Svoboda pro Yahoo! znamená svobodu pro všechny

Diskuze čtenářů k článku

mono  |  12. 11. 2001 08:09

Diskusia sa sice odklonila k listine ludskych prav, ale poznam podobny pripad.

Islo o to, ci je legalne pravadzkovanie on-line kasin v USA, pricom sidlia na fiktivnej adrese v karibiku. Technika bola v USA, pracovnici v USA, proste bysnis napisany na karibsku firmu. (Hlavne preto, lebo v USA by nedostali na podobnu cinnost licenciu.)

Co bolo zaujimave, sud zakazal takuto cinnost, prehlasil, ze mozu to prevadzkovat, ale v karibiku, kompletne. Server s takouto sluzbou nesmie byt na uzemi USA.

Jasne, ze to vyriesili prevadzkovatelia hostingom v danych krajinach + vzdialenou spravou z USA. Na toto ich caka dalsia obzaloba. Uvidime, mozno budu musiet aj admini opustit uzemie USA.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 11. 2001 21:04

Americký soud rozhodl jako vždy. Rozsudek je dobrý pro Ameriku (rozumějme Yahoo!). Pouze shodou okolností je tentokrát rozsudek logický. Počkáme si, jak to dopadne, až podobný zákaz bude prosazovat firma z USA.

A co se týče svobody projevu v Americe. Nevím o jiné zemi, kde by člověk byl obžalován za sexuální obtěžování, protože měl na stolku fotografii svojí ženy v plavkách. A nevím o zemi, kde člověka odsoudí za to, že si do svého deníku píše svoje fantazie (byly sice nechutné, ale nikdy nebyly realizovány). Ať žije svoboda ala USA!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edmir Dizdarevic  |  09. 11. 2001 21:38

Nelze nez souhlasit. At zije svobodna zeme a plavky pro 3lete deti. )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  11. 11. 2001 06:45

Proc si cesi mysli ze sovoboda = moct se ozrat do nemoty na ulici a moct chodit nahatej? Jak to proboha souvisi se svobodou? Svoboda totiz vubec neznamena ze si muzes delat co chces. To se menuje anarchie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edmir Dizdarevic  |  12. 11. 2001 15:14

Prijde mi ze je divne kdyz male deti musi mit na plazi plavky. To je vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edmir Dizdarevic  |  09. 11. 2001 12:13

Ja jsem ten dodatek necetl, ale pochybuji, ze bych si ted mohl stoupnout na TIMES SQUARE a zacit rvat ze Usama bin Ladin udelal dobrou vec.

Aby si to nekdo spatne nevylozil: rozhodne se od toho co se stalo 11. 9. distancuji, ale namam rad, kdyz je "svoboda projevu" ale neco se rikat nesmi. Pak by jsme meli nazyvat veci pravymi jmeny.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  09. 11. 2001 12:19

Vykrikovat to klidne muzes, tedy za predpokladu ze ti okoulojdouci nerozbiji drzku. Asi by te musela nakonec chranit policie jako pruvody ultrapravice, ale urcite by te nikdo neobzaloval za sireni cehokoliv.
Samozrejme mozna by hrozil jisty background check od FBI jestli nemas moc bileho prasku ci prirucky na pilotovani letadel, ale to neni represe, ale nutna opatrnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edmir Dizdarevic  |  09. 11. 2001 12:42

No ja nevim. Chtel bych to videt v praxi jak by mne policie chranila atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  09. 11. 2001 13:08

Jenze to je druha vec, pokud budes v hospode vykrikovat ze Fanda je blbec a zminovany Fanda ma dva metry, metrak a spoustu kamaradu, tak to ze se domu s bidou doplazis take neni duvod ke stiznosti u mezinarodniho soudu na demokraticnost statu.
Ta policie by se te asi snazila ochranit, koneckoncu pruvody KKK taky chrani, prestoze pri tom dostanou dlazkou od druhe strany a to vse za obranu nazoru, ktere taky nemaji radi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edmir Dizdarevic  |  09. 11. 2001 12:06

Jdete o listine zakladnich prav a svobod vypravet treba lidem v Tibetu. Jedna vec je co je na papire a druha jaka je praxe. Nechci ce rozepisovat, snad jako priklad bude stacit DODRZOVANI PRAV V CINE X OBCHODOVANI S CINOU. Na jednu stranu odsoudime co Cina dela, ale hlavne at ten proslov moc dlouho netrva, aby zbylo dost casu na byznys.

Nejsem expert na listinu zakladnich prav a svobod, ale uz z nazvu ("zakladnich") usuzuji, ze tento dokument rozhodne nepostihuje napriklad obchod na internetu.

Svuj prispevek jsem myslel vic obecne. Pokud se svet (presneji receno jeho bohata cast) bude cim dal vic "globalizovat", tak pochybuji, ze casem take nevznikne potreba globalnich zakonu. Tech problemu mne napada cela rada a zdaleka nejen v souvislosti s internetem. Treba hazardni hry a loterie hrane po internetu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
h0das  |  09. 11. 2001 12:05

docela blby je, ze v americe svoboda projevu omezovana JE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  09. 11. 2001 13:30


Money talks, bullshit walks! Tak tohle je od američanů. Mužeš si říkat co chceš, pokud máš dobrého právníka (a milióny v peněžence, čím více tím lépe).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
občan  |  09. 11. 2001 11:57

První dodatek americké ústavy je největší výdobytek civilizace-všichni kdo zažili bolševismus to vědí-nebo snad ne? Svoboda projevu nesmí být nikdy omezována!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edmir Dizdarevic  |  09. 11. 2001 09:33

Amerika svobodna zeme? To psalo jejich PR oddeleni?

Myslim ze drive nebo pozdeji musi vzniknout "globalni zakony". Pokud je jeden globalni trh, tak musi existovat i zakony, ktere ho upravuji. Stav kdy je trh globalni a zakony lokalni akorat dela vyse zminene problemy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  09. 11. 2001 10:17

globální zákony existují. Říká se jim Listina základních práv a svobod.

soud v americe POUZE rozhodl, že francie nemá co kecat do amerického serveru (zcela správně).

Ale ten hlavní problém se tam neprobíral. Tedy jestli prodej nacistického materiálu je porušením této listiny, konkrétně článku Podpora a propagace hnutí omezující práva a svobody.

Američané mají problémy toto pochopit, žádnou válku v životě nezažili krom těch, které sami rozpoutali. Proto se vůbec nedivím, že jsou evropské soudy k tomuto přísnější. Zde je tedy prostor pro mezinárodní tribunál. A jestli se to k němu dostane a ten rozhodne, že tento prodej propagací rasismu je (asi jako náš soud nyní to samé rozhodl o výrobě prodeji nekomentovaného vydání Mein Kampf), pak se mu musí podřídit i Amerika.

A stejně tak byste se tomu nevyhnuli, i kdyby jste si dali server do Afgánistánu nebo na Kamčatku. Listina platí všude a její nedodržování vede k postihům (neposkytování podpory, zákaz dovozu a vývozu atd.). Na druhou stranu si myslím, že ani RIAA nedokáže donutit světové společenství k tomu, aby omezili vývoz ropy z Iráku jen proto, že tam máte server poskytující hudbu zdarma nebo nabízející Sklojarův software (což by mohlo porušovat Listiny v článcích o duševním vlastnictví).

A je zcela správné, že existují tyto globální a lokální zákony. Každý národ má jiné životní hodnoty. "V Thajsku můžete jíst psy". Ale tento případ ukazuje jiný problém a řešení - Internet je globální a tudíž by o jeho problémech neměl rozhodovat soud jednoho státu, ale rovnou mezinárodní tribunál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  09. 11. 2001 11:09

Hm, tak to je hodne naivni myslenka. Pokud rozhodne mezinarodni soud (nevim na zaklade ceho, ale to je jedno), ze je to propagace rasismu, tak je to USA uplne jedno, protoze tam si muzete propagovat co chcete.
Mimochodem v Listine zakladnich prav a svobod neni nic o propagaci fasismu, to neni trestni zakon, vychazi z pozitivniho pristupu, tj. deklaruje tohle smis, a ne negativniho, tedy tohle nesmis.
Mezinarodni soud muze posuzovat jen zalezitosti danne smlouvami mezi staty, ale nikoliv obecne zalezitosti co smis propagovat, nebo jak zabranit detickam v pristupu na porno. Krome toho pokud se Vam nelibi rozhodnuti mezinarodniho soudu a jste dostatecne velci, tak se tim nemusite vzrusovat.
Zakladem totiz je, neexistuje zadna suverenita vyssi nez stat. Zadne mezinarodni spolecenstvi at uz se jmenuje soud ci OSN, nemuze rikat statu co ma delat. Pokud chce sve rozhodnuti prosadit, musi se obratit na statni moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  13. 11. 2001 22:20

vycházíte z nesprávných předpokladů, takže je to celé špatně.

Zrovna před nedávnem dávali pořad kde byly řečeny všechny články ústavy a naopak tam bylo samé "tohle nesmíš" a žádné "tohle smíš". Je to logické - podle právního předpisu - co není zakázáno, to je povoleno.

A o propagaci rasismu tam doslova nic není, je tam ale proti propagování hnutí směřující k potlačování práv a svobod.

A existuje vyšší suverenita vyšší než stát a to je mezinárodní právo, kterému se každý stát musí podřídit. Tedy i USA. To je také logické, protože to by si jakýkoliv mocnář mohl dělat co chtěl, pakliže by pro to napsal vlastní zákon.

Takže calm down a uvažujte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Beneš  |  09. 11. 2001 06:14

To první, co mě při čtení tohoto článku napadlo, byla právě kauza s programátorem Skljarovem. Američané dávají čím dál více najevo, že se cítí být jakousi nadrasou. Jejich různé aktivity ve světě, ať již pod rouškou čehokoliv, otevřené vojenské konfrontace pod záminkami práva a spravedlnosti, z kterých je cítit především prosazování mocenských zájmů bez ohledu na to, co tím kolem sebe způsobí. Na druhé straně pak řada evropských zemí ( mezi ně počítám bohužel i tu naši ), jejichž představitelé se předhánějí v tom, kdo Spojeným Státům vleze dříve do "zadní brady" --- M.B. ( NULA.cz )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  09. 11. 2001 00:16

Jen by me zajimalo - Elcomsoft uz ma ukonceny soud? Pokud ne, tak tady plati ze je nevinny a jak vidime tak i US soudy uznali ze cizi zeme nema firmam co rikat.

Co se tyce RIAA, jaky jsou ty znamy kroky proti vymennym sitim co nesidli v US? Ja nejen ze zadnou neznam (ale znam jich jen par), ale ani nevim o zadnych krocich, jediny co vim co RIAA podnikla je proti Napsteru, coz je ovsem US firma jak poleno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  09. 11. 2001 09:03

No bez to vykladat Skljarovovi jak je ta tvoje AMERIKA svobodnou zemi. Myslim, ze dostanes pesti - asi by se Ti taky nelibilo, kdyby Te drzeli v Cine, protoze si zjistil, ze komunisti jsou prasata a verejne to oznamil - coz je tam, samosebou, trestne. A nejaka presumpce neviny? Proc ho tedy v te Americe drzi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  09. 11. 2001 21:24

Pokud bych v Cine verejne oznamil neco co je tam trestne tak je to moje chyba.

A Skljarov neni ve vezeni. Navic presumpce neviny neznamena ze te vysetrovaci organy nesmi drzet, nevim co na tom nechapes. BTW vlada co zaluje novinare je vlada svobodne zeme? Zeme kde se kazdy musi registrovat na uradech je sovobdna? Fakt vidim ze cesi si pod svobodou predstavuji uplne neco jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MAňo F.  |  11. 11. 2001 00:19

Skľarov nie je vo väzení iba vďaka kaucii, ktorú zaňho zaplatil jeho šéf.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  11. 11. 2001 06:43

A co je spatnyho na kauci? Zakony CR taky vazbu a kauci znaji. Navic pokud se neprokaze ze je vinen tak ji dostane zpatky, nemluve o tom, ze je v americe a bude moct FBI zazalovat o skodu, uslej plat, a podobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor