007uživatel
22. 4. 2009 • 23:52

Článek je to věru pěkný , zvlášt těch prvních několik stran , kde člověka s technologií AO seznamujete , (většinu obrázků z her jsem pro nezájem přeskočil ) .
Osobně se domnívám , že scéna sice působí realističtěji , ale daň za vyšší plasticitu prostředí je hodně vysoká . (něco jako dým u prvních generací grafických akcelerátorů )
Na mé 8800GTS vypínám i stíny jako nepotřebný prvek , který zpomaluje . Smysl AO vstoupí do her s příchodem a také s potencionálním prodejním úspěchem Larabee . Pak se možná dočkáme razantního aplikování , ale to už k realtime zpracování bude potřeba jiný než současný HW .

PoliceCollector
21. 4. 2009 • 18:47

Stáhnul jsem si tyto ovladače ale funkci okolní prostředí tam nikde nevidím ! (Mám GTX 275) jabato ???
!

PoliceCollector
21. 4. 2009 • 18:56

Aha, už jsem na to přišel stáhl jsem verzi 185.68 a tam to není...

holobit
21. 4. 2009 • 19:23

Já taky jedu na 185.68 a divil jsem se, že to tam není. Ale divil jsem se už od 8. 4. a nijak to nezkoumal. Ty jsi se vrátil k 182.50? Nebo k jaký verzi přesně?

PoliceCollector
21. 4. 2009 • 19:56

Nee, dal jsem si tam tu 185.66

holobit
21. 4. 2009 • 20:43

aha, jsem myslel, že se ty verze nijak neliší, že 68 byla vydaná jen kvůli zlepšení výkonu v novým riddicku.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují.
Jan Tomášek
21. 4. 2009 • 21:45

me se zda ze to jde zapnout jen ve Vistach

Godric
21. 4. 2009 • 13:53

Přimlouval bych se za variantu javascriptu/css, kde jsou v jediném obrázku (souboru) oba screenshoty a ta část obrázku s alternativním screenshotem "přetéká" element a je tak skrytá. Změna při najetí probíhá tak že se obrázek jenom posune o x pixelů nahoru.Je to pravděpodobně pomalou wifi na které jsem, ale ten způsob výměny obrázků co je tam teď mi téměř nefunguje, nebo se načítá nehorázně dlouho.

randomofamber
21. 4. 2009 • 12:36

Třeba ve World in Conflict je stín u transportérů ze všech stran, což je nesmysl. Ještě jsem v živě nevyděl stín na straně objektu přivrácené ke zdroji světla, byl-li tento zdroj světla jen jeden. Typicky slunce v poledne na skoro prázdném parkovišti kde jsou tak tři auta. Také si myslím, že úroveň ztmavení je příliš razantní, pro efekt, aby scéna vypadala dobře nikoliv reálně... Podívejte se okolo sebe a uvidíte, že ztmavení je prakticky nepozorovatelné (sedím v místnosti kde nesvítí světla, jen světlo z oken, které je mírně redukováno žaluziemi)...

Jan Tomášek
21. 4. 2009 • 17:25

pravda, tohle chce jeste doladit :)

EartH11
21. 4. 2009 • 11:24

Tyjo luxusni :) skoro me mrzi, ze mam atinu.. Uz jen kuli WoW do budoucna zvazim nejakou nvidii :)

RakeW
21. 4. 2009 • 10:37

Některé ty srovnávané screenshoty jsou jak nějaký aprílový vtip. Zajímavé je, že u CoD se mění i vybavení ležících mrtvol :).

Calavera
21. 4. 2009 • 11:01

cituji z článku:
"Ačkoliv je jakž takž možné nastavit pro snímek podobnou pozici ve scéně, nelze udělat stejné screenshoty."

Adam Vágner
21. 4. 2009 • 11:19

někdy to prostě nejde, protože se výbava (nebo osoby a obsazení) generují náhodně, a pro změnu nastavení se musí ze hry vylézt a načíst znova uloženou pozici. Je to třeba příklad AC, CoD a WIC. Někde si to dokonce ani přesně nepamatuje polohu kamery. I tak si ale myslím, že oproti srovnávačkám nastavení detailů, které se v některých článcích objevují, jsem na sebe screeny napasoval vysoko nad standard.

Rudidlo
21. 4. 2009 • 12:40

Někteří uživatelé si prostě musí rýpnout.

Giftmacher
21. 4. 2009 • 10:01

Na mé Gf 9800GT to jede bez problému

kozec
21. 4. 2009 • 9:15

Dakujem za zaujimavy clanok.Rad by som sa spytal, ci bude tento efekt mozne zapnut aj so starsimi Nvida kartami, alebo len s v clanku spominanou.

Adam Vágner
21. 4. 2009 • 9:28

Tak tohle nikdo nezmiňuje, a žádnou slabší a starší kartu od Nvidie tu nemám. Mám vyzkoušenou GTX 285 a GTX 275.Předpokládám, že to funguje minimálně na DX10 kartách (GeForce řady 8 a vyšší), u slabších 8600 GT, GTS, 9500 GT a starších (kdyby to náhodou běželo i na GF7 a starších) by ale mohl být problém výkon.

Calavera
21. 4. 2009 • 10:06

Právě jsem zkusil ty ovladače a zapnout funkci Okolní prostředí s GeForce 9600 GT a hrou Far Cry 2 ve Windows Vista 32-bit:
Hra se spustí, úvodní obrazovky jsou v pohodě, obrazovky při načítání uložené hry jsou v pohodě, ale po načtení hry se objeví jen černá obrazovka (a jeden jen zvuk).
Po vypnutí funkce Okolní prostředí všechno zase v pořádku i s obrazem.

t000
21. 4. 2009 • 12:09

ja osobne mm GeForce 8800 GT, sice jsem to nezkousel, ale kdyz jsem chtel stahnout ovladace, tak tam psali, ze to podporuje grafarny od devitkovy serie, takze mi to asi nepojede

Jan Tomášek
21. 4. 2009 • 17:22

vzdyt devitkova i G serie je jen preznacena osmickova ;) http://www.zive.cz/Clanky/Nenechte-se-napali... ...

Halluz-man
22. 4. 2009 • 15:02

To znamena ze 8600 GT je serie 9?

Jan Tomášek
21. 4. 2009 • 1:55

pekne to AO, jen to jeste trochu dopilovat a bude to dobre

Určitě si přečtěte

Články odjinud