Ve Starbucks můžete jednoduše platit mobilní aplikací.

Ve Starbucks můžete jednoduše platit mobilní aplikací.

V USA se aktuálně jedná o njepopulárnější možnost platby telefonem. Funguje i u nás.

V USA se aktuálně jedná o njepopulárnější možnost platby telefonem. Funguje i u nás.

Oproti Google Pay ale funguje pouze v kavárnách značky, naopak ale podporuje i konkurenční iOS.

Oproti Google Pay ale funguje pouze v kavárnách značky, naopak ale podporuje i konkurenční iOS.

Takto pak vypadá klasická aplikace Google Pay u nás. Ta poslouží hlavně pro placení v obchodech.

Takto pak vypadá klasická aplikace Google Pay u nás. Ta poslouží hlavně pro placení v obchodech.

V USA se aktuálně jedná o njepopulárnější možnost platby telefonem. Funguje i u nás.
Oproti Google Pay ale funguje pouze v kavárnách značky, naopak ale podporuje i konkurenční iOS.
Takto pak vypadá klasická aplikace Google Pay u nás. Ta poslouží hlavně pro placení v obchodech.
8
Fotogalerie

Starbucks je nejpopulárnější platební aplikací v USA. Předstihlo Apple i Google Pay

Většina čtenářů zřejmě bude znát platební systémy od Googlu či Applu, překvapivě ale nepatří mezi ty nejpoužívanější, minimálně v Americe. Tam dle

Ačkoli se technologičtí velikáni předbíhají s bankovními společnostmi, kdo nabídne lepší mobilní aplikaci pro placení, minimálně v Americe je všechny předstihl nečekaný konkurent - kavárenský řetězec Starbucks. Podle nejnovějších statistik právě Starbucks vévodí platbám v amerických obchodech, informoval Recode.

Podle nejnovějších dat společnosti eMarketer bude mít na konci tohoto roku 55 milionů uživatelů v USA aktivovanou aplikaci pro platby mobilem v obchodech. A přes 40 %, tedy 29,8 milionu uživatelů, z nich se uskuteční právě v obchodech Starbucks skrze jejich aplikaci. Firma navíc uvedla, že na celkovém počtu plateb se tato možnost podílí 12 %. Zbytek v rámci Ameriky si dělí mezi sebou s náskokem Apple Pay (27,8 mil.), za nímž je Google Pay (14,9 mil.) a Samsung Pay (13,2 mil.).

Kavárenský řetězec svou aplikaci nabízí již velmi dlouho a navíc je na ni navázán i věrnostní systém. Za platby skrze toto řešení se tak zákazníkům načítají speciální body, krom ušetření času tak mají další velký důvod, proč aplikaci používat. V USA také nejsou zcela běžné bezkontaktní terminály, což brání rozšiřování právě konkurenčních systémů založených na NFC.

Starbuck ve své aplikaci využívá speciální čárový kód, který po naskenování na pokladně umožní nákup zaplatit přímo z věrnostního konta zákazníka. Je navíc dostupná na obě mobilní platformy a dokonce i v České republice.

U nás je dostupný od loňského roku i systém mobilního placení od Googlu, přesná čísla pro srovnání ale dostupná nejsou. U nás jsou ale oproti USA bezkontaktní platby velmi oblíbené a rozšířené, Starbucks, které navíc v Česku není tolik silné, to zde nebude mít tak jednoduché.

Aplikace pro platby ve Starbucks můžete stahovat pro telefony s Androidem i iOS.

Jak to vypadá s Google Pay po půl roce u nás?

Určitě si přečtěte

Články odjinud