Létání

Starší 15" MacBooky Pro s nebezpečnou baterií nesmí v USA do letadel. Ale jak je poznat?

Apple v červnu oznámil, že se baterie v některých 15" noteboocích MacBook Pro prodávaných mezi zářím 2015 a únorem 2017 mohou přehřát a vznítit. Majitelům takto postižených notebooků, kterých je jen v Americe více než 400 tisíc, nabízí výměnu zdarma.

Organizace Federal Aviation Administration, která se v USA stará mimo jiné o bezpečnost leteckého provozu, později připomněla že zařízení s poškozenými bateriemi nesmí do letadel. Bylo to u tweetu, který ukazoval ohořelý touchpad.

 

Některé aerolinky se proto už podle Bloombergu na tyto starší MacBooky, které nemají vyměněnou baterii, zaměřují. Všechny patří do sdružení Total Cargo Expertise: TUI Group Airlines, Thomas Cook Airlines, Air Italy a Air Transat.

Jenže jak tyto postižené notebooky poznat?

Tohle není stejná situace jako se Samsungem Galaxy Note 7, který se před lety dočkal podobného zákazu. Telefon stačilo ukázat a okamžitě bylo jasné, o jaký model jde.

MacBook Pro ale od roku 2012, kdy byl uveden model s displejem Retina, až po model s dotykovým displejovým páskem z roku 2016 vypadá úplně stejně. Na pohled se nedá rozeznat, jestli jde o kus, který měl mít vyměněnou baterii.

Bezpečnostní kontrola by mohla ověřit sériové číslo notebooku na webu Applu. To spolu s nutnou komunikací s cestujícím vezme hodně času. Anebo je potřeba počítač zapnout a zjistit, že menu About This Mac neobsahuje „MacBook Pro (Retina, 15-inch, Mid 2015)“. I když se Macy ze spánku probouzejí velmi rychle, také tento postup by při kontrole zdržoval.

V obou případech navíc není jasné, jak se zachovat u cestujících, kteří si u Applu nechali baterii MacBooku vyměnit. Mohou mít s sebou snad jen doklad o výměně a doufat, že jim ho bezpečnostní kontrola uzná.


Je to poměrně čerstvá situace a není tedy ještě jasné, jak budou kontroly ve skutečnosti probíhat, jak budou důkladné a jaký bude podíl falešně pozitivních zákazů.

Pravidla v leteckém provozu se navíc poměrně rychle šíří světem, takže nelze vyloučit, že zákaz letu s těmito MacBooky nepřijde i do Evropy. Evropská organizace EASA o nich už ví, zatím ale jen zakázala jejich používání na palubě letadel.

Diskuze (7) Další článek: Ignacio Anaya García v roce 1943 z nouze vymyslel nachos. Dnes patří k nejoblíbenějším mexickým jídlům

Témata článku: Apple, Bezpečnost, USA, Letadla, Evropa, Létání, Baterie, MacBook, Retina, Zákaz, Samsung Galaxy Note, Amerika, Letecký provoz, Bezpečnostní kontrola, Notebook, Letadlo


Určitě si přečtěte

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

Zranitelnost platebních karet Visa umožňuje zločincům obejít limit při bezkontaktních platbách

** Odborníci přišli na to, jak obejít limit bezkontaktních plateb ** Stačí zařízení, ovlivňující komunikaci mezi kartou a terminálem ** Stahují se nad bezkontaktními platbami mračna?

Karel Kilián | 73

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

Je ta fotka černobílá, nebo barevná? Náš mozek realitu pouze odhaduje a vymýšlí si

** Klasický počítač bezchybně zpracuje bit po bitu dat ** Mozek si realitu naopak spíše představuje a chybuje ** Teď se tím baví internet u další optické iluze

Jakub Čížek | 31



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch