Star Office již nebude zdarma

Diskuze čtenářů k článku

David Petrla  |  26. 02. 2002 19:42

Mám produkty MS rád, ale za to, co mi Word vyváděl dnes, by se měl někdo koupat v přehradě.

(Dokumenty se po pěti minutách práce dostávaly do stavu, když každé uložení způsobovalo pád aplikace. A pak jsem vždy zjistil, že se ztratilo několik posledních save (nejenom autosave, i ručních!), takže jsem musel pracovat v tom režimu, že jsem po každém odstavci uložil dokument jako novou kopii.)

Vždycky, když spěchám a záleží mi na tom, Word vypoví službu. Asi má nějaký senzor stresu, který podle frekvence úhozů pozná, když o něco jde, a spustí generátor frustrace. Je to verze 2K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gwamb  |  26. 02. 2002 15:52

Zajimalo by mne co se stane az se vlastni otec linuxu rozhodne vybirat licencni poplatky na kernel Linuxu?

Utopie a nebo to opravdu casem prijde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mira  |  26. 02. 2002 16:33

Linuxovy kernel je pod licenci GPL, Staroffice pod touto licenci nikdy nebyl. Co to znamena jiste pochopite po precteni nekolika stranek na www.gnu.cz popr. www.gnu.org.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  27. 02. 2002 14:20

Otec Linuxu neni, existuje jen jista komunita, ktera do vyvoje (zrejme myslite jadra) vlozila svuj cas. Prinejmensim by se museli vsichni dohodnout

Take je vzdy moznost vzit posledni verzi a pokracovat v OS vyvoji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kalach  |  26. 02. 2002 14:53

linuxaci... doteraz ste machrovali ze mate na linuxe kopu super programov... ako ekvivalent k MS Office ste stale uvadzali ze mate StarOffice... a ze je k tomu este zadarmo

Co budete hovorit teraz machri?

Pomalicky ale isto pojde komercia pekne krasne aj do linuxu ak ma byt z neho nieco poriadne co budete robit potom? Vykaslete sa na tak bozsky system a budete nan nadavat? a najdete si nieco ine? :))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.  |  26. 02. 2002 15:49

Nejsem linuxak, ale zato si vsimam, ze i pro Woknowsy se da sehnat par programu zadarmo a pritom legalne.

Linux je zalozen na lidech, kteri nejsou lini neco naprogramovat a dat to svetu zadarmo. Ale ocividne linux pritahuje lidi, kteri zadarmo neprogramuji, coz ma logiku, ale neznamena to, ze by ti prvni kvuli tomu meli vymrit. Pro me, a dle tveho prispevku i pro tebe, jsou ti prvni machri. Tak se jim nesmej.

(Samozrejme neco jineho jsou lide, chytri jak radio, kteri vzdy musi svetu sdelovat sve rozumy, a kteri nikdy nedotahli zadny program do konce a mozna ani nikdy programovat nezacli. Mozna i ty patris mezi ne, to ja nevim. Ale z tech si klidne srandu delej.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
acm  |  26. 02. 2002 19:17

mno jestli bude StarOffice stat vic nez polovinu toho co dam za MS Office XP tak Vas zvu na pivo

a mimochodem, uz docela dlouho nepotrebuju zadny "office" takze mi je to docela ukradeny...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unknwn  |  27. 02. 2002 16:50

bodaj sa ti windows.dat do.ebal, mam rad typkov co nevideli Linux ani z rychlika, <> do toho vidi, ale kritiky plny keyb. Smiech? sak prejde ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frank  |  27. 02. 2002 19:56

Zkuste si nainstalovat OpenOffice, myslim, ze Vy rozdil oproti StarOffice nepoznate. OpenOffice je pro Vasi informaci zdarma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
konopii  |  26. 02. 2002 09:52

Tahle zprava by mi vazne zkazila den, kdyby byla pravdiva... Na webu Sunu jsem ale potvrzeni informace pana Holcika nenasel. Ze OO nedosahuje kvality SO je jasne kazdemu, kdo si jej vyzkousel. 602ka je smesne siditko, ktere by snad slo v jednodussich pripadech pouzit jako textovy editor, ale co bizarni 602tab a ta prisernost pro upravu obrazku, ktere se defaultne instaluji s textovym editorem?! - takze taky zadna alternativa... Pane Holcik, reknete, ze jste si to vymyslel (v opacnem pripade uvedte link, peekne prosim)!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JamX  |  26. 02. 2002 10:11

...to je problem celeho ZIVE, zrejme CPress plati za preklady mene nez za tzv. puvodni clanky, takze se nedozvime ze pan Holcik vypustil jen preklad nektereho clanku z webu, ktere se ovsem predtim nezdrahali uvest jako zdroj "jedna pani povidala" nebo "interni mail zamestnancum Sunu"...

Btw. jaky je na zive.cz rozdil meni prekladatalem a novinarem??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Holčík  |  26. 02. 2002 10:38

V žádném případě nepřekládáme, nikdy, vždy přidáváme vlastní věci. u tohoto článku byl zdroj informací na heise.de.
sorry, že nebyl zmíněn v článku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozka  |  26. 02. 2002 10:26

http://slashdot.org/article.pl?sid=02/02/24/192253&mode=thread&tid=102

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BubU  |  26. 02. 2002 13:15

Vcera jsem volal do Sunu. Informaci ani nepotvrdili, ani nevyvratili. Vypada to, ze sami v tom maji chaos.

StarOffice 5.2 pouzivam bezne na Linuxu. Pravda - mam na notebooku 192MB RAM a na desktopu 256MB RAM a procesory min Celeron 800, takze nijak nepocituji, ze by to bylo pomale. Pokud se za StarOffice 6.0 bude prece jenom platit - klidne si to koupim - urcite to nebude drahe a urcite mne to prijde na mene nez nekoho jineho Windoze + MS-Office.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  26. 02. 2002 18:17

Pokud myslite PCSuite 2001 ci jak se to jmenuje, tak to sice je siditko, ale neotravuje me tam vyskakujici sponka a pro beznou praci to staci. Nase bejvala sekretarka pouzivala z Wordu asi tak pul procenta funkci a PCS2001 by ji uplne postacoval - stejne tak ten 602tab ci jak se to jmenuje. Byla sice blondynka, ale podle ostatnich devcat ve firme bych rekl, ze se znalostma Wordu nijak neodlisovala

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  26. 02. 2002 00:26

Scottovi McNealymu pokorne odkazujeme, ze si svoj StarOffice moze kludne po... Nie som zastanca Microsoftu, ale objektivne musim uznat, ze MS Office je lepsi. StarOffice je len jeho pomalsi a menej prepracovany klon, ktory ho celu dobu len napodobnoval a imitoval. Zaobisli sme sa bez neho, ked bol zadarmo, tak preco by sme sa bez neho nezaobisli, ked za neho bude treba platit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ACM  |  26. 02. 2002 02:19

StarOffice neni 3D akce... to je proste kancelarsky balik, tak jak muzete mluvit o nejake imitaci proboha? To uz taky muzu rict ze Office imituji T602+C602 :))) Dyt je to porad temer stejny s uplne marginalnimi rozdily...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unix Daemon  |  26. 02. 2002 03:58

Mne sa skor zda, ze developeri SUN-u venovali viac usilia na dosiahnutie kompatibility s MS office, ako na zvysny vyvoj produktu, vratane jeho efektivity. Ved ten "kancelarsky balik" je tazsi ako 90% serverovych aplikacii tam vonku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Misura  |  26. 02. 2002 08:22

Skus si poriadne precitat o co sa jedna. SUN pridava do StarOffice oproti OpenOffice kontrolu pravopisu a databazu, ktore nie su jeho produktom a za licenciu plati. Preto ani doteraz neboli tieto komponenty v OpenOffice a na webe to bolo vysvetlene.
Ak ti tieto veci nechybaju, tak mas OpenOffice zdarma no a ak ich chces mat, tak si bud kup StarOffice, alebo MS Office. Co je na tom divne?

"developeri SUN-u venovali viac usilia na dosiahnutie kompatibility s MS office..."
Myslim ze toto bolo pre nich velmi dolezite. Skus pouzivat office balik, ktory NIE JE kompatibilny s MS Office a mozes to zabalit. Ako chces komunikovat s obchodnymi partnermi?
Co sa tyka velkosti OpenOffice, tak to by som tak strasne nebral. Pouzival som ho na linuxe na notebooku a bolo to celkom svizne. Ano, prvy start trval cca 10-20 sekund, ale potom uz vsetko bolo "klik". Neviem si predstavit kolko by mi startoval pod linuxom MS Office ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZiGi  |  26. 02. 2002 09:24

inak mam pocit, ze OpenOffice.org kontrolu pravopisu (anglickeho) aj databazu (akurat ze nie adabas) ma. takze neviem, kde je problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard  |  26. 02. 2002 10:25

Myslim ze nema vlastnu databazu ale mozes sa pripojit na lubovolnu cez ODBC alebo JDBC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger Krowiak  |  26. 02. 2002 00:12

Skoda, StarOffice sa mi celkom pacil. No nic, zvykli sme si na StarOffice, zvykneme si ina OpenOffice ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  26. 02. 2002 01:06

Hmmm, ani si nebude na co zvykat - když jsem si prohlížel OpenOffice, tak jsem přemýšlel jaký je v tom rozdíl oproti StarOfice - je to skoro naprosto to stejné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor