Staňte se programátorem: V čem psát kód

Diskuze čtenářů k článku

26. 07. 2009 22:14

Stále sa mi niečo zdalo divne a teraz ma to prasklo, ten obrázok čo tam je ku tejto téme je kód PHP. Tak teda autor článku je taký leniví, že sa neráčil zohnať ani obrázok alebo spraviť obrázok so zdrojovým kódom C# ale dal tam PHP. Myslím, že to je poriadne od veci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 07. 2009 09:02

Opravdu se to pouziva k psani .NET/C# kodu? Kdyz jsem jednou musel dodelavat kod na linuxu (protoze windows jsem mel nefunkcni), pouzil jsem prave tohle. Po zkompilovani pres 50 chyb - obcas i takovy veci, jako ze jsem mel class neco {public int a{get;set;}} ... neco n.a = 5; a hodilo mi to, ze neco.a neexistuje. Nikdy vic, jsem rad za Visual Studio, ktery teda sice svoje mouchy ma (nejednou mi spadlo bez "udani duvodu"), ale jinak se pouziva skvele a oproti treba takovymu Eclipse (ktery na .NET ani neni, ale zkusil jsem v tom delat php) je i uzasne rychly...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2009 10:12

Proč ukazujete 3 roky starý screenshot monodevelopu? To nevíte, že existuje novější verze, která už nepoužívá ten dementní gtksourceview na editaci kódu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 14:11

Názov témy vyznieva tak, že článok by mal obsahovať informácie o jednotlivých programovacich jazykoch v čom je lepšie programovať, no na sklamanie celý článok bol napísaný iba o jazyku C# nabudúce keď budete dávať názov článku tak napíšte do názvu presne čo obsahuje a nie takéto zmätočné názvy je vám to dúfam celkom jasné!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 15:45

Stacilo by si precist podtitulek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2009 05:58

Som zvedavý či budú písať aj o iných programovacích jazykoch a editoroch len ako o .NET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2009 08:31

Tento autor snad o nicem jinem nez C# nepise. Take me vadi obecne nadpisy clanku, ktere jsou o konkretnich vecech. Skoro to na me pusobi jako podsouvani, ze v nicem jinem nez C# nikdo ani neprogramuje, tak proc nezobecnit nadpis na tu jedinou "nejlepsi a nejrozsirenejsi platformu"... Takovy lehky nadech placene inzerce.

Podobne nadpisy maji clanky z kategorie Jak na pocitac. Take obecne nazvy a pritom se jedna o postupy na Windows Vista/7 a nejnovejsi Office 2007. Chtelo by to lepe odlisovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 11:31

Nejlepší bude, když se převléknete do něčeho pohodného, prostě budete v pohodlném oblečení. Budete sedět v pohodlném křesle a pohodlné dobře větrané místnosti. Hlavně to pište v klídku a v pohodě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 14:46

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  24. 07. 2009 08:13

Škoda, že se autor nezmiňuje o tom, zda jednotlivé programy obsahují něco jako "Database Explorer".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 08:29

U Visual Studia si jsem jistý, že minimálně v team suite verzi je ... :] a řekl bych, že i v proffesional edici (na webu MS jsou obě ke stažení, 180 denní trial, popř. pro studenty na MSDN AA ...).

Co se týče příkazové řádky, tak tam je to asi jasné, MonoDevelop mám pocit, že obsahuje, ale ruku do ohně za to nedám a SharpDevelop nemám tušení :(.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 08:39

Od toho mas SQL Server Management Studio.

http://www.advsoft.info/images/manuals/common/sql... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 08:49

To je hezký že máš MSSQL, ale nejen jím je člověk živ, že .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  24. 07. 2009 08:57

Osobně mám radši Toad for SQL, ale přeci jen DB Explorer je rychlejší pro rychlé náhledy do struktury atd., navíc je integrován přímo do IDE Visual Studia. Můj dotaz směřoval především na SharpDevelop a MonoDevelop.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 02:19

Java, Eclipse nebo Netbeans

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 08:09

nebo jedno: VIM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 08:19

ovšem kdo chce napsat v Javě GUI aplikaci pro Windows tak se v porovnání se C# a Visual Studiem neskutečně nadře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 09:56

Proč? "Drag'n'drop" GUI editor existuje (aj v Eclipse aj v NetBeansoch). Napr. http://www.bearfruit.org/files/netbeans-gui-builde... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 12:00

Eclipse + VE (Visual Editor - grafický designer pro SWT, Swing, Awt)

SWT - nativní vzhled na mnoha platformách díky tomu že volá nativní knihovny ... nativní GUI komponenty

Co je to SWT --> http://www.eclipse.org/swt/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 18:11

VE je ovšem nový projekt, když jsem ho chtěl před časem použít, tak byl naprosto k ničemu. Pochybuju že by ho dokázali v historicky krátké době dotáhnout Visual Studiu aspoň na dohled. Ale to není ten hlavní problém GUI v Javě. Hlavní problém je, že Sun na GUI totálně kašle - ty jeho standardy jsou jak z jurského parku. IBM se to snažili provětrat s tím swt, ovšem Sun to nepřijal, aspoň že IBM nezažaloval, jako kdysi Microsoft. Prostě Visual Studio vám dává pohodlný přístup k dot net frameworku, kterému všechny javovské gui knihovny můžou tak maximálně závidět. A navíc máte hafo dokumentace v msdn, knížky, tisíce příkladů na netu. To co vyšlo k javovské grafice bych spočítal na prstech jedné ruky a to jsem dost velký knihomol. Bohužel Java se prosadila spíš jako náhrada cobolu v datařině, aby se prosadila i v GUI na desktopu to bude muset ještě Sun resp. Oracle dost máknout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2009 06:06

Náhodou v Jave existuje napísaných veľa veľkých a dobrých aplikácii príkladom je openoffice, eclipse alebo jdownloader. Tieto programy používam a som nadmieru spokojný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2009 23:55

Tak OOo teda v Jave rozhodne nie je, okrem pár voliteľných častí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 07. 2009 08:17

Sun zaloval Microsoft, porotoze ten si do sve implementace JVM zanasel Windows specific funkce a tim se snazil nabourat prenositelnost programu. Nevim jestli je pripad IBM a SWT predchozimu vubec podobny a zda ma Sun pravo nekoho zalovat...

Co se tyce navrhare pro Javu, v Netbeans je spatny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
25. 07. 2009 21:06

VE je nový projekt? Skoro 5 rokov existencie a stále je považovaný za nový projekt? Teda nie, že by som ho chcel nejak obhajovať (prešiel som z neho na NetBeans, ktorý sa mi páťi oveľa viac), ale tvrdiť, že je "nový projekt a pred časom bol naprosto k ničemu" je trochu silné kafe...

Mám pocit, že o JAVE máte len strohé informácie na ktorých staviate svoje dojmy. Na druhú stranu, ak viete pracovať s Visual Studiom a nepotrebujete multiplatformovosť, je asi zbytočné nútiť sa do niečoho nového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 07. 2009 07:56

S tou ecipsou atd. si neodporujeme. Já neříkám, že GUI aplikace pro Windows desktop napsat nejde, já říkám že se nadřete. Na eclipse dělají vývojáři od IBM roky a pro GUI vyvinuli úplně novou knihovnu, protože si o awt a swingu nejspíš mysleli to co já.

Netbeans a jeho designer nemůžu hodnotit, dělám v eclipse. Ale jak už jsem napsal výše, hlavní problém vidím v java GUI knihovnách, na které Sun léta kašle. Předem se omlouvám za rýpnutí, ale prostě když budete dělat v gtk pod linuxem, tak vám awt přijde normální a swing super. Ale když budete dělat v dot net frameworku pod Windows, tak vám přijde awt a swing jako srandovní retro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 08:38

Eclipse a Netbeans už podporují i C#? Nějak jsem to přehlédl, kde to najdu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 01:46

v MonoDevelopu jsem programoval az dva roky na vejsce a jeste mi nespadl. ted v nem pisu i bakalarku FFT v C#pu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Mě Mono připadá jako zbytečná ne úplně plnohodnotná náhražka. Není důvod, proč používat na platformě MS Windows Mono místo .NET. Na Linuxu je například konkurenční Java nebo C++ framework QT, proto je podle mě portace C# a .NET na Linux pouze plýtváním prostředky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 08:27

Třeba se mu nechce dělat v javě. V některých ohledech mi přijde C# udělaný lépe a dělá se mi v něm rychleji. Co se týče portace, tak myslím stačí dělat vývoj průběžně na obou a testovat, jestli to funguje už během vývoje. Pak by to o moc víc času zabrat nemuselo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 08:38

Programujem dlho v C#. No suhlasim s Tebou.

Su veci ktore su proste pre windows, su veci ktore su na Linux.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 09:11

plne souhlasim, ze mono je docela divnej project, ale pokud chci delat v C# (respektive musim) tak co mi jinyho zbejva. navic vyvoj mona je docela, rychlej i kdyz .netu se zatim nevyrovna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Psal jste, že píšete diplomovou práci z numerické matematiky (FFT bude asi fast/finite Fourier transformation) v C# a nyní píšete, že musíte dělat v C#. Znamená to, že Vám vedoucí práce nutí tuto platformu? O jakou vysokou školu jde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 10:15

nenuti, ale u nas na skole (informatika na UJEPu v Usti) se je majoritni jazyk C# a jelikoz jsem v nem delal posledni 3 roky, nechce se mi to delat c++ a java se u nas bohuzel neuci (neni cas). jinak se u nas delaj boo, c#, asm, c++, c++ + QT, c# + win froms a pak scheme a haskell. a myslim ze volitelny je visual buzik, ale ten me sral uz na stredni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
24. 07. 2009 12:57

Ta Java je zarazejici.

Jsem rad, ze ze mam FI MU, kde Java v moznostech byla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 07. 2009 00:46

DreamSpark je rozhodne skvela vec, sam uz nejakou dobu vyuzivam...Ale sluselo by dotat, ze vsechny produkty ziskane pres DreamSpark jsou pouze pro studijni ucely (=nekomercni pouziti).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor