Streamování her je budoucnost. Zjevně tomu věří i Google a chystá vlastní řešení

Názory k článku

Abbo  |  02. 07. 2018 12:33  |  Microsoft Windows 7 Firefox 59.0

Moc se mi tato myslenka nelibi. Jako u jakekoliv sluzby typu software as a service nevlastnite zadny produkt, ale platite si "moznost hrat" (viz Steam). Takze clovek nema pod kontrolou prakticky nic. Kdyz se poskytovatel rozhodne, ze vas zabanuje, tak mate proste smulu. Kdyz se poskytovatel rozhodne, ze nejakou hru prestane provozovat (napr. malo hracu, nebo podpora starsi hry bude problematicka na novem systemu poskytovatele, atd...), tak mame taky smolika. Osobne uprednostnuju jak vlastnictvi hardwaru, tak vlastnictvi softwaru (licence). Taky by to mohlo dopadnou tak, ze upgrade cykly HW poskytovatele budou dlouhe, a celkovy vyvoj technologii ve hrach se zpomali, protoze to HW poskytovatele neutahne. Co kdyz se poskytovatel rozhodne, ze 30 FPS staci kazdemu? Nebo bude premiovy ucet za silnejsi HW?No ale az konkretni podminky a vlastnosti techto systemu nam ukazou, jaky to dava smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
L - Core  |  02. 07. 2018 12:43  |  Microsoft Windows 7 Firefox 61.0

Jestli se budou streamovat hry na konzolích, je mi úplně jedno, konzoli nemaje. Ale na PC si tohle opravdu nepřeji, streamování her nefandím a doufám, že nebude - respektive nebude dominantní formou konzumace her.Hry si rád upravuji (modifikace, neoficiální zásahy do všelikých configů, addony, češtiny..), se streamováním "jediné správné verze" s tímto by bylo pravděpodobně utrum. Pokaždé, když nějaká streamovací služba má potíže či krachne, mám z toho upřímnou radost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
House_MD  |  02. 07. 2018 13:47  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Myslet si můžou co chcou, ale naráží to na realitu v podobě pokrytí obyvatel internetem. To je v USA zřejmě ještě horší než v ČR...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2018 14:33 | Android Chrome 69.0

Neříkám že to nezní zajímavě ale Česká republika a Rychlé připojení k internetu to nejde dohromady.Většina lidí je připojených na jeden vysílač na vesnici a mají rychlosti do 10 Mbps :D No potom je tady ta lepší varianta někteří mají kabel někteří Optiku tam už to je bez problémů :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
fclib  |  02. 07. 2018 15:18  |  Android Chrome 69.0

nechapu jak to muze fungovat, vzdyt i blbej Steam Link je nepouzitelnej pro cokoliv jinyho nez strategie. Vazne zapnul jsem to jednou a ulozil zpatky do krabice, odezva pri fps hrach,zavodnich hrach je nepouzitelna, je to znat ze je tam vetsi odezva a to je to v podstate streamovany pres lan kde je odezva teoreticky minimalni, proste pc ve vedlejsi mistnosti.. vyresil jsem nakonec prodluzovacim hdmi kabelem a prodluzovacim usb.. streamovani pres sit = nepouzitelneA ted mi reknete jak to ma fungovat pres internet, kde jsou odezvy jeste nekolikanasobne vetsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
hnusak  |  02. 07. 2018 16:12  |  Microsoft Windows 10 Chrome 67.0.3396.99

Google už ze zákulisí Evropské komise ví, že výkonné herní grafické karty budou v EU přísně zakázány.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maxdevaine  |  03. 07. 2018 00:56  |  Linux Chrome 66.0.3359.139

Podmínkou je rychlý net(pokud chceme kvalitní obraz) s dobrými odezvami. Aktuálně se dá v domácnosti ve městě dostat pod 7ms, což je slušný. (= kabel)
Pokud jde o rychlost, tak se v případě fullhd/40FPS bavíme o nekomprimovaném datovém toku 248MiB/s. Pokud se to zabalí do h.264, tak se dá celkem dost ušetřit. Nicméně důležitý je i požitek ze hry, takže komprese nemůže být moc velká. Když si vezmu, jak vypadají 12GiB H.264 BD Ripy, tak bych řekl, že pro fullhd ok. Bavíme se tedy o streamu cca 34MiB/s (300Mbit linka).
Čistě linková komunikace má tedy ztrátu minimálně 14ms, spíše se bavíme o 20ms (v případě wifi spoje se bavíme o cca 50-60ms). A teď je otázka, kolik drahocenných ms ztratíme při kompresi a dekompresi datového streamu. Nicméně řekl bych , že se bavíme o 10ms na každé straně.
Při dobré konstelaci by se dnes mělo jít dostat na 40ms odezvu na kabelu.
Na CounterStrike to tedy stále nebude. Nicméně na spoustu her pro děcka určitě ok (různé hopsačky, strategie atd.)
Zatím to tedy vidím jen jako alternativu pro část obsahu, rozhodně né pro všechno.
Zdar Max

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolik6  |  03. 07. 2018 10:08  |  Macintosh OS X Safari 11.0

I nejakych 20ms na odezve je strasne znatelne (zkousel jsem PSnow) a nehraje se dobre. Do takove bezne technicke vybavenosti, abychom se dostali tak na ctvrtinu, nam jeste chybi hodne let...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SeppWinkler  |  03. 07. 2018 10:34  |  Microsoft Windows 7 Chrome 62.0.3202.94

Ale ono nejde ani tak o budúcnosť hrania a dostupnosť výkonného HW, ako skôr o budúcnosť kešovania zákazníkov :) Bežný hráč si kúpi tak dve až tri hry za rok a ak nie je náročný, tak si počká na výpredaje a minie okolo 15,- Pokiaľ sa hry budú streamovať, tak bude musieť platiť paušál tak 6,- - 10,- mesačne, čo je za ten rok 72,- - 120,-, čo už je omnoho zaujímavejšia sumička. A teraz jednoduché počty, za filmy 6,- - 10,- mesačne, za hudbu 6,- - 10,- mesačne, za hry 6,- - 10,- mesačne, za internet tak 20,- mesačne... Hneď je to zaujímavejší model na ošklbávanie :( Pre redakciu: To overovanie tu je stále ako u d3b1l0v :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  04. 07. 2018 13:26  |  Android Chrome 67.0

Až Google vymyslí jak poslat packet nadsvětelnou rychlostí, tak začne mít streamování her smysl. Do té doby bude input lag způsobený vzdáleností data centra od koncového zařízení příliš omezující.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku