Atlasz
29. 10. 2018 • 15:28

Tie situacie som toho casu preklikal aj ja. Vyslo mi z toho, ze som sovinisticko-fasisticky patriachral, lebo som castejsie uprednostnil muzov pred tehotnymi zenami. Jednoducho dali primalo vzorovych situacii a ich vyhodnotenie tiez nebolo uplne v poriadku. Vobec neratali s tym, ze niektori nebudu vyberat podla toho, kto tam stoji ale kde stoji..Podla mna si to ma na prvom mieste odskakat ten, kto je na spatnom mieste pri snahe co najviac chranit vlastnu posadku. Ako si vyberie auto medzi tehotnou zenou a 40 rocnym chlapom? Moze vediet, kolko deti po tom chlapovi skonci v decaku alebo ci volaktore prave necaka na jeho kostnu dren?Myslel som si, ze v nasej kulture nie je "PC" porovnavat hodnotu dvoch ludskych zivotov. Asi to maju zaviest prave autonomne auta. Potom pride na rad rozdielna vaha volebnych hlasov a nakonec odlisna sadzba v trestnom prave podla hodnotenia poskodeneho.

Brandstifter
Brandstifter
29. 10. 2018 • 15:11

Boha to je zas díra na veřejné prostředky, "vědci" a další pošuci se budou 10 let dohadovat za peníze daňových poplatníků jak vyřešit dilema, přitom je to jasné.
1. Posádka v autě vs cokoliv jiného?
Posádka v autě
2. Člověk vs zvíře?
Člověk
Auto, které raději zabije majitele než-li někoho jiného by si asi koupilo opravdu hodně lidí...

Protonic
Protonic
29. 10. 2018 • 14:43

Nj, tramvajové dilema...zatímco člověk má vrozené sebezáchovné mechanismy, umělá inteligence může v exponovanných situacích rozhodnout proti osádce ve vozidle. Tohle se zrovna nedá použít do reklamního sloganu.

orlus
29. 10. 2018 • 14:03

Je to jednoduché - měl by udělat to co by udělal řidič tzn. snažit se zabránit srážce a ohrozit co nejméně sebe.

Jiří Mrázek
29. 10. 2018 • 13:03

Snažil bych se srážce zabránit tak abych neohrozil sebe a rodinu. V případě že by to nešlo tak by to chodec odnesl. Nedá se nic dělat. Nebo by snad někdo riskoval život svůj a své rodiny? Těžko...

Martin Prokop
Martin Prokop
29. 10. 2018 • 12:42

Dopravní předpisy nejsou ani v rámci západní Evropy stejné pro Tibet řidiče. Natož v USA nebo Japonsku.Ony nejsou stejné ani bezpečnostní ani ekologické. Zatímco EU si hraje zachránce světa skrze přísné předpokládaná si už v současné sezeních zemích to tak není. Nemluvě o lidnatějších zemích v Asii , Africe Jižní střední Americe.

Buffalo007
29. 10. 2018 • 12:21
acrux
29. 10. 2018 • 12:16

Platit ma ten, kdo udela chybu. V podobne situaci jsem byl dvakrat, dotycny to sice stihl, ale kdyby ne, napalim to do nej a jedine co budu resit je, po kom budu vymahat skodu na aute.

Názor byl 2× upraven, naposled 29. 10. 2018 12:50

jirik66
29. 10. 2018 • 12:14

"V tom vám přímo před vůz vyběhne z lesa chodec" … No co asi? Brzdit maximální možnou intenzitou, co by jste chtěli dělat jiného? Strhávat volant? Co víte co ten chodec udělá? Zastaví? Poběží dál? Vrátí se?Když vyběhne z lesa chodec přímo na koleje, vlak také neuhne.

Určitě si přečtěte

Články odjinud