Svět podle Apple: Proč je Safari lepší?

Diskuze čtenářů k článku

km  |  13. 07. 2007 12:44

Jsem zvedav, co budou delat fanaticti bojovnici proti Linuxu a Open Source az zjisti, ze Safari, nad kterym nekteri slastne pomlaskavaji, vzniklo na zaklade jadra KHTML, ktere je na svete predevsim diky prohlizeci z prostredi KDE - Konqueror

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fe  |  16. 07. 2007 16:00

Ale Mlho to už víme od první verze Safari (už ani nepamatuji - Mac OS X 10.1 nebo tak...). Apple se tím nikdy netajilo a ani se tím nesmí tajit. Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RiMr  |  11. 07. 2007 16:38

No já nevím, dělám v oblasti poč. grafiky nějaký pátek, ale ještě se mi nestalo, abych hodnotil barevnost obrázku v int. prohlížeči. Nějak tomu nerozumím: fotograf, imagebanka, klient, cojávímkdo pošle nějaký image, který potřebuju zpracovat. Ten otevřu např. v "obyčejném" Photoshopu, kde si zkontroluju např. rozlišení, detaily, šum, histogram, barevný režim, příp. cesty, alfakanály, vrstvy.... Skutečně nevím, proč bych měl cokoliv z tohoto hodnotit v int. PROHLÍŽEČI. a pokud jde o prvotní výběr obrázků, tak tam opravdu kalibrovaný barevný prostor nepotřebuju, nehledě na to, že čas na stanicích s věrohodným barevným podáním na monitoru bývá velmi drahý na nějaké brouzdání a vybírání... Asi jsem něco nepochopil???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 07. 2007 17:16

Z toho si nic nedělejte. Já stále přemýšlím nad touhle větou: "který dokáže správně zobrazit obrázky a fotografie." a tím, co vlastně znamená.

Vzhledem k tomu, že 90% lidí nemá v pořádku barvocit, tak je to spíš nejzbytečnější fuknce prohlížeče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 07. 2007 17:40

Třeba to bude tím, že autor tohoto paskvilu, myslím tím tento článek, nic jiného než grafiku hodnotit neumí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 07. 2007 22:01

Esteze ta mame, inak by sa nebolo na com smiat ;)

K teme: Podpora ICC profilov rozhodne nie je na skodu, pretoze vsetko co ho obsahuje je v beznych browseroch zobrazene s farebnym posunom. Nevidim dovod, preco by som toto nechcle mat vo svojom prehliadaci, ale zaroven nevidim dovod menit ten co mam kvoli tomu, ze iny tuto funkcionalitu obsahuje :). Mrknite sa niekedy na nieco v AdobeRGB v IE a kto sa nepoblije je slepy ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  12. 07. 2007 07:51

Ale proč budu dávat obrázek na web v AdobeRGB, když vím, že drtivá většina uživatelů uvidí jen sRGB??? Přece vím, že musím použít jen určité fonty a přizpůsobím se tomu, stejně tak budu obrázky exportovat v sRGB a nebudu si zadělávat na problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ksfj  |  13. 07. 2007 09:51

aha, takze tu jako zacnou byt weby optimalizovane pro Safari?

takze se ify rozsiri o:

if ie6...

elseif ie7

elseif Safari

else

...

to tim chtel rict??? Ja mel pocit ze toto ifovani je ten nejvetsi problem ktery se vytyka IE. A najednou je to vytana vlastnost u Safari? Nechapu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 07. 2007 13:22

A kolik promile fotek na internetu není v sRGB?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Krejdl  |  11. 07. 2007 09:24

Ano, proxy se musí nastavit v IE, kterou Safari ctí. Mě se Safari hnedka zalíbilo. Asi tím, že je to trošku něco jiného. Ale mrzí mě, že pokud cokoliv vytisknu, vždycky Safari hodí chybovou hlášku a po jejím potvrzení Safari se ukončí. Ale vytiskne to, co po něm chcete. Ale chybi mi v horní liště tlačítko New Tab. To mi strašně chybí. Nevíte, jak na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Krejdl  |  11. 07. 2007 09:25

... zapomněl jsem ještě na blokování těch otravných reklam, kterých je čím dál více. Na to je Opera nepřekonatelná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 07. 2007 09:41

Opera má blokování reklam řešené dost geniálně, ale bohužel v blokování je FF úspěšnější. Narazil jsem na pár webů s reklamama, který se v Opeře prostě nedají zablokovat.

Co se týká Safari, tak nezvládá naši doménu stejně jako kdysi nezvládala Opera. Jakmile zkusím zadat nějaký web, tak v momentě, kdy se rozběhne na net, tak vyhodí chybovou hlášku a spadne. Dokud nechci přes Proxy, tak je v klidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo Remen  |  11. 07. 2007 10:14

New Tab:

View > Customize Address Bar… a vytiahnut tlacitko do toolbaru.

Blokovanie reklamy – nuz, na Windows jedine cez vlastny CSS subor, na Macu su pre Safari rozne pluginy. Ono najlepsim riesenim je asi vypnut flash (v predvolbach Safari). Flash = reklama, reklama, reklama, sem tam YouTube a zase reklama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Krejdl  |  11. 07. 2007 10:22

To vytahnutí tlačítka - nevím, jak ty, ale já tam tlčítko New Tab prostě v tý nabídce tlačítek nemám. V tom je ten problém.

Jinak flash mám vypnutý - je to vážně asi zatím jediný způsob blokování reklamy. Pokoušel jsem se stáhnou plug-in do Safafi, ale tohle winSafari tomu nerozumí a umí ho jenom stahnout na disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rasp  |  11. 07. 2007 13:33

Nevím, jestli je to u té trojky stejné, ale u mého safari stačí dvojkliknout vedle posledního tabu. Pokud už má člověk tabů otevřených příliš a na konci je šipečka na další, tak to takhle nejde. Ale dokud jich není příliš, tak to takhle jde.

Martin M.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dog  |  11. 07. 2007 15:10

na macu je novy tab shortcut jablko+T, analogicky na PC asi CTRL+T, je potreba to zkusit, chcete-li si taby ulozit jako bookmarky, zmacknete logo knihy (na pocatku bookmark baru ) otevre se nabidka, znacknete > bookmark bar > vytvořte novou slozku > vlozte do ni oblíbené zalozky / adresy - zatrhnete checkbox autoklick a je to...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alda  |  13. 07. 2007 22:10

Na Macu je zkratka pro NewTab jabko+T, zkus ctrl+T

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G_  |  11. 07. 2007 01:44

Presne na internetu je hafec clanku jak je Safari spatny a prebytecny, ale treba RSS jak je zacleneny hledani na strance jak je promysleny a hezky o tom nikdo nepise....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fort  |  11. 07. 2007 02:55

Mozna je to tim ze malokomu se podarilo ten zazrak nainstalovat a spustit .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jfk  |  11. 07. 2007 05:32

Hlasim se - mam to nainstalovane, beha to bezproblemu a je to stabilni. Nerikam, ze nejsem jediny ale jsem dukaz, ze se to nekomu podarilo. Windows XP Professional SP2, bez jakychkoliv uprav. Mozna mate uplne prvi verzi Safari 3, ta nebehala pod lokalizovanym systemem. I tahle verze je Beta ale osobne nemam zadny problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  11. 07. 2007 08:10

mně taky novější verze funguje na dvou počítedlech s omalovánkama již v pohodě, tedy našel jsem jednu chybičku: nejde nastavit proxy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 07. 2007 09:08

Mel jsem pocit, ze na pocitadlech s omalovankama Safari funguje v pohode odjakziva, protoze je to pro nej nativni platforma?!?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor