Figurína v pořádku? 😉 No, od toho jsou zkušební lety, aby se vychytaly nedostatky.
Zavlála tam nakonec americká vlajka? Zavlála. Takže je to úspěch... 😀
Tak jeden nekorektní:https://www.rouming.cz/roumingShow.php...
U takhle sloziteho systemu se da cekat ze to proste napoprve nevyjde. Urcite ziskali spoustu dulezitych informaci o tom co udelat lepe atd. Nekteri experti nedokazi naprogramovat ani aplikaci "Hello World" tak aby byla hned bez chyby. Firmu Boeing jsem mel vzdy rad a porad jim fandim. S letadly to podelali ale doufam ze se pouci a budou opet na spici. Tady bych doporucil opravdu prvni let nedelal s lidskou posadkou pokud nechteji opet nekoho nechat umrit. Hrozne tlaci na pilu. Za kazdou cenu uz do toho posadit lidi a hura do vesmiru. Toto nedopadne dobre pokud budou neustale fungovat timto zpusobem a bude to znamenat jejich bankrot.
Celá ta reportáž z letu působí jako nějaká parodie na let do kosmu :-OTak banální věci jako špatně spočítaná doba zapálení orbitálního motoru by se této „supervelmici“ prostě stát neměly. Jak to tak vypadá, tak na plánovaný let Starlineru i s lidskou posádkou příští rok může USA zapomenout. Zdá se, že americké kosmické firmy stejně jako ty jaderno-energetické ztratily podstatnou část svého know-how.
Osobně Boeing nemám rád, ale takovéhle věci se prostě stávají. Tak třeba Mars Climate Orbiter selhal, protože se posílala data v imperiálních jednotkách, místo očekávaných metrických...
Jímá mě podezření že Boeing směle míří k bankrotu, na co sáhnou to prodělají B-]
Elon Musk: "Space is hard"
"Ve vesmíru tě nikdo neslyší!" (Sebevědomí) 😀
Takže po rebootu embedded Windows 10 následovala vynucená 8-minutová instalace nepostradatelné bezpečnostní aktualizace, aby se následně spustil indický MCAS a poslal to na tak pitomou dráhu, že bude trvat 2 dny než se s tím bude možné pokusit sednout na nějaké bezpečné místo... :-ONezbývá než pogratulovat první posádce k odvážnému "manažerskému rozhodnutí NASA a BOEINGU" (hlavně neznervóznit akcionáře že to smrdí Challengerem!) o nepotřebnosti dalšího letu v automatickém režimu... B-]
Nevadí příště se vše podaří. Vesmír dobýváme proto, že to není snadné, ale proto, že je to obtížné. Jaké uspokojení by přineslo něco lehkého? Stejně by jsme měli postupovat i zde na Zemi a místo nesmyslných a špinavých bateriích (které mají na sobě krev dětí udřených k smrti - kobalt a zeleného na nich není absolutně nic), by veškeré investice měly směřovat do zprovoznění jaderné fúze. Ta je opravdu nejčistším zdrojem energie, o kterém člověk ví.
Mikro-palivové jaderné články jsou technicky ihned použitelné (například u družic, které již nemohou užít solární články ve vzdálených oblastech kosmu) a nejlevnější zdroj energie. Ale jedná se o radiaktivní materiál, tak se přísně nesmí použít.
pardon, za prvni cast jsem vam dal plus, ale pak se ukazalo, u baterii, ze omylem. Ctete mene sputniku, nebudete tak moc mimo
Uz me s tema prehravacema pijete nehorazne krev.. Pusti se to na plny pecky a rovnou pro jistotu s reklamou.. barak by to zborilo.. To do haje nejde nastavit, aby aspon ta hlasitost byla polovicni? nez clovek staci zareagovat, tak to je kraval... 3-[3-[3-[3-[3-[3-[
Před asi 5 roky přešli na jiný způsob a dodnes stojí za .o.no. Někdy musím po přehráti reklamy stránku reload-ovat, neb se nic nepřehrává, ale opět s pitomou reklamou a pro jistotu dvěma.
Tak snad si tam dali zdvojeny senzory... 😀
asi nedali, ked misiu nesplnili
😀Ale aspon to, diky Bohu, nenaprali primo do ISS...
Nemuzu si pomoct, ale kdyz vidim SpaceX a Boeing, tak si rikam, ze v boeingu si rekli cim vic tlacitek, tim vic lod a namrskali tam vsechno co se da, jen proto, aby to tam bylo. A taky mi prijde, ze misto CAD to kreslili na tabuli.
To ne, jenom palubní desku použili ze 737 MAX. 😁
Si asi nikdy neviděl kokpit raketoplánu, pak by si mluvil jinak. Prostě tady zvolili ovládání tlačítky, oproti Space X, kde naopak vsadili na dotykové displeje.
Videl a dost pochybuju, ze kdyby se neco podelalo, tak budou vedet kde co presne je a co v rychlosti udelat. I pres skoleni je toho tolik, ze to proste nejde.SpaceX sice ma dotykove displaye, ale ma i fyzicka tlacitka a tech je tak cca 20.
To samé máte v dopravních letadlech a piloti to díky stresovým simulacím zvládají v pohodě. Kosmonauti jsou díky náročnému výběru ještě o level výš...
Civilní piloti tedy rozhodně ne. Vojenský pilot musí svůj stroj znát dokonale a reagovat automaticky. Civilní musí vědět kde má založený manuál a umět rychle číst. Po civilních pilotech se totiž už nechce, aby uměli pilotovat. Jsou to v podstatě programátoři, co mají nalézány mraky hodin, ale 99,8% se jen vezou. Tím po nich nechci plivat. Každý pilot by radši létal (pilotoval), ale civilní letectví se bohužel ubírá jiným směrem.
Mechanické ovládací prvky pro skoro každou funkci jsou profesionální řešení. Rozhodně ne tablet. To je zase zdaleka nejlevnější.
Přejme jim úspěšný let. Boeing ho moc potřebuje.
Oni si s tím vždy poradí. I kdyby si třeba určili nějaký cíl a nedosáhli ho, vždy se dá říct, že je to vlastně úspěch. Dřív to dělali jen v politice, teď už i v technice.
"Při první demonstrační misi poletí ještě bez astronautů."myslim ze i druhy let bude bez astronautov. spacex ma za sebou vyse 80 uspesnych letov a stale je to pre NASA malo 😐
A ve světle toho spektakulárního výbuchu, máte snad pocit, že je to špatně?
motáte dvě rozdílné věci dohromady. Atlas V má na rozdíl od Space X 100% úspěšnost a nikdy neselhal. Falcon 9 je Human Rated, co zatím není je Crew Dragon a Starliner.. Spacex nemá IFA, Starliner ho nedělá vůbec, ale má zcela jinej postup certifikace u kterého stačí Pad Abort Test a ten s přimhouřenýma očima dopadl dobře.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.