Ešte trochu prelešiť a bude to pekný exponát do múzea technických kuriozít.
Příbřežní kosmodrom zní mnohem realističtěji, než ona lodička, kterou měl Musk před x lety v prezentaci. Ale pořád to není zdaleka tak jednoduché, jak se zdá. Jedno takové řešení už sice existuje pro Sojuzy, ale to jsou mnohem menší rakety. Navíc firma, která je provozovala, zkrachovala.
Jo, asi bude lepší, když budou padat do moře.
Jen faktická. Dvakrát větší tah než Saturn V má mít nosič Super Heavy, ne Star Ship, i Star Ship by se ale měl být schopen s malým nákladem sám dostat na nízkou oběžnou dráhu a zpět.
Nápad s ocelí, který celou koncepci zlevnil oceňuji, myslím si, že pan Musk by se primárně měl věnovat kosmickým letům a omezit aktivity v bateriovém průmyslu. Jestli ho lze někde chválit pak právě zde, nesedí a snaží se.
"... Podívejte se, jak vypadá interiér ..."A kde že se máme podívat? Na ten jeden obrázek v galerii, na kterým je nějaká vznášející se houslistka před oknem a jinak nic? Takže zas jen zavádějící titulek a clickbait ...
Asi mysleli ten nákladový prostor, který je vidět ve videu z toho Muskova tweetu v článku.
Mysleli nemysleli, tohle je další hřebíček pro moji rakev na VTM, už je téměř hotová, jen tak dál.
Prosím vás, pokud máte text "Elon Musk v úterý zveřejnil video, které ukazuje ohromný – byť zatím nedokončený – interiér prototypu kosmické lodi Starship" a kousek pod tím to video, tak mi vaše otázka připadá na podobné úrovni, jako když někdo tvrdí, že v článku chybí zdroj z něhož bylo čerpáno, přičemž hned v prvním odstavci je věta "Informoval o tom XXX" s odkazem.Leda byste chtěl začít tvrdit, že to video ve skutečnosti neukazuje "vnitřní prostor daného objektu", tudíž zavádějící je použítí výrazu "interiér". Takové debaty se však určitě účastnit nebudu, děkuji za pochopení.
Starship bude jen skákat. Bez boosteru (super heavy) se nedostane ani na leo. Takže start až časem. A dopravu na planate vidím zatím dost nepoužitelnou. Lidé nechtějí platit ani za nadzvukova letadla. Mimoto. Dva scenare:1) Let new yourk - Sidney a zpět. Potřebujete dva starty s lidmi. Jeden tam a druhý zpet2) Let Měsíc a zpět - Potřebujete dva starty. Jeden s lidmy a jeden na dotankování na Leo.Kdo poletí do Sydney?
Nekro!Přestaňte přepisovat články se starou diskuzí, to je vážně padlé na hlavu. Jste elektronické médium, takže tím přepisováním se žádný strom nezachrání. Především však diskuze nedává smysl, když každý reaguje na něco jiného. A kvůli politice jednoho příspěvku na uživatele pak hrozí, že příspěvek k srpnovém článku bude mezi dubnovými reakcemi.
😀 to jsou zase pohádky pro ovečky, které ještě věří v globus
tady to spojování diskuzí s několik měsíců starými články je největší blbost, kterou jste vymysleli
ujo hipster google to tak ma rad, takze weby kurvia weby
Tak chystá se nebo je chytrá ta raketa? Jak mám věřit článku co má chybu hned c první větě...
Takže raketa by měla mít cedulku: ptáci nekálejte! 😀
Nene tam budou pridelana CDcka a chrastitka.
We choose to go to the Moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard-- JFKMám někdy pocit, že NASA zapomíná co je její pravý účel. Prošlapávat ty nejtěžší technologické cesty aby posunula lidstvo zase o kus dál. Když dobývali Měsíc, tak věděli, že riziko úmrtí je velké, ale taky že to za to stojí.Dneska tam všichni hrajou na jistotu, aby náhodou se nic nerozbilo, nic nebouchlo a nikdo neumřel, ikdyž to znamená že se NASA změní na organizaci na vyplňování formulářů.
Názor byl 2× upraven, naposled 18. 2. 2019 11:35
NASA byla vždycky těžce byrokratická organizace. Už jen proto, že je transparentně financována z veřejných zdrojů a pod těžkým dohledem.Dokonce se našly případy, kdy se v tomto papírování a byrokracii objevila chyba, která jí prošla, jmenovaly se Challenger a Columbia. Doporučuji si nastudovat, co vedlo k těmto haváriím, a jak dlouhodobý proces to byl (povýšení anomálie na normu).Naopak Sověti se veřejnosti transparentně zodpovídat nemuseli, a proto tam byl bordel nad bordel (nijak tím nechci zpochybňovat jejich úspěchy, spíš naopak). Fascinující na tom je, že v počtech úmrtí jsou na tom s NASA podobně. Když američané letěli na Mir, jaké bylo jejich překvapení, že přestože Sověti měli daleko větší zkušenosti s provozováním orbitálních stanic, jejich lékařská dokumentace o pobytu v mikrogravitaci vycházela převážně ze zkušeností NASA v projektu Skylab...To, že je NASA veřejná organizace, má svoje mouchy. Ale zkušenost s SSSR, kde na to šli trochu jinak, ukazuje, že to nemusí být na škodu. Docela jiná věc je ESA, kde je to daleko daleko horší, a na nějaké úspěchy tak můžeme zapomenout.Nejlépe na tom je SpaceX, kde jde hlavně o prachy, a zodpovědnost za úspěchy i neúspěchy nesou investoři, kterých je oproti NASA pár, a mohou se relativně snadno domluvit.
Drzim Elonovi a cele SpaceX palce! je uzasne, ze se sci-fi konecne zase stava realitou! pokazdne, kdyz vidim pristavat Falcon 9, mi skoro ukapne slzicka, a start Falconu Heavy pokazdne obrecim: https://www.youtube.com/watch...
Myslím, že několik umělců nikomu scházet nebude. Ale raději s sebou měl vzít nějaké právníky nebo politiky. 😀
Tak doufejme, ze zase neprijde nejaky silnejsi vitr, ktery by jim to opet rozbil.
Podľa zatiaľ nepotvrdených správ sa s tou raketou StarShip bude dať pristávať aj na Slnku. Aby pri tom nedošlo k spáleniu rakety, tak sa bude pristávať zásadne v noci...😀
Legenda říká, že tento vtip byl nalezený mezi pozůstatky Tutanchamona.
po prepocitani muskoveho casu na nas, to bude najskor za 4 mesiace, skor by som povedal ze buduci rok 😀
Je potřeba si uvědomit, že první testy budou probíhat s něčím, co se finálnímu Starshipu bude podobat jen hodně vzdáleně. Jde jen o zkrácenou prázdnou skořápku obsahující motory, sloužit bude k testování různých letových režimů. Ale i tak se těším. 😉
Tak zaprve se nejedna o kridla, nebudou slouzit ke generovani vztlaku, ale pouze ke zvyseni odporu a zmeny orientace v atmosfere. Hlavnim cilem je BFS zpomalit tak, ze na konci bude stacit pouze kratky zazeh motoru na pristani - oproti F9 je to znatelny rozdil, kdyz musi v nejakych 50km vysky zpomalit motory, aby neshorela.Zadruhe, prvni testy maji byt nejdrive koncem 2019, nikoliv zacatkem, tedy alespon podle Gwynne Shotwell.Jinak pekny clanek, rad si o tom prectu i na ceskych webech 🙂
Umělci? Nechtěli by radši vystřelit vybrané politiky a jejich kámoše?
Ja myslim, ze Musk chce aby se ta raketa i vratila...
Celkom sa divím že nejde s nimi.
na tuto otazku sa vyjadril ze hej ze mozno poleti. ale osobne som si isty ze prve lety nikam nepoleti, je uzitocnejsi tu na zemi.neskor ale naopak isto poleti, hlavne z marketingovych dovodov
likvidovat politikov ide aj vo volbach. zial na to treba volicov s priemernym iq podstatne vyssim ako tych 100
Clovek este nebol ani na Mesiaci a uz tu snivaju o Marse. Musk musel byt v skole riadne utiahnuty a sikanovany. Teraz ma na to prostriedky tak konecne zacal zit a realizovat svoje detske sny. Vystrelil si auticko do vesmiru a ostatne velke deti mu za to tliskaju. Ludia na Marse bude este velmi dlho utopia, alebo len dalsi podvod.
koli takym ako ty som fanusik eugeniky
To som rad ze si sa inspiroval vo svojej rodine
ne, on pise o tobe
Kdyz uz, tak "kvoli". Kazdopadne te chvalim za dobrovolne rozhodnuti nepredavat sve geny dal.
Velká většina velkých věcí začíná sny, nezdary a malými či většími krůčky "velkých" lidí. I ty lety na Měsíc kde teda už člověk byl.A okolo se vždy přimotávají kverulanti, nepřející a tak ... prostě lidé malí v mnoha směrech.
Tak samozřejmě, že lidi nebyli ještě na Měsíci, když je Země přece placatá, že jo ... 😀 Jo a Elvis žije 😉
Samozřejmě že ne, protože si to všechno natočili na poušti. Ty stíny ... a ta vlajka ... 😉
a to ještě ani nikdo nevzlétl do vzduchu ....furt mi tu ty podvodníci tvrděj něco o nějakých letadlechale já viděl video na youtube, který dokazuje, že žádný skutečný letadla neexistujou a všechno to jen nafilmovali Američani a Francouzi, aby zakryli fakt, že Boeing a Airbus jen vyráběj větráky a klimatizacety vrtule a ty křídla 😉P.S.: kde jste se nechal napálit? na informace.top?
Pane, kdybyste nebyl moula a vzal teleskop, mohl byste se na vlastní oči přesvědčit o tom, že lide na Měsíci opravdu byli.Elon byl v dětství opravdu šikanován, a to poměrně tvrdě, ale jak vidno, dostal se z toho bez větších následků.Že je vypouštění aut do vesmíru hloupost? Pane, až se Vám to také povede, možná Vás někdo začne brát vážně.
U některých lidí nemá logická argumentace smysl. Všechno je spiknutí. Už jsem dokonce slyšel, že ty moduly na Měsíci tam američané promítají laserem ze Země, aby mohli nadále tvrdit, že tam přistáli.
souhlas s tebou, coi se nepovedlo vládě nasa za strašlivé stovky miliard dolarů a desítky let vývoje to dokáže musk za 1/1000 peněz a 1/10 času hehe ani náhodou veřte mijediné co je a bude použitelné na dalších 30 let je sojuz,jo možná ten dragon crew par lidi vynese i víckrát ale pak se stane takovy pruser že už vickrát nepoletí, podívejte se na raketoplany-normálně to zabalili že to nemá smysl vubec vyvijet do budoucna-slepá kolej a nic jiného nemají. stejně tak ty super rakety a moduly co "letaly" na mesíc - po stovkách miliard investovaných najednou řekli stop kašlem na to nema to smysl konec všechno to zabalte a už se k tomu vubec nebudem vracet.. jo to neprijde nikomu zaražejicí ?rusové pořád vylepšují stejné moduly jako na začátku, mimochodem víte kolik už postavili vesmírných stanic srovanetlých s iss ? myslím že 11, usa jen 1ted prohlásili že vyvinuli a dotáhli do praxe jaderný pohon pro rakety což by byl jediný progres za x10tek let
https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/ruske-jaderne-m... ...
U dálkových letů raketou mi nesedí jedna věc. Vezmete Pepu z Horní Dolní, posadíte ho do rakety a vystřelíte přes půlku zeměkoule. Technicky OK.Prakticky se musím ptát, proč astronauti, před tím než jsou vystřeleni do vesmíru mají měsíce příprav na centrifuze aby si zvykli na vysoká přetížení? Tyto dálkové lety nejsou nic jiného než start do blízkého vesmíru a poté přistání. Co udělá s Pepou 3G*, pokud na to nikdy neměl trénink? Omdlí? Pozvrací se? Neudusí se vlastními zvratky během letu, kdy těžko někdo bude chodit a poskytovat pomoc takovýmto nešťastníkům?*Při startu rakety astronauti běžně zažívají 3G:https://www.spaceanswers.com/space-exploration/what-g-... ...
Přetížení by nemělo být větší než na průměrné horské dráze. Čím je raketa větší a těžší, tím pomaleji zrychluje.
