Staňte se programátorem: Linuxové efekty levou zadní

Diskuze čtenářů k článku

13. 02. 2009 12:12

V Linuxu klikáte, v oknech programujete a mlátíte do kommandlajny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 12:49

pche klikaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 22:23

ROFL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM_
13. 02. 2009 11:49

A neslo by z toho udelat programek, ktery by se doinstaloval do XPcek ? :)

...ze bych si v nich konecne pripadal uskrinute - jak si zvyknete na kostku a spoustu mista, tak se Vam ve Windows nepracuje moc pohodlne :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 12:01

Neslo - je to jen pro vlastni aplikaci, jinou aplikaci nedokazete prevest do bitmapy, ne kdyz to okno je zakryte nebo minimalizovane, pak zbyva jen moznost cteni obsahu pameti, ja sem to kdyzsi zkousel, snazil sem se odchytavat api funkci volajici vykresleni onoho daneho okna, ale bez uspechu to dotahnout dale..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 00:49

docela vtipny vyuziti vlastnosti objectu, je skoda ze to nefunguje jako compiz, ale jenom u nami napsaneho projectu. a mam takovej pocit ze beryl neni compiz, ale mozna to v clanku nekde pisete, ja cet jenom zdrojaky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 05:39

Ano, Compiz opravdu není Beryl, takže zde zanedlouho budou dva flamewary - jeden o "debilitě" autora článku a druhý se bude týkat známého tématu Windows vs. Linux a Compiz vs. Aero.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 05:56

Přesně tak, není. Compiz byl původní projekt, ze kterého se Beryl odštěpil, takže jistou dobu existovaly paralelně. Nyní jsou ale opět sjednoceny pod názvem Compiz Fusion - aneb proč dělat totéž dvakrát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 06:46

jj, Compiz Fusion... Je to pekna hracicka Ale má jednu chybičku... při každé manipulaci z oknem sem porad videl, jak vyvojari tohoto jinak slusneho SW neznaji AntiAliasing... to ani neslo si toho nevsimat. nevim jak je to dneska, tohle bylo pred pul rokem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 07:16

On se totiz antialiasing resi na urovni graficke karty. Takze nastavis antialiasing na graficke karte, zrestartujes compiz et voila - vsechno krasne hladke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 09:42

Super, tak to nekdy priste zkusim, ale zvlastni, ze ani na internetu jsem nevidel obrazky compizu vyhlazene... a myslim, ze sem to aji zkousel, ale nejsem si jisty... posli obrazek, jestli mas ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 09:58

Jako me to funguje(i kdyz normalne to mam vypnute), ale za boha nemuzu prijit na to, jak udelat nejaky screenshot, kde bude neco videt. Kdyz dam screenshot pri tom, kdyz rychle tahnu gumovy okno, tak ho mam na screenshotu na kousky a kdyz to zkusim s natocenou kostkou, tak se mi nedari udelat screenshot vubec(Ale to je dost maso kombinace - ctrl+alt+leve tlacitko mysi+print screen. Chvili jsem musel premejslet, jak to vubec zmacknout a pak me napadlo, ze kdyz mam tu kostku natocenou, tak tu mys vlastne muzu zvednout ze stolu a print screen zmacknout malickem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:10

me screen udelat sel (prostredni tlacitko klik na plochu, pootocit, a kombinace Fn+prt sc), ale nemam zas antialias, ani nevim jak ho zapnout, jo tady je screen: http://michalrott.ic.cz/obrazky/screen.png...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:13

Co mas za grafickou kartu? Jestli mas nvidii, tak v nvidia-settings mas Antialiasing settings. Tam das override a nastavis to na nejakou hodnotu. Jestli mas ATI, tak to jde nekde v catalystech taky. Pak akorat musis restartovat compiz(ne Xka!).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:14

...a me ten screenshot porad nejde:( Mozna uz mi dochazej baterky v klavesnici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:28

no bohuzel mam intel mobile 4

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:31

Tak to nevim, jakou kartu mas na mysli. Tohle je cely nazev?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:37

tohle je vypis z lspci

00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 4 Series Chipset Integrated Graphics Controller (rev 07)

jiny oznaceni karty sem nevidel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:40

na strankach vyrobce http://h10010.www1.hp.com/wwpc/cz/cs/sm/WF06a/32195... ... sem nasel ze je to chipset GL40

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:43

No intel ma pro Linux slusne ovladace, ale tohle je asi neco docela noveho. Zkusil jsem o tom copmizu neco vygooglovat, ale nic jsem nenasel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 10:49

to ja tog googlim uz asi pul hodiny a taky nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:54

Tak mas mozna s Intelem smulu. Ale kdo vi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:15

Nebo můžeš udělat (v případě že máš gnome) gnome-screensaver -d 10 a máš 10 vteřin na to se připravit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:16

samozřejmě screenshot a ne screensaver

Sakra proč se to sem nakopírovalo 2x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:15

Nebo můžeš udělat (v případě že máš gnome) gnome-screenshot -d 10 a máš 10 vteřin na to se připravit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 10:30

Diky. Uz se to podarilo.

Bez AA je tady: http://ekomafie.wz.cz/obrazky/Screenshot-1.png...

S AA je tady: http://ekomafie.wz.cz/obrazky/Screenshot-3.png...

Uz se mi to podarilo tipnout, ale stejne je to nejaky pokurveny. Asi proto, ze mam dva monitory. Ten rozdil tam ale je videt(hlavne na ty horni hrane kostky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2009 18:58

Dik za radu.

Vo Windowse je AA defaultne zapnutý a tak ma nenapadlo to hľadať a zapínať v Linuxe :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 00:47

pekne to vypada, mozna by i ty mizici efekty sly rozumne vyuzit, treba jako zasterka mezi nejakym nacitanim

PS: myslim, ze vysvetlujici dil uz neni ani moc potreba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor