"Ačkoli to údajně předpisy Federálního leteckého úřadu (FAA) nevyžadují, piloti BlackFly budou muset úspěšně absolvovat zkoušky pro soukromé piloty letounů a projít školením na tento stroj."Proč by to nevyžadovaly? Snad leda by to bylo klasifikováno jako ultralight, ale i tak si myslím, že důraz na bezpečnest v leteckém provozu je hlavní překážka rozmachu létajících aut a dost pochybuji, že v blízké budoucnosti budou ve městech nad hlavami lidí poletovat stroje těžké stovky kilogramů, které v případě poruchy nemají kde bezpečně přistát. Už jen vzlety a přistání mimo letiště budou působit problémy.
Titulek článku (cituji než to změní: "splněný sen o létajícím autě") jako vždy úplně mimo a chybí zásadní informace - jak dlouho se to udrží na to jedno nabití ve vzduchu.Dost mě mrzí vrtule. Už přes 500 let (nákres vrtulníku od da Vinci) známe tento mechanický nesmysl pro vytvoření vztlaku. Za celou tu dobu se nijak vynález nevylepšil. Nemyslím hned na antigravitaci - musí existovat nějaký lepší způsob, než vrtule, která je mechanická, způsobuje rázy, turbulence a je velmi hlučná.Chtělo by to nějaký radikální nápad. Možná se mu přiblížil pan Dyson. Já věřím, že existuje něco mnohem lepšího, než vrtule.
Ono to asi nebude tak jednoduchý. Nepochybně bude rozdíl mezi vertikálním letem a horizontálním letem, prostě rozdíl v rychlosti od 0 do těch 129km/h. Tuhle jsem četl o jednom projektu v Česku, teď nevím jak se jmenuje, ale tam měli v kalkulacích, že na jednu cestu to musí vertikálně startovat a přistávat, což je energeticky nernáročnější, pak to přejde do kluzavého letu. A ta jedna cesta nesmí vyčerpat víc jak polovinu baterie, aby byla rezerva pro nenadálé situace. Bohužel link jsem si neuložil a nejsem schopen to najít. Za 10 let budou baterie zase o kousek lepší a tyto věci tím získají na možnostech. Kde kdo řekne, že baterie nezaznamenaly pokrok, ale ony se vylepšují, pomalu, ale jistě. No a nedělat na takových věcech jen kvůli aktuálně ne úplně dostatečným baterkám není dobře. Už jen proto, že zájem o baterky podpoří chuť investorů do investic do vývoje baterií. Prostě jedna věc pomáhá druhé.
Ten český projekt se jmenuje Zuri a vede ho Michal Illich, známý internetový podnikatel.
to je ono, děkuji za připomenutí. 🙂
Ono je to asi tim ze vrtule je spolehliva.
Mechanická věc nemůže být z principu spolehlivá.
Mechanická vec z princípu vydrží dlhšie ako elektronická. Napríklad také kladivo. A mechanické kurvítka sú tiež menej časté ako elektronické. Aj keď nevhodne použitý plast dokáže divy.
Létající auto? Co to zas melete? Dyk tomu nejdou složit křídla, nemá to výbavu jakou auto musí mít (světla, blinkry, ABS ...) a na silnici by se to ani nevešlo. Tak sakra jaký "létající auto"?
Auto sice má kola, ale proč to spojovat s koly? Vezměte třeba takovou popelnici ... Jaké procento populace dnes do ní sype popel? Je třeba to brát s rezervou, pro mě třeba auto znamená osobní přibližovadlo. No a už aby to mělo vrtule, nemůžu se dočkat. 🙂
No, a větší popelnice má taky čtyři kola, takže je to v podstatě taky auto. Ne nadarmo se jim tak říká. Tolik k tomu popelu.
Autogyro taky neni auto a ma to auto v nazvu.
O název přece nejde. Autogyro umí a může jezdit po silnici jako auta. Sice pomalu a na krátkou vzdálenost, ale přece.
Je vám doufám jasné, že i když se to jmenuje autogyra, s autem to nemá nic společného, takže jste to myslel ironicky a jenom vám tam chybí smajlik?
jj, co toho podobní vizionáři napovídali třeba o parním stroji ... Třeba jak všichni cestující zemřou, když vlak vjede do tunelu vyšší rychlostí jak 35 km/h, nebo třeba o prvních letadlech a protože na to šílenci kašlali, tak už létá i něco jako A380 pro 800 lidíí. První PC, první telefon, .... a jak se netrefili. 🙂 Samozřejmě, že ne každý podobný projekt se uchytí, ale jako druh dopravy je to další level, který nepochybně čeká obrovský vzestup. Teď to začíná polohračkou, na kterou je potřeba průkaz, ale za deset dvacet let to bude plně autonomní. Jenže bez těchto polohraček nebude ani to lepší, protože někde se musí brát peníze na vývoj.Je zvláštní, jak lidé mají choutky chtít od prvního produktu v oboru (v tomto případě lidový VTOL) dokonalost. Zřejmě je to tím, že jsou to většinou lidé, kteří buď sami pracují na vývoji něčeho dokonalého a ještě to není dokonalé a nebo nemají páru, co vlastně obnáší vývoj čehokoli. Osobně to vidím na tu druhou skupinu lidí.
v zásadě máš pravdu, akorát ten "obrovský vzestup" nevím. Bez pomocných křídel mají tyhle drony velkou spotřebu a malý dolet a to je bude vždy limitovat. Navíc porucha motorů znamená u tohoto typu letadel strmý pád. Takže tipnu si, že nějaké procento pracháčů si to pořídí na přesuny domov střecha firmy, ale v okamžiku kdy jeden tenhle kousek spadne na hlavu několika Njúorčanům, celý ten boom dostane za uši. Ale neumře to, to ne ...
Baterie oddělené, padák, motorů několik, ... určitě to nepodcenili a ani nemohli. Samozřejmě může dojít k poruše něčeho zásadního, třeba procesoru, ale ty samé jsou dnes v autech a nikdo to neřeší, protože pravděpodobnost takové poruchy je naprosto zanedbatelná. Ve videu ukazují lítání v přírodě a píšou, že přistávání na travnatých plochách, nikde nic o obydlených oblastech. Předpokládám, že se to bude řídit podobnými pravidly jako UL. Krásná ukázka něčeho reálného jsou vírníky. Na YT je toho tuna. Dá se přistávat prakticky kdekoli mimo obydlené oblasti, no a pak je to o metrech. Kdesi jsem četl nějaké údaje 50 m, někde 100 m.Ten obrovský vzestup bude, o tom nepochybuji, samozřejmě to je na nějaký čas. Třeba auta ... zažili obrovský rozvoj? Hned to nebylo, ale myslím, že ty kolony ... 🙂
Padák je volitelný a je otázkou zda ho musí aktivovat pilot, nicméně pokud tohle spadne v centru města is padákem na nějakou rušnou silnici/křižovatku/elektrické vedení, tak to nadělá slušnou paseku. Největší problém bych viděl, když pilot netrefí heliport na mrakodrapu a pak nebude čas aktivovat padák. Letecká doprava ve městech není dobrý nápad a může jakž takž fungovat v nějakém minimalistickém měřítku. Ve velkém jsem hodně skeptický, metro nebo i to autonomní auto je mnohem vhodnější prostředek, který funguje i za silnějšího větru, deště apod.
Výrník je něco zcela úplně jiného, a to poměrně použitelného.
Ne, nemá pravdu. Je to hračka zcela bez jakéhokoliv smysluplného významu.
Souhlasím, že je to hračka a její hlavní význam je, že je první, to tak bývá. Přesně stejné to bylo s první parní lokomotivou, letadlem, ... ale jak je vidět, lidi jsou stále stejní ...
Dokud neporozumíme gravitaci natolik, že budeme schopni sestavit přístroj, který umí její účinky lokálně blokovat, tak takové pokusy budou jen hračky pro pár nadšenců a jejich většího rozšíření (třeba takového, jakého dosáhli auta) bych se nebál...
Tohle bude špatné auto i špatné letadlo. Oč příjemnější zážitek je vychutnat si jízdu v dobrém autě, a pak let v dobrém letadle … 😉
až na to, že tohle vůbec neaspiruje na to jezdit po silnici dobrý ... 😉
Také jsem si již přečetl článek 😁 No, jako malé elektrické letadýlko fajn, jen ta bezpečnost mi dělá trochu starost. Když dojde k poruše a všechny vrtulky se zastaví, dokáže doplachtit a s trochou štěstí alespoň relativně bezpečně přistát? Další věc je, jaká všechna povolení a zkoušky by člověk musel mít, aby s tím u nás mohl létat ...
Asi podobně jako v Americe to samé co na malé letadlo. A divím se, že ten volitelný padák není v základu u podobných malých strojů je to dobrá záloha, ne vždy jde plachtit kam je potřeba a tohle nevypadá jak moc dobrý stroj na plachtění.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.