Ne že bych jim nefandil, ale zatím vytáhli a vopucovali torzo rozpracovaného druhého letadla, které léta rezivělo venku. Tohle prezentovat jako 30% hotovo, to chce velkou dávku fantazie 😀.
Voni to neumí to letadlo poststavili Rusové jako nosič raketoplánu a Ukrajinci to ..zdědili při rozdělení ...tři kusy letadel z toho jen jeden funkční a ten lítal ze součástek těch dvou....vždyt to se přece všeobecně ví...to jsou jen takový ....novinářský kachny...
mněly počkad po válce teť je to trochen brzo abi to nedělaly zbitečně
Máš tam chybu, píše se "po fálce". 😉
Tak Ukrajina place ze nema na nic, natahuje ruku ku kazdemu jak socialne slabis obcan, a kto nepomoze toho hned osocuje a diktuje kto co ma robit, ale na spicene lietadlo, aj ked je to unikat, miliony ma. PFF podarujem im tak vyslapanu pantoflu,.PS: Vazena redakcia, mozete ma zalovat. Neporusil som ziadny platny zakon EU.PS1: Zedze mi moj hviezdometny kok a pridte sa pozriet k nam na vychod slovenska aky zobraci utekaju z ukrajiny. Naj slabsie auto som videl asi bmw X6, je pekne ze zobrak z UK na top lexuse pride na hraniciach dostane podporu a potom sa ubytuje v luxusnej casti. Naratal som 6 Lexusov SUV, 2x BMWX6, 4 Audi Q7, a potom slabsie tuaregy, bmw5 audi 6-4. to asi je ta zobrac ktora namiesto branenia vlastnej krajiny uteka a ako uzera vyziera dalsie staty lebo ma urcite privilegia. A ak niekto povie ze utekaju iba zeny a deti, tak verte ze 80% je chlapov s rodinou , co im vsak nezazlievam, ale zerie ma to, ze sa ich prezentu je ako chudakov., chudaci su iba ti , ktori bohuzial nemali peniaze a moznost ujst z vlastnej domoviny. utiekla iba zbohaltlicka zberba.
Názor byl 2× upraven, naposled 9. 11. 2022 20:35
Ta závist je svině. Myslíš, že když někdo utíká před válkou, tak musí všechno co má nechat na místě včetně auta, převléct se do špinavých hadrů, zahodit telefon, jenom aby mu tupá lůza jako ty nezáviděla. Jaký je to pocit vědět, že jsi tak velký tragéd a neschopná socka, že závidíš i lidem, kteří kvůli válce přišli o domov? Ty bys záviděl i hezké počasí na pohřbu.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 11. 2022 22:58
Sam mam 2 Tuaregy a zavist to neni, moj mesacny prijem s manzelkou je medzi 5500-6500,-Eur skludom ti zaplatim pobyt 60 km od SK-UA hranice a mozes si cely den vysedavat pri ceste pocitat auta znacky a behat pookoli aby si to videl na vlastne oci, a pokial si zaslepeny Cz/Sk spravodajstvom tak si v tom zij dalej. Ja to vidavam kazdy bozi den.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 11. 2022 21:44
Nebrec, ruSSacka filcko.
1) Pokud říkají že je hotovo cca 30 %, tak to zatím nanejvýš utřeli prach na tom zakonzervovaném kusu, co se víc jak 30 let válí ve skladě a čeká na dokončení.2) Od r 2016 má smlouvu na dostavbu druhého prototypu a licenční výrobu dalších kusů Aerospace Industry Corporation of China
Neboj nikdo te zalovat nebude. Takove tupe deprimovane zavistive hovado jako ty nestoji ostatnim ani za odplivnuti, natoz aby podavali zalobu. B-]
Toto nie je o zavisti, ale o skutocnej pravde, 32 tyzdne pred vypuknutim konfliktu vsetci zbohatlici zacali utekat, ale to nepochopis, lebo si to na vlastne oci nevidel. A sockou mozes nazyvat sam seba. Vies o mne hovno a bol by som rak ak by si ma prestal urazat. Ja som len napisal svoj nazor a popisal pravdu aku vidim dennodenne. A ked neveris , tak ako som pisal vyssie skludom si ta tu ubitujem, zaplatim ti naklady aby si to videl na vlastne oci.
Jsi tupa zavistiva socka a ruSSacka filcka.
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 11. 2022 11:48
Tak v téhle chvíli bych rozhodně nic takového nestavěl... 😉
Ale klidně jo, ale někde třeba v Polsku. Tam by si na to russáci netroufli.
Jenom aby to nebylo příliš neekologické, aby se na to zaměřili bolševici z Brussele. To by toho pak moc nepostavili. 😀
Bude to už na ty baterky?
To je v pořádku, klidně nic v tuto chvíli nestavte. Nikdo Vám to nebude mít za zlé.
Jen tak mezi námi - Mriu postavila ruská firma a navrhl ruský konstruktér. Ukrajina k ní přišla (jako skoro ke všemu) jak slepej k houslím.
To je ale dezinformácia, postavila ju sovietska firma a navrhol sovietsky konštruktér. Ukrajina k tomu prišla tým, že tá firma v čase rozpadu ZSSR ležala na území budúcej Ukrajiny.
No a stejným způsobem přišla ČR k Babišovi. Narodil se jako Čechoslovák a v době rozpadu ČSFR byl na území budoucí ČR. 😀
Jasně. A podobně přišla ke Krymu, Zakarpatské Rusi a velkému kusu Polska. Měli by být zvyklí na změnu hranic. Někdy získají, někdy ne.
Po pádu komunistické diktatury přišli lidé v kupónové privatizaci k různým majetkům. Znamená to tedy, že můžete jen tak přijít, postřílet jim půlku rodiny a vyhrožovat, že postřílíte i ostatní, když Vám ten majetek nevydají, protože je to přece úplně normální, někdy získají, někdy ne?Civilizované země už v 21. století NEZÍSKÁVAJÍ NOVÉ ÚZEMÍ DOBYVAČNOU VÁLKOU! Co bylo normální v 18. století, to už do 21. nepatří.
To ani ne, postavila jí firma na firma na území Ukrajiny a navrhli dva konstruktéři, jeden narozený na území dnešní Ukrajiny a jeden na území dnešního Ruska. Ale samozřejmě hlavně v době Sovětského svazu se na nějaké národnosti moc nehrálo.
Klameš, všetky letecké motory aj tie v Mriji vyrobila Ukrajinská firma. Russák nevie vyrobiť ani chladničku. Motory do rakiet-ukrajina, motory do tankov vyvijala Ukrajina v Charkove. Omielaš bohapustu lož. Tvorca sovietskeho kozm. programu Serhij Koroljov bol Ukrajinec, bez neho by nelietali tie ich Sojuzy dodnes. Však od rozpadu SSSR nevedia vyrobiť žiadnu novu kozmicku raketu.
Myslím si, že by "chlapci" měli spíše montovat rakety a tanky, a pakliže toto nejde tak nášlapné miny, granátomety atd. Proinvestovat 500 mio EUR za takovouto kravinu považuji v dnešní době za vyhozené prachy, stačí jedna raketa, a nebo granát, a celá Mrija je uzemněná.Protože válka dosud neskončila, a rusáka se jim nepodařilo vyhnat ze všech koutů země. A bohužel celé slavné NATO a EU na ně kašle a v podstatě se nyní už pouze čeká na to až to celé "vyhnije" a novináři si najdou jiné téma. A OSN je překonaný paskvil který nechrání územní celistvost jednotlivých zemí a není schopen toto označit jednoznačně za válečný akt a proti Putinovi a dalším vést válečný soud, a nebo mu ho alespoň přislíbit.Za chvíli si Macron a Scholz začnou třást pravicí s Putinem a budou se vzájemně ujišťovat světlými zítřky.
Parada, verim ze se to povede. Mrija bude symbolem vzepreni se ruSSacke agresi a stejne jako Mrija, bude i Ukrajina obnovena a agresor znicen a zadupan do prachu.
Jen doufám, že to fyzicky staví v nějaké zemi NATO, protože tam si Rusové netroufnou cokoliv zničit. Kdyby to bylo stavěné kdekoliv na Ukrajině, tak bych se obával, že Rusové čistě ze své zlé vůle by to místo ostřelovali.
A ako cim Ty kok? Cele tvoje vyjadrenie je len populizmus, keby tych 500mega dali alebo nakupily potraviny pre vlastny narod , tak by spravili 1000x lepsie.Ak bude Ukrajinsky lud hladovat tak im dovolia odhryznut z Mrii? Docela slusne krmenie.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 11. 2022 20:33
RuSSka filcka bude kritizovat aktivitu soukrome firmy. Jsi hloupy a smesny.
S tímhle uspějete jistě v ČT.
podle mě bude nejlepší cestou demontovat motory, ty po generálce použít na té poškozené An-124, co jim stojí v hangáru vedle. A tu opravit jako první. Proč? Ta totiž bude generovat příjmy potřebné pro stavbu An-225. A hlavně tu An-124 "parkovat" jinde než na Ukrajině. A pak zbytky An-225 postupně rozebírat s určením, které díly ponechat na kompletaci druhého trupu, které jen jako mustr a které rovnou sešrotovat.
Já to věděl. Místní pokrytci kopou za rusáky. Kdybych někoho z vás potkal osobně, asi by mě zavřeli.
to sú zamestnanci ruskej ambasády
Jasně. S postelí prý vážíš 30 kilo. Tak se zklidni.
Ano, to agresivní prováleční Bruselští bolševici často tvrdí. Na Ukrajinské frontě je ale ještě nikdo neviděl. 😀
Tady jsou fotky rozestavěného druhého kusu:http://www.planes.cz/cs/photo/1050384/antonov-... ... https://www.planes.cz/cs/photo/1050383/antonov-... ...
Otázka je, zda to k něčemu ještě po 30 letech stání venku je...
Ono to, že je to vyfocené venku opravdu neznamená, že je to venku 30 let. Věřte mi, že by to vypadalo úplně jinak.
Pokud se máme bavit takhle, tak jo, aby to vypadalo takhle, museli by to umýt a pár kosmetických úprav provést, to je pravda.Na mě to taky nepůsobí moc věrohodně. Ale jako marketingový, nebo chcete - li propagandistický, projekt je to dobré. Po dobu války to vydrží. Nevěřím tomu, že by to někdy dokončili, ale to není vůbec nutné, aby to splnilo svůj cíl.Lidi potřebujete nějak povzbudit. A tohle přináší pozornost na Ukrajinu z celého světa.Jsem zvědavý, jak si propaganda v Rusku poradí s tím, že speciální operace trvá tak dlouho, a na to, jaká je to prkotina, se o to poněkud moc zajímá celý svět.
tak nevím, jde Rusům o osvobození Ukrajiny od nacistů nebo o její maximální devastaci?
Tak Rusové původně chtěli Ukrajinu a její výrobní kapacity zabrat a když se jim to nepodařilo, tak tam aspoň chtějí všechno zničit.
Ano, zrovna jako si sami zničili plynovod a ropovod. To dá přece rozum. 😀
No pokud si dobře pamatuju tak říkal že ty motory tam namontovaly 23 února. A údajně letadlo bylo schopné odletět v 22:00. Ale to je ve stylu po bitvě každý generál. Kdyby věděli že rusko skutečně zaútočí tak by asi hned odletěli nebo by to namontovali dřív. Prý motory měli 16. února.
Kdyby Rusové neútočili na sousední stát, tak by se zkáze letadla předešlo určitě. Datum invaze znali jen v Rusku (a ne všichni), a letadlo mohli sestřelit i s posádkou ve vzduchu, u hranic cvičili od prosince…
Ale oni věděli že Rusko zaútočí. To že Rusko samo od sebe už vlednu vyklízelo Kyjevskou ambasádu byl jasnej signál k tomu, že začne válka. Varování NATO a Washingtonu byla už jen poslední varování. Ćasu bylo dost a majitelé Mrijii se na to vykašlali. Času bylo dost a varovných signálů hromada. 3-[3-[3-[https://echo24.cz/a/ipnMu/priprava-na-konfl... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 4. 2022 14:07
Existuje podezření, že někdo z tý společnosti byl napojenej na Rusko. Měli nabídku, myslím že právě z Lipska, aby si tam to letadlo uklidili, kdyby náhosu opravdu začla válka. No šéf řekl, že ne. A nechal vyndat motory. Tasková Mrija by byla pro Rusko hodně cenná válečná kořist.
Tak tady snad nepůjde o zanalyzování trosek zničeného stroje. Ten je prostě zničený jediná jeho cesta bude ta do šrotu. Spíše půjde o ověření poškození na druhém nedokončeném trupu, který stojí v hangáru v mateřské továrně a jeho možnosti dokončení. Hangár byl ale v polovině března cílem dělostřeleckého přepadu.
Putin kolko rublov poslal na opravu
5
Hned na první fotce je "reportérka" ruské státní televize, která předtím hrála např. letušku na tom setkání Putina s "letuškami". I další letušky už měli jiná jména a jiné profese, když se s nimi Putin setkal v přítomnosti kamer. Ten k sobě fakt nepustí obyčejného Rusa. Je to zbabělec.https://twitter.com/ValdefOrg/status/15019328... ...
Tak nám zbylo ještě toto:https://www.cnet.com/pictures/meet-the-stratol... ...
Týden před ruskou agresí odcestovalo představenstvo firmy, která Mriu vlastní do Německa. Piloti žádalo, aby směli s letadlem také odletět do Lipska. Nikdo z představitelů firmy k tomu nedal svolení. Údajně to již vyšetřuje ukrajinská prokuratura.
A?Co tím chcete říct? Snad, že si za zničení toho letadla můžou sami?
Třeba to, že zaměstnanec se to letadlo snažil zachránit a vedení firmy na to kašlalo. Ale teď chce, udělat na letadlo sbírku. A jako bonus pilot určitě dostane vyhazov za to, že na to upozornil.
Souhlasím s váma, že výstavbu/opravu toho letadla by mělo zaplatit Rusko a pevně doufám, že se tak i stane.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 16:14
Dej odkaz na zdroj, báťuško.
internet máš, používej hohttps://www.google.com/search...
Já mám jednoduchou laickou otázku. Proč s ním prostě nepřeletěli do nějaké bezpečné země? Takový letoun by jistě kdejaká země ráda ubytovala a vystavila zájemcům. Místo toho jen čekali, než tam Rusáci dorazí a zlikvidují ho. Velká škoda. Možná to vidím příliš jednoduše?
Vidíš, letadlo se opravovalo a v době napadení nemohlo letět.
Letadlo se opravovalo a nebylo letuschopné, nebo prostě nevěřili, že je Rusáci napadnou. Vzpoměň si, ještě pár hodin před napadením týpci jako je Zeman, Klaus, apod.... tvrdili, že Amíci kecají, když tvrdí, že Rusko se chystá Ukrajinu napadnout, že CIA si vymýšlí a jen na Rusáky kydá špínu,.... a pak, po napadení, když se ukázalo, že Amíci měli pravdu, čuměli jak to příslovečné péro z divánu. 😝
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 11:59
Já si taky myslel že rusko UA nenapadne, mysleli si to i ukrajinci... většina světa si myslela že se to nestane.Tak jak tak, o letadlo nepřišli vlastní vinou.
Zkus si přečíst nejdříve zbytek diskuze. Ta tvoje otázka se tu probrala už několikrát.
