupovat. Kupovali by to kdyby udělali druhou, modernější verzi Win7.
Zdravím,dnes mi W7 nabídli "Upgradovat na Windows 10 Technical Preview". Chtěl bych se zeptat, zda-li je potřeba zálohovat data, nebo vše zůstane (i při případné instalaci pomocí ISO?)Díky 🙂
Při Upgradu zůstane a dokonce, pokud se nebude Technical Preview líbit, lze se vrátit na původní systém. Snad jen, že zálohovat se má průběžně a nikoliv jen když se instaluje nový systém :)
A už jde dát na hlavní panel zase snadné spuštění jako ve Windows 7.😀
Video návod instalace do Windows 10 Snadné spuštění (Quick Launch) na hlavní panel.https://www.youtube.com/watch...
Asi od už od W98 používám ulitu Toolbox 2.63 ( ještě je na slunecnici ) která se neinstaluje ale pouze rozbalí v předem vytvořené složce třeba někde v "C" a je možné si nakonfigurovat vlastní panel rychlého spouštění s tlačítky 16x16 až128-128 , panel může mít tapetu , být průhledný aj. Jednoduše se nadefinuje jeho velikost ( kolik prg.a dokumentů potřebujeme rychle spouštět , tvar čtverec nebo obdélník) dá se s ním posouvat , panelů může být i několik pro různé skupiny prg , třeba video , grafika , dokumenty aj. Vyborná jednoduchá ulitka která je svým způsobem podobná dláždicím ale má svou logiku , není tam chaotiká velikost ale vše je hezky stejné a perfektně uzpůsobitelné. Tahle ulitka mi taky jela na wxp, vistách i ve w7 , věřím že bude fungovat pokud bude potřeba taky na w8 nebo 10. Do panelu se spouštěcí ikony dostávají jednoduše přtažením.Vytvoříte si zástupce na ploše a přetáhnete jej do panelu .Toho nadbytečného s plochy potom hodíte do koše .
Tak si uplakánci vyplakali rybníček kvůli chybějící nabídce start až jim tam dali něco co vyskakuje po kliknutí v rohu, ale stará dobrá nabídka start to rozhodně neni 😃 Takže se těšim až budou lidi zase hrozně brečet co jim to tam Bill Gates dal a co stím vlastně mají dělat 😃
Bill s tim nemá nic společnýho.
To on samozřejmě ví. Bylo to myšleno tak, že ti BFU budou brečet, co jim to tam Gates dal (aniž by věděli, že Gates už nad tím dávno nemá moc)
Máte to už někdo na notebooku? Můžete prosím vyzkoušet jak je na tom škálování 100%-125%-150...?Jde už konečně nastavit, aby na interním displeji notebooku jelo třeba 125% a na externím jelo vždy 100% velikost zobrazení?
Ano. Přibyla funkce "Zvolím jednu úroveň pro všechny monitory" a pokud šlo o to, aby okno na hlavním displeji vypadalo rozměrně stejně jako externím monitoru, tak to jde ;) Zajímavost. Po připojení externího monitoru a pro je možnosti (duplikovat, rozšířit) vyjede charm. Proč tedy pro připojení k internetu taky nevyjede charm, tak jako tomu bylo v Windows 8?
Nebyla ta "jedna úroveň pro všechny monitory" už v 8.1? Myslím, že to právě neřeší ten problém. V podstatě jde o situaci kdy mám např. Full HD na interním 13" displeji notebooku i na 23" externím displeji. Pokud navolím na interním zobrazení 150%, rozdělám si několikahodinovou práci, pak přijdu do kanclu, hodím to na externí displej, vidím to všechno ošklivě zvětšené (150% na 23" vypadá fakt hrozně, nemluvě o nekompatibilitě starších korporátních SW z 90. let nebo přelomu tisíciletí...). Pokud budu chtít dát zpátky 100 % pro pohodlnou práci na externím, tak musím VŠE zavřít a odhlásit se... A opět nastane to samé, když se odpojím a budu chtít pokračovat na interním displeji - vše bude zase malé.Tzn. řešením by bylo 100% na externím a 150% na interním displeji. Plus lepší kompatibilita Windows při zvětšování zobrazení (aby se zvětšovaly i nabídky menu apod.). Na tohle defacto čeká spousta notebookových uživatelů s FHD a jemnějšími displeji.
tak nainštalovane cez win update z windows 7 co mi ponúklo ráno a čuduj sa svete ono všetko funguje az na posvietenie ale je mi to dost cudne ked som chcel spraviť upgrde z win 7 na win 8 ani jeden driver nefungoval a v w 10 funguju, ako keby zobrali 7 a upgradly namiesto pokracovani vyvoju 8.1
Ahoj,Tak jsem ty úžasné nové windows vyzkoušel, když už je kolem toho tolik humbuku.A opět se potvrdili předpoklady, že to ani nestálo za řec delší než 1 min.Cortana jako killer aplication bez podpory češtiny je tedy fakt super, víme o tom své na iPadu kde Siri česky neumí doteď no snad se letos už dočkáme konečně.Kdyz to vezmu suma sumárum, tak oproti sedmickam tam je velmi málo noveho ani IE 12 tam není a orezaný Sparťan taky ne😂. Tak co s tim vyhodit a udelat nové Widle.Za posledních 15 let zadny progress a tolik miliard dolaru ten vývoj stojí, že se tim Microsoft vůbec chlubí dyť je to na ostudu, furt dokola Metro UI malé a velké, místo aby to vypnul a soustředil se hlavně na cloud OS jako Chrome OS, to jediný po něm uživatelé očekávají, na PC jim stačí XP nebo sedmičky. Další OS netřeba to ještě MS nepochopil a má tam tolik chytrých lidí? Pro majitele XP nic zdarma není tak ať si to nabouchají do trenek.Kde je slibovany nový filesystem s SQL dotazy nikde nic magori, ticho po pěšině neumi totiž nic naprogramovat od té doby co odešel Bill Gates, ještě ze mají aspoň drahý PR který ty průsery všechny vyžehlí.Děkuji za pozornost
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2015 12:46
Windows 10 potvrzují moje podezření, že nejdůležitější na OS jsou notifikace. Ne počkat, to je vlastně ta věc kterou vypínám hned po UAC. Potlačením notifikací se zabývaly doplňky windows už od dob kdy ve winXP zákeřně zpoza lišty vylezla hadí hlava první notifikace. Problém spočívá v tom, že na tvorbě moderního OS se podílí spousta lidí s obrovským egem a tak se pokusí propašovat do systému důležitá sdělení, která průběžně uživatele tahají za šos: "Tady jsem, věnuj se mi". Zajímavé je, že úplně bez notifikací systém běží úplně stejně, jako s nimi.Nicméně pokud rádi komunikujete se softwarem, tak je můžete nechat zapnuté.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2015 12:27
Přesně tak. Po instalaci OS: za 1) vypnout UACza 2) zakázat všechny žblepty co to tam hlásíza 3) zakázat stín pod ukazatelem a animování oken a všechny ostatní blbostiPak teprve přichází na řadu všechno ostatní, hlavně úprava nabídky Start která je pro pohodlnoui práci s Win naprosto klíčová, nechápu lidi co na to od instalce nešáhnou a pak nadávaj že nabídka start měla dávno zmizet z windows. Nastavení nabídky start je klíčová věc už od Win XP.
Odpovědí sama sobě sleduji jen rozčlenění příspěvku na více přehledných částí:další mystérium (samozřejmě přepbrané z Linuxu) je talčítko "Bezpečně odebrat hardware".Už deset tisíckrát jesem bezpečně odebral zařízení na desítkách počítačů, tabletů a telefonů bez tohoto tlačítka, a niíc se nestalo. Nicméně tato hovadina bude asi strašit na lištách do skonání věků(teda ze čtyř zařízení momentálně otravuje jen tabletu, ale tam ne a ne ji vyrušit, a ne, ve správci ikon oznamovací oblasti to nejde).
to je přežitek z Win 9x
tak nainštalované... fajn. Univerzálne aplikácie štartujú jak v 8.1 :( Nechápem, však je to natívny kód. Neviem či j to chyba alebo mám niečo nastavené zle, ale Calculator je po novom univerzálna aplikácia, ale prečo ju neviem spustiť 2x, 3x? Ale len jednu inštanciu? Je to obmedzenie "Metra"?
Klasická desktop kalkulačka jde spustit vícekrát. :)
A kde je? keď dám cmd -> calc spustí sa "metro" kalkulačka.
V seznamu všech aplikacích jsou obě. Alespoň já je tam mám obě. ;)
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 1. 2015 21:09
To GUI téma je takové .... moderní 😉http://school.anhb.uwa.edu.au/personalpages/kwessen/web... ...
GUI jim už nenavrhuje sekretářka marketingového ředitele (zřejmě jí došly nápady), tak sáhli k primitivní jednoduchosti. To je dnešní trend.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2015 10:25
Souhlas. Nejhezčí GUI měly podle mě paradoxně Visty, ve Win7 se prostředí zjednodušilo a Win8 jak všichni víme převzaly GUI z Windows 3.1.Si tak říkám, že název Windows 10 je vlastně výstižný, jsou to vlastně Windows 8 s prostředím z Windows 2.0, čili 8+2 😀
Tak ve Win 7 jsem ocenil hlavně možnost nastavit to na uplně černou, což ve Vistě ještě nešlo. Jinak to vypadalo prakticky stejně. Neelegantně, nabobtnale, špatně využitý místo, zbytečný plejtvání rozlišenim vertikálnim monitoru a hlavně ohavně tlustý rámečky kolem oken. Ve Win 10 jdou ale zase opačnym extrémem, tam neni grafika žádný, všechno má jinou barvu a na výběr máme jenom z těch základních barev, ani ta černá tam dát nejde, protože pak nejde přečíst text. Microsoft na to prostě kašle na ňáký GUI. Osobně používam ve Win 7 GUI z první testovací verze Win 8, je to stejný ale s hranatejma oknama, vypadá to skvěle ale to plejtvání místem je tam furt. Jenomže to máš dneska jedno, stačí se kouknout na prohlížeče... Firefox kdysi dokonale využitý místo, žádný pixely navíc který by ubíraly z pracovní plochy a dneska to má nabobtnalej vzhled jako Chrome a timhle směrem jde dneska všecho. Dřív nebo pozdějc se člově stejně bude muset podřídit, nemůžeme používat 10 let stejnej OS a software.
