Své nejbližší rodině stále nechávám ClassicShell. Než každému staršímu jedinci vysvětlovat, proč je v nových Windows jiná nabídka a proč je ta ikonka tady a ne tady a proč tahle někam zmizela, tak radši sáhnu po CS a vím, že to je funkční, spolehlivé a ověřené (známé) řešení.
Prosím poradí mi někdo, jak aktivovat v Shellu vyhledávání ve složce. Původní vyhledávání už nefunguje a Shell mi to nenabízí. Je to pro mě zásadní 🙁
No používám stále poslední použitelný Windows (7), další verze už byly prolezlé bloat/spy/adwarem. Nesmyslné aktualizace, 2x do roka nová verze, která nic užitečného nikdy nepřinesla, jen celý systém zmrvila. Vše co potřebuji má Win 7. Brzy končí podpora Chrome, tak budu muset přejít na Firefox nebo na Linux Mint.
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 9. 2022 16:32
Ámen. Absolutní souhlas.
Já jsem naprosto spokojen s Windows 11 za mě zatím nejlepší Windows.
Windows 11 je celkově nedomyšlený paskvil, který trochu nadchne modernější grafikou, ale zato obrovsky zklame nepoužitelností a složitostí. Microsoft jde naprosto stejným směrem jako u Windows Phone = vymýšlí nesmysly, úpravy a vnucuje přesně to, po čem je spíše odpor než poptávka. Celé je to tak nedomyšlené, že NELZE provést komplexní aktualizaci jedním klikem - napřed musíte dát Start > Update; pak ještě Upřesnit možnosti > Volitelné aktualizace; pak otevřít Microsoft Store > Knihovna > Získat aktualizace; nakonec otevřít Word či Excel > Účet > Možnosti aktualizce > Aktualizovat hned. Takhle se s tím musíte 10 minut prcat, abyste aktualizovali vše. Tohle skutečně vymyslí pouze Microsoft..Už jsem definitivně rozhodnutý. Můj příští notebook bude Apple MacBook Pro - a u něj i zůstanu. Koupil si jej můj soused, oba jsme nad tím strávili celý víkend a je to totálně jiný svět (násobně lepší a promyšlenější). K tomu všemu mám i iPhone, takže výhody propojitelnosti jsou rovněž nezanedbatelné.
Bohužel s vámi nesouhlasím zatím jsem nehledal žádnou chybu.
Neshledal
Souhlasit nemusíte. Každý používáme PC jinak a každý máme jiné nároky. Já konkrétně patřím k náročnějším uživatelům a používám PC převážně na práci - koupil jsem si k tomu před 2 lety i drahý notebook od MSi (P75 Creator) za necelých 60 tisíc.Microsoft se v tom dlouhodobě plácá a celkový chaos kolem nabídky Start to jen podtrhuje. Jakmile dám dohromady finance, tak Windows letí z baráku. Nechcete koupit, když jste tak spokojený?
Já mám 11 zadarmo Microsoft udělal kdo měl 10 tak upgrade na 11 zadarmo.
Pokud nechcete řešit Start nabídku, nainstaluje si (třeba) ClassicShell a můžete mít klid na další dlouhá léta. Používám spokojeně už od Windows 8 u všech známých, kam odmítám neustále jezdit jen pro to, že jim někam zmizela ikona nebo je něco jinak.
V KDE plasmě kliknu na ikonku aktualizací, kliknu na aktualizovat vše a systém se za pár vteřin/minut zaktualizuje. Nabídku "start", která mimochodem v mac os vůbec není, můžu mít libovolnou. V mac os jsou navíc ta tři tlačítka na ovládání oken nesmyslně vlevo. Žádný nový počítač nebyl potřeba. Nakupovat předražený hardware kvůli softwaru je neskutečná pitomost.
Teď jsem koupil noťas s W11. Jediné, co mě překvapilo je, že nejde zmenšit dolní lišta...
https://www.alphr.com/ungroup-icons-windows-11/rieši to veľkosť panelu i "deikonizáciu" a "deskupinyzáciu" 😀
Mě patcher roztentoval systém, ale uznávám, že jinak je super. Jde zapnou i nabídka start a hlavní panel z Windows 10 (včetně dlaždic) a vypnout novou zjednodušenou kontextovou nabídku. Vlastně je asi je lepší než Start11 od Stardocku. Jen se s tím musím opatrně.
Nevím co všichni tu nabídku start tak řešíte. Já i v 11 ji používám naprosto v pohodě a to tak, že zmáčknu klávesu Win a napíši, co potřebuji spustit. Takže mě nějaké ikony, dlaždice dokumenty a podobně v nabídce Start absolutně nezajímají. Nezajímaly mne ani v desítkách. Naposledy jsem nějakou strukturu nabídky Start možná řešil v Sedmičkách. Osmičky jsem vynechal zcela. Co se týče jedenáctek, mám pocit, že fungují svižněji než desítky a jsem s nimi spokojen. Vždyť je to proboha jen operační systém sloužící ke spouštění aplikací a tak němu i přistupuji a to jedenáctky plní docela dobře.
11ky fakt super, sem si říkal, že linux na desktopu nesmysl, ale pak jsem teda zkusil mint a ono to fakt horší než windows 11 není, start mě přijde v pohodě, ale taskbar podle mě způsobil, že to fakt není něco co bych chtěl. Ano, existuje explorer patcher, ale prostě fakt nevidím důvod microsoft v tomhle podporovat.
Názor byl 3× upraven, naposled 16. 9. 2022 12:37
No jo, jenomže když potřebuju Windows na Windows aplikace a hry, tak se nedá svítit. A co si budem, Windows zase tak hrozný nejsou, vlastně jsou až na pár detailů super.
A co je s taskbarem za problém? Mně přijde v mintu stejný jako u windows.
