V začátcích jsem využíval noční vlak do Chorvatska.Výhodou pro mne byla "neomezená" váha zavazadel, což jako potapěč ocením :)Jinak ale spíše nevýhody. Výrazně delší doba jízdy, po odeznění zaváděcích cen dražší než autobus a výrazně dražší než auto - i třeba jen ve dvou lidech, natož ve čtyřech. A možnost vyspání dost kazí (opětovně zaváděné) kontroly na hranicích.Takže se obávám, že to dopadne stylem "mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky".
jo na zacatku to bylo super, problem s chorvatskem je (jen co jsem zaslech) koleje do splitu, je to slepa a je problem se tam casove nacpat(respektive ty sloty jsou drahy)...
Nocni vlak do Chorvatska byl super. Jediny vlak co mel pravidelne takove zpozdeni, ze se zhusta nestihnul ani den prijezdu. Pamatuji si jak jsem ho potkal v Bratislave, na tabuli viselo zpozdeni 28 hodin a vsichni ve vlaku bud polomrtvy nebo namol. 😀
Jezdíval jsem HK-Varšava. V Ne 19:30 na vlak, 6:30 na místě, na hotelu snídaně a do práce. Zpátky to bylo podobné. Ideální způsob, kdyby to jelo rychleji, tak bych byl na místě někdy v noci, což není tak příjemné. Po Varšavě jsem měl neomezené vouchery na taxíky, takže jsem nepotřeboval vlastní auto.
hlavne to musi byt prosazeno poptavkou, a ne ze nekdo naridi...ve spanelsku v podstate vlaky vytlacili mistni lety protoze pohodli cena a casluzko ve vlaku musi byt super pokud jsou vhodne nastavene podminky, cena / cas / pohodli...
Poptávka bez nějaké formy násilí a nucení nebude. Use čase to má jen málo, je to drahé a většinou jsou lepší alternativy.
jo a proto ve spanelsku v podstate neletaji vnitrostatni lety :o)barcelona madrid, vyjmecne jsme jeli pomaleji jak 260km/h, pohodli kava, a 20min pred odjezdem na nadrazi a vyhodi te to v centru mesta...to stejny s lyzarskyma vyletama z londyna do francie, neni problem s bagazi a rano jsi pod sjezdovkou...
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 10. 2024 12:14
To samé itálie, kdo by řešil vnitrostátní lety, když má rychlovlaky.
vnitrostatni? ale kto sa dneska premava vramci nejakych vciar na mape? ludia uz 40 rokov neriesia, kde zacina a konci ktory stat. ako CR je mozno vynimka, a nie len CR ale aj Mararsko, Madari a Cesi maju totiz dost odlisne jazyky, a tak sa neradi ucia ine cudzie jazyky, poznaju len Cesko, Slovenske tatry a este mozno Chorvatsko, a mozno este pohranicne mesta v AT, DE a PL kam chodia nakupovat, lebo inde im robi problem jazykova bariera kedze este aj nazvy mesiacov maju ine ako cely zvysok sveta.
Tebe zjavne robi problemy aj slovencina.
Ja bych radsi nocni autovlak Praha Innsbruck/Bolzano. Typicky v patek/sobotu ve 22 nalozit, v sobotu v 8 vylozit. Ale to by to muselo davat ekonomicky smysl a byt aspon cenove srovnatelne s cenou po vlastni ose a ne, ze to bude nasobne drazsi.
Jj, přesně tak. Autovlak by byl zajímavý, ale ekonomicky to asi nikdy funkční nebude.
autovlaky jsou o nicem, pomale drahe
Mate lepsi reseni jak se dostat na lyze v Italii a byt nadale mobilni odpocaty a pripraveny na lyzovacku po ceste?
Praha Kosice je za 2100. Praha Innsbruck je podobna (mensi)vzdalenost, cena by pro mne byla akceptovatelna a myslim, ze i pro spoustu dalsich, co jedou na lyze.
Jak je vyřešena cirkulace vzduchu a ticho?
Mě by zajímala sanitace.
Tak oni to nevymýšlí kvůli tomu, aby se to založilo do šuplíku, ale protože o to začíná být zájem. Obzvlášť individuální kabiny jsou na železnici něco nového.Pokud vím, v okolí to nabízí zatím je rakouský Nightjet
jen Nightjet, nocovani ve vlaku delaji v podstate jen rakusaci...
S největší pravděpodobností to vymyšlí pro to, že na to je dotace.To následnému založení do šuplíku nebrání.
Nevím, na to nemám use-case.Do 1000 km sednu do auta a dojedu břehem pul dne kam potřebuju, v rámci kontinentu do 2 hodin doletím (a to ještě mnohem levněji) a na moje nejčastější cestování - mezikontinentální - vlak nejezdí.Z mého pohledu vlak pro osobní cestování spojuje nevýhody všech ostatních typů - problém tahání zavazadel, vysokou cenu, malou rychlost a to, že nedojedu přesně kam potřebuju.Výhody nevidím žádné. Na koleje patří náklad, lidi do vzduchu, jak je to běžné v USA.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2024 21:21
Tady si zase někdo zapřeháněl - 1000km během půl dne autem je dost nadnesené (bavím se samozřejmě o aktivním půl dni, tj 8hod, pokud by to mělo být 12hod, tak je to zabitý celý den), držet průměrnou rychlost 125km celých 1000km je prakticky utopie i v Německu...Letadlo do 2hod je reálné maximálně, když se pohybuji z města s letištěm do města s letištěm (a to ještě vcelku těsně vzhledem k nutné odbavovací době), v okamžiku, kdy do toho vstoupí ještě cesta na/z letiště, tak ty hodiny naskakují ostošest..Jediné co máte pravdu, je ta mezikontinentální varianta 😉Ale souhlasím s vámi, že využití nočních spacích vlaků je velice specifické a žádný mainstream z toho nebude
Běžně jezdím Německo, Varšavu tak, že odpor po práci vyjedu, někde 2-3 jsem v penzionu a o půl osmý už mě nabírá kolega a jedeme pracoval. Kolem 16. Se s nim rozloučím a druhý den ráno už jsem na svém místě v ČR....Jo, 1000 km to asi nebývá, spíš tak 600-800. Ale zvlášť v Německu v noci to sype dobře. Myslím, že zrovna posledně Mnichov jsem měl průměr přes 130...
No naštěstí není jen vy 😉
No pre mna to, samozrejme v urcitych pripadoch, ma usecase.Jasne ze na rozumne vzdialenosti v EU. Tam kde let trva 1,5 az 2 hod, som po zapocitani vsetkych casov okolo letu, skor vlakom spokojne v 1 triede.A aby som sa hnal niekde autom 800km? To urcite.
1,5h je třeba Praha -Dublin, to jsem zvědavý, jak by jste to po zemi dal podobně rychle.
Samozrejme som mal na mysli spoje ktore vedu po pevnine. To by ste si mohli domysliet. Eurotunel ma nezaujima. Absolvoval som raz. Nic horsie v doprave som nezazil.
Kdyby se radši zavedl celoevropský systém rychlovlaků…Pak by nebyl důvod spát při maximálně pár hodinové jízdě:)
VRT je víc politický projekt, než cokoliv jiného. Nikdy to na sebe nemůže vydělat, nemám důvod věřit ani většímu přínosu HDP. Daleko efektivnější by bylo zapracovat na integraci evropské dálniční sítě.Kdo zkusil Americké Interstate, tak ví.
Auta pujdou do 40ti let do kytek, elektromobily bude mít tak 50% lidí oproti dnešku, staré spalovaky budou trestány daněmi, přejde se na sdílená auta a po dálnicích bude jezdit jen zlomek aut. A nebude na jejich údržbu. Budoucnost je v hromadné dopravě.
No pokud chcete žít v takové chudobě...Stačí se podívat na čínské ceny BEV, jsou často už níž, než výbavou a schopnosti schopnostmi srovnatelný spalovák. Není důvod, aby byli drahé a nedostupné.Pokud to bude někdo vnucovat z pozice moci, tak je na místě včas takový nastávající chudobinec opustit.
To je zatím, protože to Čína dotuje. Až vytlačí Evropský automobilový průmysl, který ustrnul u modly spalovacího motoru, tak ty ceny pořádně napálí.
Cina dotuje velky prd co sa tyka EV. Ale nema clo na material pre vyrobu baterii a ostatnych prvkov. Co EU a USA voci Cine zaviedli. Tak prestante s tou Cinou mystifikovat. Aj tak to tu prevalcuje. Pozrite si aktualne spravy z WV. 3 prevadzky v nemecku sa rusia a z ostatnych vo velkom prepustaju.
Pokud opravdu nastane ten cerny scenar co tu malujete, tak dojde k dalsi defenestraci, minimalne k silnym demonstracim a nucenemu odstupu vlady. Nas lid si sice necha na hlavu curat, ale kalet uz ne.
