Steve Wozniak je spoluzakladatelem společnosti Apple. Se Stevem Jobsem vytvořili klíčový tandem, který rozjel celou firmu. Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak je spoluzakladatelem společnosti Apple. Se Stevem Jobsem vytvořili klíčový tandem, který rozjel celou firmu. | Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak | Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak | Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak | Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak | Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak | Zdroj: Shutterstock

Manuál k počítači Apple I podepsaný přezdívkou „Woz“, která patří Stevu Wozniakovi Zdroj: Shutterstock

Manuál k počítači Apple I podepsaný přezdívkou „Woz“, která patří Stevu Wozniakovi | Zdroj: Shutterstock

Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock
Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock
Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock
Steve Wozniak Zdroj: Shutterstock
7
Fotogalerie

Steve Wozniak radí: většina lidí by měla odejít z Facebooku

Začátkem minulého roku Steve Wozniak oficiálně oznámil, že končí s Facebookem, respektive vymazal z něj veškerá data, odstranil aplikaci a účet zamkl, aby někdo neukradl jeho odkaz a nevydával se za něj. Jako hlavní důvod uváděl, že se mu nelíbí, že Facebook vydělává na soukromých informacích uživatelů.

Nyní se ale do Facebooku pustil znovu a to v rozhovoru pro TMZ. Podle jeho názoru nestojí za to používat Facebook vzhledem k tomu, co to znamená z pohledu ztráty soukromí a vlastních dat. Doslova radí, že většina lidí by měla z Facebooku odejít.

Zároveň ale chápe, že jsou na světě lidé, kteří benefity Facebooku staví nad vlastní soukromí a jsou s tím srovnaní. Podle jeho slov je hlavní problém v tom, že většina lidí si myslí, že mají soukromou interakci nebo konverzaci, která probíhá mezi dvěma lidmi, pod kontrolou. Ani si v tu chvíli neuvědomují, že je tato interakce strojově zpracována pro další využití v reklamních a analytických systémech. 

Facebook čelí v posledních letech obrovskému tlaku kvůli různým problémům s vykrádáním informací uživatelů a jejich zneužívání, ale i dalším problémy, které souvisí například se šířením nenávisti a podobně.

I když Mark Zuckerberg nastavil směr Facebooku více k uzavírání do komunit a klade důraz na zajištění soukromí, je otázkou, co to všechno bude nakonec znamenat. Facebook se nebude chtít jen tak vzdát výdělečné reklamní platformy s unikátní filtrací podle zájmů a vlastností uživatelů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud