Statistiky v PHP - 1. díl

Diskuze čtenářů k článku

MareceK  |  10. 08. 2006 03:38

Dobry clanok a pekne vysvetlenie
Akurat detekovanie prehliadacov a operacnych systemov uz nefunguje (po takom case :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nishkam  |  20. 04. 2001 19:49

Ted zrovna delam/vylepsuji program statistiky v PHP a nevim co je lepsi psat udaje do textoveho souboru, nebo do databaze? Hlavni kriterium je rychlost zapisu. Zatim mam pocit, ze zapis do textaku bude rychlejsi. Pak pokud budu zapisovat do souboru, uvazuji, ze tam muze nastat kolize v pripade vetsiho poctu navstevniku. Do jakeho poctu navstevniku denne tato varianta je rozumna. Poradi mi nekdo?
Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Šikola  |  20. 04. 2001 19:49

urcite bych doporucoval spise ukladat do databaze, ale dalo by se o tom polemizovat...
kdyz si vezmete, ze nejvetsi servery u nas, ktere zapocitavaji denne i milion pristupu ukladaji pristupy do databaze, tak si myslim, ze by to nemel byt problem, tim spis to bude o dost prehlednejsi a pri vypisu hlavne jednodussi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DeepBlue  |  20. 04. 2001 19:49

Kazdy kdo nekdy delal v PHP vi, ze PHP tyto promenne samo nastavuje a urcite je take umi precist a vypsat na obrazovku. Je zajimave, kolik toho lze napsat o nekolika jednoduchych promennych.
V dalsim dile budeme tyto informace ukladat do databazez/souboru a v dalsim se naucime, jak je precist. Fakt super, ale muzete napsat neco zajimavejsiho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kubin  |  20. 04. 2001 19:49

Presne, a navic jsou to vsechno veci uz stokrat vyresene, napr. na www.phpbuilder.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny  |  20. 04. 2001 19:49

Ave,
nelze nez souhlasit, navic ja mam pocit ze Zive.cz je neco jako noviny (nebo se pletu?) a slovo noviny ma, mam ten pocit, neco spolecneho s pojmy nove věci/zprávy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Vavřinec  |  27. 01. 2002 11:42

Ja si myslim, ze i jednoduche clanky sem patri. Ne vsichni jsou tak dobri jako Vy a ne kazdy je schopen si najit podobnou informaci na napr. anglicky mluvicim Internetu. Vporadku, vsem jste nam dokazal, ze jste pasak a ze je tohle pro Vas trivialni, tak si holt prectete jinej clanek a tyhle "primitivnosti" nechte pro jine! Nebo snad Zive platite vsechny redaktory? Pak bych chapal, ze za Vase prasule Vam vadi, ze pisou i pro imbecily, jako jsem treba ja!

Lepsi tolerantni imbecil, nez nafoukanej intos...

 

Mejte se

Petr V.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fik  |  24. 05. 2003 14:24

Souhlasim s Vami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Molir  |  20. 04. 2001 19:49

Jako prvni bych u typu browseru odchytaval Operu, protoze ta se umi tvarit i jako MSIE, Mozilla a sebe potom hodi az na uplny konec, coz k oblbnuti serveru v 99% pripadu staci - viz. treba tohle: Mozilla/3.0 (Windows 98; U) Opera 5.02 [en]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ikon  |  20. 04. 2001 19:49

Okrem toho, že vám kdesi ku koncu článku vypadol ukončovací tag boldu a Kongeror je error (bolo by lepšie Konqueror), tak je to celkom slušný začiatok konca ASP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L.Lunak  |  20. 04. 2001 19:49

- test if(eregi("mozilla", $HTTP_USER_AGENT)) by mel byt asi posledni, nektere prohlizece se hlasi jako mozilla ( compatible ) a takhle to tenhle skript odchyti driv nez skutecne jmeno, kdyby byl tenhle test prvni, tak bude 99.999% pristupu z Netscape
- spravne je Konqueror, ne Kongueror
- ne ze bych chapal, k cemu je ta promenna HTTP_REFERER, jen me fascinuje, ze mi u kazdeho prohlizece vcetne MSIE at uz s proxy nebo bez porad tenhle skript pise 'Prime spojeni'
- ne kazdy prohlizec uvadi OS v HTTP_USER_AGENT ( protoze nemusi )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Šikola  |  20. 04. 2001 19:49

promenna HTTP_REFERER zjistuje odkud prisel navstevnik na Vase stranky, tudiz musite skript z clanku volat bud odkazem z jineho skriptu nebo ho primo zadat do radky pro URL v horni casti prohlizece
omlouvam se za ten Konqueror, trosku jsem se preklepl
s tim HTTP_USER_AGENTem mate pravdu, ale kdyz bude proste prazdna promenna, tak ji to vypise prazdnou... nebo popripade ulozi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Poupa  |  20. 04. 2001 19:49

Kdy bude v rubrice M$ Windows 98 taky neco o Linuxu. Uz se tesim

Michal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojtěch Semecky  |  20. 04. 2001 19:49

Dobrý článek, sranda ale je, že článek o PHP je zařazen do rubriky o ASP (úhlavní nepřítel)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BST  |  20. 04. 2001 19:49

Ani bych neřekl. PHP je jazyk, kterym se tvori ASP. ASP je technologie. Pouziti nazvu "Active Server Page" byla od M$ zlomyslnost, protoze ASP je sirsi kategorie do ktere spadaji podkategorie, mezi nimiz je hlavne PHP a M$ ASP.
Už se do toho motám, promiňte. Prostě: Mezi ASP můžeme řadit PHP a ASP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor