Tablety vs. Počítače: Patří budoucnost dotykové placce, nebo notebooku?

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 193

Názory k článku

04. 02. 2018 19:31

Na desktopu dotyk? Ne, díky. Na notebooku? Proč ne? Pokud to někdo nechce, ať ho nepoužívá nebo si koupí model bez dotyku. Jenom nechápu ty, kteří proti dotykovým displejům na noteboocích bojují (a to i když ty jejich mají lesklý displeje..) cough Apple cough

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2018 18:58

Na vás dva je zalostný pohled. Dikce, výrazy, grimasy. A co vedete za řeči, to už je kapitola sama pro sebe. Kuci, de vidět, že Brno. Peace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2018 11:10

No, já teda nevím mám všechno jak tablet, tak notebook a také PC.
Musím ale říct z praxe že tablet je naprosto pro vážnější práci nepoužitelný,
Notebook tak leda v nouzi, jak kvalita displeje tak zvukovka nestojí za nic a to nemám notebook nějaký šunt (HP ProBook 450 G5) přesto potřebuji k práci napojit myš, HiFi věž a stejně není obraz jako na normálním monitoru a zvuk také není jako z z PC a tak tablet tu leží již dva roky bez užití, prakticky nový noťas beru jen pokud potřebuji u známého něco ukázat jinak tu také leží také ladem a když chci opravdu na PC něco dělat ať již s úpravou fotek či videa z foťáku a nebo s hudbou tak to lze jen a pouze dobře rychle a kvalitně udělat v pohodlí jedině na PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2018 10:24

Pokud člověk chce pracovat efektivně ,nebo si chce zahrát hru v plném rozlišení ,nebo chce stříhat video tak jedině pc. Pc prostě nic nenahradí ať si lidi říkají že je to přežitek ,ale ještě se nenašel ani notebook který by byl tak efektivní jako pc o tabletu ani nemluvě to se jen v Applu nějaký chlapík předávkoval šumákem. Jediné co že se pc zmenší ,ale pořád to bude pc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2018 09:35

To je zas hromada pindu .... budoucnost ma oboji.Kazda z tech veci se hodi na neco jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2018 08:06

Kdo čte rád vleže na zádech pro toho je tablet nenahraditelný. Pro mě tablet = iPad, protože funguje bez problémů, stačí na všechny základní věci typu web, email, zprávy, knihy a jednodušší aplikace, ale hlavne ho můžu držet hodinu nad hlavou a neunavím se - zásadním parametrem je hmotnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 22:01

Vždy bude platit jednoduchá rovnice více výkonu = více tepla = výkonnější chlazení = větší zařízení
Na druhou stranu do budoucna bude nejspíš každému stačit výkon v mobilu a jaké periferie si k němu pořídí bude na každém, i kdyby to byla obrazovka a klávesnice s myší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2018 16:16

Pro mne by bylo asi nejlepší zařízení tablet s připojitelnou klávesnicí, který lze dokovat. Něco jako surface pro, přes jeden USB-C thunderbolt napojím všechny periferie, včetně monitoru a po skončení práce odpojím a jdu s tabletem na gauč, či někam na cesty.
Procesor i5-8250U, 8-16GB RAM, aspoň 512GB SSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 14:57

Nejpravděpodobnější hw budoucnost je toto ( ať už na tom či onom systému ;)
https://www.mobilmania.cz/mobil-jako-mozek-notebook...
Od SD 845 no problem ( na standardní využití ;), o A11 nemluvě :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (89)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  03. 02. 2018 14:39

Kdo nemá v hlavě naděláno, ví a chápe, že obě platformy budou existovat vedle sebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (21)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 14:15

Pamatuju si, jak zrovna Čížek řikal někdy kolem roku 2012, jak tablety zmastěj notebooky a teď vehementně tvrdí opak. V tuto chvíli píšu z iPadu Pro a určitě si nemyslim, že bych tim nahradil noťas, zároveň si však nemyslim, že by nějakej konvertibil nahradil tablet - pod 500g váhy maji ještě hodně daleko. Navíc ekosystém iOS je pro mě na tabletové funkce na kilometry lepší volbou než widle, který mám na stolním. Od ovládání, přes design po aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 13:26

A co tablety vs netbooky/ultrabooky? To je spíše rozumnější srovnání...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2018 13:07

Je vtipné, když se dva lidi, co tablet nemají a jeden z nich ani nikdy neměl, baví, k čemu je tablet. :) Pane Čížku, mezi 5,5" a 8" nebo nedej bože 10" je sakra rozdíl. Mám 8" tablet a je to asi moje nejpoužívanější zařízení doma. Samozřejmě mám 5,5" mobil, který je jedním počítačem všude venku a na práci na stole NB, ale veškeré čtení webu, mailů (pokud není třeba odpovídat románem), čumění na seriály apod. dělám na tabletu kdekoliv se mi chce. A konvertiblům za 10, 15 nebo 20 tis. se směju. Můj androidi tablet stal asi 4k a ovládáním všechny krámy s Windows strčí do kapsy. S tablety s Windows jsem si užil dost a už nikdy více.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2018 13:05

Když chci pracovat, mám velké pc - velká klávesnice, myš, dva monitory. Obsah konzumuji na 10 palců tabletu - Android. A mobil mám malý - pod 5 palců. Notebook nepoužívám - byl by mne k nicemu. I tento příspěvek píši na tabletu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2018 12:40

Tablet je zarizeni urcene primarne ke konzumaci obsahu, v omezene mire poskytuje vyhody pri cinnostech, ktere je potreba vykonavat vestoje/za pochodu - napr. sber dat. Dotykove ovladani neni vhodne na na vsechno. Ovladat pocitac dotekem neustale je nesmysl. Chtel bych videt toho borce, ktery v ydrzi 8 hodin denne matlat na monitor. Snad tohle konecne pochopi i v MS a nebudou se snazit tyto naprosto odlisne cinnosti/zpusoby ovladani kombinovat jako v pripade desitek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2018 12:38

Každý má jiné potřeby, pro každého se hodí něco jiného. Dlouhé roky, od prváku na výšce jsem používal notebooky (14" Delly a Thinkpady), později při práci u stolu s připojením na externí monitoru. Tehdy bych řekl, že desktop už nikdy nebudu mít. Ale po usazení se a založení rodiny jsem zjistil, že reálně pracuju jenom u stolu, je to pohodlnější, efektivnější. Dřív jsem tahal po domě nebo na cestách notebook kvůli přístupu na net a obecmě konzumaci obsahu, tuhle roli ale téměř plně dneska zastoupí mobil a na doma - tablet. Na přenášení, čtení na gauči nebo v posteli je prostě pohodlnější než notebook. Takže jsem koupil před pár lety výkonný desktop, tři monitory... Oproti notebooku levnější, výkonnější řešení, kde se člověk nemusí pořád bát, kdy mu po záruce notebook z neustálého přehřívání kiksne... (jeden Thinkpad už jsem kvůli chcíplé grafice pohřbil), taky to naprosté ticho i když se procák potí je super. Stále ještě držím jeden thinkpad právě kvůli možnosti vzít si práci někam na cesty apod.... Nicméně reálně už jsem ho nepoužil ani nevím jak dlouho a programovat bych u něj fakt nechtěl. Na druhou stranu bez chytrého mobilu a pro mě osobně na doma i tabletu (web se na větším displeji zobrazuje a čte prostě pohodlněji) bych pořád notebook používal. Mimo jiné i proto, že pracovat chci jenom u stolu ale třeba číst si u něj web mě prostě nebaví (asi právě proto, že u stolu kvůli práci trávím už tak dost času...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 12:09

Koupil jsem si tablet z důvodu přenášení a ukazování potřebných věcí. Původně kvůli školy, studuji dálkově tak kdyz dělám na pc tak to hodím na google disk a mám to i v tabletu a můžu to ve škole při konzultaci s profesorem ukázat a případně napsat poznamky do toho dokumentu. Čtení skript teď během zkouskoveho je také pecka na tom. Většina skript je v el. podobě. Nakonec jsem ho začal brát i do práce a díky dwg prohlížeči se můžeme pobavit i o výrobcích našich. Tahat notebook po stavbě podle me neni nejpohodlnější a ano, daji se vykresy vytisknout ale zase by to byl velký format (A1 či A0) a někdy některé detaily nepůjdou ani na tom vidět a na tabletu mužů přiblížit jakoukoliv část výkresu.
No prostě, jako prohlížeč (ideál podle mě 10 palců a vice) s možností dělat poznamky do dokumentů za levno (mám android tablet v Číně koupeny za 3000) jsou idelani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2018 11:09