A jak to má asi Škoda udělat? Jako výrobce reaguje na poptávku svým řešením.
To je naprosto nerealne.Statni zeleznicni molochy nejsou naprosto schopne nejake smysluplne kooperace. A s VRT snem se to fakt zazracne nezmeni.
K cestování mezi Prahou a Ostravou dost zbytečné, pokud ty vlaky nebudou jezdít třeba do Madridu, Londýna, Osla nebo Athén
Co třeba Praha-Košice? Už?
Do Londýna takhle jezdím, jen do tunelu holt může jen Eurostar. Večer si lehnu v nočním vlaku, ráno se vzbudím v Bruselu, přesednu na Eurostar a za chvíli jsem uprostřed Londýna. Stejným vlakem se dá vystoupit v Holandsku.
jo ale ta cena...londyn lyze ve francii to stejny, rano se probudis pod sjezdovkama...
Při včasném nákupu to vychází o dost líp. Ale osobně se mi většinou nastřádá víc cest, třeba jeden můj měsíc byl Praha -> Stuttgart (dovolená) -> Praha -> Londýn (pracovně) -> Brusel (konference) -> Londýn (pracovně) -> Utrecht (konference) -> Londýn -> PrahaPři tomhle už se mi vyplatilo pořídit si Interrail lístek, takže spousta vlaků byla následně zadarmo nebo za zlomek ceny.
Osobně bych to využil jen pro turistiku a z toho pohledu, kdyby to třeba bylo obligátní Chorvatsko, muselo by to být výhodné cenově a trvat tak do 10 hodin noční jízdy. A to dost pochybuju ...
Nechápu, proč vymýšlet něco co už bylo vymyšleno a lépe. V Japonsku jezdí obdobné noční vlaky už desetiletí a jsou za tu dobu dotažené k dokonalosti Umí i lépe využít místo, než je to na tomto návrhu, proč se tedy neisnpirovat tam?
To bychom se mohli inspirovat i rychlovlaky nebo maglevem…
Maglev je provozně a investičně super drahá hračka. Ekonomicky to nikdy nevyjde.
Má to přibližně půdorys rakve. To je celkem zábavný paradox. Doufejme že alespoň ergonomie bude o fous lepší.
A jaky tvar bys cekal na ulozeni lidskeho tela, at uz mrtveho nebo spiciho? Peticipou hvezdu? Mandelbrota?
Jako nekritizoval jsem, byl to jen prvotní a rádoby humorný postřeh. Ale když už jsi o tom začal, tak cestující jsou o chlup neposednější než nebožtíci. Takže bych čekal něco kde se dá i sednout a opřít s knížkou nebo lépe s ntb. na klíně. Zkus si to v 90cm vysoké rakvi a zjistíš, že ti bude krapet ouzko v ramenou a v loktech ... a přesně tohle tam vidím. Ne nadarmo tam nejsou žádné postavy v těch kójích. Možná by pak bylo i laikovi bez větší prostorové představivosti jasné jak šílený nápad to je. Vždyť to vypadá jak dřevěný spacák ...
Názor byl 3× upraven, naposled 27. 10. 2024 20:26
Zajímalo by mě, co v tom s lidmi udělá třeba nouzové brzdění.V letadle běžně spím připoután.
Aj to núdzové brzdenie vlaku je niečo iné ako brzdenie auta. Pri rýchlosti 100 km/hod sú to stovky metrov (dokonca sa to blíži k pol kilometru).
mě by se to líbilo, ovšem důležité jsou ceny, jestliže mne Zürich, nebo Brusel stojí v lůžku 4500,- CZK a kodrcám se 14 hodin, raději si zaplatím letadlo za stejnou cenu, nebo Flix bus noční linku za čtvrtinovou cenu.
Ty ceny za vlaky jsou fakt na hlavu postavene. Jedina doprava, ktera nemusi emitovat CO2 a krom castic zeleza ani nic jineho, je to plne elektricke, a neskutecne drahe.Jakoze nerad jezdim autem, protoze az na vyjimky je rizeni ztrata casu, a vlak je mimo letadla jedina smysluplna doprava. Ale cenove to nevychazi pomalu ani v CR natoz pak treba v Nemecku.
Protože je to drahé principiálně.Budování infrastruktury jako liniové stavby, už jen na vykupování pozemků je raketa. A proti dálnici má jen zlomkovou využitelnost.Ve spouště míst to pochopili, že to železnice je dobrá na náklad (zvlášť ten velkoobjemový) ale přeprava lidí tak príměšťák, jinde to prostě nevychází.
Tak určitě 🙂Třeba Čína postavila 13 000 km nových vysokorychlostních tratí - principielně pro osobní dopravu. Spousta technologicky vyspělých zemí do toho dále investuje.
Čína má jednak úplně specifické podminky (několikrát za rok se zvedne najednou několik desítek milionů lidí a přesune se z/do průmyslových center) a za druhé Čínskou metrikou se měřit nedá, spoustu věcí se dělá pro politiku, ne pro užitek. Mají celá města duchů.
A Evropskou metrikou se to měřit dá? Podívejte se na rozvoj VRT ve Francii, Itálii, Německu, Španělsku... Tohle se taky nepočítá?
Nikdy jsem neviděl analýzu, kdy by rozvoj VRT v dnešní době vycházel ziskově.Bez dotování by to šlo přesně stejnou cestou, jako v USA. Na v něm trhu to není konkurenceschopné.
Tak jasně, silnice dotované nejsou. Staví se sami od sebe 🙂A silniční policie si na sebe vydělá jen rozdáváním pokut, zbytek je zisk pro rozpočet 🙂
Ony se těžce dotují i ty letadla, bez toho by byly letenky podstatně dražší.Hrozně se mi líbí jak se tu někteří bijí za stejné dálnice jako v US, přitom je závislost na autech jedna z nejhorších vlastností té země. Města po kterých se nedá chodit pěšky, nekonečné přidávání pruhů které se hned ucpou kvůli indukci poptávky.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 10. 2024 14:59
Mě se v US žije dobře, a speciálně v tomto daleko lépe, než v Evropě.Nikdy jsem od nikoho neslyšel, že by mu to nějak vadilo, naopak, Amíci jsou experti třeba na drive-throgh služby. Paradoxně největší problém s tím mají chytří Evropani, kteří tam nežijí 😀.Chodit pěšky se v US dá bez problémů, jen je na to vše prostě strašně daleko. Ale to tak bylo v Americe vždy.
Názor byl 2× upraven, naposled 28. 10. 2024 16:58
A jak dobře z toho jdou vystříhat těla po nehodě? Nebo je pak pohřbí i s tím? Sory jako, to raději pojedu 12 h nonstrop v TDI a za ušetřené peníze si ráno dám lajničku kokeše a budu víc fit a bez štěnic v prdeli.
Uz jsem si z vlaku prinesl 2x blechy, to je fakt peklo. Ale oba pripady jsou pres 15 let stare, dneska uz to snad nehrozi, proboha.
Blechy 😃Ne, v autě mám svůj klid a prostor. Když chci, zástavním a najím se, mám tam teplotu jakou chci, poslouchám, co chci já.Když na to přijde, můžu v bem i celkem komfortně spát.Letadlo je kompromis kvůli rychlosti. Vlakem jsem nejel ani nepamatují, tak 20 let, vůbec nevím, jaké výhody by mi to přineslo.
A to spíte počas šoférovania? Nevadí to?
Tak uz je to vice nez 20 let. Uplne jsem na to zapomnel. Dikybohu.Ja si ve vlaku taky posloucham, co chci ja. Teplota mi vyhovuje. Jidlo ve slusnych vlacich jakz takz je (i kdyz zadna vyhra, az na vyjimky), projdu se, protahnu.Clovek musi koupit mistenku, s predstihem, casto to chce prvni tridu. Nesmi spechat, to vlakem nejde. Ale ve vysledku tim usetrim cas, protoze vlak vyzaduje mou pritomnost jen pasivne, a taky toho vic nachodim.Jo a je to o kotel bezpecnejsi, i kdyz to tak treba na prvni pohled nevypada.