Start ve Windows 11 je i po roce tragédie. Microsoft zjednodušoval tak moc, že je nakonec složitější (komentář).-----------------------------------------------------------------------------------------------------Je to něco podobného, jako s televizním formátem DVB-T versus DVB-T/HEVC-265, když už byl vyvinutý Spolehlivý formát DVB-T/AVC-264 .(Nevýhodou HEVC-265 je, velmi vysoké vytěžování procesoru v zařízení, potažmo sekání filmu při přehrávání na slabším - pomalejším procesoru v zařízení) !
Totání mimoň jako vždy.
Tohle je opravdu úplně mimo. A to nejenom srovnání Windows 10 a 11 s video kodeky AVC/HEVC. Jen pro úplnost: H.264 = AVC = Advanced Video Coding; H.265 = HEVC = High Efficiency Video Coding. DVB-T neboli DVB-T1 používá AVC; DVB-T2 pak používá HEVC. Takže váš spolehlivý formát DVB-T/AVC-265 je totéž co DVB-T 😉 Já žádné jiné kodeky ani nepoužívám a mám v tom úplně všechna svá videa a je jasné, že H.265 je HW náročnější, když logicky poskytuje 2x menší datový tok při stejné kvalitě jako H.264. A počkejte na H.265 a H.266. Jestli to chcete malinko složitější, tak existují tzv. Tiery a Levely komprese (https://en.wikipedia.org/wiki/High_Efficiency_Vide... ), bohužel o tom moc lidí neví a neřeší to. Takže si pak koupí levnější Smart TV a diví se, že nepřehrajou z Uložto nějaké pěkné MKV ve vysoké kvalitě. Každé zařízení by mělo pak v dokumentaci mít uvedenou podporu, například Main@L3 nebo High@5.1. Takže pokud má nějaké zařízení problém, že určitý level podporuje ale nestíhá to, tak se obraťte na výrobce zařízení.
A víš, že to samé se psalo na začátku i o H.264? Co je to proboha za patvar AVC-264? Nic takového neexistuje. Buď je H.264, nebo (MPEG-4) AVC. Jak byl výpočetně náročný oproti stávajícímu MPEG2?To, že ti funguje H.264 a ne H.265 je pouze a jen v podpoře. Ten pomalejší procesor v sobě měl hardwarovou podporu H.264, jinak by se ti to sekalo i v tomto formátu.
Já to vyřešil instalací StartAllBack_v3.4.3 a nemohu jsi stěžovat, na výběr je Start z Win. 7,10,11/ lze upravit i styl průzkumníka složek z Win.7,10,11 - hlavní panel lze umístit na všechny strany monitoru.K dokonalosti chybí jen možnost neseskupovat složky na hlavním panelu ale i to lze vyřešit ručně.Návod:Tlačítko - Win.+Rnapsat - regeditPočítač\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\vytvořit nový Klíč - přejmenovat na - Explorer -nová Hodnota - DWORD -přejmenovat na - NoTaskGroupingZměnit na (1)a je hotovoKe stažení na uloz.to - StartAllBack_v3.4.3
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 9. 2022 12:36
To je fajn. Ale je přece jen daleko jednodušší, použít nějaký jiný systém, který nemusíte napřed celý předělat, aby se v něm dalo pracovat.
Ale no tak, to že to má pár neduhů neznamená, že to je nepoužitelný. Žádný systém není bez chyby. A když potřebuji Windows tak co mám dělat? Navíc Win 11 mají i pozitivní novinky.
Máte pravdu, že je to použitelný. Ale žádné pozitivní novinky jsem zatím nenašel. A když už musím (v práci musím, stejně jako asi většina z nás) win používat, můžu ale aspoň zůstávat u starších jakžtakž odladěných w10, kam už MS necpe zbytečné neergonomické "novinky" a nepříjemná překvapení, protože si je šetří pro w11.
Vám ten NoTaskGrouping v registru funguje? Našel jsem tento návod už dávno, ale mě ani nikomu jinému, kde jsem to zkoušel, to nefunguje!
Ano NoTaskGrouping v registru funguje - zde jsem udělal kopii z regeditu, tak pokud chcete můžete si ji stáhnout, rozbalit zip a kliknout na Explorer - https://ulozto.cz/file/Az34AB4wCZLM/nesesku... Ale nejdříve je třeba nainstalovat - StartAllBack_v3.4.3 - https://ulozto.cz/file/P6tKkSFDrGTr/startal... Ještě obrázek že to funguje - https://ulozto.cz/file/nYM6Ffn2DzwS/hl-pane...
Názor byl 4× upraven, naposled 16. 9. 2022 17:38
Aha, vynechal jsem ten program, to bude ono 🙂 Díky
To je zase clanek, to snad nema ani cenu komentovat. Zadny problem s pouzivanim UI windows nemam a velmi kvituji, ze jiz nemusim chodit do stareho UI pro nastaveni windows. Pouzitelnost je naprosto bezproblemova. Cely clanek je jenom o tom, aby na nej kliklo co nejvice lidi a co nejvice lidi napsalo komentar. Tak asi tak...B-]
No vidíš a pro mě je UI na jedenáctkách taková brzda že je odmítám používat. Neposuzuj vše svým egem
Mám to podobně, nemám problém přecházet mezi dvěmi zařízeními s W10 a W11. Postupem času se mi dokonce W11 líbí více 😀Ohledně produktivity, protože nejsem klasický klikač (používám i Linuxové systémy) tak skoro vše už od W7/XP řeším stisknutím "Win" a napsáním pár znaků a "Enter". Takže z toho důvodu je mi nabídka Start skoro ukradená. ve smyslu jak vypadá 😀Pokud někdo používá počítač stylem klik na browser tak může mít se svou "produktivitou" (asi nikterak vysokou v jakékoli verzi Win) problém.
Neviděl bych to tak zle, jen je potřeba (jak již tradičně) trochu „dodělej si sám“. V současné podobě mě vlastně W11 Start docela baví 🙂Zakákat indexování čehokoliv jiného než StartMenu složek, pomocí reghacku zakázat hledání přes Bing. Pak je W11 Start solidní a rychlý launcher aplikací i nastavení. Tedy za předpokladu, že jste klávesnicově orientovaný uživatel. No a BFU, který typický používá cca 5 aplikací, si je stále může připnout, takže je najde. No a na to podstatné je tu stále Win+X power user menu.Při vyhledávání souborů pak daleko lepší práci odvede Everything https://www.voidtools.com/Více mě tedy rozhodně vytáčí dvojitá kontextová nabídka, které se zatím 3rd party aplikace odmítají přizpůsobit.
Tohle je strašně super, jenomže tyhle tweaky nebo software třetích stran fungovaly skvěle v XP a 7, ale v dnešní době je každá větší aktualizace vlastně přeinstalace OS na novou verzi a to všechny ty naše tweaky a úpravy zase zahodí, řešil jsem to s Win 10, používal jsem classic shell a po pár updatech jsem to vzdal a radši jsem si zvyknul na start co má Win 10 normálně
Dopadl jsem úplně stejně. 🙁
W10 uspokojivě řeší nástupce classic shellu Open shell, zatím stále bez problémů přežívá vše, čím MS při updatech w10 rozesírá.
pamatuju si že jsem musel classic shell/open shell aktualizovat po každý větší aktualizace Win aby to zase fungovalo, takže je to fakt opruz
S autorem článku docela souhlasím, já osobně jsem si oblíbil start ve Windows 10 a v tom "jedenáctkovém" se mi nelíbí hlavně ten povinný oddíl s posledně spuštěnými soubory.Na druhou stranu ze své praxe mám poznatek, že běžný uživatel si Windows nijak nepřizpůsobuje. 95% lidí má veškeré ikony (aplikace, dokumenty...) na ploše a nabídku Start vůbec nepoužívá. Vlastně neumí pracovat jinak, než jít na plochu a tam začít hledat příslušnou ikonu. No a pro ně Microsoft ten systém vyvíjí. Jak už tady někdo poznamenal, takovému člověku ten seznam posledních otevřených souborů pomůže.Mimochodem dvě zásadní složky které musím zálohovat při přeinstalacích systému jsou Plocha a Stažené soubory. V drtivé většině případů nikde jinde žádné další soubory nejsou. A ve Stažených je většinou klasika - dokument.pdf, dokument (1).pdf, dokument (2).pdf... protože běžný uživatel když to PDF chce vidět znovu, jde na ten web a znovu ho stáhne.To je realita všedního dne a my se s tím prostě musíme smířit... 😉
No, jenže na ploše to spousta lidí má, protože se jim to tam nacpe při instalaci, případně si ještě na ploše vytváří nové dokumenty, protože je to v pop nabídce, když kliknou na plochu. Jenže na plochu se pokročilejším uživatelům všechny aplikace a dokumenty ani nevejdou, na to nemají dost velkou obrazovku 🙂. A část lidí plochu čistí záměrně, oni tam v podstatě nic mít nechtějí. Ti pak používají start menu, pokud to nepouští tím, že přímo vlezou někam do adresáře...
Já se kolikrát divím, co všechno jsou lidi schopní narvat na plochu i malého notebooku. 😀
Proč při přeinstalaci zálohovat tyhle složky? Při přeinstalaci se záloha provede automaticky a nejen těchto složek ale celého uživatelského profilu, Pak stačí jen dané věci zkopírovat. Nebo ještě lépe používat cloud, zrovna tyhle složky běžně zálohuje OneDrive.Windows by mohly jít ale ještě dál třeba po vzoru MacOS, kde je možné systém kompletně přeinstalovat aniž by se to dotklo aplikací a uživatelských dat.
I Windows lze přeinstalovat ve smyslu ponechání uživatelských dat. Ale já mám prostě radši čistou instalaci, nově si rozdělit disk... Nehledě na to, že přeinstalaci dělám v drtivé většině kvůli výměně disku - nasazení SSD nebo většího disku.
Nikdo mu neříkejte, proč to tak chytří lidé dělají! 😀
To je tak když místo mnoha různých systémů, ze kterých by si každý vybral co mu vyhovuje, vládne prakticky monopol jednoho systému který se snaží vyhovět všem. Což, řekněme si upřímně, je snaha marná 😀
V Linuxu tu možnost máte, což bude přesně ten důvod, proč nevládne. Já neříkám, že je to tak dobře, ale tak to prostě je. 😉
Spíš je hlavní důvod to, že se necpe do všech nových notebooků (jako Windows) a když jo, tak je to distro, které lidi od linuxu odradí (linpus apd.). Kdyby se všude dával Mint s prostředím Cinnamon, Kde, Xfce apd., tak může být linux v desktopové verzi rozšířenější. Takhle jej používají spíš jen nadšenci nebo lidi, které Windows znechutilo natolik, že chtějí zkusit alternativu. Když jsem přešel z W7 na linux a Xfce, tak mě překvapilo, jak je menu (whiskermenu) intuitivní a přehledné a to bylo oproti W7, které jsou v porovnání s dlaždicemi velmi přehledné. Spousta lidí prostě o linuxu neví a nebo se nechce učit dělat věci trochu jinak.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 9. 2022 14:00
Už je na to opravahttps://www.stardock.com/products/start11/
Vize je jednoduchá: Uživatel je hlupák, používá hlavně dotykový display a myš je přežitek programátorů a ubožáků. Kupte náš surface...
Ani bych se nedivil kdyby to byla pravda a v Microsoftu bylo opravdu dost takto smýšlejících lidí. Takovým lidem bych pak naordinoval náročnější práci třeba s exelem a/nebo nějakým ERP systémem na pár hodin denně a pouze s dotykovou obrazovkou. Oni by je pak ty dotykové choutky přešly až by jim upadli ruce.
Neznám moc programátorů co používají myš 😀 . Máš dost zkreslenou představu o programování. Na ovládání počítače používají nejvíce klávesové zkratky...
Tak já třeba myš používám docela intenzivně. A v podstatě se živím programováním celý život. Ono to není tak jednoznačné...
A někteří nepoužívají aní klávvesnici ovládají počítač koulením očima 😁
však oni mají ten svůj typescript a vscode i pro linux, na windows programátory apod. ubožáky zjevně nechtějí
Kdyby byly Surface 8 Pro pasivně chlazené jako byla s i5 předchozí verze, tak bych do Surface šel okamžitě. Bohužel se zdá že Surface 9 Pro dostane Pčkové verze nikoli účkové. Taková i3-1210U pasivně chlazená by byla ideál.
To je takový zvratek, že to nejde ani dočíst.
Nu, tohle se MS nepovedlo. Přečkáme do 12ky, desítky jsou stále dobré (a Ignorujme i podivné slepence Intelu).Tzn. AMD a W10 v současné době no.
Zajímavé, lepší byly u MS vždycky ty liché verze. Už ani na to není spoleh. 😉I když, ony po osmičkách byly vlastně místo devítek desítky, to by to možná vysvětlovalo... 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 12:14
Lidi, nezoufejte. Zvyknete si. Nejhorší jsou první dva tři roky. Windows se sice neotrká, ale vy si zvyknete.
Palec nahoru
palec do prdele. palec nohy. zvyknes si tak, co
Za tři roky bude zase vypadat úplně jinak. 😀
Já si nestěžuji....co se mne týče spokojenost 🙂
Sice do toho úplně nevidím, ale na základě vnějších jevových znaku si Microsoft představuji jako nějaký socialistický podnik, kde je hromada zašíváků imitujících pracovní činnost, a kde levá neví co dělá pravá.
To je totiž dnes každá trochu větší korporace. Klasický korporátní socialismus = fašismus. A jeho praktiky.
zjevně task bar a start menu dělala uplně jiná skupina programátorů která se spolku nebavila. Zřejmě indové a číňani nebo tak něco. Management jim neřekl že se mají dát přeníšet ikony mezi těma dvouma oblastma.
Reseni: macOS
Jednu konzoli už doma mám od SONY.
To je z bláta do hnoje.
Zrovna jsem z něj utekl.
Pracuji jak na Windows 11 tak na macOS. Jako dlouhodobý uživatel Windows nejsem úplně nestranný. Za mě Windows 11 fungují skvěle. MacOS není špatný, funguje dobře, ale nebaví mě zvykat si na ty rozdíly ani hledat aplikace, které fungují podle mých představ a nepřijdou mi hloupě navržené nebo nedodělané. Navíc na macOS je placené spousta obyčejného softwaru, který je v podobném či lepším provedení na Windows zdarma. Jeden příklad za všechny: Remote Desktop. Na Windows samozřejmost, funguje skvěle, na macOS problém. Lze použít VNC, ale to je náhrada velmi slabá až nepoužitelná. Ano, můžu si zaplatit nějakou alternativu, ale není to prostě ono. Těch příkladů bych našel spoustu.
Abych řekl pravdu, většina změn "k lepšímu" ve Win 11 mě nechává klidným. Naštěstí je dost návodů, jak to vrátit zpět a mít nová Windows ve starém vzhledu.Plakat nad novou nabídkou start je hezké, nainstalovat si třeba StartAllBack je jednodušší.Akorát se mi po 3/4 roce Windows 11 zhnojila tak, že se už nedala používat (nejhorší, že občas neproběhl ani save dokumentu), tak 3 dny na reinstalaci
Není potom lepší se vrátit k W10, které jsem jako jediný systém jsem nebyl nucen přeinstalovat?! Proč používat W11, které mi nevyhovují a musím je zaplácat aplikacemi třetích stran? Pokud přestaneme W11 používat, snad se MS chytne za nos a čeká je stejný osud jako WMe, WVista, W8.
Klid. MS už určitě dělá na Windows 12, ty budou pravděpodobně ještě debilnější.
Zase se opakuje historie kdy jednou vyšly vcelku dobré widle a podruhe ne. Díky 11 po těch recenzích nechci ani vidět.
Spíš se opakuje historie, kdy se plive na aktuální verzi. Ono si to zase sedne, a za par let si počteme jak jsou win12 fuj a 11 byly dobré.
Tohle je problematika dvou věcí.1) Když někdo potřebuje/chce Windows nemá na výběr a prostě si musí časem zvyknout i když nechce. Určitě je to ale jednodušší než se učit nějaký Linux a trápit se s jeho toxickou komunitou co je asi tak užitečná jako návod v čínštině.2) Když už si náhodou uživatelé po čase na nový systém zvyknou, tak vždycky nějaký chytrák v Microsoftu řekne, že to těm lidem opět předěláme aby zase nevěděli co kde mají a zkomplikujeme jim zbytečně život.
Přesně tak. Když začínal Win10, tak jsem tu četl úplně stejné stížnosti. Prostě někteří chtějí zkoušet a zkoušet nové věci a třeba to bude lepší, třeba ne. A někdo zamrzne u DOS jen proto, že by něco dalšího mohlo být horší. Osobně mě tedy trápí spíš mobily než W11. Nějak mi nesedí Android a ani iOS. Ve W11 mi chybí pouze dlaždice, které tady všichni ti programátoři a ajťáci odmítající dotykové obrazovky kritizovali. Widgety by to mohly nahradit, jenže jsou vázány na web a jsou dost ubohé. Každopádně mně na Surface Pro 8 šlape WIN11 lépe než WIN 10.
Mě vadí už jen tak základní věc, že nejde vložit soubor přetažením na spodní lištu do aplikace... nebráním se novinkám, ale vadí mi chybějící funkce .... a je tam toho víc.