Má 17" notebook ten používám když chci stáhnout fotky z fotoaparátu a nebo na tisk a na práci (Excel atd.). Tablet 10,1" když mám gaučink a chci se jentak brouzdat po netu, email nebo večer sledovat tv a jen tak si zahrát hru, mobil 5,5" a nedovedu si představit, že bych doma na gauči ho používatl místo tabletu to ho akorát použij na net a hry když jsem mimo domov kde musím neplánovaně čekat. Tak asi telefon 20% mimo domov a napůl tablet a pc. A už se vidím jak na gauči používám notebook.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 08:41

tablet jsem měl jeden, za nějakých plus mínus 3 000, chtěl jsem ho jenom na filmy a O2 TV a možná nějakou muziku, vyjdu z prodejny pustím a chci instalovat to O2 TV a co se nestalo "google play neodpovídá" se zjevilo hnedka a takhle dokola, tovární nastavení, restartování a nic tak jsem jim ho hned druhý den šel omlátit o hlavu (naštěstí mi vrátili peníze) PROTO tablet nebo mobil s androidem už nikdy nechci ani vidět jen pro zajímavost i s android telefonem (za 6 000) mám ještě horší zkušenosti tak proto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 08:38

Za mě ideál kombinace je iMac a iPad, ale protože tehdy, když jsem měl prachy, tak neměli iMacy aktualizované, tak jsem si koupil 15placovej MacBook. Ale díky iPadu ani nepamatuju, kdy ten MacBook byl jinde než doma na stole:D Každopádně, mže by jedno mělo nahradit druhé si zatím nedovedu představit. Vývojáři aplikací pro iPady pořád nepochopili, jak mají ty aplikace dělat, aby to právě mohlo ten počítač úplně nahradit. Třeba jim to jednou dojde.A na druhou stranu, v žádném případě bych nechtěl doykovej notebook nebo dokonce 27palcovej monitor, abych k němu zvedal ruce? Fakt blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2018 08:17

Obojí je o ničem.
Na práci v terénu mám mobil, v hotelu se připojím k TV a vytáhnu externí klávesnici a myš.
Otázka je ale spíše na výrobce SW. Spousta www stránek se prostě nedá obsluhovat na mobilu, chce to velkou obrazovku a pořádný stolní počítač. Chtělo by to návrat ke kořenům, kdy stránky měly pár KB. Nedávno jsem si dokoupil 400 MB dat a nestačilo to ani na jeden nákup, A to mám zablokované reklamy.
Stejně tak aplikace. Autoři se zaměřují na spojení s multimediemi a facebookem a na pořádné vyladění hlavních funkcí jim nezbývá čas.
Ještěže tady máme firmy jako je seznam a google. Ti vědí jak má vypadat poctivá práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  03. 02. 2018 07:59

Tablet je v podstate modni doplnek, hipster toy. Sledovani filmu na vetsi obrazovce na cestach diky vaze je asi tak jeho jedine vyuziti. Mozna jeste cteni knih.Dotykove ovladani je pro praci neprakticke, vzdy bude fungovat jako doplnek. Proste hype vlna, ktera za chvili zmizi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2018 07:25

Já používám kombinaci výkonného notebooku + externí monitor (32" QHD). A k tomu letošní iPad. Za mě super kombinace. Ipad používám pro konzumaci obsahu, notebook více méně 90% času jako desk top. Ale když jo občas potebuju někam vzít tak mám tu možnost. Až ještě lehce zastara ( tak dva roky) tak ho dám do šuplíku a budu používat spíš pc sestavu + ipad + ntb. Ipad se mi pro konzumaci obsahu osvědčil opravdu nejlépe. Dlouho jsem se tabletu bránil ( resp měl jsem svá Asusy někdy 4 a 6 let zpátky a ty byly za trest) ale dneska jsem opravdu spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 02. 2018 05:44

Opět pan Čížek nepochopil, že tablet (2v1) není náhrada ale doplněk ... taky nebudu požadovat od kabrioletu aby odvezl 5ti členou rodinu s bagáží na hory.Soukromě používám Asus T200TA už téměř 3 roky 64GB interního úložiště nemám zaplněno ani z 30%
Služební Acer Switch10 s 32GB interního úložiště volno cca 10GB ... když nejsem prase tak to místo stačí Win10 i s aplikacema se tam v pohodě vejdou ... na filmy a podobné ptákoviny tam je přece microSD slot ... Jo a mám i stále plně funkční první verzi iPad a iPadAir.
Zařízení si beru podle toho co zrovna potřebuju kam cestuju ...
... nebudu upravovat tabulky a texty na iPadu to vezmu 2v1 nebo notebook, naopak když jen cestuju tak na internet a email je iPad ideální