1) Snad to nebude váhová kategorie Saturnu V pro dopravu pár lidí2) Pokud je těžká a pomalu zrychluje, potom musí motory dodat mnohem více energie, což se masivně podepíše na ceně letenky.
Máte v tom trochu hokej. Pokud odhlédneme od (nemalých) ztrát, tak na dopravení na oběžnou dráhu potřebujete stále stejnou energii a na rychlosti to nezáleží.
Pokud máte náklad co váží X a raketu co váží Y potřebujete na dopravu nákladu kamkoliv méně energie než náklad co váží X a raketu co váží 10Y, protože (možná nečekaně) tu raketu táhnete s sebou jako mrtvou váhu.
Proti tomu neprotestuji. Protestuji proti tvrzení, že raketa spotřebuje více paliva, protože letí pomaleji.
Myšlenkový experiment: Raketa v 10km nad zemí sníží své zrychlení na 9,81m/s^2 a bude směřovat motory kolmo k zemi. Sníží se spotřeba paliva na nulu?
Poletí dál zvyšující se rychlostí...
Těsně vedle brouku pytlíku.9,81m/s^2 je totiž gravitační zrychlení Země (Fyzika, střední škola), takže rychlost rakety bude přesně 0m/s a přesto bude neustále spotřebovávat palivo, aby se v této výšce udržela.
Deset kilometrů nad Zemí je ale gravitace nižší než na jejím povrchu. Takže raketa bude opravdu pomalu zrychlovat.Jestli dobře počítám, tak za předpokladu, že na povrchu Země je g = 9,80665 a planeta má poloměr 6 381 km, tak 10 kilometrů nad povrchem je g = 9,775937. O 0,31% méně.
Ano správně, detail který jsem chtěl zanedbat. Nicméně mým cílem bylo ukázat, že raketa která bude mít menší zrychlení bude potřebovat více paliva na dopravení nákladu na oběžnou dráhu, protože bude muset delší dobu překonávat gravitační zrychlení Země, než raketa s větším zrychlením.
Ale tady jde jen o menší zrychlení při startu, při další fázi letu bude zrychlení naopak větší, protože motory mají vyšší účinnost a tím větší impuls (použití metanu) - to znamená raketa bude zrychlovat silně i tam, kde normální raketa už zrychluje málo. Musím říct že je to jen intuitivní názor, protože v tom nejsem odborník, ale vsadíl bych boty, že přesný výpočet by to potvrdil. 🙂
Omyl Einsteine, raketa si zachová konstantní rychlost. Tenhle maličký detail si chtěl taky zanedbat? Spíše bych řek, že přechytračil sám sebe.
zrychlenie riesi iba velkost zmeny rychlosti, zachova si kontantru rychlost, ale ta moze byt aj nulova
Já myslím, že u rakety 10km nad zemí při snížení zrychlení na 1g není od věci předpoklad, že je v ten moment rychlost nenulová. Jinak by to bylo dost pesimistické. Máte pravdu, konstantní rychlost může být i nula, ale je to jen jeden speciální případ z nekonečna možností a hlavně, pan Einstein tady výše tvrdil, že bude "přesně nulová", což je nesmysl
Těsně vedle Agente. Když raketa poletí se zrychlením 9,81m/s^2, tak prostě bude zrychlovat a na kosmonauty bude působit přetížení 1g. Pokud vypne motory/dojde palivo, přejde postupně do pádu se zrychlením 9,81m/s^2.
Posádka bude zažívat zhruba 2g, protože na ně bude působit jak gravitace tak sami budou zrychlovat...
Jo, to je pravda. Díky za opravu.
Všetci ho tu len chytáte za slovíčka 😀V podstate vám chcel agent000 povedať že keď raketu ťahá gravitácia k zemi a raketa vytvára impulz rovnako veľký ale opačne orientovaný tak bude raketa stáť na mieste (za predpokladu že je kolmo k zemi). Bude spaľovať palivo kým jej nedôjde a potom začne naberať zrýchlenie smerom k zemi. Keď tento impulz navýši čo i len o trošku tak bude mat kladné zrýchlenie a jej celková rýchlosť sa bude pomaly zvyšovať. Ale keď ide rýchlosťou len 1m/s tak bude gravitáciu prekonávať omnoho dlhšiu dobu ako keby šla 100m/s. Samozrejme ako mnohý písali väčšia výška, menšia gravitácia takže v reále keď to hodíte do rovnice (nepoznám ju) tam až také straty nebudú ako takto zveličené ale tvrdenie že spotrebujete viac paliva pri pomalšom stúpaní je správna.
teoreticky...prakticky však ovlivní spotřebu/energii věci jako tření okolí, typ proudění kolem rakety (který s se může měnit dle rychlsoti) a podobné jevy...
samozrejme ze spotrebuje vice paliva protoze cim pomalejs leti tim dyl musi prekonavat motor gravitaci
Spotreba paliva zavisi dle mne predevsim na "vykonove hustote paliva"+ucinnosti motoru, navic u motoru ktery pracuji pulsne bude spise zajmem hodnoceni energie (MJ) kazdeho pulsu, kdy omezujicim prvkem bude fyzika.
Asi jsem lama, ale nás ve škole učili, že pro dosažení oběžné dráhy, nevím sice které, je nutné dosažení tzv. první kosmické rychlosti. Můžete se třeba postavit na hlavu, pokud tuto rychlost nemáte, tak se na oběžnou dráhu nedostanete, i kdybyste vyplýtvali všechno palivo na Zeměkouli.
Nemate pravdu. Prvni kosmicka rychlost znamena, ze odstrediva sila se rovna tize, takze raketa nespadne a nepotrebuje k setrvani na obezne draze zadne palivo. Jinak se samozrejme muzete do vesmitu dostat i daleko pomaleji.
nizka rychlost v hustych vrstvach atmosfery je plus, pretoze je nizsi odpor vzduchu
Proto vám položím otázku. Jakou rychlostí se pohybuje těleso "stojící" na geostacionární oběžné dráze? Kolikpak je to asi tisíců km za sekundu?
To uz je ale tak vysoko, ze tam skoro zadny odpor atmosfery neni.
Cestovani budoucnosti: https://www.bugemos.com/...
Předpokládám, že pro tyto typy letů si zájemci budou muset registrovat nějakou platnou lékařskou certifikaci vyšší úrovně. Věřím, že i mezi manažery se najde dost lidí, kteří mají výbornou fyzičku (protože na to mají čas nebo je to součástí jejich image) a kteří tím projdou bez problému. A stejně jako cesta Concordem tohle cestování bude dost exkluzivní, tlustej Pepa z Dolní Horní si raděj poletí Airbusem, kde si bude moct třeba i přispat (u některých nových strojů se plánují spací kajuty). Naopak tady jde spíš o byznys, zaletět si na strategické jednání třeba do NY a druhý den být hned zpátky ve firmě na ranní poradě. 🙂
Potom ovšem zmenšujeme množství lidí, kteří si ten let mohou dovolit (to, že let pro jednoho člověka bude stát jako let ekonomickou třídu věřím asi jako tomu, že hyperloop je levnější než železnice) a z těch lidí, kteří si to vůbec mohou dovolit vezmeme ještě menší skupinu lidí, kteří na to mají zdravotně. Concorde zašel na příliš velké ceně a zjištění, že vlastně byznysmeni nepotřebují létat až tak rychle. A ti co potřebují mají vlastní letadlo, které sice nebylo tak rychlé jako Concorde, ale letěli kdy chtěli bez otravného odbavení na letišti.
Vy si myslíte, že Musk těch raket bude mít tolik, kolik je komerčních letadel? To jsou tisíce strojů, které denně létají, většinou s větší kapacitou (200 a více osob). Pokud se tohle zrealizuje, tak to bude minimálně v prvních desetiletích exkluzivní záležitost. Později třeba už ne, ale do té doby budou mít lidi dost času se s tím naučit žít. Předpokládám, že medicínská věda bude taky o dost lepší, aby zajistila bezproblémovost i pro starší lidi atd. 🙂
Coz z komercniho hlediska dava zhruba stejny smysl jako Tesla. Ostatne, vidime to na fin. vysledcich teto sranda "automobilky".
To velky zrychleni je nutny kvuli tomu, ze na nizky obezny draze je potreba velmi vysoka rychlost, aby ses tam udrzel. Pri doprave lidi z bodu A do bodu B na Zemi se nepotrebujes dostat na tak velkou rychlost cili neni duvod pro nak extremni zrychleni.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.