Jsem rád, že na výzvu odpověděli dva další provozovatelé internetových obchodů a můžeme tedy nyní čtenáře Živě seznámit s výsledky dalších dvou internetových „prodejen“. (Kdo nečetl první díl, je
zde).
Web Pizza.cz spravuje provider NetBrno (podívejte se na její stránku, zjistíte, že věci už nejsou, jak bývaly); NetBrno pizzu ani nepeče, ani nerozváží, ale zprostředkovává její prodej pizzériím. Ředitel NetBrna Alexandr Falta nám poskytl vývoj za celou historii (děkujeme!) a můžeme tedy sledovat křivku prodeje. Zde je:
Rok | Měsíc | Poč. objed. | Cena |
1999 | | 71 | 23 095,00 Kč |
| Leden (nekompletní měsíc) | 71 | 23 095,00 Kč |
1998 | | 1 066 | 247 660,00 Kč |
| Prosinec | 95 | 22 026,00 Kč |
| Listopad | 93 | 20 996,00 Kč |
| Říjen | 104 | 31 253,00 Kč |
| Září | 101 | 21 528,00 Kč |
| Srpen | 111 | 26 407,00 Kč |
| Červenec | 104 | 24 723,00 Kč |
| Červen | 86 | 21 039,00 Kč |
| Květen | 84 | 17 668,00 Kč |
| Duben | 108 | 28 078,00 Kč |
| Březen | 116 | 23 288,00 Kč |
| Únor | 32 | 4 731,00 Kč |
| Leden | 32 | 5 923,00 Kč |
1997 | | 147 | 24 104,00 Kč |
| Prosinec | 41 | 6 294,00 Kč |
| Listopad | 52 | 7 560,00 Kč |
| Říjen | 40 | 7 632,00 Kč |
| Září | 14 | 2 618,00 Kč |
Celkem | | 1 284 | 294 859,00 Kč |
Pizza.cz je docela „starým“ obchodem, fungujícím už rok a půl a během této doby dokázala zprostředkovat skoro 1300 objednávek a nakrmit zhruba 3000 lidí (cena pizzy i s rozvážkou je na brněnsku okolo stovky, v nabídce ovšem je i jedna pražská pizzerie). Vývoj prodeje je zajímavý – nejdříve málo, pak zečtyřnásobení od března 98 a pak zhruba „údržba“ či malinký vzestup. I zde se ukazuje, jak důležitá je reklama – ta byla loni na českém internetu docela vídaná, nyní už méně; sejde z očí, sejde z mysli.Druhým obchodem, který nám zpřístupnil svoje data, je MusicKatalog od Reaxu, dostupný na adrese http://www.reax.cz/music). MusicKatalog je také jeden z nejstarších hudebních obchodů na českém Internetu a proto boduje – řada lidí si na něj zvykla a objednává na něm zejména rarity. I já. Cituji přímo z e-mailu Libora Vyhnálka z Reaxu:
„I presto, ze jsme prima konkurence jednoho z Vasich serveru (a tim padem i Vas "subjektivni vyber" v clanku
naprosto chapu). Stoupajici trend zajmu a i obratu jsme zaznamenavali cely lonsky rok, prosinec samozrejme patril k tem "rekordnim" i pri zhruba polovicnim poctu dnu (navstevnost v poslednich dvou tydnech behem Vanoc byla na urovni vikendu). Kupodivu nemale procento navstev jsme meli i ze serveru "Vanoce 98" (v coz jsem na zacatku ani moc nedoufal).
Obraty v predvanocnich mesicich vypadaly nasledovne:
listopad 255.000,-
prosinec 308.000,-
(jiz bez "vtipalkovskych" objednavek, u listopadu odecteny i nevyzvednute
zasilky).
Jeste mozna nejake "postrehy" k Vasemu clanku - zaujal me vice nez 1000%
narust na Shop.cz, pokud si dobre vzpominam na clanek v lonskem
ComputerWorldu, na ktery jste v jednom z Computeru na zacatku min. roku
neprimo reagoval i Vy :). A server AutoContu je opravdu dobre zpracovany,
ale uvedeny obrat u hardwaru (a AutoContu!) mi nepripada zase tak slavny.
I pres onu konkurenci preji mnoho uspechu.
S pozdravem
-
Libor Vyhnalek, liv@reax.cz“
Dopisy psané bez diakritiky mají občas své výhody, i já jsem rád, že jsme pro Reax príma konkurence. Dovolím si poznamenat, že se (subjektivně) domnívám, že naše Ucho má lepší ceny i zajímavější informace, ale na druhé straně má MusicKatalog nesrovnatelně větší výběr, prodává i kazety a další druhy hudebních nosičů. Ač sami obrat hudebního serveru Ucha separátně nezveřejňujeme, musím přiznat, že MusicKatalog je zatím úspěsnější…