Názor byl 1× upraven, naposled 28. 10. 2024 10:19
Alternativa ke kratkym letum? Jakoze kdyz budu chtit letet na obchodni jednani do Rima z Prahy tak misto hodinoveho letu se budu plazit nocnim vlakem s prestupy? Zelenym soudruhum to dava smysl…
Za mě to trochu smysl dává, a přijít s tím o dvacet let dřív, tak bych to i využil. Lítal jsem dva roky týden co týden do Zurichu a zpět a pak rok do Milána. Ten Zurich je asi moc blízko, ale to Miláno, to by mi nevadilo v neděli večer sednout do vlaku a v pondělí ráno vystoupit v Miláně, a pak v pátek večer zase obráceně. Nejvíc mi vadily občasné změny tlaku, když byl člověk nastydlý. Párkrát jsem měl z letadla bolehlav, že jsem si fakt říkal, jestli mi to za to stojí. Ale zase nejde odejít od napůl rozdělané práce, tak jsem se kousnul. Nicméně takovýhle vlak by tenkrát byl dobrá alternativa. A proti business třídě by klient asi i ušetřil. Na druhou stranu, dnes se už kvapem blíží doba, kdy mě po celé Evropě auto doveze samo. Než ten vlak vyvinou, tak (minimálně mimo EU) to bude běžná záležitost. Jejich jediná šance je, že EU bude nástup autonomních aut zdržovat ze všech sil. No a pak je otázka, co se potom vyplatí. Rodince s Teslou to asi nebude ekonomicky vycházet, aby jeli někam do Itálie vlakem, pak si tam půjčovali auto na výlety, když tam dojedou za cenu lístku pro jednu osobu, přibližně stejnou dobu a odpočatí, byť trošku rozlámaní (sedačka v autem nebude nikdy tak pohodlná, jako lůžko). Tak leda pro turisty a služební cesty, kde člověk nepočítá s tím, že bude mít auto a bude muset řešit parkování.
Bohuzel je to mnohem drazsi nez letadlo.
Coz taky moc nechapu.Kazdopadne clovek usetri cas, ktery by jinak stravil pripravou na letisti. Jakoze ve vlaku se da jakz takz pracovat, spat, cist. Na letisti moc ne.
Nechapes ze provozovat zeleznicni sit je drazsi nez provozovat sit letist a letadel? Na letisti mas ruzne lounges kam muzes jit pracovat, cist, v nekterych mas sprchu, masaz, moznost spat nekolik hodin,...
Presne tak, nechapu. Tipuju, ze je to proto, ze zeleznicni sit neni spravovana trzne.Dekuji za popis, nikdy jsem totiz na letisti nebyl. A take me tam kontroluji, drive navic vzdycky nejak vylepsene. Po tom, co jsem tri roky pracoval v prostredi, kde me takhle prohledavali pri kazdem vstupu do prace, uz jsem se asi zbavil stresu, a uz si me na letisti nevybiraji, ale stejne je mi to dost protivne. Ve vlaku to prakticky nehrozi.
Zeleznice ma na rozdil od letecke dopravy stovky stanic ktere stoji spoustu penez, pak koleje z horni dolni do male velke, to vse stoji prachy. Letecka doprava tohle nema. Psal jsi ze nemuzes na letisti spat nebo si cist, ja jsem reagoval ze muzes… ze to nevyuzivas neni muj problem.
Když letáš často průchod letištěm naladíš. Já to svého času dával od dveří k sedačce v letadle i k půl hodině.
Hej, len raz mi tak uletelo lietadlo a povedali mi - vaša chyba, mali ste byť na letisku 2 hodiny vopred. Nerad lietam, je tam veľa pravidiel, batožinu musí mať človek správnu. Raz mi tam pes vyčuchal marihuanu na topánkach, lebo som bol na reggae festivale ... Situáciu som vysvetlil, ale bolo to nepríjemné.Osobne preferujem vlak (railjet, ice, etr), je tam menej buzerácii.
Hodně záleží na tom, jaké konkrétně letiště.Poslední dobou zvláště v US už je to tak, že člověk jen projde rámem - žádné rozebírání kufru, sundávání bot....Navíc zrovna já často ježdík jen s ultrabookem, nic jiného netahám, základní věci v cíli mám dlouhodobě.
Možná varianta, kdy jednání je někdy ráno. Buď poletím rovnou, takže odlet uprostřed noci a moc se nevyspím, nebo poletím den předem a vezmu si v cíli hotel, nebo vezmu noční vlak s příjezdem ráno místo toho hotelu a letadla. Samozřejmě, s přestupy to nefunguje a ztrácí smysl, musí to být přímý spoj.
Hm, vypadá to podobně jako OBB mini cabin ... konečně noční vlaky pro solo cestovatele.
Ano, ale zrovna ty moc povedené nejsou. Lůžka jsou krátká a odhlučnění mizerné, což vzhledem k tomu, že jde o nejlevnější kategorii která z toho dělá spíše párty vůz znamená, že se moc nevyspíte. Právě proto je klíčové v čem je tenhle koncept Škody lepší. Natočení lůžek může řešit problém s délkou kóje, což je fajn. Ale o hlučnosti se prakticky nezmiňují a dveře kójí jsou stejné rolety jako u vozů ÖBB, což naznačuje, že hlukově to žádná výhra nebude
Hlucnost resi stuple do usi alebo sluchatka s ANC
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.