Sunon: ventilátory menší než desetník

Diskuze čtenářů k článku

17. 10. 2007 20:47

0,32 litru za minutu (0,0113 CFM)

10,5 l/min, tedy asi 0,37 CFM

1,2 l/min (2,5 CFM)

6,8 l/min (14,4 CFM)

Taky se vam u tech prepoctu zda ze jsou nejaky divny? U tech prvnich dvou kdyz se litry vynasobi ciselm 0.035 tak mame vysledek v CFM.

Ale u druhych dvou je ten koeficient cca 2.1

Takze ve vysledku to vypada jako kdyz si nekdo placal cisla jak se mu chtelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  17. 10. 2007 21:16

Původní článek už jsem nekontroloval, ale když si vydělíte 2,1 0,035, dostanete 60, takže evidentně někdo zaměňuje vteřiny za minuty... Správně je samozřejmě těch 0,035 (30,5 cm na stopu děleno 10 cm, to celé na třetí a z výsledku reciproká)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 10. 2007 21:24

máte recht, asi jsem ty druhé dvě hodnoty v konvertoru vrazil do litrů za sekundu, správně jsou litry/min, dvě hodnoty přepočtu do CFM u blowerů tedy byly špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
none  |  17. 10. 2007 13:10

jestli mam spravnou asociaci, tak je to celkem hlucnej kousek. Mate s tim osobni zkusenost?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tudor  |  17. 10. 2007 11:08

Když mi ve Switchi po třech letech začal hučet původní NoName větrník (cca. 25 x 25 x 10 mm), koupil jsem za 500,- Kč Sunon. Začal kvičet za 3 měsíce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hopp  |  17. 10. 2007 11:31

.. tomu se říká ... za hodně peněz, hodně muziky .......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  17. 10. 2007 07:20

Nějak si nedovedu představit zařízení, ke kterému by se to hodilo. Když to zařízení bude celé tak šíleně malinkaté, aby potřebovalo takhle malý větráček, pak pravděpodobně bude mít i děsivě malinkatou baterku a tím tedy za prvé nutně celkově nízkou spotřebu a za druhé nedostatek energie i na utáhnutí toho samotného větráku.

Pokud naopak půjde jen o malý čip v o něco větším zařízení, jakými jsou například dnešní PDA či mobily,není opět žádný důvod využít takovéhohle drobka. Za prvé by se tam vešel již větší a tím i tišší, když již by bylo nutné použít větrák, ale za druhé, což je ještě důležitější, pravděpodobně by šlo zařízení uchladit vhodným odváděním tepla do celé konstrukce. Od čeho máme heatpipe, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majlk  |  17. 10. 2007 07:54

No,to by me taky zajimalo....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  17. 10. 2007 09:15

Už mám i podnikatelský záměr, jen ta spotřeba 1W je ještě veliká, na tom budou muset výrobci ještě pořádně zapracovat. Doufám že mi můj záměr přidělat větráček na lžíci a ochlazovat pokrmy, nikdo nevezme Zvlášť když na pohon bude sloužit teplotní gradient pokrm - vzduch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  17. 10. 2007 09:20

ty vole já přehlíd těch 90mW. Tak to se výrobcům omlouvám, to už zvládne i termočlánek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  17. 10. 2007 09:58

dej bacha, abys to z té lžíce nespolk to bude hnusnější než rybí kost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dochy  |  17. 10. 2007 11:02

Obavam se, ze Ti to jako vynalez neprojde. Uz jsem lzici s vetrackem videl v nejakem muzeu ptakovin (Dost mozna ze to byla jen jedna z expozic v technickem - to uz ale nevim)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 10. 2007 09:27

heatpipe jsou sice fajn, ale do PDA při zachování rozměrů naspat fakt nepujdou. Je nutné zachovat u heatpipe urcite rozmery, aby efekt kondenzace mel ucinost. S heatpipe by zasadne stoupla hmotnost a vzhledem k nutnosti rozmisteni trubic by stouplo i zahrivani systemu. Ovsem, vetracek taky neni nejak extra reseni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spectre®  |  17. 10. 2007 12:52

Firma Hasco - dodavatel normalii (a mozna i jen) dodava v ramci sveho programu Heatpipes o prumeru 2mm a delce cca 50mm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spectre®  |  17. 10. 2007 12:53

poobedova letargie zafungovala - v zavorce melo byt "a mozna i jine"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 10. 2007 13:08

hledám, ale firmahasco se zabývá telekomunikacemi a už se mi nezdá jen podle jejich stranek, že by dělali takle malé heatpipe. Pokud lze, uvítám link.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spectre®  |  17. 10. 2007 18:38

www.hasco.de ;) Dodávají normálky pro vstřikovací formy, pokud si stíhnete jejich softwarový katalog Hasco Unimodul nebo Hasco DAKO najdete v sekci "Temperierung" mimo jiné rozličné heatpipes. Ve formách se dají použít k odchlazení tenkých žeber apod..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K.  |  17. 10. 2007 11:03

K čemu? Třeba Kenovi & Barbie na odvětrávání hajzlíku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Agent  |  17. 10. 2007 11:36

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
headshrinker  |  17. 10. 2007 12:56

LOL

karma +

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pari  |  17. 10. 2007 20:37

Něco takového sháním pro svůj inovovaný dřívkáč zvaný šiškovařič. Ta axiální šestnácka se zdá být vhodná. Snad to bude u bás k sehnání. Ještě kdyby tak byla ohnivzdorná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor