"ale vzdycky musí být cena stanovena tak, aby výnos minimálne odpovídal ceně za imprese odpovídajícího".
to nemate tak docela pravdu. V clanku bylo myslim spravne vzpomenuto a prirovnano k teleshopingu, ktery TV prodavaji hluboce pod cenou za jednotku casu a zisk maji z podilu uskutecnenych objednavek (do urciteho case po odvysilani uskutecnene na spec.tlf.cisle). Inzerent tak neplati reklamu jako takovou ale podil z prodeje a provozovatel media ma volne ruce s umistenim.
Podobne na internetu se tyto zpusoby pouzivaji na prostoru, ktery by byl jinak "nevytezen" a na provozovateli je, aby to kapacitne neomezovalo prostor pro prodavane reklamy klasickym zpusobem na imprese.
Kdyz pomineme vypinani reklam pri neprodanem prostoru, tak toto je myslim rozumnejsi a efektivnejsi, jak zatezovani ploch selfpromo zobrazenim nebo zobrazenim banneru v ramci nejakych vymeniku. Zkratka kdyz zrovna neprsi z prodaneho prostoru, tak aspon kape z provizniho zobrazeni.
O vlivu tohoto zobrazeni na jednotkovou cenu za 1000impresi a poklesu zajmu o klasicky zpusob prodeje na imprese si netroufnu odhadnout. odpoved by mel dat nejaky vyzkum.