Ta vybraná tapeta se mi nelíbí, taková fádní. Buď na tapetě má být hezká děvčica anebo něco monumentálního - třeba gotická katedrála, zámecká zahrada nebo naše oblíbená fotka z výletu.
Nějaký fanoušek amazonského pralesa mi naklikal mínusy...
Naopak, mně se ta tapeta líbí. Akorát kde ji sehnat, Google ji jako "Windows 10 wallpaper" nenajde :-/
např. zde - http://www.chip.de/ii/896872674_b2a1b6106e.jpg...
problem s pripojenim k sitovym diskum zminovanyv clanku mohu potvrdit :(
Na Windows 10 jsem se těšil jako na nástupce Windows 7, protože i přesto, že používám Windows 8.1 a zvykl jsem si na ně, nepovažuju je za úplně nejpovedenější, co se týče ergonomie a designu.Doufal jsem, že Win10 se více přiblíží desktopovému prostředí z Win7, ale po vyzkoušení musím konstatovat, že se více blíží spíše Windows Phone a ty prostě na desktopu nechci. Schizofrenie ovládacích panelů z Windows 8(.1) je tu ještě větší, část nastavení je v klasických Ovládacích panelech, část v Metru a část bůh ví kde.Plochý a nudný vzhled radši nekomentuju, nabídka Start je vlastně jenom zmenšený Start Screen a po odstranění dlaždic z pravé části vypadá otřesně, nedá se měnit její velikost ani jakkoliv přizpůsobovat vzhled. Tady samozřejmě očekávám ještě spoustu změn do finální verze, ale momentálně je to prostě paskvil. Cortana je podle mě úplná zbytečnost, už vidím, jak si někdo vykládá s počítačem, využití bude mít nanejvýš pro handicapované lidi, pro ty to bude výhoda, ale pro běžného uživatele maximálně blbůstka na hraní.Doufal jsem v eliminaci nebo aspoň omezení patlacího prostředí pro běžné desktopy (notebooky), ale nakonec to vypadá přesně na opak. Jak už jsem psal, tohle je prostě Windows Phone portovaný na desktop!Ano, je to zatím pořád vlastně jenom alfa/beta verze, ale tento směr vývoje se mi osobně nelíbí a Win10 nedávám v této podobě velké šance na prosazení se u běžných uživatelů.Microsoft se snaží o jednotnost 2 prostředí, ale mělo by jim už konečně dojít, že tablety a desktopy vyžadují každý odlišné prostředí a styl ovládání. To, co je dobře použitelné na tabletu není moc ergonomické na desktopu a naopak.
Přeložit, poslat do Feedbacku.
A pak tu jsou ti, co používají 2v1 🙂
No, už aby byly W10 hotové. Snad budou pak šlapat ok a prodá se jich hodně.
k W10 sem si cuchl jen tak zbezne, ale mam jeden dotaz. Ve w7 dam start a zacnu psat sitovou cestu (\\192.168...) a windows mi ji krasne najde. W10 zacne prohledavat lokalni uloziste, nebo odkazi na BINGu, ale sitovou cestu nenajde. Je tam nejake jednoduche reseni?
WIN + R ?
ten vyhledávač je uplně k ničemu, hledá to jak ve win 98, najde to hromadu hovadim ale to co člověk hledá ne
Pokud to nekteri nezjistili, tak puvodni Metro lze zpatky aktivovat (ve vlastnostech spodni listy).Sice Metro nemam rad - jen pro jistotu, kdyby to nekdo opravdu chtel 😀
Vzhledem k tomu, že se mi prostředí W10 líbí stále méně - teď to úplně zazdili s nesmazatelnými poli pro názvy skupin dlaždic - tak to asi nakonec rád využiju. S 8.1 jsem se dávno sžil a dělá se mi s nimi výborně.
Já mám tlačítka pro aktivaci Metra zašedlý a pokud vím, tak někdo je tam nemá vůbec 😃
Asi tam je na živě.cz něco špatně, když zaměstnavatel redaktorů a majitel Mladé Fronty pan Savov nekoupí do redakce jeden testovací počítač nad rámec, aby si na něm redaktoři mohli zkoušet nový předprodejní Windows 10. Místo toho chudáci musí testovat desítky na vlastních privátních počítačích doma, když v redakci Win 10 nemají. Kromě Čížka musí testovat desítky na vlastním počítači i např. pan Kuruc z Computeru. Jako kdyby zaměstnanec Škody Auto si za své vlastní peníze musel koupit domů soustruh a na něm vyrábět díly pro škodovku, takový zvláštní paradox se děje na živě.cz. Můžu připomenout i případ redaktora Jakuba Čížka, který x let má přidělen obstarožní pracovní notebook Dell, který ještě pamatuje šéfredaktora Computeru pana Nygrýna a pravděpodobně za své peníze si ho musel Jakub vylepšit o SSD disk, aby se mu s ním pracovalo rychleji. Redaktoři to tam zřejmě nemají lehké.
Názor byl 3× upraven, naposled 27. 1. 2015 08:39
No vidíš to, já když pracuju doma také pracuji na mém osobním pc, i když je to práce pro firmu kde jsem zaměstnaný. Bydlím v bytě a nerad bych teda měl ještě jeden pc, který by se mi doma válel a měl bych ho pouze na to, že ho 1x za čas zapnu. A co udělám doma, to mám zaplacené.
Redaktor Čížek je možná víc než 8 hod v redakci, kde píše články, příjde v 17 nebo 18 h domů a potom ještě do večera každý na své počítači testuje Windows 10, aby pro českou veřejnost mohl napsat článek. Jak by se vám líbilo, po práci ve volném čase pracovat pro vaši firmu zadarmo a ještě na vašem vlastním počítači, takže pro rodinu musíte koupit ještě druhý komp a do firemního notebooku si ještě koupíte z rodinného rozpočtu SSD-éčko, tak to je kuriozita. To může příště z výplaty koupit do firmy novou kopírku.
A nenapadlo tě třeba, že když chtějí testovat nějaký nový systém, tak je lepší, mít to na svém stroji, jelikož na něm dělají všechno a straví u něho víc času, takže to testování je daleko intenzivnější, než kdyby měli dva počítače - jeden osobní a druhý firemní...podle mě by to bylo mnohem komplikovanější, protože by potřebovali víc času na testování systému na nějakém firemním pc. A další důvod, proč to dělají je snad i ten, že je to prostě baví, tak nevím proč se divíš, že pracují více jak 8hodin denně. 😀
A proč jste tam nedali screenshot kde by jste vedle sebe dali starý control panel a nový control panel? Aby bylo hezky vidět jak to MS "sjednotil". Akorát rozstřelil nastavení jedné věci do dvou míst, příkladem nechť je třeba nastavení uživatelských kont (rozděleno půl na půl), nastavení věcí kolem regional settings (taky půl na půl) atd. 3-[ A mimochodem na tom screenshotu by šlo ještě krásně vidět podle barvy hlavičky okna, že starý control panel je windows dialog a nový control panel je metro dialog převtělený a zamaskovaný jako windows okno. Že je to vůbec baví. Tak ať do metra přepíšou všechno a hotovo. 3-[
No, tohle jednoznačně pokračuje jedním směrem - k likvidaci původních Ovládacích panelů. Tak dlouho kdejaký pitomec nadával na dvojí nastavování, až se ho MS rozhodl sjednotit. A protože mají být W10 dotykové, tak tam samozřejmě bude dotyková verze. V OP už například není Windows Update, začne to tam asi postupně řídnout... A teď můžete ječet.
To "rozhodl sjednotit" už čtu několik měsíců. Jenže prozatím poměr starý control panel/nějaké nové místo z původních 80%/20% ve win8 změnil možná na 60%/40% ve win10. A vsadím boty že do finální verze win10 to MS "dosjednotí" tak na poměr 50/50. 3-[ Ale já ten přepis do metra docela chápu, jenže něco do metra přepsat jde a něco nejde. Těžko bude někdo prstem na tabletu nastavovat spuštění servis například. Ale pak je tedy od začátku vadná myšlenka jednoho OS pro víc platforem.
Som im navrhol, aby to bolo 100/100, cize vsetko dvojmo. Mozete sa pridat.
Vetsina starych oken ma problem se skalovanim v HiDPI takze predelat se musi tak jako tak. Provedeni zatim nekomentuji, je moc brzo. Bugu je tam az az.
Proboha furt má hlavní panel a záhlaví okna jinou barvu a nabídka start ještě zase jinou. To si ze mě dělaj kozy. 😀 Ta nová nabídka start když se vyhážou ty metro blbosti napravo tak hodně připomíná tu uplně prapůvodní z Win9x. Jako člověk si zvykne, ale je to krok zpět oproti nabídce z XP až 7. Jsem rád že tam konečně dali ňáký užitečný programy který jsou součástí OS, to u Win vždycky chybělo, hlavně aby to nebyl jenom nepoužitelnej balast kterej bude prodlužovat instalaci OS. Líběj se mi nový ikonky, takový krásný retro. Takže jako dobrý no, po funkční stránce bych si zvyknul, ale ten design mě furt ničí, hlavně to že má všechno jinou barvu, to je přece tak strašně psychopatický.Podstatný pro mě je jak moc budou otravovat s cloudem. A s tim cloudovym Office si doufam MS dělal srandu, nerad bych až do roku 2050 jel na Office 2007 nebo 2010. Zatim nemáme v ČR připojení na to aby člověk mohl mít programy v cloudu a hlavně neexistuje jedinej důvod proč to dělat. Chápu že se třeba do cloudu uloží nastavění aby to pak měl člověk stejný na všech PC ale celý programy v cloudu to teda fakt ne!! Mam SSDčko a výkonu mam dost, proč bych měl něco spouštět přes net????EDIT: Funguje to někomu na tom VirtualBoxu? Nevíte o ňákym programu na kterym by to fungovalo? Nechce se mi hledat ňákej HDD a instalovat to na svuj počítač.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2015 12:33
Žádný užitečný programy tam nejsou, je tam pár naprosto zbytečnejch metro aplikací (Na co mi je aplikace mapy, když si můžu otevřít mapy v prohlížeči?). Člověk by čekal, že tam bude alespoň použitelný email client, ale ani to tam není (ten metro je jsem zkoušel a je fakt strašnej).
Jo takhle, ono je to všechno metrovský. Já tu současnou verzi Win10 ještě netestoval, pochopil jsem to tak že vylepšili prohlížeč fotek a další klasický windowsácký programy. Tak zas nic no. Metro aplikace jsou na desktopu k ničemu, stačí ten prohlížeč se kterym se nedá pracovat snad ani na tabletu, to bych si tam dal radši operu.
Už jsem to sem někam psal. Daleko lepší možnost než instalaci ve VB, kde ten systém nemusí být rychlý, je vytvořit si VHD,... https://www.youtube.com/watch...
já si ale svoje disky nechci rozsekávat ňákym dualbootem kvůli ňáký blbý zkušební verzi Win10. To radši vyhrabu ňákej starej HDD a nainstaluju to na to
A jakej to bude rozdíl mít na pevném disku a na virtuálním? žádnej disk se při tom nerozsekává, proboha..ten dualboot není zásahem třetí strany, ale vše v nativním prostředí Windows. Soubor (virtuální disk) se pak smaže SHIFT DELETE a v msconfig se odeberou bootovací info... prostě se klikne na tlačítko ze seznamu OS. A je to. Je to daleko jednodušší a rychlejší než Virtual Box. Bezpečnější...
nevim neznam, vygooglim
Já to mám ve VMware Playeru a funguje to bezproblému. Klasická virtualizace
VMware funguje, už jsem si stáhnul ňákou tu zkušební verzi.
je to preto ze az raz nieco vytvoris , nebudes chciet aby to niekto ukradol a ty si bol bez vyplaty.je tu vela frajirkov na diskusi ale ked dojde na to co robia tak ich rychlo prejde ta liberalizacia vsetkeho zadarmov linuxe to nefunguje uz 20 rokov, distribucie su rozstiepene a objavuju sa skodlive softy
Nechápu smysl tvýho komentáře. Já se tady ptam na ňáký věci a přihazuju pár postřehů ze zkušební verze Windows a ty něco o kráděžích. Opravdu nechápu.
On hlavní panel i záhlaví okna mají stejnou barvu. Jenže už od první TP je rozbitá synchronizace, a tak se při změně barvy hlavní panel aktualizuje buď pozdě nebo nikdy. Spíš je vtipný jak okenní metro aplikace používají vlastní styl vykreslování titulku okna - takže jsou stále šedivé, mají jiný font, jiné ovládací prvky atd. Další OS, který je konzistentní jak prase 😀
Tomu se mi nechce věřit že by něco takovýho neopravili, to bude podle mě schválně. V předchozí verzi totiž byl ten hlavní panel průhlednej a okna ne, takže to působilo fakt strašně, možná že barvu to mělo stejnjou ale kvůli tý průhlednosti to stejně nevypadalo. Teď stahuju tu současnou verzi tak jsem zvědavej.
VirtualBox bezproblemu s win10 funguje - nastav si ich9
aha 😀
To "startometro" mi přijde tedy dost ujeté. O nových ikonách se ani nevyjadřuji, normálně mi ten obrázek s novými ikonami neudělal dobře na oči.
Nemám problém zvyknout si na cokoli... navíc je to zdarma. W10 instaluju okamžitě po releasu, tady není důvod o ničem diskutovat.
Pokud to máte jako domácí PC, kde pouštíte běžné aplikace, tak zcela určitě. Pokud to máte ale jako já i na práci, kde řešíte ovladače a stabilitu, tak už je třeba být obezřetnější.
no je jedno zda je to na praci ci nikoliv pokud clovek si najde cas i na testovani tak nevidim problem , a kazdej normalni clovek co pracuje na pc ma data na jinem disku nez na systemovym
Když vyšlo první TP, tak jsem zkoušel, abych se podíval. Teď jsem zkusil čistou instalaci (ve VirtualBoxu) aktuální české verze, následně i anglické, oboje se zasekne na "Getting Ready" (v české verzi to bylo, tuším, "probíhá příprava"), procesor neustále vytížen a nic se neděje, jen animace toho kolečka z teček.Takže tudy cesta nevede. A když to násilně ukončím, tak už to nespustím a budu muset novou instalaci (zkoušel jsem u té české verze před tím). Nějaký nápad?
A po restartu to vypadá takhle https://dl.dropboxusercontent.com/u/21349122/Fotky/Temp/win... ...
Tak si odpovím sám, vypadá to (dle hledání), že zlobí emulace NX bit (nezapomenout zaškrtnout!), ale v tom případě je podivné, že se instalace spustila. Tak se jde experimentovat znovu
Na Xen serveru bezi v pohode, dokonce i s Aero efektama...
Kde to mam zaškrtnout? Nikde jsem to tam nenašel, taky mi to nejde rozchodit. Vždycky se to po instalaci sekne.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/21349122/Fotky/Temp/emu... ...
já mam dojem že tohle jsem zkoušel a stejnak to nešlo, někdo mi tu psal že musim ještě nastavit ICH9
Zkus VMware Player. Mě to v něm běhá bezproblému
Naprosto stejný problém mám s Hyper-V, kde jsem zkoušel zatím pouze nastavení Generace 1 a Generace 2. Zkusím se podívat, co dalšího se dá ve virtuálním stroji nastavit...
Byl to ten NX Bit, tohle v nastavení zaškrtnout. https://dl.dropboxusercontent.com/u/21349122/Fotky/Temp/emu... ... Nicméně je divné, že mit o instalaci normálně spustilo a všechno a zasekla se až (pořád procesor pracoval a nic se nedělo) až v průběhu instalace samotné.
V mém případě se problém vyřešil až přidělením 2 procesorů místo jednoho. Že to bylo v daném nastavení prostě příliš pomalé? Mám celkem slušný stroj s Intel Core i7...
Moc pěkný článek, těším se, co z Windows 10 vyleze nakonec.Jen jedna poznámka. Nemyslím, že je nutné integrovat anglicky mluvící a na příkazy reagující Cortanu do české verze. Člověk, který jazyk ovládá natolik, že příkazy bude moci zadávat v AJ si raději ponechá i instalaci v AJ. ALe možná je to mlj názor. Já to tak dělám už několik let od doby zkušební instalace Ubuntu, kde mi přeci jen přišlo jednodušší googlit problémy v původním jazyce :)
On není problém s lokalizací, ale s regionem. Fakt nepotřebuji nastavovat si jako region US, když jsem v ČR... Sice na počítač nemluvím a neplánuju to, ale možná do budoucna zlenivím a pak by se Cortana hodila...
spise by ta cortana mela byt lepe udelana, hlavne tak aby nemusel clovek mackat tlacitko mikrofonu ale aby naprrekl cortana vyhledej foto z listopadu a naslo by ji, samozrejme vc cestiny ale ta myslim bude pozdeji. jinak cortana je integrovana v systemu bez ohledu na jazyk, navic to funguje jako vyhledavani i psanym textem takze mluvit nemusite kdyz nechcete vse zalezi na uzivateli a vzdy je lepsi mit tu moznost nez ji nemit
No jo, integrovaná je, ale v české verzi a s nastavením regionu na ČR (to mám zase kvůli automatizaci měny a lokálních nastavení) to nefunguje...
"spise by ta cortana mela byt lepe udelana, hlavne tak aby nemusel clovek mackat tlacitko mikrofonu ale aby naprrekl cortana vyhledej foto z listopadu a naslo by ji..."mel jsem za to, ze takhle presne to funguje 🙂
Nechápu, že za tech x let od Win XP není schopno milión slušně placených zaměstnanců MS překreslit pár ikon do aktuálního stavu... jak to pak může vypadat se samotným kódem.
to bude zrejme tim ze tam bylo spatne vedeni, vzdy to zalezi na vedeni a ne na zamestnanenych
Ikony se prekresluji do vektoroveho stylu. Je to z pohledu budoucnosti jedina cesta. Bitmapove resena ikona je 1MB+ . Vektorova 2-40kbPS: Ty barevne zarive ikony se nepovedly, o tom zadna. Chtelo by to upravit minimalne pouzite barvy.
Když už je řeč o ikonách, tak jsem si všimnul, že na hlavním panelu se zobrazují menší ikony než dřív a jsou tedy strašně rozmázlé. Jde tohle někde změnit a nebo je to další věc, kterou MS chce vnutit bez možnosti nastavení?
firma kde pracovalo desekrat vic lidi v oddeleni co resilo overovani pravosti,ktery stejne nefungovalo,nez v oddeleni ktery tehdy melo na starost smarty ma svoji firemni kulturu zazranou hluboko Takze z tohoto hlediska ocekavam u nich periodicky kolotoc - katastrofa,ted to jde,nepochopili jsme o co vlastne kraci,velmi dobré..zhruba takovy cyklus jejich vytvoru a neustale periodicky se meníci stav od katastrofy po dobre,jsi li ve stavu líbi se mi ale…Tak bud spokojen,lepsi uz to nebude.
Musím říct ,že Microsoft mě mile překvapil 🙂 . Už to přestává být ten nenasytný gigant co uplatňoval komunistické idee a snažil se všechny ostatní stáhnout na dno a sebe vytáhnout na vrchol 🙂 Nadella microsoft vede k lepším zítřkům pro všechny jak Windows tak linux i OSX (viz. spartan a .NET) . Jediné co mi trošku na windows 10 příjde jako zbytečnost jsou ty dlaždice ve startu... Hezči tedy aspoň pro mne by to bylo bez těch dlaždic 🙂 .. ,ale to je detail. Doufám ,že to půjde nějak odstranit pak to bude fakt paráda B-]
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 1. 2015 07:37
Odstranit to jde, ale problém je že tam nic jinýho než metro dlaždice dát nejde, takže ten pravej sloupec jde jedině uplně zrušit. Pak z toho zbyde nabídka start z Win98. Takže budeme mít zase jenom jeden sloupec a nabídka se bude rozrůstat směrem nahoru když tam něco přidáme, dřív to bylo ideální. Na pravo systémový věci a nalevo to co si tam člověk sám přidal. Teď to bude nudle která povede až někam k horní hraně monitoru.
nemůžu si pomoct ale opravdu mi to nové prostředí W10 (ale bez těch hloupých dlaždic) začíná připomínat úhledné minimalistické prostředí linuxu které mi opravdu vyhovuje, velmi podobné panely nastavení a virtuální plochy. Myslím že je to obrovský krok vpřed.
Stačilo by doladit pár detajlů a bylo by to prostředí perfetkní, funksionalistický. Ale jsou tam designový prvky který mě prostě ničej. Třeba že když si to nastavim uplně na černou tak nejdou přečíst nápisy. Nebo že hlavní panel je průhlednej a okna ne, to je přece humus. Teď nevim jak je to v týhle verzi, ještě jsem to nezkoušel.
Nechapu proc tu lidi neustale resi nabidku start , me to prijde jako zcela zbytecny, na listu si dam ikony programu co pouzivam a hotovo , pochybuju ze nekdo pouziva denne vice jak 15 programu napr, jinak pokud clovek neco chce muze si to vyhledat cv cortane ve vyhledavacim poli, klidne by nabidku start mohli zrusit :)
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 1. 2015 09:53
JO, uz vidim, jak hledas program, ktery presne nevis, jak se jmenuje...
A proč by jsem mel hledat nějakej program a nevěděl jak se jmenuje, navíc presne vim co mam v PC instalovaný, všechny dulezite programy co potrebuji k práci mam na listě takže většinu času pracuji a nemusím nic hledat :)
Existuje několik logických důvodů, proč "nevědět"1) Počítač, který sdílíš s jinými lidmi (v rodině apod.)2) Cizí počítač - pro ajťáka vcelku běžná praxe3) Počítač, který máš dlouho - pokud počítač nepoužíváš čistě jednoúčelově (nebo nejsi extrémně pořádný), tak se časem programy prostě nahromadí4) Počítač, který jsi dlouho nepoužíval...
Tak to není ani jeden můj případ, a extrémně poradny nejsem, jen do PC neinstaluju kdejakej balast, jak rikam mam par osvedcenych programu co používam takže se me nc nehromadi, ale chápu kdo instaluje kdejakej soft do PC tak se v tom pak sám nevyzna :)
Tak pak musíš do seznamu nainstalovanejch programů, ale v ovládacích panelech. Protože když nevíš kdo to instlaoval tak ani nevíš jestli tam zaškrtnul možnost přidat do nabídky start. Potom je lepší to hledat přímo v program files.
"JÁ to nepotřebuju, tak to nepotřebuje NIKDO !" To je ale debilní logika..
O programy ale vubec nejde, jde o rychlej přístup k základním ovládacím prvkům a systémovejm složkám + k tomu ňáký ty osobní věci. Bez nabídky start je potřeba furt buďto na plochu a nebo do exploreru a tam to někde hledat všechny ty věci jako ovládací panely a podobně. Nabídka start byla geniální řešení, ale ne ta současná zjednodušená, myslim tu z Win XP až Win 7 která šla přizpůsobit a byla fakt funkční.
Ta Start nabídka je divná. Ono narvat několik obrazovek Start Screen do malého rámečku nebude jednoduché a nevím, jestli vertikální scrollování je optimální řešení.
Vertikální není optimální. Jde o psychologický efekt. Vidím to na sobě, že rolování dolů v tak malém prostoru (zmenšený Start) je spíš opruz. Ve větším Startu mi zase chybí "něco" čeho bych se mohl chytit. Charm bar. A výpis všech aplikací byl prostě lepší ve Windows 8.1.
Souhlas, seznam aplikací ve W8 je řešený lépe....
seznam aplikací jsem nepotřeboval od tý doby co je v nabídce start vyhledávač, to znamená od Visty
Pokud mas aplikaci, ktera ma spoustu pomocnych utilitek co se do menu pridavaji pod vsemoznimy nazvy pak pochopis ze vyhledavani neni vzdy pouzitelny zpusob.
To máš pravdu. Jenže v tom případě není ani vhodné zobrazení á la Win8.x, kde se ti všechny ty utilitky plácnou na jednu obrazovku (byť uspořádanou do skupin). A nejlepší pak je, když ještě všechny mají stejnou ikonu. V tomhle případě je prostě nejlepší uspořádání do složek jako ve Win7.
A nejlepší pak je, když ještě všechny mají stejnou ikonu. V tomhle případě je prostě nejlepší uspořádání do složek jako ve Win7.Nebojte, na to v MS přijdou ve Windows 10 kolem Mk. V (když už prý jiné WIN než 10 nebudou, tak možná nazvou jednotlivé updaty "Mark", stejně jako třeba letadla) A bude to REVOLUCE!! 😀
Ty metro blbosti z pravýho sloupce jdou vyhodit, ale pak z toho zbyde nabídka start jako z Win 98. Ale furt lepší než metro.
Sorry, ale mnohem horší, než Metro. A horší, než nabídka v sedmičkách.
Tak to je jasný, teď jde jenom o to jak moc použitelná ta nabídka bude. Je jasný že tu původní bez metra nám nevrátěj.
tak si tam pripni veci co mas priple ve svojich win7, pak bude nabidka stejna, akorat to nebudou obdelnicky ale ctverecky 😀
tak to zkus a zjistíš že ne všechno tam jde připnout a nejde to ani pořádně zorganizovat protože ty metro čtverečky nejdou pořádně přesouvat. Jsem zvyklej mít napravo systémový věci a nalevo svojo osobní věci a zástupce několika nejčastějších programů. No ale ve Win10 jde něco připnout do leva, něco zase do prava do mini metra a celkově je to dost zmatený.
Dobrý shrnující článek, děkuji za něj, ale spoustu informací teda už vím z osobní zkušenosti. A tak můžu poradit...Také jsem nejdříve nemohl rozjet Cortanu přes zabudovaný (integrovaný) mikrofon. Připojil jsem tedy externí a pak jsem si všiml, že v nastavení Cortany nemam zaškrtnuté "Vyvolat Cortanu "Hey Cortana" ". Pak už to šlo ;) 🙂Přehrála mi hudbu, našla počasí, noviny apod. Jen tak na okraj. nebojte se psát s větším důrazem na svůj názor. Klidně ho můžete oddělit kurzívou od ostatního informačního textu. ;)----- Jinak další chyby. Pokud roztáhnete hlavní panel přes Start obrazovku, pak ho vrátíte na původní místo, Start obrazovka zůstane ukouslá.Pokud vám vyjede anketní otázka a za ní ihned druhá, měly by se objevit v notifikaci. Ale neobjeví. Pokud ve Store (beta) rolujete kolečkem, často se stane, že roluje dialogové pole než stránka. Vyhledávací pole překrývá ve Startu kus panelu, kde jsou ikony. -----A ještě něco. Pokud půjdete na http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-dow... ... Po stažení se vám ukáže ve Windows Update položka ke stažení "W10 TP Upgrade" nehledě na ověření aktivace a legálního systému. Pokud se někdo zeptá, jak to bude s reinstalací, bude jistě možnost Obnovy, ale v Settings jsem objevil produktový klíč k zobrazení. Mám takový pocit, že čistou instalaci bude možnost provést s klíčem pro upgrade - MS klíče už nebude rozlišovat.
Názor byl 5× upraven, naposled 27. 1. 2015 00:35
Jen pridam dalsich par postrehu. Skype ikdyz je prednainstalovane tak je desne pomalej a cyhbi mu pokrocile funkce, jako treba sdileni obrazovek. Nastaveni je snad jen parodie na danou sekci. Musel jsem pracne hledat ovladaci panely (schvalne jak se tam dostat bez vyhledavani). Otevru tento pocitac a v adresnim radku klepnu na jeho ikonu, po te mi vyjede rolovaci nabidka kde se nachazi i ovladaci panely.Nejdulezitejsi funkce z win 7 nabidky start porad chybi (Tento pocitac, ovladaci panely, zarizeni a tiskarny) Neprisel jsem nato jak se zbavit toho cortana radku. pokud nekdo vi rad si necham poradit.
Pravý tlačítko myši na hlavním panelu, tam je "Search...." > Disabled.
Jo, přesně tak. Ta nabídka start je tam uplně zbytečná protože v ní nic neni a nejde ani přizpůsobit. Jdou tam jenom naházet metro dlaždice a o to fakt nemam zájem. Opravdu nejsem zvyklej hledat věci tak že spustim průzkumníka a tam to někde lovim jak retard.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.