Google je další společností, která se snaží prorazit se streamovaným hraním, kdy veškeré výpočetní operace a hra běží na serverech v datacentrech a ke hráči pak již putuje pouze výsledný komprimovaný obraz v reálném čase. Od hráče se přenáší jen minimální množství informací – vstupy z ovladače.
Analytická společnost NPD Group se ale zaměřila na to, jaký je reálný stav domácích internetových připojení v USA z pohledu omezení množství přenášených dat za jeden měsíc a zjistila, že to bude pro většinu hráčů problém.
Dle získaných dat hraje 34 milionů hráčů v průměru kolem 22 hodin týdně. Pokud by tito hráči začali hrát pomocí platformy Google Stadia, velmi snadno by minimálně 6 milionů z nich překročilo i časté vysoké limity, které jsou stanovené na 1 TB přenesených dat za měsíc. To vše pouze kvůli hraní. Opravdový „pařan“ by pochopitelně dokázal přenést ještě více.
Co vám nabídne Stadia dle rychlosti internetového připojení
Vzhledem k tomu, že u mnoha internetových poskytovatelů je nutné si další balíčky dat zaplatit a samotné hry na Stadii jsou rovněž placené, může to být ve výsledku dražší řešení, než si koupit lokální výkonný herní počítač.
Dá se tedy říci, že streamované hraní je pro pravidelné hráče stále trochu předčasnou technologií, která naráží nejen na dostatečně kvalitní internetové připojení z hlediska rychlosti, latence a stability, ale například i na zmíněné maximální limity.
Maximální limity stahovaných dat poskytovatelé internetu uvádí leckdy ani neuvádí, ovšem provoz sítě pochopitelně sledují a případně uživatele upozorní na nadměrné vytěžování sítě. Takové limity bývají často nastaveny právě na zmiňovaný 1 TB dat měsíčně. Provozovatel sítě se pak může odvolat na smluvní podmínky poskytované služby a internetové připojení uživateli omezit.
Zatímco dříve byla taková ochrana namířena proti neustálým stahovačům pirátských dat, s příchodem Google Stadia by to bylo kvůli streamovanému hraní. Růst celkové datové spotřeby pak ještě doplňuje zvyšující se popularita internetového videa ve vysokém rozlišením.
Je jasné, že poskytovatelé se budou muset přizpůsobit, ale aktuálně se jedná o problém, kvůli kterému může Google přijít o mnoho potenciálních zájemců a zpomalit rozmach této platformy. Cílovou skupinou tak budou určitě hlavně občasní hráči.