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 02. 2018 03:26

PC / NB nebo tablet, na podobné otázky nelze odpovědět najednou.
1. Tablet zůstane v profesionálním segmentu, nyní nemyslím grafický (ten tam už je). Bude pomocníkem pro ozbrojené složky, lékaře, v pohostinství, prostě všude, kde lze pomocí prstíků, udělat co je třeba.
2. NB a už vůbec ne PC nemají omezení jako tablety. Resp. pokud tablet zvětšíte do velikosti NB, máte hybrid. Předností je pochopitelně reálná klávesnice, nutná pro psaní vysokou rychlostí, dále možnost připojit mnoho periferií nutných k dané činnosti, případně ji značně ulehčující. Mluvím pochopitelně pouze o x86 variantě. Nemá význam řešit Android, tento koncept, nikdy nedosáhl na možnosti platformy, výše zmíněné.
3. Rodiče či starší lidé, prosím vás, oni jsou také schopni pochopit, co je Windows, jak se pracuje s daty, naučí se rozlišovat aplikace na různé činnosti, ať už text, grafiku či fotky / video. Možná právě lépe na x86 platformě, než na Androidu, který je omezený, nepřehledný, mašiny s ním nevýkonné, kdy stačí rok, dva a seká se prakticky vše, pokrok nečeká.
4. Zakončím tím, že tablet má další smůlu v tom, že sice roste výkon mobilních zařízení, ale také roste náročnost aplikací na tento výkon. Takže nakonec má své opodstatnění jak NB, na mobilní výkonem středně náročnou práci, v omezené míře i hraní her, kde já prostě nejsem zastánce, trápit NB trvalou zátěží (připojený pořádný monitor = nutnost), PC na hry ve 4K, při plných detailech (a vyhlazování pochopitelně), kde jsou teploty i možnosti upgrade (VR, 8K), proti jakémukoliv NB (za rozumnou cenu), zcela jinde, s dlouhodobou zátěží se přímo počítá. Pro tablet bohužel zbývají okrajové činnosti, informace, správce souborových dat připojených zařízení / prohlížeč, fotky, multimédia, může sloužit třeba jako monitor s více funkcemi, "tv" na cesty. Bez přesného polohovacího zařízení, bude vždy omezen pouze na prsty.
>
Poznámka: Já nevidím důvod, proč "volat" post-PC éru, proč chtít všechna zařízení spojit, to prostě nejde už z důvodu, že jsme lidi, a pro různé úkoly, potřebujeme zařízení s jinými vstupy / výstupy. Vadí snad, že máme smart, tablet, herní konzoly, NB, PC? Komu? Každý si koupí co potřebuje, kdy výrobci pochopí, že nemusí vyrábět všeho tolik (a prodeje neporostou nikdy do nebe), případně, každý člověk na světě, nemusí mít od každého zařízení po jednom, aby dušička měla pokoj. Např. já nemám tablet (daroval jsem), nemám herní konzoly, protože jsem hry vždy hrál na normálním desktopu. Když jdu ven stačí mi smart, běžný mobil, často nic. Je nemoc, tahat všude elektroniku, pokud nemusím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 03:02

Tablet je vhodný jako nenáročné zařízení na cesty, pokud Vám obrazovka mobilu nestačí... a to je vlastně všechno. Osobně mám "tablet" (spíše 2V1 s Windows 10 a oddělitelnou obrazovkou, ale většinou nosím jen tu "horní" část), notebook a stolní PC, takže mám s čím srovnávat.
Z 90% času používám Stolní PC, tak z 9% notebook a tak 1% zbytek "tablet". Tablet totiž používám jen na delší cesty jako zábava do vlaku a nebo když cestuju nalehko, protože se nepronese a vydrží běžně 8h v provozu, jinak ho v podstatě nemám důvod používat a radši šáhnu po notebooku. Doma samozřejmě preferuji jen stolní PC.
Co se budoucnosti týká pochybuji, že notebooky a stolní PC jen tak vymizí (minimálně ve firemním a gaming prostředí), tablety na druhou stranu nejspíš časem zabijou čím dál tím výkonnější a konstrukčně propracovanější telefony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
03. 02. 2018 00:40

Těžko může PC nahradit nějaká doteková krávovina už jen z toho důvodu, že na ovládání plochy o rozměru 27" mi u PC stačí zlehka se pohybovat svojí dlaní po ploše cca 5x5cm aniž bych musel vůbec zvednout ruku. Představa, že budu místo toho máchat zvedlou rukou po půmetrové ploše je naprosto absurdní. Předpokládám, že každý zná ten trest, kdy musíte držet předpažené ruce. Ne děkuji, to není můj sen takto trávit několik hodin denně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor