Doktor79
31. 12. 2023 • 1:31

A bublina splaskla penize nesu zavirame kram.

Protonic
Protonic
27. 11. 2023 • 9:03

Ty efektivni/ekonomicke vzdalenosti jsou spis vhodne po USA, Evropa ma tak jaksi vsechno bliz k sobe. Jeden docela zasadni rozdil.

Noclaf
28. 10. 2023 • 22:26

Haha, jo, urcite. Cely Muskuv hyperloop byl jen cesta jak zabranit postavit highspeed rail v Kalifornii. Stav je aktualne takovy, jaky odpovida technicke (incl bezpecnost) realizovatelnosti:
https://youtu.be/tryzj05cpX0

Ropotam0
Ropotam0
27. 10. 2023 • 22:43

Nedokážu si představit otázku bezpečnosti, bude-li z jakéhokoli důvodu porušena těsnost kapsle. Předpokládám, že pasažéři skafandry mít asi nebudou...

Roman Langer (RomanL)
27. 10. 2023 • 12:08

To bude zase jednou pořádný propadák! 😀

Kate s
27. 10. 2023 • 11:49

> Evropu pravděpodobně předhoní i Amerika a další regiony.Lol, předpokládám že tím myslí USA, tedy tu zem kde se jakákoliv veřejná doprava sabotuje už desítky let a když pak jako turisti vidí evropskou železniční síť a funkční MHD ve městech, nestačí žasnout? :)

radon
27. 10. 2023 • 9:42

mně to připadá jako jasná volba pro dopravu budoucnosti. Letadla podraží eco požadavky na uhlíkovou stopu, auta budou už brzo dostupná jen pro bohaté, vlaky jsou pomalé a nebo vyžadují taky enormní náklady na tratě pro rychlovlaky.
Tohle by šlo zavěsit na sloupy, takže minimální požadavky na výkup pozemků a nulové na křížení s pozemní dopravou. Potrubí z nerezu s vhodnou povrchovou úpravou vydrží opravdu dlouho. Zavěšení potrubí bude bezpečnější pro případ zemětřesení. Prostě doba pokročila a chce to už něco nového ...

Henry Ford
27. 10. 2023 • 8:28

Silně to připomíná to čínské čudo do ulic pod kterým měli jezdit auta a někteří evropští soudruzi už objednávali. Neřeší to vůbec nic. Na vetší vzdálenosti je univerzální letadlo, na menší univerzální auto. Cokoliv ostatní je ideologický nesmysl.

tm001
27. 10. 2023 • 2:24

Musk to znovuobjevil a zdrhnul od toho. Branson v navalu nadseni do toho sel a zdrhnul od toho. Cina ma zatim jediny komercni maglev na svete a zadny dalsi zatim neni, a to je tato technologie odzkousena a minimalne 10x levnejsi a jednodussi nez hyperloop. V kazdem normalnim tunelu MUSI byt kazdych cca 100-500metru nouzovy vychod. Jak bude probihat "rychla" evakuace? I kdyz by tedy byly kazdych rekneme 250m unikove vychody, jak dlouho bude trvat natlakovani xxxx km tunelu rekneme o prumeru 3m (cca 7m2 plocha x xxxxkm). Nebo bude i tech kazdych 250m tlakovy uzaver celeho tunelu? Jak se bude resit aby to natlakovani pred a za kapsuli bylo stejnomerne, aby nam to z poskozene kapsule neudelalo projektil? A to je jen jedna z mnoha a mnoha veci.
Zatim to vidim jen jako past na penize hloupych investoru a hloupych statu.

Arvo
Arvo
27. 10. 2023 • 1:51

Nápad je to dobrý. Však se používá víc jak 100 let. Jmenuje se potrubní pošta. Jenže princip fungující v malém dopravující drobné předměty nejde jednoduše zvětšit a dopravovat v něm lidi.
Podobně jak jeden koumák zjistil, jak by se vodními kanály a výtahy mohly snadno dopravovat kvádry na stavbu pyramidy. V malém mu to funguje dobře.

Bery
26. 10. 2023 • 23:06

Aaach jo, ono je to stale nepustilo ? B-]
Schvalne, proc se nestavi dalsi linky pro maglev ? Ackoliv samotne cestovani je levne, tak vystavba trati a naklady na udrzbu jsou nesrovnatelne drazsi, tedy ve srovnani s klasickou zeleznici. Hyperloop ma ale tyto naklady jeste mnohem vyssi, nez maglev, coz je pochopitelne. Ono to neprodrazi jen vystavba samotneho tubusu, ale i vysoke naroky na zabezpeceni.
Navic zastavky by musely byt po delsich usecich, protoze se asi nebude akcelerovat a hned brzdit. Jenze na vetsi vzdalenosti to ma malou kapacitu kapsle 12-20 osob a i tak budou muset byt oblouky velmi mirne. Vyssi kapacitu lze dosahnout jen na prime trase, nebo vetsim prumerem tubusu (patrove osazeni), protoze oblouky limituji delku kapsle. Posilat vice kapsli za sebou by sice slo, ale pokud predchozi kapsle neuvolni tubus napr. z duvodu poruchy, tak by to byl masakr.
Kdyz to vezmu kolem a kolem, tak je to ekonomicky nesmysl, ale dobry material do nejakeho scifi romanu.😉

Net.Xtreme
26. 10. 2023 • 21:13

A kolikrát efektivnější než letadlo je stará dobrá železnice?

SkACe
26. 10. 2023 • 21:07

Ten větrák na předku s takovým tvarem vrtule? I větrák za 50 korun z aliexpressu má víc promakanou aerodynamiku.
Dnes se jede tohle https://www.compositesworld.com/news/ge-aviation-ge9x-eng... ...
Takhle odfláknutá kulisa musí nalákat jen ty největší lobotomy mezi investory.
Edit: Jo ono to nalákalo Evropský inovační a technologický institut (EIT).

Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2023 21:12

sender21
26. 10. 2023 • 20:25

Dříve tady bude asi dronové aerotaxi. Prý už na Olympiádě příští rok. Tak uvidíme. 😉

Určitě si přečtěte

Články odjinud