Stejná reklama, dvojí ceny. Snesou to velcí inzerenti?

Diskuze čtenářů k článku

Kápo  |  11. 03. 2003 00:56  | 

Nikdy bych neřek, že tenhle druh reklamy zabírá 75%  reklamních ploch. Vždyť často peníze nejsou ani za lidi (tržby), které stránky takto přivedou (mazání cookies, nalezení obchodu z práce, ale nakoupení z domova). Je to zoufalost.

Kápo z Hajzlů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Dočekal  |  11. 03. 2003 07:56  | 

Prima téma, prima článek, škoda jenom že je to takřka exklusivně pohled na svět a minimálně na domácí situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  11. 03. 2003 09:01  | 

Možná, že k domáci situaci nevyšel článek z nějž by se to dalo opsat :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza m.  |  11. 03. 2003 09:53  | 

SPíš tím, že o domácím trhu neexistují žádná data. Navíc není tak vyspělý - vono to sem teprv všecko dojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kostrhoun  |  11. 03. 2003 11:00  | 

Affiliate marketing je na internetu rozhodně na výrazném vzestupu a stojí za to se jím zabývat. V ČR tento model řada serverů již používá, ale musím se autora zastat v tom, že výzkumy o této oblasti u nás (v ČR) neexistují. A nejenom o této. V oblasti vypracovávání a prezentování studií týkajících se internetu stojíme hodně v pozadí za světem. Z mé zkušenosti s přípravou různých projektů "pro rozvoj českého internetu" ve SPIR a SVIT musím říci, že existuje až nečekaně negativní postoj některých velkých serverů (portálů) k nim a bez jejich spolupráce téměř žádný výzkum či projekt o čes.internetu nemá smysl....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Michálek  |  11. 03. 2003 12:14  | 

Není divu, pokud zákazníci očekávají tak nesmyslné ceny s jakými přicházejí za námi. Pár kampaní tohoto typu jsme už taky realizovali, ale vždycky musí být cena stanovena tak, aby výnos minimálně odpovídal "ceně za imprese" odpovídajícího typu reklamy, jinak je to podrývání si vlastních cen.

Logika - "je nám jedno na jak velké ploše a jakým způsobem tu reklamu zobrazíte, hlavně aby k nám z ní lidi přišli" je nebezpečná, úplně pomíjí to, že dostat zákazníka na svůj shop je jen jedním z mnoha cílů reklamy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  11. 03. 2003 12:50  | 

"ale vzdycky musí být cena stanovena tak, aby výnos minimálne odpovídal ceně za imprese odpovídajícího".

to nemate tak docela pravdu. V clanku bylo myslim spravne vzpomenuto a prirovnano k teleshopingu, ktery TV prodavaji hluboce pod cenou za jednotku casu a zisk maji z podilu uskutecnenych objednavek (do urciteho case po odvysilani uskutecnene na spec.tlf.cisle). Inzerent tak neplati reklamu jako takovou ale podil z prodeje a provozovatel media ma volne ruce s umistenim.

Podobne na internetu se tyto zpusoby pouzivaji na prostoru, ktery by byl jinak "nevytezen" a na provozovateli je, aby to kapacitne neomezovalo prostor pro prodavane reklamy klasickym zpusobem na imprese.

Kdyz pomineme vypinani reklam pri neprodanem prostoru, tak toto je myslim rozumnejsi a efektivnejsi, jak zatezovani ploch selfpromo zobrazenim nebo zobrazenim banneru v ramci nejakych vymeniku. Zkratka kdyz zrovna neprsi z prodaneho prostoru, tak aspon kape z provizniho zobrazeni.

O vlivu tohoto zobrazeni na jednotkovou cenu za 1000impresi a poklesu zajmu o klasicky zpusob prodeje na imprese si netroufnu  odhadnout. odpoved by mel dat nejaky vyzkum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Michálek  |  11. 03. 2003 13:03  | 

Souhlas jen castecne. Pokud se s kymkoliv dohodnu na supervyhodne cene, muzete si byt uplne jisty, ze vzapeti ji budou chtit vsichni. Vubec nejde o vliv na cenu "za tisic impresi", je uplne jedno jak je ta cena pocitana. Jde o to, aby prijmy obecne byly co nejvyssi - pokud prevazne procento prijmu tvori prijmy z reklamy, musim prave reklamu preferovat a ne si sam jeji ceny podryvat.

No a vyplnova reklama - to snad uz je definitivne zalezitost minulych let, malych a nekomercnich sajtu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MedvídekPů  |  11. 03. 2003 13:17  | 

Výplňová reklama je přítomná až na nepatrné výjimky skoro všude. Bez ohledu na malost či velikost a komerčnost či nekomerčnost sajtu. Živě je v tomto ohledu postiženo uplně stejně - stačí se podívat na titulní stránku. Jde to dokonce tak daleko, že zobrazují prázdné bannery, protože design se nedokáže přízpůsobit tomu, že něco není obsazeno komercí.

Je to protiklad třeba proti tomu co udělaly novinky.cz, které s novým vzhledme zavedli pouze jediný reklamní prostor - dostatečně důstojný a minimálně invazivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch