Abych uvedl některé příspěvky na pravou míru... Musk je rád, že si Gates koupil EV, protože pro Teslu nejsou EV jiných značek konkurencí. Ale samozřejmě by byl raději, kdyby koupil Teslu. Teď nechci dohledávat jakého Taycana Gates koupil, ale tuším, že to byla vyšší veze v ceně přes 150000 dolarů s dojezdem necelých 200 mil. Myslím, že Tesla S s dvojnásobným dojezdem s cenou nejméně o třetinu menší, je lepší volba. Pro Gatese ale peníze nic neznamenají, takže je pravděpodobné, že si příští rok koupí i Teslu Roadster, což bude teprve správné srovnání sporťák proti sporťáku a tam bude Roadster ve všech směrech mnohem lepší...Co se týče kobaltu, tak batérie Tesly ho potřebují mnohem méně než jiné značky a je možné, že ještě letos se potřeba kobaltu sníží až o polovinu...Další věc je lícování a tam má Tesla rezervy vždy po náběhu nového modelu. Na druhou stranu např. letos vyrobené vozy modelu 3 už jsou víceméně srovnatelné s německými vozy...Ještě k softveru. Není pochyb, že tam má Tesla náskok obrovský a stále se zvětšuje. A nejde jen o autopilota, ale hlavně o schopnost vylepšovat vlastnosti vozu ze dne na den přes internet. Tam se jiné značky vůbec nechytají.