Tablet PC s dobrým startem

Rok po svém uvedení se stává koncept Tablet PC novým impulsem pro rozvoj celého IT průmyslu. Jen za poslední čtvrtletí minulého roku se prodalo 72 000 těchto produktů a podle odborníků porostou prodeje Tablet PC strmě vzhůru.
Koncept Tablet PC jako přenosného lehkého počítače s dotykovým displejem a bezdrátovou komunikací je poměrně mladý, ale i přesto se velice rychle prosazuje na trhu, a to i přes vyšší ceny. Tablet PC a jeho varianty provázely poslední rok všechny významnější přednášky Billa Gatese, ale k zákazníkům se spolu se systémem Windows XP Tablet PC Edition dostaly až v listopadu roku 2002. Přesto se od uvedení na trh do konce minulého roku podařilo celosvětově prodat 72 000 Tablet PC různých výrobců.

Největší podíl na trhu přitom drží Compaq Tablet PC TC1000 od HP a Stylistic ST4000 Tablet od Fujitsu, kterých se za dané období prodalo 17 000, resp. 15 000 kusů. Tvrdí to včera zveřejněná tisková zpráva společnosti IDC. Podle analytiků IDC je tento výsledek dobrým startem při vstupu na velice konkurenční trh s mobilními zařízeními. Závěry zprávy podporují i výrobci Tablet PC, kteří oznamují velkou poptávku po těchto zařízeních. Hewlett-Packard a Toshiba uvádějí, že současné prodeje jejich Tablet PC převyšují očekávání obou firem.

Trh s tablet PC je však stále jen zlomkem prodejů klasických laptopů, ale pro výrobce, kteří stále bojují s propadem IT trhů jde o zajímavé produkty. S Tablet PC se nyní spíše než jako s domácími multimediálními centry počítá pro firemní nasazení v oblastech jako je zdravotnictví, reality nebo advokacie. Doba, kterou potrvá obecné přijetí Tablet PC v korporátní sféře, odhadují analytici IDC na šest až dvanáct měsíců, což vyžaduje nutnost testování před nasazením v kritických procesech.

IDC přesto pro tento rok očekává solidní růst trhu, který vyvolá zejména marketing technologie Tablet PC výrobci těchto zařízení a mediální podpora společnosti Microsoft, který se snaží aktualizovat svou nabídku produktů pro Tablet PC a přicházet s novými způsoby využití této platformy. Zároveň platí, že i nadále zůstává nejsilnějším trhem pro tyto hitech produkty zejména USA a Japonsko, a to i přes současné ekonomické otřesy. V USA našla zákazníky celá polovina vyrobených Tablet PC. Hodně si výrobci slibují i od Asijského trhu, protože rozpoznávání rukopisu je pro asijské země s obrázkovými písmy přirozenější než psaní pomocí klávesnice.

Diskuze (3) Další článek: CeBIT 2003: Blu-ray u Panasonicu

Témata článku: Microsoft, Windows, Tablet PC, Výrobce, Současné období, Solidní růst, Asijský trh, PC, Bezdrátová klávesnice k pc, Současný trh, Tab, Tablety, Solidní kus

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší