A bublina splaskla penize nesu zavirame kram.
Ty efektivni/ekonomicke vzdalenosti jsou spis vhodne po USA, Evropa ma tak jaksi vsechno bliz k sobe. Jeden docela zasadni rozdil.
Haha, jo, urcite. Cely Muskuv hyperloop byl jen cesta jak zabranit postavit highspeed rail v Kalifornii. Stav je aktualne takovy, jaky odpovida technicke (incl bezpecnost) realizovatelnosti:https://youtu.be/tryzj05cpX0
https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... vsechno co potrebujete vedet o tom jaka je hyperloop nebetycna blbost
Nedokážu si představit otázku bezpečnosti, bude-li z jakéhokoli důvodu porušena těsnost kapsle. Předpokládám, že pasažéři skafandry mít asi nebudou...
Budou tam třeba kyslíkové masky jako v letadle…ale jako netěsnost kapsle buse asi ten poslední problém, narušení aerodynamiky v tunelu při těch plánovaných rychlostech bude horší problém.
tak kyslikove masky ti vo vakuu pomozu ako mrtvemu obklad 😀 bude to musiet byt podstatne bezpecnejsie ako lietadlo, lebo ak sa nieco stane lietadlu a ono spadne, tak je na kasu aj s pasaziermi, ale dalsie moze kludne ist po tej istej trase. tuto zomru vsetci, pod zniceny a tunel tiez.
Vnější tlak bude dvojnásobný oproti tomu, v čem létala Concorde. Která byla podstatně větší i rychlejší. A zrovna tohle problém nebyl.
taaaaaak urcite... mrkni na ty videa co sem ti poslal vedle... 😀
Ne.Netykejte mi. A rad se z vasemi argumenty seznamim, ale predneste je. Nebudu hledat nekde nejaka obskurni videa a snazit se v nich neco najit. Budto to napiste, i s odkazem na zdroj, proc ne, nebo na to nema smysl reagovat.Uz jsem asi starej a nebavi me tohle vytahovani prirozeni v diskuzich, cekam nejakou uroven.
Ne, sorry, opravdu to tu nebudu zadarmo psat slohy, kdyz muzes jit, kliknout na odkaz a podivat se na to sam, to mi promin, ale jses jen dalsi trubka co nic nevi a vzdelavat se nehodla...
To bude zase jednou pořádný propadák! 😀
jj, stejne jako ten nesmysl s rakerou, ktera ma pristat a znovu letet! nebo auto na baterky 😀😀😀
No jasně, mezi jmenovaným a stovky kilometrů dlouhou rourou která musí udržovat neustále vákuum není žádný rozdíl 😃
Sorry kamo, ale srovnavas uplne diametralne odlisny veci a to hlavne v tom, ze hyperloop je technologicky absolutne nerealizovatelnej a to ani kdyby technologie pokrocila o mile dopredu, zatimco auto na baterky existovalo uz davno za dob pana Nikola Tesla a znovu přistávající rakety vyvijela (ac nedošla do produkce) NASA davno nez se Musk narodil... V podstate jen ukazujes jak moc hltas bulvar misto seriozni vědy... a ano, bohužel je to tu často bulvár
kdyz tady vysel poprve clanek o tom, ze SpaceX planuje pristavat s raketama a znovu s nima letet, tak tu podobni lide psali podobne prispevky. Jak je to technicky a financni nesmysl (toto se tu objevovalo hodne dlouho) a jak to je jen dalsi nesmyslny vymysl Elona, toho podvodnika
A? Me nezajima co tu kdo slinta, jediny co by me i tebe melo zajimat jsou cisty fakta a cisty fakta hovori jasne, hyperloop je absolutne nerealizovatelnej nesmysl, neni zadny prekvapeni ze od toho vas idol Musk zdrhnul stejne tak pak i Brandson, realita proste obcas dostihne i nedotknutelny miliardare
tak ty jsi dobry mamlas ty seriozni vedo😁 vzdyt ty o zadne vede, i neseriozni, nevis nic
Určitě no, od nekoho kdo tu hlta kazdou nebetycnou blbost to sedi 😁😁😁😁tady se podivej na par videi, jen pozor, mohl by ses tam vystavit vede, matematice a smichu smerovaneho k lidem co tomu porad jeste veri jako v neco realizovatelnyho...https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch...
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 10. 2023 09:18
Ja bych jenom dodal, k vasi argumentaci, ze i hyperloop se vyviji uz davno, respektive podobne koncepty. Jako ty rakety.Shledavam vasi argumentaci nekonzistentni.A jeste dodate osobni utoky. Podle me nejste ten, kdo by mohl nadavat na bulvar.
Ja sjednavam tvy chapani moji argumentace takovy, ze jsi se moc tu podstatu pochopit nesnazil, protoze elektricky auto davno existovalo cca 100 let zpet. Nepouzivali se nakonec, protože technologie a infrastruktura nakonec byla lepsi ve spalovacich - proste v tech dobach byl benzin king z dost jasynch duvodu, coz se dnes otaci... To stejné znovupouzitelne stupne raket, ktere nasa mela v experimentalnim vyvoji 50 let zpet, ale technologie jeste nebyla na urovni, ktera byla potreba aby to bylo spolehlive a ekonomicke, opet to se dneska otaci, protoze technologie uz existuje... Problem hyperloopu je hlavne v tom ze to nikdy neexistovalo, protoze to je nebetycna nerealizovatelna blbost a i přes to, ze do toho gulible idioti investujou, se to nepohlo vubec nikam a ani nepohne, protoze guess what, jsou to jen obycejny podvody na investory a nebo projekty snilku... Vyjde to nastejno - nikdy to nikdo nerealizuje aby to splnovalo bezpecnost i ekonomickou stranku veci - to proste neni mozny a nejspis ani nikdy nebude, protoze fyzika je proste tady limit, ne technologie...Tady se mrkni na nejaky video at se priste s bandou tolik neztrapnujete https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch...
Názor byl 3× upraven, naposled 29. 10. 2023 09:23
To je skoro tak dobré jako bych bzuci odpovědél já! Bravo!Von to ale stejně nepochopí...
To je ono!Vam jde o to presvedcit oponenta o sve pravde, v tom je ten vtip.Pro me jsou ty diskuze o necem jinem. Jsem rad, ze jsme ten bod sporu nasli, ted pro me bude o dost snazsi vas pochopit. Uz ty veci davaji trochu smysl.
Prominte, skoncil jsem u toho prvniho odstavce. Tohle poucovani nemam za potrebi. Mate vadnou logiku, znalosti sice asi mate taky, ale s pocitem, ze jste nejchytrejsi a nikdo kolem vas nic nevi, to si moc nezadiskutujeme.
Neomlouvej se, jses jen dalsi z davu co misto aby se vzdelaval a naslouchal, si vsechno vezme jako poucovani a na truc se proste vzdělávat nebude .. a pak veri kazdy kravine a breci jak ho lidi poucujou...
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 11. 2023 16:04
> Evropu pravděpodobně předhoní i Amerika a další regiony.Lol, předpokládám že tím myslí USA, tedy tu zem kde se jakákoliv veřejná doprava sabotuje už desítky let a když pak jako turisti vidí evropskou železniční síť a funkční MHD ve městech, nestačí žasnout? :)
Az na letecku dopravu, tam sa naopak mozeme ucit, ze si clovek pride na letisko a kupi letenku na prvy dalsi let kamkolvek a nemusi podla toho planovat dovolenku rok dopredu. Tie vzdialenosti su tam proste ine a s vinimkou mhd asi nema velky zmysel tam budovat vlakovu/medzimestsku autobusovu dopravu v nejakom velkom rozsahu. U nas je co 5 km nejaka dedina, mesto, tam je 500 km nicoho.MHD je vec ina, ale tam je zas problem (teda pre nich to je skor vyhoda) lacny benzin a auta, takze preco by sa trepali sockou, ked si to mozu dojst autom a tie mhd busy chodia poloprazdne, jasne ze na seba nezarobia a nikto to prilis nerozsiruje.
Oni uz ted nemaj na vyber, vetsina mest je postavena tak, ze dojit nekam pesky je naprosto nemozny (kolikrat tam ani nejsou chodniky a vsechno je obklopeny kilometry dlouhejma parkovistema), to ze je vsechno uplne neskutecne zbytecne roztahany, takze je všechno daleko (myslim v ramci mesta) je samozrejme uz jen ten posledni hrebicek do rakve...
Zatím ty vakuované trubky nikde nebyly ani zkušebně v provozu.Takže zatím žádné zkoušky.Pozor, maglev v atmosféře při 600km/h není hyperloop.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 10. 2023 10:01
mně to připadá jako jasná volba pro dopravu budoucnosti. Letadla podraží eco požadavky na uhlíkovou stopu, auta budou už brzo dostupná jen pro bohaté, vlaky jsou pomalé a nebo vyžadují taky enormní náklady na tratě pro rychlovlaky.Tohle by šlo zavěsit na sloupy, takže minimální požadavky na výkup pozemků a nulové na křížení s pozemní dopravou. Potrubí z nerezu s vhodnou povrchovou úpravou vydrží opravdu dlouho. Zavěšení potrubí bude bezpečnější pro případ zemětřesení. Prostě doba pokročila a chce to už něco nového ...
Tohle by šlo zavěsit na sloupy, takže minimální požadavky na výkup pozemků :-O:-O:-O
Ohledně těch aut dostupné jen pro bohaté - auta byla vždy dostupná jen pro bohaté. Teď žijeme v době, kdy jsou auta levnější než kdy dřív byla a spousta lidí je bere jako samozřejmost a své právo, ale realita je, že jen před nedávnem bylo auto vzácnost. Vždyť Octavia v roce 1996 stála přes 30 měsíčních platů - za to mám dnes oktávky dvě nebo slušně vybaveného Enyaqa. Přitom tehdejší Octavia byla mrňavé auto u kterého byly zadní sedačky tak pro trpaslíky nebo děti.
Auta budou pro lidi, kteří budou moci dobíjet doma.
Jasne... Určitě... Sice to bude stat vic nez vytunelovat metro a jakakoliv netesnost z toho udela jen glorifikovanej vlak v trubce nebo hur hezkou explozivni kompresy, ale urcite ie to potřeba, hlavne lejt prachy do totalnich picovin co nikdy nemuzou fungovat a podvodnici jen zneuzivaj hypu aby si namastili kapsy, aby nebylo na smysluplny veci...
Silně to připomíná to čínské čudo do ulic pod kterým měli jezdit auta a někteří evropští soudruzi už objednávali. Neřeší to vůbec nic. Na vetší vzdálenosti je univerzální letadlo, na menší univerzální auto. Cokoliv ostatní je ideologický nesmysl.
Čínské čudo byl překapotovaný přístavní jeřáb - a taky podvod na investory. Ale že na tom konceptu něco nehraje upozorňovali skuteční experti vždy. Nezaměnujte je za nadšené diskutující a veřejné osobnosti bez skutečného vlivu, kteří buď jen tak plácají, nebo v horším případě ukazují Dunning-Krueger efekt v praxi.Jinak s letadlem na větší vzdálenost se obecně souhlasit dá, ale s výhradou, že letadlo se nikdy nebude hodit na přepravu těžkých nebo objemných nákladů. Ale s univerzální vhodností aut brzděte. IAD je ta snad nejméně efektivní metoda dopravy vůbec a má smysl výhradně tam, kde jsou dopravní proudy nestálé nebo s tak malými objemy, že nemá smysl budovat infrastrukturu. Všude jinde má smysl budovat nějakou formu hromadné dopravy. A nejde jen o zprofanované emise CO2, ale i o propustnost, zastavěnou plochu a celkovou rychlost dopravy, kde všude automobilová doprava proti hromadné dopravě prohrává.
a taky podvod na investory - no uplne presne jako hyperloop...
No... Jak se to vezme. Hyperloop budoucnost má. Jen je ještě dost vzdálená. Nicméně souhlas, že pokud někdo hlásá, že bude mít funkční hyperloop už v řádu jednotek let, tak je buď nezkušená naivka, nebo rovnou podvodník
ne hyperloop budoucnost nema, fyzika je limit (a tim ekonomika celyho toho nesmyslu), ne technologie, ne cas... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... https://www.youtube.com/watch... vsechno co potrebujete vedet o tom jaka je hyperloop nebetycna blbost
Musk to znovuobjevil a zdrhnul od toho. Branson v navalu nadseni do toho sel a zdrhnul od toho. Cina ma zatim jediny komercni maglev na svete a zadny dalsi zatim neni, a to je tato technologie odzkousena a minimalne 10x levnejsi a jednodussi nez hyperloop. V kazdem normalnim tunelu MUSI byt kazdych cca 100-500metru nouzovy vychod. Jak bude probihat "rychla" evakuace? I kdyz by tedy byly kazdych rekneme 250m unikove vychody, jak dlouho bude trvat natlakovani xxxx km tunelu rekneme o prumeru 3m (cca 7m2 plocha x xxxxkm). Nebo bude i tech kazdych 250m tlakovy uzaver celeho tunelu? Jak se bude resit aby to natlakovani pred a za kapsuli bylo stejnomerne, aby nam to z poskozene kapsule neudelalo projektil? A to je jen jedna z mnoha a mnoha veci. Zatim to vidim jen jako past na penize hloupych investoru a hloupych statu.
Komerčních maglevů je spousta. Pokud myslíte od nějaké rychlosti tak i ten japonský SC je komerční a rychlejší než v Číně. Za prachy vás povozí horedole.
Ještě to může být druh dopravy typu letadlo, kde také nejsou padáky ani žádné únikové cesty. Neříkám, že by to tak mělo být, jen je to také jedna z možností.Zdar Max
Tunel bude dělený na sekce, s exity se počítá.
Tak urcite😁😁😁😁
To je velmi chytré. Už se budou dát řešit problémy typu "bača v protisměru".
Nápad je to dobrý. Však se používá víc jak 100 let. Jmenuje se potrubní pošta. Jenže princip fungující v malém dopravující drobné předměty nejde jednoduše zvětšit a dopravovat v něm lidi.Podobně jak jeden koumák zjistil, jak by se vodními kanály a výtahy mohly snadno dopravovat kvádry na stavbu pyramidy. V malém mu to funguje dobře.
Ne, potrubni posta funguje na uplne jinem principu.Spolecneho to ma akorat to, ze je to taky v trubce.Zakladni rozdil spociva v pohonu, ktery je u pptrubni posty zajisten rozdilem tlaku. V Hyperloopu ma byt idealne nulovy tlak, coz jaksi toto vylucuje.Je velky rozdil bojovat s pretlakem jako v pripade potrubni posty a podtlakem.
ma to jednu spolecnou vlastnost, ze ve velkem meritku to nikdy nebude fungovat
Aaach jo, ono je to stale nepustilo ? B-]Schvalne, proc se nestavi dalsi linky pro maglev ? Ackoliv samotne cestovani je levne, tak vystavba trati a naklady na udrzbu jsou nesrovnatelne drazsi, tedy ve srovnani s klasickou zeleznici. Hyperloop ma ale tyto naklady jeste mnohem vyssi, nez maglev, coz je pochopitelne. Ono to neprodrazi jen vystavba samotneho tubusu, ale i vysoke naroky na zabezpeceni.Navic zastavky by musely byt po delsich usecich, protoze se asi nebude akcelerovat a hned brzdit. Jenze na vetsi vzdalenosti to ma malou kapacitu kapsle 12-20 osob a i tak budou muset byt oblouky velmi mirne. Vyssi kapacitu lze dosahnout jen na prime trase, nebo vetsim prumerem tubusu (patrove osazeni), protoze oblouky limituji delku kapsle. Posilat vice kapsli za sebou by sice slo, ale pokud predchozi kapsle neuvolni tubus napr. z duvodu poruchy, tak by to byl masakr.Kdyz to vezmu kolem a kolem, tak je to ekonomicky nesmysl, ale dobry material do nejakeho scifi romanu.😉
Ona satačí ta cena 1/2 miliardy na km. Vydělíme to počtem pasažérů za hodinu a máě něco dražšího než concord
V Japonsku kopou trať pro maglev mezi Tokiem a Nagojí. https://scmaglev.jr-central-global.com/status/...
Ale bez vakua.
Jo, říká se tomu tunel. 😀
A kolikrát efektivnější než letadlo je stará dobrá železnice?
nevim, rad bych jezdil po evrope vlakem ale letadlo je levnejsi😀
Ve chvíli kdy člověk jezdí dál a často a vyplatí se Interrail lístek jsou letadla o dost dražší :) Ve vlaku navíc můžu pracovat a nemusím si brát volno na cestu.
To asi nebude, protože je potřeba udělat trať a tu pak udržovat a obnovovat.
Hyperloop potřebuje o dost víc než jen trať.
Tak původní post porovnával s letadlem, ale tipuju že provoz letadla vs rychlovlaku bude finančně taky jinde, zvlášť když započítáme přepravní kapacitu. A k té trati, ta se dá použít na spoustu věcí, včetně levné přepravy nákladu, takže tam to srovnání taky hapruje.
Článek tvrdí, že hyperloop je desetkrát efektivnější než letadlo, tak mě zajímalo, jak je na tom vlak, který není méně efektivní než hyperloop.
Ten větrák na předku s takovým tvarem vrtule? I větrák za 50 korun z aliexpressu má víc promakanou aerodynamiku.Dnes se jede tohle https://www.compositesworld.com/news/ge-aviation-ge9x-eng... ... Takhle odfláknutá kulisa musí nalákat jen ty největší lobotomy mezi investory.Edit: Jo ono to nalákalo Evropský inovační a technologický institut (EIT).
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 10. 2023 21:12
Ano, Muskovy společností existenčně závisí na tom, jestli se jim daří přesvědčit privátní a veřejné investory o užitečnosti nějakého nesmyslného nebo dokonce neexistujícího produktu. Sekundárním cílem je, aby především veřejní investoři odložili jiné investice - např. do vysokorychlostní železnice - kvůli příslibu, že "za pár let bude něco lepšího".
Dříve tady bude asi dronové aerotaxi. Prý už na Olympiádě příští rok. Tak uvidíme. 😉
Nebude. 😉
https://www.youtube.com/watch...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.