...Já mám jednoduchou laickou otázku...Na jednoduchou laickou otázku existuje jednoduchá laická odpověď: Nebyl tam šéf co by v době, kdy se u hranic začala shromažďovat ruská armáda vydal příkaz: "Koukejte to letadlo uschopnit aspoň tak, aby bylo schopné prázdné odletět. A včera bylo pozdě!!!". Protože kdyby Rusové nakonec zákeřně nezaútočili, tak by mu nějaký cifršpion ty náklady co by tím nouzovým odletem vznikly mohl dát k úhradě. A to se asi nikomu nechtělo riskovat..
No technicky tu Mriju s dost velkou jistotou rozstříleli sami Ukrajinci, protože to byli oni, kdo masivně ostřeloval Hostomel, když se ho snažili Rusáci obsadit - to jen tak pro úplnost 🙂Ale samozřejmě to nic nemění na tom, že k úhoně přišla kvůli ruské agresi, to je bez diskuzí.
Postaví si nové .... a lepší!
ked ste im vyzbierali uz viac ako 82 milionov euro tak urcite
Přeprava nákladu takovýmto letadlem stojí pěkný balík peněz. A letadlo bylo permanentně vytížené. Řekl bych, že si provozovatel za ty roky nahrabal dost peněz, aby to opravil ze svého. To si nevytvářeli rezervy? Teď chtějí, aby se jim na to ostatní složili, a oni mohli dál vydělávat. A že jim ho zničili rusové není argument, přijít o něj mohli z tisíce dalších důvodů.
A proč by to opravoval z svého, když mu to zničil někdo jiný? Na tom přece vůbec nezáleží jaké rezervy má nebo nemá provozovatel.Když vám někdo poničí majetek, tak sklapnete podpatky a řeknete - "Mám peněz dost, opravu si nahradím sám!"?Vy teda máte divnou logiku.Doufám a předpokládám, že opravy (příp. stavba nového) budou financovány z majetků, které jsou ruskému státu a ruským oligarchům v současné době zadržované a bude to brané jako součást ruských válečných reparací.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 11:14
A když vám majetek poničí někdo, z koho peníze nedostanete, tak také chodíte žebrat po ulici? Pokud se na to vymůžou peníze z Ruska, tak fajn. Ale příspěvek byl o tom, proč se na to mají skládat ostatní lidé.
Žádnej strach, Ukrajina z Ruska reparace dostane. 300 miliard USD a blíže neurčené množství tun fyzického zlata - to vše patřící ruské centrální bance - je aktuálně zmraženo. Dále jsou zmračené miliardové majetky ruských oligarchů. A to je teprve začátek. Takže žádnej strach, prachy na reparace budou v dostatečném množství.Také je možné Rusku sdělit, že dluhopisy, které Rusko má vůči USA a EU nedostane splaceno a splátky původně určené na tyto dluhopisy budou použity na obnovu Ukrajiny.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 12:01
No to bude úplně nejlepší, když to ta komerční firma dostane zaplacené dvakrát: jednou ze sbírky a podruhé z reparací.
Pokud něco pokryje sbírka, aspoň zbyde víc peněz na jiné opravy Ukrajiny. Rusáci toho na Ukrajině rozflákali opravdu hodně.
No ona ta přeprava stojí ranec ale má to také své důvody AN-224 rozhodně nebyl příklad letadla s ekonomickým provozem. Mrija byla docela ubaštěná nádrže na 300 tun, při konfiguraci na max. dolet - 15400km - to při cestovní rychlosti 800km/h dělá 19h letu, to je cca 16 tun paliva za hodinu letu v letové hladině s menším nákladem. S maximálním nákladem se dolet snižuje asi na 4t km, do toho letadla pak nejde natankovat tolik paliva aby to ještě mohlo letět. Spotřeba bude vyšší, při stoupání pak v klidu dvojnásobná....K tomu 6 členů posádky a pokud se nepletu s letadlem lítala minimálně jedna náhradní a nějací technici, kdyby se to v místě přistání muselo nějak opravovat. Takže to bylo k 20 lidem. To je hodně personálu. I cena za řízení letového provozu je pro to letadlo dražší protože se odvíjí od maximální vzletové hmotnosti, byť to už je v provozu toho letadla kapka v moři.Samozřejmě že to letadlo vydělávalo, ale že by vydělávalo nějaké zázračné sumy a že by firma za tu dobu nagenerovala takové příjmy aby do rezerv dala tolik co bude stát vyrobit takové letadlo? Nevěřím.Ani relativně velké aerolinky nemají peníze na to si kupovat letadla za hotové, berou se na leasing. Ber to tak že jen autobus v podobně B737 nebo A320 stával před pár lety cca miliardu - 45-50M USD. 747 už vyšla na 400-500M USD. Při dnešním kurzu je to 9-12 miliard korun za letadlo. A to jsou letadal která se vyrábějí sériově, takže výroba dílů je výrazně nižší než když vyrábíš jeden kus.
Předpokládám, že opravu, příp. stavbu nového zaplatí ruská strana v rámci válčených reparací. Rusko vojensky napadlo Ukrajinu a to letadlo bylo zničeno v přímém důsledku tohoto napadení.Případně je možné na investice tohoto typu použít majetky zadržené ruské národní bance, ruského státu a ruských oligarchů.Dodatek - ti kremlboti jsou fakt směšní s tím hromadným naklikáváním mínusů. Putinovští tupouni, tímto dětinským chováním ničí názor neovlivníte!😀 Zejména neovlivníte realitu toho jak děsně moc dostává ta vaše neschopná Putinovská rádoby-armáda nakopáno do zadnice od Ukrajinců! To je opravdu hodně veliký! 😀https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-... ...
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 3. 2022 07:53
Pošlu jim klidně 2k, pokud to hodí třeba na kickstart a dostanu voucher na prohlídku 😉
Keby ju po vojne opravili, bol by to velky symbol.
Otázka je, kdy a jestli někdy bude po válce... Aby to neskončilo jako s hranicí Severní a Jižní Korey. Tam taky byli Severokorejci zezačátku hodně blízko od hlavního města a pak se jim to zvrtlo.Ale asi máte pravdu, v tom případě by se Ukrajina mohla vyšvihnout na východoevropského tygra. A v podstatě vysosat nejlepší odborníky z Ruska a ostatních republik, které zůstanou putinskými satelity B-]
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 02:46
To by se asi opravdu stát mohlo - Západní Ukrajina v podobném postavení jako má Jižní Korea a Východní Ukrajina coby obdoba KLDR.Osobně bych to považoval za celkem dobré vyústění.
Nic Jim nedavejte! Muzou si zato Sami. Teda nemyslim valku ale management meli dost prilezitosti a informaci aby letadlo presunuli... Prectete si rozhovor s pilotem.
plácáš nesmysly. Ukrajinci za to určitě nemůžou. Kdyby tam ta pakáž nevtrhla tak je letadlo celý. To je jedine fakt kterej je třeba brát v úvahu.
Tvoje bába za to může.
Proč každej dementní příspěvěk plný gramaticky chyb, má tolik plusových bodů?
To je sice hezké, ale za jeho zničení částečně může i samotné vedení firmy Antonov. Přesněji řečeno jeho centrála v německém Lipsku, která odmítla letoun přesunout do Německa, i když měla informace o riziku války a konkrétní nabídku na jeho přemístění do Z. Evropy odmítla... Cizí zájmy, předpo*ranost ať už z čehokoli, konkurence ?
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2022 19:20
Byla v opravě, když vypukla válka, nebyla letuschopná.
.Mrija je smutný symbol zbytečných zmařených lidských životů. Ukrajinská rozvědka zneužila Mriju k sestřelení Boeingu letu MH-17 a za účelem vyprovokování západu k podpoře UA s pokusem o intervenci NATO na UA. B-]
Kolik dostáváš od Putina? Přiznej se
Mám přislíbeno, že budu moci odvézt Mirju do sběrny. 😉 😀
Já bych řekl, že za těma jeho hloupýma plkama nebudou Putinovy prachy, ale spíš duševní onemocnění.
Není nad vlastní zkušenost, že? 😉 😀
jezis, ty si blbec🤣
rodiče tě málo řezali zmetku.
Spíš moc. A do hlavy.
Né, do hlavy né, né do houslí né! 😀
Pošli mi ten email taky co ti poslali určitě je to zaručená pravda.
Clovece nestastna, kam na ty nesmysly chodite? Sestreleni letu MH17 nemelo nic spolecneho s Mrijou, Rusove ho zamenili za An-26, Mrija v tom nijak nefigurovala.
To je velice špatná zpráva.Na druhou stranu to má i světlejší stránku, hlavně, že to nepadlo do rukou Adoflu pUtkinovi.Sláva Ukrajině a Hanba pUtkinovi!
Tohle je ale dost velký průšvih. Vozili tím speciální náklady, které se jinak nedají převést.
zhodnime sa ze pre zivotne prostredie ma znefunkcnenie tohto lietadla rovnaky prinos ako keby znefunkcnili nespocet osobnych automobilov
Takže vlastně čím víc lidí se ve válce zavraždí, tím líp. Protože jak letadla tak auta- všechno se to dělá pro lidi.Pěkně vyhnitej mozek...
Válka snižuje uhlíkovou stopu.
Tleni mrvol zase uvolnuje metan. Je to neco za neco. 🤷🏻
Nepřímou příčinou je samozřejmě ruská invaze na Ukrajinu. Ale to letadlo zničili sami ukrajinští vojáci. Letisko bez nějakých velkých problémů dobyli ruští výsadkáři a Ukrajincům nenapadlo nic lepšího než než na ně střílet děly... 😀
Myslim, ze ti rusti specialove co ted lezi na dne Dnepru ve svych sestrelenych vrtulnicich by s obratem "bez nejakych velkych problemu" uplne nesouhlasili. 😀
Jo měli se nechat jednoduše obsadit. 😉
Ty máš řečí, jak Kostelanský blech. A to si nedělám prču.
Ukrajinci neodletěli, byl demontovaný jeden motor.Velikost se většinou porovnává rozpětím křídel, o 9 metrů byl větší Hughesův Hercules, Mrija nejdelší. Hercules aktuálně jako exponát, Mrija neopravitelný vrak.
Jakože prázdný stroj by neodletěl s jedním nefunkčním motorem ??? A proč to naplánovali v tomto čase, kdy bylo jasné že se něco stane ?
velikost- ještě tu je Stratolaunch. Bohužel ho mnozí vůbec nezaznamenali díky určení a velmi zvláštnímu osudu...https://smartmania.cz/antonov-an-225-mrija-vzni... ...
Ten co to vydal rozkaz by měl skončit v leteckém pekle.
Barbaři. Ale víc mě znervózňují dobýváním jaderek včetně Černobylu, aby taktika spálené země při ústupu nenabrala nový význam.
ty svině maj tu drzost tvrdit že si to ukrajinci zničili sami. To je opravdu vrchol :-O
A klidně to může být pravda o to letiště se několikrát přetahovali. A klidně mohlo dostat zásahy z obou stran, což je asi nejpravděpodobnější.
Nežerte tu propgandu tak. Napůl mezi pravdou a lží není pravda. Vzhledem k těm ostatním lžím je jasné, že to je další lež.
Lžou obě strany, je to tak normální v každé válce. I ve druhé světové lhali Němci, Britové, Amíci, Sověti... Některé skutečnosti byly odtajněny až v 90. letech, některé např. i Britové tají dodnes. Vzhledem k průběhu bojů na daném letišti, to trefili asi spíše Ukrajinci, Rusové na to letiště poslalo výsadkáře.
Se podivejte na rt.com, nebo ma tass.com. Proti tomu, jak "lze" Ukrajina je tohle uplne jinej level.
Jako že Ukrajina lže víc? 😀
Hovada. Škoda, že to byl jediný letu schopný kus na světě
Bol to jediný dokončený kus An-225 v históriina druhý bolo asi 60% dielov hotových, keď sa výroba zrušilaAn-225 MrijaTyp strategické transportné lietadloVýrobca Kyjevské letecké výrobné združenieKonštruktér Petro BalabujevViktor TolmačjovPrvý let 21. decembra 1988Zavedený 1989Vyradený 27.2.2022Charakter zničený 27.2.2022Hlavný používateľ Avialiniji AntonovaVýroba 1988Vyrobených 1https://sk.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225...
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 3. 2022 15:26
A slyšeli jste, co tam říkala?"..Ukrainšti artileristi ostřelovali aerodrom...ukrainšti artileristi popali v něvo.." od 0:25 A ano, vím že to je První ruský kanál. Jenom za nás jsme tu ruštinu měli povině...
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 3. 2022 12:56
jo říkala že to zničilo ukrajinský deloštřelectvo. To je fakt síla.
Jasně, ukrajinské dělostřelectvo střílí totiž jenom konfety, že? Obě strany lžou úplně stejně. B-]
jste rusky bot! ja to vedel, ale tady prvni poradny dukaz, diky!
Měl bys přestat s tím fetem..
Technicky to pravděpodobně zničilo ukrajinské dělostřelectvo. Když první den bojů letiště obsadili ruští výsadkáři po útoku ruských bojových vrtulníků, poslali na ně Ukrajinci brigádu za podpory dělostřelectva a ten výsadek tam kompletně rozstříleli. Nebylo zbytí. Směr letiště už letělo několik Iljušinů se stovkami výsadkářů a Kyjev by byl v bezprostředním ohrožení.Říkat ale, že to je kvůli Ukrajincům, je hodně velký úlet.
Co já vím, tak tam rozstříleli ruské vrtulníky a na poslední chvíli tím zabránili tak přistání Iljušinů. Byla to docela hrdinská akce. Na video jsem se nedíval.
Ze znicili ukrajinci? Tady jeste nekdo veri televizi co ma v nazvu slovo "ruska".
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 3. 2022 23:55
Co tam říkala? To je snad úplně jedno. Může za to rusák a nikdo jiný! Nebýt rusáka, neumírali by lidé a nebyly by ostřelovány bytové domy a elektrárny a nakonec by ani nebylo zničeno toto letadlo.
Stejnou logiku můžu aplikovat na Ukrajinu.Nebýt Ukrajince, neumírali by lidé, nebyly by ostřelovány bytové domy (protože by neexistovaly) a nakonec by nebylo zničeno ani tohle letadlo (protože by ho nikdo nepostavil).Nevím, co jste přesně chtěl říct, ale tohle z toho vyplývá.
Nebýt lidí, nebylo by globální oteplování. proto by se NATO nemělo nechat zastrašit jadernou válkou. Čím míň lidí, tím lépe pro planetu, no ne?
Navíc asi všichni jsme slyšeli pojem atomová zima, že...
Myslíš rusáckou logiku.
Ja nechapu, ze kdyz ocekavali valku ze s tim nekam neodleteli.
Kdyby to bylo možné, jistě by s tím odletěli. Jenže údajně bylo v opravě
Jednak byl v opravě, jednak válku tak trochu čekali dlouho
To není argument, připravovali se na válku dlouho, ale koncentrace vojsk byla záležitostí posledního roku a stále se to stupňovalo, bylo jasné že k tomu dojde.Já na to upozorňoval, že to bude buď koncem této zimy anebo v pozdním létě po žních... A mí ukrajinští co mi nevěřili mi nakonec museli dát za pravdu. Člověk jen nesmí být pod vlivem trollů nebo vlastní sociální bubliny, myslet svěřepě vlastní hlavou i když to znamená jít do konfliktu a nemít klapky na očích B-]
? Vojnu plánoval Putin nie Ukrajina.
Protože se na to vedení vykašlalo. Viz odkaz v odpovědi o dva příspěvky výše.
Jak očekávali válku? To byla přece štvavá propaganda CIA, čučkařů a tak - Zeman, Snowden, o ruských oficiálních místech nemluvě, všichni ještě den před útokem tvrdili, že to je výmysl západních tajných služeb. To Snowdenovo prohlášení na webu TASSu v ruské mutaci ještě snad pořád je, nebo aspoň před 2 týdny bylo.
Je to sice velká škoda, zvlášť, když ji před 4 lety zgenerálkovali a modernizovali, ale stále je to jen věc, něco co se dá nahradit ( i když nepřímo, jinými letadly, nová Mrija nebude, dostavba z rozestavěného vraku druhého kusu, který ležel roky bez údržby na vzduchu a dešti je reálně nemožná) .
Tak mohla by být nová Mrija, kdyby byl globální zájem o tento druh přepravy, tj náklady, které jiné stroje nepoberou. Díky existujícímu know-how by to bylo o něco lacinější než vývoj nového stroje od jiného výrobce...
Já myslím že je docela reálné že vznikne nějaké nové letadlo této kategorie. Přeci jen se Mrija neměla problém uživit. Je to taková kategorie kde sice 2 stroje jsou zbytečně moc, ale 0 je zase málo. Sem tam je potřeba přepravit něco co se jinam nevešlo.
Nevím proč by to nebylo možné. Mají kompletní dokumentaci původního letadla, podle které můžou vyrobit díly a letadlo opravit
Vy si to představujete jak nějaký lego. Ale výkresy, průkazy, návodky a jakákoli dokumentace je vám k ničemu když nemáte zavedené technologie a personál který zná drobné nuance pro odladění. A to nezmiňuji ani to, že dodavatelé přístrojů už desítky let neexistují.
Myslíš si, že když v r85 stavěli ten jediný kus tak znali nějaké "nuance pro odladění" nebo zaváděli nějaké extra technologie?Já bych řekl, že když tehdy dokázali s logaritmickým pravítkem překreslit AN124 a následně ho postavit ve stejné hale jako AN124, tak by to zvládli se superpočítači i dnes.Nemluvě o tom, že ti výrobci co už desítky let neexistují, tak asi nedělali ty přístroje, které se tam namontovaly mezi lety 1994-2001 kdy probíhala modernizace kompletní avioniky, a vyměnila se prakticky celá elektronika.A abych nezapomněl, od r2016 má Antonov podepsanou smlouvu s Aerospace Industry Corporation of China na dostavbu zakonzervovaného kusu, a následné zahájení licenční výroby kusů dalších.
Škoda, že s ním včas neodletěli na západ. :-/
Nebyla letuschopná, jinak by samozřejmě odletěli. Měla být zrovna nějak servisovaná (podrobnosti netuším).
Tak to je pech. Když jste jednou největší letadlo na světě, tak máte slušnou jistotu, že vás nikdo další nenaloží.
To že je servisované, neznamená, že není letuschopné... a prázdné bez nákladu by to odstartovalo i s méně motory...
Plácaš nezmysly! Pokiaľ je lietadlo v oprave - nie je legálne letuschopné. A nelegálne "letuschopné" ho žiadne letisko neprijme. Lietadlo musí mať záznam o letuschopnosti. To sa vydáva pred každým vzletom - preto aj piloti pred vzletom vykonávajú obhliadku lietadla, jeho hlavných častí a podpisujú formulár technikovi, že je letuschopné. Ten formulár je súčasťou dokumentácie každého lietadla. A pokiaľ je servisované (a nemá napr. 1 motor) - nemôže mu byť daný súhlas k vzletu - v žiadnom prípade!V prípade Mrije - vykonávala sa servisná prehliadka motora typu C - t.z. komplet rozobratie motora, kontrola stavu a zloženie motora. A na to sú dané postupy a nariadenia ICAO! Tie nesmie nik porušiť. A takúto opravu nemožno vykonať za 1 deň, nemožno si zmyslieť - zajtra urobíme servis - to sa plánuje podľa letových hodín, doby prevádzky a plánuje sa to vopred - často 1-2 mesiace pre opravy typu C. A musia sa zabezpečiť prostriedky, materiál, technika...Preštuduj si ICAO predpisy a pochopíš.
Ok, uvažoval jsem čistě technicky, ne o nějakém papírování ICAO atp. V mimořádných případech, s vojenským doprovodem a havarijní přípravou, se speciální trasou by to vyjednat nešlo ? Co když bude mít normální letadlo poruchu motoru ve vzduchu ? Nebo více motorů ? Necháš ho zmizet, protože to je proti předpisům ? 3-[
Nebyl bych tak rychlý se soudy k ostatním. Tohle jsou informace od pilota a neřekl bych, že ten bude proruský.... https://echo24.cz/a/S2PT2/mrija-mohla-byt-z... ...
Nejméně 2 měsíce se předpovídají že se Rusko pustí do okupace na co čekali?
Zeptejte se německých manažerů v lipské centrále... :-/Za tuto válku stejně aspoň z 50% může Německo díky své kolaborantské zelené politice závislosti na ruském fosilu... Namísto aby diverzifikovali energetické zdroje (například postavili terminál LNG jako Polsko, anebo se nestavěli proti projektu plynovodu z Afriky) tak se soustředili na jediný zdroj z Ruska. Léta jsem na to v každé diskuzi upozorňoval a vždycky se na mně slétnul roj trollů... je vlastně jasné v čím zájmu to bylo a kdo živil tuto Pátou kolonu :-/ Ruské suroviny nikdy nebyly za peníze, ale vždy vazalským závazkem.
Názor byl 1× upraven, naposled 24. 3. 2022 19:02
S vymontovanými motormi sa lietať nedá.
https://echo24.cz/a/S2PT2/mrija-mohla-byt-z... ...
Svině ruský 3-[
Letadlo zničili ukrajinští dělostřelci. Nicméně kdyby na letišti rusové nebyli, tak by po nich dělostřelci nestříleli.
To tvrdí rusové. Ale ať už ho trefil kdokoliv, tak jak píšeš, kdyby tam rusové nebyli, netrefil by ho nikdo.
To rekla jedna škeble v rusky televizi. Ze zkušeností co z tech kulatejch hlav leze je šance ze to bylo uplne jinak vic než pravděpodobná. Dokonce bych rekl, ze i jistá. Ja jen doufam, ze dalsi strela rozmazne ji a jejich štáb, stejne jako zarvala jeji kámoška.
Určitě to nebyli ukrajinští dělostřelci. To je stejné tvrzení, jako že rozbombardované divadlo v Mariupolu ve skutečnosti podminovali místní obránci 3-[
To divadlo je nesmysl. I kdyby to bylo plánované PR, tak stačí tam umístit pár palet s vojenským materiálem a fotky hodit na reddit.Edit. Doufám, že nepřeceňuji inteligenci Azováků...
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 08:27
Dostal se ke mě článek, který popisuje, jak to divadlo odpálili UK. A že prý Moskva prohlásila, že v tu dobu tam žádné její letadlo neletělo. No tak když to říká Moskva, tak to bude asi pravda😀 Nakonec jsem zjistil, že ten článek pochází z Protiproudu, takže je mi jasné, že UK to nebyly 😉 Se divim, že tyhle stránky nejsou taky zakázaný.
Co by tam angláni dělali? Nebo myslíte UA? 😀
Jo, říkala to ta ženská, co v ruské televizi hrála reportérku, ta sama co hrála předtím letušku, která se setkala s ruským prezidentem Putinem.
Názor byl 4× upraven, naposled 26. 3. 2022 14:05
Důkaz?
Zdroj?
Konflikt vyprovokovalo NATO, takže svině Americký!
To víš, že jo, Pjeťuško 😁 Běž, bábuška ti naleje boršč a pak si jdi hajnout a sni svůj mokrý sen o tom, že je NATO zlé 😁
A zase... že jeden postiženej napíše nesmysl je celkem pravděpodobný. Ale že s ním potom tolik lidí souhlasí, je dost smutný.
Z počtu plusek nelze usuzovat že s ním tolik lidí souhlasí. U toho a dalších trollů se plusy objevují v rekordním čase a po desítkách 😐
Jak prosímtě?
A hele další vypatlanej olizovač kremelský pdele. B-]
NATO presneji hosi z USA prestali respektovat Rusko a Rusko to vyhodnotilo tak, ze prestane respektovat cokoli. Opet je to geopoliticky boj a UA je mi lito, protoze jejich zeme ted za to krvaci. Az se kluci nahore vyradi (doufejme ze bez cudliku), tak zustane zdevastovana UA a neziskovky budou drze zebrat na jeji obnovu od lidi, kteri s tim nemaji nic spolecneho a ti (Rusko) co to znicili a ti (USA) kteri k tomu provokovali uz od prvni barevne revoluce 2004 se budou zase jen zubit z dalky.
prestali rusko respektovat? rusi jedini si mozu za to ze ich cely svet vnima ako ludsky odpad. keby vsetci rusaci neboli psychopati, mohli byt oblubeny narod, ktory by sa podielal na medzinarodnych projektoch.mohli napr dodat svetu kovid vakcinu, ked este zapadne neboli v dostatocnom mnozstve, ale nie oni este aj to pouzili ako nastroj na rozostvavanie. na slovensko sa kupili ruske vakciny a dosli v uplne inej forme ako boli testovane a chvalene v lancete. ruska spina dobre vedela ze ich koli prisnym normam nebude mozne pouzit a vyvola to politicke oslabenie krajiny, co sa mozrejme aj vyvolalo. pritom stacilo malo a mohli byt rusi hrdinovia.
Jenže to je právě ten problém. Přestože jak uvádíš, jsou Rusové "psychopati", celá Evropa, obzvláště ta západní, jim s rozběhem lezla do zadku.Jak jinak to mohlo dopadnout...
pretoze si zapad myslel ze ked rusku ukazu pozitivnu tvar, nieco sa nauci. preto nemci tak tlacili na NS2, aby si rusko zaviazali ekonomicky, aby rusko bolo motivovane nerobit bordel. holt sa prepocitali
Teď jde o to, jestli už to západ konečně pochopí, že s totalitárními jedinci a režimy se nepaktuje, ale izolují se.Vsadím se, že ne a že do té řeky vstoupí znovu a z té čínské ani nevleze. Takže to bude v budoucnu další mega průser, protože závislost na Číně je ještě globálnější.
co este robis na zapade ty proruska slapka?
neboj, verim ze dani ho daju dokopy. a bude to to najvacsie lego v historii
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.