Jelikož nejlepší Windows v historii byly Windows 2000, tak v tom nevidím žádný rozpor. Windows 10 stojí za hovno ale Windows 11 jsou ještě horší. A to nemluvím o tom, že běžně vycházejí značně nedodělané.
Za pár let to bude vypadat úplně jinak, až to předělají do alespoň částečně použitelného stavu, stejně jako před tím desítky. 😝
... a pak vzápětí rozjedou nucené aktualizace nového nedodělku,
Osobně si Win10 neumím moc představit bez Start10. Ta použitelnost nativního menu je dost bídná. Win11 tuto bídu ještě dalece překonává. :-/
Já si zase neumím představit Win 11 bez Start11. 🙂 Kecám, představit si je umím, mám je na virtuálu na pokusy. Ale používat je bez Start11 naostro bych fakt nechtěl, to jedenáctkové prostředí je snad horší, než na 3.11.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 07:24
Já jsem si musel do W10 dát alespoň WindowBlinds. Dokonalé to sice není, ale okna bez viditelných okrajů designoval nějaký idiot. Obzvlášť to vynikne, když něco běží v příkazovém řádku na tmavém pozadí. Pak se ani nedá odlišit, kde jednotlivá okna končí, pokud se jim nezobrazuje scrollbar.
Poslední dobré start menu si pamatuju z W7. Po otevření - list nejpoužívanějších aplikací a u každé pak šel rozbalit list naposledy otevřených souborů + významný soubor zapinovat navrch seznamu. Takže tam byly na první nahmátnutí jen výsostně relevantní položky. Tohle bylo ergonomicky geniální. Pak to zmutovalo v kachlový kamna, reklamní plochu a nakonec tenhle tabletový bazmek...
W7 byl poslední systém pro stolní počítače. Dotekové displeje poslaly workflow do kopru
No ono záleží jak s počítačem pracuješ a jaké máš návyky. Já pracuji s CAD programy a už bych si nikdy notebook bez dotyku nekoupil.
Jo, a kolik lidí ty dotykové používá? Notebook podle mě není na normální práci, to je nouzovka do terénu. Na normální celodenní práci je nutnost normální klávesnice, myš, monitor. Kolik lidí má ale dotykovou obrazovku a patlala by celý den po monitoru? To nikdo dělat nebude, smysl to má třeba na ty informační kiosky, výdejní automaty atd.Třeba Alza má monitorů asi 1500, dotykových necelou stovku.
Já žiji v sociální bublině inženýrů, architektů a designérů. Většina (ti co jsou na Windows) má dotykový notebook jako hlavní pracovní nástroj, protože potřebují být v pohybu. A někteří mají na náročnější procesy pod stolem ještě navíc bednu.Já mám v kanceláři externí monitor, BT klávesnici, BT myš, wifi tiskárnu. Takže si sednu připojím svůj Surface Pro 8 k Surface dock a je to. Potřebuji jet za klientem nebo na úřady nebo na stavbu? Zaklapnu Surface, čapnu do ruky a jedu. A jsem šťastný, že někde v terénu nemusím šachovat s myší. A ano, v dnešní době už hodně věcí pořeším na mobilu. Ale větší věci si tam prostě neprohlídnu.
Jo, ale na mobilu nebo notebooku v terenu asi nepotrebujete prekreslovat schemata v CADu. Na prohlizeni nebo konzumaco obsahu treba staci i tablet, ale na vytvareni to neni.
Jo, to jde pochopit. Stejně tak by ale mělo jít snadno pochopit, že jste menšinový uživatel a co je výborné pro vás, není nic moc pro řadu jiných uživatelů.
správně. Tragédie je to správný slovo.. nebudu ani vypisovat co ně na tom vytáčí, protože bych zase dostal chuť to přeinstalovat na desítky.
😀
Jen směle do toho ... Pár let klidné práce na jakžtakž doladěných w10 by se vám mohlo vyplatit.
Začínám litovat, že jsem na 11 přešel. Nastavení systému je už zjednodušené natolik, že v něm nic pořádně nenastavíte, a tak musíte pátrat, až zjistíte, že stejně skončíte v těch úplně starých ovládacích panelech jako někde v sedmičkách, jen je musíte obtížně hledat (kdyby se do nich aspoň dalo z těch zjednodušených nastavení přímo prokliknout...).
ide sa tam uplne jednoducho... lupa a zacnes pisat ovl.. a mas to.
A pak si uděláš odkaz a někam si ho dáš, aby ses tam příště dostal.Na druhou stranu, ty ovládací panely dnes už fakt skoro nejsou potřeba.
Pokud máte počítač doma jako BFU tka možná ne. Ale v pracovním provozu, kde nastavujete počítač na víc věcí než nainstalovat tiskárnu, se v nich hrabete pořád. Nopak, to nový moderní rozhraní nepotřebujete naprosot vůbec, protože v něm je uplný kulový.
Ale to je přesně udeřený hřebíček na hlavičku. Ono totiž 99% lidí jsou users nebo BFU jako já. Tak proč upřednostňovat to jedno procento ajťáků při návrhu ergonomie systému? Tím nechci říct, že jsou WIN11 dokonalé.
Jenže vy jako BFU to nastavení nepotřebujete vůbec. Tudíž nastavení se mění pro BFU co to nepoužívají, přičemž ti co to používají, jsou z něj akorát nasraný.
Tím, že UI bude podporovat různé workflow všichni jen získáme.
Řešil jsem teď situaci, kdy na mém Dell XPS 15 přestal fungovat režim spánku. Co mě fakt dostalo - že to není vada, ale nová vlastnost! Dell nyní oficiálně nedoporučuje používat režim spánku, ale notebook natvrdo vypínat. Podle jejich pokynů to je - podržet se: inkluzivnější! Takže uživatel, pokud nechce vyhořet (protože třeba v batohu se ten noťas v jejich novém režimu spánku rozpálí doběla), nemá na výběr. Přitom v nastavení nadále existuje možnost režimu hibernace (což je sice něco jiného než správně fungující režim spánku, ale v dané situaci není jiná možnost), jenže právě k ní se už z nových nastavení nedostanete, není ani nikde zmíněná. Bohatě by mi jako poučenému uživateli, který vítá BFU UX stačilo, kdyby tam byla zmínka (zobrazit pokročilé nastavení). Jenže není, no. Vnímám to jako chybu, nikoliv jako inovaci (nemluvě o tom Modern Sleep Mode, což je brutální nesmysl, který nefunguje).
To platilo možná předloni. Od té doby ušlo Nastavení pořádný kus cesty.
Řešil jsem to minulý týden a mám poslední aktualizaci 11, takže to platí stále.
co to je toto
Ja absolútne nechápem, prečo vo Win11 odstránili widgety (aktívne dlaždice) .. Tak som si už vo Win10 zvykol mať aktivne dlaždice ako : - predinštalované MSN Počasie (pomerne vydarené a graficky pekné)- kalendár - Správy (udalosti)a podobne, že vo Win11 mi to dosť chyba
Proč? Možná proto, že všichni držkovali že je to k ničemu a musí instalovat jinou nabídku aby se zbavili dlaždic?
Ano těch kritik jsem i na tomto webu četl mrťe. I mě to štve. Dlaždice nic nepřekoná.
Já dlaždice nikdy nepochopil a byla to první věc co jsem dával pryč a štve mě že třeba na pracovním počítači nemohu ani odepnout některé věci a je to tam naprosto zbytečně, ale chápu že to někomu vyhovovalo a používal to a chybí mu to.Když ale kouknu na lidi, které jsem počítač s Win viděl používat tak opravdu to poslední co by použili byly právě ty dlaždice
Pochopte prosím, že v MS nic nezjednodušili. Vyvíjeli systém pro tablety a slabé noťasy - konkurenci ChromeOS. Jmenovalo se to Windows 10X. Jenže pak zjistili, že to vlastně nepotřebují a vývoj zařízli. No a mezitím vymýšleli jedenáctky a nevěděli, co v nich změnit, aby to nebyly zase desítky. Takže vzali nedodělané prostředí z Windows 10X, tedy z tabletového OS, a nacpali ho do desktopu. Člověk, který tohle vymyslel, by měl viset za gonády v průvanu.Například https://smartmania.cz/windows-10x-unikly-na-int... Článků o nich najdete spoustu, není to tak dávno.
Ve srovnání s desítkami jsou jedenáctky totální ux paskvil. Jediné štěstí že nepadají. Tady kromě aktualizací.
A to jsou vcelku paskvil i ty 10tky.
Sice nepadají, ale často nefungují, jak by měly. Zkoušel jsem i INSIDER, že by se v Redmontonu potatili a opravili chyby (a já je měl v předstihu), popravdě řečeno jsem nic nového neviděl kromě 1x týdně velké reinstalace. Pak se to totálně zhnojilo, INSIDER nešel vypnout, downgrade udělat také ne, takže formátovat disk a vše znovu.
Takže stejně jako první 2 roky po vydání Win 10, tak ty se to nedalo používat.
Mě zase UI naprosto sedí a kde jsem mohl, tam jsem instaloval Insider v podstatě okamžitě po keynote která W11 představila. Za mě pokrok dopředu.
Co jsem přešel na Mac, tak mám od toho windows diletantského indického paskvilu, který každý den něčím zdržoval nebo nasíral, svatý pokoj a klid na práci…
Myslíš ten Mac u kterého při každé aktualizaci brečí ovce že jim ZASE něco nefunguje? :)A to při pěti a půl konfigurací:)Ne každý má potřebu trpět na zaostalých omalovánkách od nahnilého Jablka...
Zkus si to někdy koupit. Pokud na to máš.Já už teď vím, že dobrovolně si žádný jiný (win) nekoupím. 😉
No, nema na to. Proto beci o ovcich.
On nebečí, To vy tady furt o něčem bečíte. 😀
Ty zmetky od Apple bych nechtěl ani ZADARMO. 😀
Jediny, co mi na tom prijde dobry, ze uz par let je to ovladani zhruba stejny a nemaji debilni napady, jako v MS to neustale "vylepsovat", i kdyz se to taky deje. Jinak me to jejich UI ale vubec nebavi...
Jo, od jednoho diletantského indického paskvilu k ještě horšímu diletantskému paskvilu, jenom si nejsem jistý, z jaké země. 😀
Vy furt nechápete že tady nejde o nějakej nedostatečnej vývoj a něco co vyřeší pár updatů, tohle dělaj očividně schválně, zase to zkoušej, protlačit si tu svojí fašistickou vizi ovládání PC a ono jim to zase neprojde a časem to budou muset postupně normalizovat po brutálnim hejtu, jako to bylo u Win 10, tam byla nabídka start ze začátku taky nepoužitelná.Současný vedení Microsoftu vubec nechápe k čemu nabídka start vlastně sloužila, proč by se mi tam sakra měly zobrazovat ňáký doporučený soubory? Co to jako sakra je? To je první věc kterou každej zakazoval po instalaci Win, já tam potřebuju hlavně svoje složky a základní věci jako tento počítač a podobně, opravdu nehodlam spouštět průzkumníka a pak se přepínat na tento počítač, další věc co mě ve Win 11 vytáčí je že už musim mít povinně sloučený ikony na hlavnim panelu bez popisků a přes to pro mě prostě nejede vlak, tohle dobrovolně nepřijmu. Kvůli tomu jsem si 32" 4K monitor nekupoval.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 00:01
Ta nová nabídka Start je v podstatě jen další místo, na kterém bude Microsoft prodávat reklamu - taky už si uvědomili, že můžou všechno udělat jednodušší na vývoj (právě tak, že už nikomu nedají na výběr z žádných možností nastavení), protože i tak to budou masy lidí ochotné koupit a používat.Dřívější uživatel počítače navíc byl zvyklý si plno věcí nastavit sám, dnešní BFU ale chce všechno vybalit z krabice, zmáčknout tlačítko a aby to "tam všechno už bylo". Do nastavení nelezou, protože "co kdybych tam něco rozhasil". Nicméně Windows 11 jsou asi prvním OS produktem Microsoftu, který následoval čistě marketingová a zisková manažerská rozhodnutí (alespoň na mě působí, že dříve měli nějaké slovo i architekti, kteří designu NT základu rozuměli, ale u vývoje tohoto paskvilu snad nebyl už nikdo z nich). Je to zoufalý, je to zoufalý, je to zoufalý....
Tak když začnou ty Wokna rozdávat s reklamou zdarma, tak to unesu, ale zatím to tak nevypadá. Zatím to furt vypadá, že bychom měli naopak za tu reklamu ve Win ještě platit něco navíc... 😀
Já třeba naprosto nesnáším nějakou nabídku "poslední spuštěné"/"často používané" a podobně (ať už PC nebo mobil). Protože se to prostě pokaždé mění - mnohem raději mám napevno někde v nabídce používané programy/soubory a prostě už vím, že tohle co potřebuji na nahoře vlevo druhá řada. Když se mi to mění pod rukama, tak mi je to úplně k ničemu
Přesně tak, to je přece to první co každej hned zakazoval po instalaci Windowsu, jako fakt nechápu k čemu to je, navíc to i ničí člověku soukromí že je vidět co jsem nedávno spouštěl a jak řikáš, mění se to, takže je to k prdu a radši použiju vyhledávač když už nevim kde to mam, pokud to ve Win 11 nejde vypnout, tak to je opravdu epic fail. Ale to měnění pod rukama je holt dnešní trend u všeho softwaru.
Poslední spuštěné a otevřené bývala naprosto dokonalá fičura pro technické analfabety. Stačilo jim daný program spustit a on se jim v tom seznamu objevil nahoře. U posledních otevřených souborů to samé - málo uživatelů umí najít dokument, který před chvílí uložili/stáhli, ale v tom seznamu se to objevuje "samo". Stačilo seznam natáhnout na dostatečný počet položek a bylo vystaráno.
To je ale docela smutný a kvůli podobnejm lidem se to GUI tak strašně prasí. Ale je to bohužel pravda, třeba moje máma používá PC taky minimálně 15 let ale i tak neví co je průzkumník, neví kam si co uložila a podobně. Podle mě je to smutný, protože člověk by se měl naučit aspoň trochu tu techniku ovládat a ne jenom klikat na náhodný tlačítka co se mi tam zrovna zobrazujou. Teď si koupila Maca a furt se mě ohledně toho na něco ptá a nechápe že to prostě nevim protože je tam všechno jinak, nevěděl jsem ani jak si dát 2 okna vedle sebe, tak jsem se jí na to ptal jak to vlastně ovládá a zjistil jsem že vubec neví co je multitasking. Bohužel podobnejch případů znam spoustu, takže až jednou v další verzi Win nepujde reálně používat víc programů najednou (bez jejich uspávání jako na androidu) tak většinová společnost to zase bezu keců přijme a nás označej za hejtry protože chceme nějakej obscurní (z jejich pohledu) multitasking. Tohle je špatně. Lidi si za těch cca 10 let hrozně zvykli na to že na mobilu se všechno ukládá kam se tomu chce a když chtěj najít fotku tak otevřou galerii a listujou tak dlouho dokud jí nenajdou, ale ten mobil za pár let člověk zahodí a tim se to zase pročistí, takhle ale absolutně nejde používat desktop kde mam v nasu třeba 10TB dat, já prostě musim vědět kde co mam a ne že "ono se to tam někde ukáže"
Na mobilu se to taky neukládá "kam chce", a Total commander tam funguje taky docela dobře. Že to nikdo nepoužívá je druhá věc... 😉
Tcmd s tím nesouvisí - ale prostě v mobilu když uložíš fotku kamkoliv (tzn vyfotíš nebo screenshoot, stáhneš, někdo ti ju pošle přes messengera a dáš "uložit do mobilu", v dropboxu dáš "stáhnout"/....), tak galerie ti ju najde a zobrazí bez znalosti cesty k souboru - sice vůbec nevíš v jaké je složce, ale vidíš ji.Tohle je úplně jiné uvažování než na PC, kde jdeš do složky a až tam se ti otevře daný soubor v prohlížeči obrázků
Je to stejné uvažování jako u PC, buď hledám obsah - fotku, video, hudbu, dokument a nebo hledám soubor. Bohužel někteří lidé prostě stále nepochopili že správa souborů je jen zbytečná věc, kterou normální uživatel nepotřebuje řešit a nemá pro to ani důvod, když se dostane k obsahu který hledá.Takto funguju už dlouhou dobu nejen s mobily a tablety, ale právě i s počítači.
Se Startem jsem se nějak neskamarádil. Než bych se v něm hrabal, všechno hledám a spouštím přes lupu.
Jj než cokoli ve startu hledat ručně, je mnohem jednodušší a rychlejší napsat pár prvních znaků
Zkuste napriklad pretahnout (drag'n'drop) soubor z plochy do minimalizovaneho programu na liste - normalni chovani, na ktere jsme zvykli 30 let, ve Windows 11 proste nefunguje. A takhle je to se vsim...Zatim jediny duvod, co by me nutil pouzivat jedenactky je emulace 64bit aplikaci na ARMu, ale takovou platformu nepouzivam.
To přetahování mě taky štve. Ješte k tomu přidám když si chci změnit zvukový výstup. Musel jsem si nainstaloval speciální aplikaci. 11 mají co dohánět.
dohánět.. jedenáctky měly začít tam kde desítky skončily a jet dál a ne něco doprdele dohánět. Matláci že jim není rovno.
Zvukový výstup ve W11 změním na dvě kliknutí, pokud se nepletu, klinu na control center nebo jak se to jmenuje a vyberu požadované zařízení z dostupných, nebo něco míjím?
Problém je v tom, že dlouhou dobu učili uživatele používat funkce startu ve Windows 10 a u 11tek se na to totálně vykašlali... Sám u desítek aktivní dlaždice hodně využívám a líbí se mi ta jednoduchost, kdy se mi zobrazuje opravdu jen to, co potřebuji... U jedenáctek to celé poslali do kopru a pomalu diktují, co tam mám mít. Místo přehledného menu s informacemi, co potřebuju, vznikla slátanina všeho, která vlastně neumí nic...Vždy jsem využíval nejnovější systém a byl jsem otevřen novinkám. Jedenáctky ani po roce nemám na žádném zařízení, protože za mě je to těžký nedodělek, kde kámen nezůstal na kameni...
Názor byl 2× upraven, naposled 15. 9. 2022 17:56
A teď si vem že všechno co vyšlo po roce 2001 je krok zpět co se týče kvalitu GUI a jednoduchosti ovládání. Jedinou inovaci kterou uznávam od Visty a vejš je vyhledávač ve startu, ten byl ale stejně v prvních verzích Win 10 bugnutej a nedokázal vubec nic najít a už od Win 7 (nebo možná od Visty) je nefunkční vyhledávač složek a souborů, takže poslední opravdu funkční widle bylo XPčko. A navíc tam člověk vyhledávač ve startu nepotřeboval protože všechno bylo tam kde bych to hledal a nebylo každý nastavení rozkouskovaný pod 5 různejch položek jako ve všech systémech po XP. Win 7 byl celkem dobrej OS, ale lidi už si nepamatujou jak dobrý bylo XP a že i Win 7 byl co se jednoduchosti používání krok zpět. Jinak i po 6 letech s Win 10 je tam furt plno věcí který prostě nenávidim a pracovat na PC s XP nebo 7 je vždycky strašná úleva, tohle je prostě špatně.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 9. 2022 19:13
Ano zažívám ten samý pocit a možná bych ještě doplnil, že Sedmičky byli jedinečné v tom, že se komplet nechali ovládat myší. I kdyby vám někdo ukradl klávesnici, byli jste schopni se dostat na jakékoliv místo, pouze myší. Dlouho jsem otálel s přechodem ze Sedmiček na Desítky a i po těch letech užívání Desítek (s pomocí programů třetích stran), mám Sedmičky raději. I například kvůli vzhledu, který byl myslím o řád někde jinde, než tento strohý vzhled.
Tak se samotnym designem problém nemam, mam radši funkcionalismus, i když je pravda že u Win 10 už to na některejch místech zašlo docela daleko, ale vždycky jsem preferoval hranatý okna před zakulacenejma, podle mě to prostě na monitoru kterej má 90° hrany vypadá tak nějak přirozenějc. Ale to je jenom design jak to vypadá, většina lidí se shodne na tom že XP byly hnusný omalovánky a já s tim souhlasim, ale co se jednoduchosti ovládání tyče to bylo to nejlepší, aspoň podle mýho názoru, ale fakt si za tim pevně stojim.Nejvíc mě rozčilujou poslední roky s tim co dělaj s Firefoxem, vždycky třeba 2 roky je to perfektní a pak to zase zprasej a pak čekam další 2 roky než to zase udělaj trochu normální aby to pak zase zrpasili, prostě proč? Nechápu proč to dělaj, proč když je něco dobrý a pěkný, proč to prostě nemůžou nechat na pokoji aspoň pár let a soustředit se čistě na bezpečnostní updaty, prostě to nechápu o co tady jde a proč je ten trend furt všechno měnit. Nejhorší ukázka toho je vzhled webový verze Facebooku, to jak to teď vypadá tady ani popsat nemůžu aniž bych dostal ban. Zase to klasický plejtvání místem na vejšku i když mam monitor na šířku, prostě proč? Proč to dělaj? Copak jim fakt nedochází že mít jedno univerzální GUI pro desktop i mobily s displejem na vejšku je totální nesmysl? Nefungovalo to, nefunguje to a nikdy to fungovat nebude, mobilní a desktopová verze musí mít vždycky svoje oddělený gui, to je muj názor.JInak co se týče GUI ve Win 7, tak na něm mi dost vadí jak plejtvá místem, je tam nesmyslně místa kolem tlačítek vpravo nahoře, někdy to vypadá až směšně že kdyby se to záhlaví okna udělalo menší tak se ušetří spousta místa na vejšku na monitoru, což já vždycky ocenim. Tohle je jedna z mála věcí co se mi ve Win 10 celkem líběj, že to míň plejtvá vertikálníma pixelama. Ale co mě tam teda k smrti ničí je to že když v tento počítač omylem kliknu na tu rozklikávací nabídku třeba "zařízení a jednotky" tak mi to automaticky označí všechno co tam je, takže třeba všechny disky, to mě tam furt vytáčí. Kdysi jsem používal skin do Win 7 kterej měnil vzhled oken že to bylo hranatý a takový minimalističtější, to se mi hrozně líbilo, ale někde jsem to ztratil při havárii HDD a už jsem ten skin znova nenašel bez nutnosti intalace celýho balíku sraček co měněj celej design systému. Myslim že to byl skin vytaženej z prvních testovacích verzí Win 8.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 00:20
GUI Win 7 plýtvá místem? Tak to jsou potom Win 10 s vyplýtvaným místem přímo orgie. Nemluvě o tom, že všechny parametry toho GUI šly UPRAVIT, včetně těch záhlaví oken a podobně. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 11:55
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.