Srovnávací test - 6 optických myší

Diskuze čtenářů k článku

Cyclops_LTM  |  31. 05. 2003 22:48

Já mam myš f-s ta má na obou bocích jedno tlačítko a dou mačkat úplně v poho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
seth  |  31. 01. 2003 22:14

Nedelam to casto, ale tohle je vec o ktere aspon neco vim, takze se pokusim z pohledu M$ priznivce "nezaujate" srovnat IE3.0 a MX500. ;)
IE3.0 se da opravdu sehnat za mnohem nizsi cenu nez je uvedene (zhruba 1000kc), coz uz ovsem nelze rict o MX500, ktera se da, podle mych informaci sehnat tak kolem 1500kc.
Je sice pravda, ze jsem mys Logitech nikdy nevlastnil, ale z ruznych for vim, ze ma mirne problematicke ovladace. Normalni uzivatel tyto chyby nema sanci zaznamenat, ale "profesionalni" hraci si tohle hodne hlidaji. Tento nedostatek jde ovsem upravit mensim zasahem do registru.
Hodnotit rozdily v pohybu pri normalni kancelarske praci nema smysl, jelikoz jsou nepodstatne. U her je situace trochu zajimavejsi, nicmene ani tady bych se nehodlal poustet do hadky, ktera z techto dvou mysi ma lepsi pohyb.
To ze Logitech krapet "nestiha" na obalce od casopisu je myslim si irelevantni, nebot se po ruce vzdy najde dost jinych povrchu, ktere tato mys zvlada naprosto bezchybne.

IMHO doma mam M$3.0 uz asi rok a musim rict, ze uz neni tak fit jak byvala (leve tlacitko nekdy klika 2x, bocni tacitko je mirne vychozene a kolecko obcas preskakuje), nicmene mys porad funguje velmi dobre a bezny uzivatel by si techto neodstatku mozna ani nevsimnul. Dalsi vec je, ze rocni pouzivani teto mysi bylo opravdu INTENZIVNI a byt v jeji kuzi tak by mi uz taky zacala dochazet trpelivost ;).

Jinak v hodnoceni vicemene souhlasim s Tomasem (jde poznat ze je to hrac :)) s tim, ze pokud chce nekdo levnou a kvalitni optickou mys do kancelare tak bych opet doporucil znacky M$ nebo Logitech, ktere take nabizeji mysi v cenove relaci kolem 600kc s myslim si stejnou, ne-li vetsi kvalitou.

Pro nadsence predkladam link na domovskou stranku podlozky fUnc surface 1030 (www.func.net), ale zaroven upozornuji, ze cena je pro bezneho uzivatele, zvykleho na podlozky do 10kc, opravdu neprijatelna. Ma-li presto nekdo zajem investovat sumu kolem 1300kc necht navstivi www.progamingshop.cz (sk).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DickOBrazZ  |  06. 02. 2003 01:31

sem jeden z tech profesionalnich hracu - ikdyz lama .),

rozdil mezi MX500 a MS3.0 je hlavne v senzoru - shape a tlacitka maji zhruba stejne rozlozene....
zatimco MS ma refresh rate senzoru 6000hz, Logitech ma 8000hz.. DPI maji obe mysi stejne (800)

ALE
Logitech snima daleko vetsi plochu podlozky a timpadem odesle procesoru mysi mene "obrazku" za vrterinu
MS jich zvladne 6000 (kazdy tik jeden) a MX cca 5250 - ale diki tomu ze jsou tyto "snimecky" daleko vetsi mys registruje i nepatrne odchylky v pohybu a chyta se i na povrsich kde MS "nestiha" ... k "utrhnuti" teto mysi by ste sni museli pohnout rychlosti cca 1,1m/s  ;)
zhodujuci faktor pro vyber mysi na hrani Image Processing hodnota - kde jasne dominuje Logitech s MX technologii - 4,7 Mpx - much more than MS

Autor v tabulkach micha nesmichatelne - pocet snimku za vterinu a fillrate ... skoro by se zdalo ze je fanda Microsoftu... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nooobove  |  26. 03. 2003 20:38

Ja hraju prvni ligu s BenQ M100..... na mysi nezalezi, de o jinou vec.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petrik  |  31. 01. 2003 11:16

Maji ji vsichni moji znami, je to nejprodavanejsi mys u nas v mironetu, ale aby ji otestovali, to ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saladín  |  31. 01. 2003 03:13

A este jedna vec: kto si kupuje bezdratove veci dobre mu tak aj s bateriami. Uz takto mi staci ze furt cpem a dobijam baterie do poltucta dialkacov a vselijakych elektronickych serepeticiek vratane vahy (!!). Takze mys a klavesnica jedine s kablom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saladín  |  31. 01. 2003 02:54

Apropo MS IM Explorer 3.0 - myslim ze som tu na nu postol kratku recenziu. Ak nie, upozornujem ze moj nazor je kladny. Chcel by som len po roku a nieco pouzivania dodat par veci.

Mys pouzivam na pocitaci ktory je zapnuty skoro permanentne pretoze bud a) pracujem b) parim, a to klikacky ktore su prave na mys pomerne pekelne narocne - Diablo I/II a veci ktore su naopak narocne na presnost a citlivost pohybu mysi - Thief I/II, DeusEx. V oboch pripadoch z funkcneho hladiska dve slova: no liability.

Stala sa vsak ina vec: na miestach kde spociva ukazovak a palec (lave tlacitko, sedy lak a lavy bok, cierny plast) zliezla z mysi povrchova vrstva farby/laku.  Nevyzera to prilis lakavo, hlavne bleda smuha zhora. Stalo by za to pouvazovat o trvanlivejsej uprave povrchu odolnejsej zrejme hlavne voci latkam v pote.

Dalej: hoci som neskusal mys od Logitechu, pride mi jej alternativna ergonomia oproti MS vhodnejsia: Logitech preferuje nizsi a plosky profil. Zistil som ze pri tvrdych niekolkohodinovych parbach "klikaciek" zacne z MS, kvoli tomu ze jej vyska nuti pri castom klikani vytacat ruku do vysky v neprirodzenom uhle, boliet ruka v zapasti. Co pri beznej praci, ked na mys clovek siaha len obcas, nezisti - vtedy sa zda byt do ruky akurat.    

So long.

  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ros  |  31. 01. 2003 10:11

To slejzani barvy bylo uz i u MS IM Explorer 1. Videl sem to u znamyho a moc pekne to nevypada, To me pripadne jako dost velky minusu mysi za cca 1 500 !!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
páka  |  30. 01. 2003 23:19


Můj příspěvek do soutěže, kdo viděl nejstarší optickou myš: 1986 v nejakým výzkumáku na Praze 4, možná VUSTE. Ale je fakt, že měla svoji podložku s rastrem.

Kuličku už nemůžu ani videt, měl jsem dvakrát MS Intellipoint, nenáviděl jsem jak prokluzovala. Taky křeče v ruce. Koupil jsem si na zkoušku malou, černou, roztomilou Logitech B69 za 370,- (+dph) a připadal jsem si najednou jak v nebi. Na obrázkový podložce ustřeluje, na modrý látkový je perfektní. Většinou ale jezdím po počmáranejch papírech, co jsou na stole. Mám tu taky zapečenou v krabici MS Explorer 3, ale nelibi se mi a je velka, tak jsem ji jeste nevyndal.

A ohledne zmiňovaných redukcí na PS/2 - u toho myho Logitechu je poznamka, ze pres PS/2 pak nejede na plny rozliseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  31. 01. 2003 09:04

Souhlas - včetně té látkové podložky. Na leklých neškube snad jen MS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2003 10:46

a u MS 3.0 zase pres PS2 nejdou bocni tlacitka ...clovek si asi nevybere

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  30. 01. 2003 22:24

Optickou myš jsem používat u pracovní stanice Sun už v roce 1992. Můj spolubydlící na koleji si optickou myš koupil k PC v roce 1994.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub Lohnisky  |  31. 01. 2003 01:12

autor to jiz objasnil -

"Rokem 1999 jsem myslel uvedení myši použitelné bez nějakých berliček jako je speciální podložka prvních optických myší!"

S pozdravem Lohnisky Jakub

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  30. 01. 2003 21:26

Hlásím se jako známý ničič myší Nevím čím to je, ale už u mě lehla Logitech i Genius. Teď mám MS IntelliMouse Optical (4 tlačítka + scroll) za 760,-Kč zatím drží a je zaručeně nejlepší.

U Geniusů odchází často i kabel!

Logitech není problém "vyklikat" a stojí stejně jako MS Optical.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aCID  |  30. 01. 2003 22:22

Panove,co takhle podlozky Everglide,slysel jsem ze jsou taky sqely pro optiku,mimoch.

kde se v CR da koupit ta FunSurface ,naka recenze...?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  31. 01. 2003 09:00

Pro nornální použití bych doporučil textilní podložky.

Genius většinou moc nefunguje na lesklých podložká s potiskem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  30. 01. 2003 19:56

Právě jsem si klikl na výsledné tabulky a již vím proč jsou autoři testu tak neobjektivní a vyzdvihují Logitech a Microsof! Rád bych viděl toho blázna, který by si koupil myš za 1.800 Kč! Proto, že to nikdo nekupuje tak se autoři testu snížili k tomu aby těmto předraženým krámům zde dělali reklamu!!! Styďte se a zalezte zase do kanálu, odkud jste těsně před tímto testem vylezli!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FragmeNT  |  30. 01. 2003 21:29

Trashmane ty ses mi ale pekne vypatlanej omezenec. Ja zase znam spoustu lidi co do mysi s prehldem vrazi 1.800,- a podlozku za 1.500 (Func a pod, viz www.progamingshop.cz). Ja osobne mam MX500 a neda se to srovnat z zadnou jinou optikou (snad MS 3.0) natoz ze shit kulickou. Zahraj si CounterStrike se senzitivitiu 2 a pak tu neco placej.Jo mimochodem  mi prijde MX500 daleko lepsi nez Dual Optikal, ten se umel obcas "utrhnout" coz se u MX nedeje. Taky tu jeste autor mohl napsat, ze existuje tez levnejsi varianta MX300, ktera ma naprosto stejny snimac jako MX500 a stoji neco kolem 1200 (plna verze v krabici).  A nekdo tu rikal ze zadnej grafik nepude do otiky ? a ktera kulickova mys ma rozliseni 800 dpi (jako MX500)? Snad jen Razor Boomslang, ale dat za ni 3500,- uz je precejenom dost....

Mimochodem prodam Logitech MouseMan Dual, jeste v zaruce a dodam i krabici. Cena 500,- :=)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  30. 01. 2003 21:48

O tom kdo znás je větší vypatlanec není pochyb, ty jsi jasný vítěz. Myš má splňovat tyto požadavky: plynulost pohybu kurzoru a takový tvar aby ti sedla do ruky. Tyto požadavky splňuje 99% myší. Proč bych měl hrát s myší hry také nechápu, tyto věci nechávám takovým puberťákům jako jseš ty!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drake  |  31. 01. 2003 00:46

Sám jsi nad sebou vyřkl rozsudek ve sporu o to kdo je největší vypatlanec.

Vtip je totiž v tom, že požadavek plynulosti pohybu kurzoru nesplňuje žádná z relevantních myší kromě Exploreru 3 a MX500. Samozřejmě záleží na tom jak rychle se myší oháníš, ale je praxí vyzkoušeno, že utrhnout tyhle dva kousky normální (fyzicky) člověk nedokáže. Na rozdíl od shitů jako Genius, který při větším cuknutí skočí na druhou stranu nebo udělají nějaký podobný zvěrsva. Ty jsou dobrý tak akorát do office ;)

Pro lidi jako jsem já jsou Expl.3 a MX500 jediný použitelný myši. Pro lidi jako jsi ty je použitelný skoro cokoliv...

Vůbec to hodnocení v recenzi nestojí za nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  31. 01. 2003 08:04

..... pro lidi jako jseš ty,  je počítače škoda .......... kup si PlayStation.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  31. 01. 2003 13:37

Nevím co děláš na počítači ty, ale já na něm překládám desítky programů z angličtiny do češtiny, proto nevidím důvod proč zrovna já bych si měl kupovat nějaký pitomý Playstation! Moje překlady zatím nejsou nikde publikovány, mimo Proxomitronu, který je již na české oficiální stránce. Jinak mám hotové překlady do: Drive Image 2002, DU-Meter 3.03 build 110, Mailwasher 1.33, Ad-aware 6.0, Add Remove 3.2 , Sandra Pro 2003 a podobné špičkové programy. Pokud toto nestačí na to abych používal PC tak nevím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trashman  |  30. 01. 2003 19:47

Nevím co se autorům nezdálo na hmotnosti této myši? To by měla vážit aspoň 1 kilo aby byli testovatelé spokojeni. Také se mi nezdá, že by u této myši odcházeli tlačítka. Sám jsem používal běžnou myš Genius 1 rok a žádná tlačítka mi neodešli. Ono se do toho nesmí mlátit kladivem, pak vám to vydrží. V myši jsou běžné mikrospínače, úplně stejné jsou i v ostatních myších, můžete se přesvědčit rozebráním. On je totiž vyrábí asi jeden výrobce. Já jsem naopak u této optické myši spokojen tuhostí otáčení kolečka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivo Skalický  |  30. 01. 2003 18:40

Naprosto souhlasim s nazorem autora i nekolika ctenaru, ze na mysich Genius jsou tlacitka behem pul roku odklikany, ale na druhou stranu to tlacitko (myslim tim ten spinac) se da koupit za 12,-Kc. Vzhledem ke sve cene maj Geniusky perfektni tvar a snimani povrchu a proto jim to, ze musim 2x do roka vzit pajku a to levy tlacitko vymenit odpustil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  31. 01. 2003 00:32

Taky se mi asi po pul roce vyklikala tlacitka a zjistil jsem, ze alespon v mem pripade nebyl vadny spinac, ale kontaktni ploska na tlacitku. Zespod tlacitka je totis maly hrbet, ktery tlaci na kolmo orientovany hrbet mikrospinace. Protoze je styk v 1 bode a plast tlacitka je meksi, doslo k vytlaceni jamky do hrbetu na tlacitku. Vyresil jsem to tim, ze jsem hrbet odstranil a nalepil na dane misto kousek plisku. Od te doby v pohode.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2003 10:42

Presne tak, jednou mi odesel mikrospinac, podruhe se zbrousil v jednom miste ten plast na tlacitku a 2x jsem musel pajet znova kabel, protoze se pretrhnul (v miste kde vychazi z mysi)...ale jinak Genius rulezzzzz (az na Logitecha a MS )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindru  |  30. 01. 2003 17:11

kupuju geniusy (ruzny) a u vetsiny optickejch se oklikalo levy tlacitko.

prej nikdo jinej nez ja je nereklamuje, ale nevim teda.

oklika se to treba za 3 meswice pri nizke intenzite prace s ni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
míra  |  30. 01. 2003 16:03

Myši od MS uděluji veliké plus, protože tato myš byla 15.7.2002 zatopena v Karlíně a trvalo asi měsíc, než se ke mně zase dostala. Abych se jí mohl vyčistit musel jsem jí rozebrat na elementy. Celou dobu byla tahle myš mokrá, nebo ve vlhku. USB konektor na myši zreznul, ale rez se dala odstranit. Vykoupal jsem jí v čisté vodě, odstranil bahno a vydezinfikoval. Elektronika se zdála v pořádku. Po sestavení jsem ji připojil k PC a myš FUNGUJE!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slesik  |  30. 01. 2003 12:55

hehe, nejlepsi je TrackPoint od IBM, nebo-li postevacek , kdyz mys, tak naco rvat tezky prachy do sviticich ... radsi koupim za 90 voci geniuse s kulickou a jednou za pul roku ho vycistim ... nezhlede na to, ze s nim muzu zachazet jak chci ... obcas sem nervni a prvni de na radu klavesnice a pak mys . Taky sem premyslel o optice, ale co si ji koupil kamos (1400,-), a za par mesicu se mu posrala a musel koupi novou??? ble. Zlata kulicka. Navic, kdyz mas dve mysi, staci vyndat kulicky a mas masazni cinsky kulicky (a zensky propoji do paru a maj ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pike  |  30. 01. 2003 15:13

Heh, no ale s tou kulickovou mysi by sis dnes uz moc nezahral.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w4c  |  30. 01. 2003 17:09

vis co je to boomslang razor? to je mys specialne na hrani her a je kulickova

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HuliGan  |  30. 01. 2003 15:14

Kde ses přes den tak zhulil vole ?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slesik  |  30. 01. 2003 15:22

To vis, ja ti reknu a ty budes chtit taky. heh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  30. 01. 2003 15:58

no zensky sice muzou propojit do paru a mit, ale je jim to celkem na pr., kulicky na ktere nejspis narazis jsou konstrukcne podobne az na maly detail ta mensi kulicka uzavrena uvnitr te vetsi je tam volne a to proto, aby pri chuzi (nejlepe funguje ze schodu v te vetsi poskakovala, narazela na steny a tim tvorila prijemne vibrace hawg
lepsi vyuziti je jako projektil do praku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš Mach  |  30. 01. 2003 12:15

Podle mého názoru není tak docela přesné, že první optická myš je z roku 1999. Sám mám optickou myš z období někdy kolem roku 1990, která dodnes funguje. Konkrétně je to typ MSC PC Mouse II od firmy Mouse Systems (na sériový port). Má zespoda dva otvory, jeden svítí červenou LED, druný je senzor. Funguje to skvěle, nevýhodou je však, že může být používána pouze s dodanou podložkou (taková stříbřitě modrá, poměrně malá podložka. Tolik jen pro doplnění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ceko  |  30. 01. 2003 11:53

nevim proc kazda recenze na zive musi byt strasna mel jsem v ruce uz 20 A4tech-u a neco kolem 15 Genius-u a musim rict ze ani jeden Genius neni schopny v cemkoliv porazit A4tech a s tim rozlisenim jste se taky o par stovek bodu sekly, a treba s tou mx500 tu neko prede mnou ma pravdu s tou se fakt hraje nejlip tedy az na jeji nasledovniky -), a delat recenzi z mysi ktrea je pokazde v jine cenove kategorii opravdu nechapu. Uz se tesim az budete srovnavat treba novy barton s duronem nebo celeronem toby mohlo byt taky zajimave

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  30. 01. 2003 12:32

naprosto souhlasim, ten kdo psal tuhle radoby recenzi by se mel zamyslet a uz nikdy vice nic podobneho nepsat...spousta radku, slov, pismenek..a to je vse...ocenil bych nejaky hodnotovy obsah.

Kdyz uz srovnavate mysi podle toho jak se drzi v ruce apod. blbosti rozhodne to neuvadet v hodnoceni..ne takhle..rict o MS intellimouse explorer 3.0 ze tlacitka jsou moc vzadu a dat jim za to - je velice subjektivni pocit...a recenze by mela byt hoodne objektivni...takze nejlepe nehodnotit vubec...

Hodnoceni z hlediska pocitacovych her je absolutne smesne..nic jste nerekli..nic podstatneho nenapsali..mam dost zkusenosti s hrama jako Q3, CS apod.. S optickou geniskou si tuhle hru nezahrajete!!!..pri male citlivosti a prudkem pohybu mys nereaguje...znam tri lidi+ja kteri diky tomu museli geniusku prodat a koupit logitech dual optical..mx500 nebo Explorerku 3.0..tohle jsou totiz jedine tri mysi s kterymi si vyse uvedene hry (ale i jakekoliv jine 3D) na vyssi urovni zahrajete...tzn. hodnoceni podle her suxx..podle designu taky...cenove hodnoceni...asi zijete na marsu..pred pulrokem jsem koupil explorerku 3.0 za 917kc..pochopitelne bez krabice a ovladacu...ale kdyz uz srovnavat ceny tak s rozumem a neuvest nejvyssi cenu za kterou si tuto mys koupi pouze 5 procent lidi a to jenom z duvodu absolutni neznalosti. O tom ze srovnavate mysi v naprosto rozdilne cenove hladine uz ani nemluvim...sumasumarum test naprosto o nicem... bude-li si nekdo chtit vybrat mys na hrani neporadil jste mu...co se tyce cen take ne, a vase subjektivni hledisko ergonomie uz je ad absurdum...btw. ted si vzpominam..mne i dalsim dvema lidem odesla po 6 a 8 mesicich na geniusce tlacitka..psali tady o tom i dalsi lide...takze asi na tom neco bude...

hodnoceni mysi by melo byt takoveto..

1: Chcete-li mys na hry existuji varianty MS Intellimouse Explorer 3.0, Logitech MX 500 nebo dual optical...

2: Chcete-li mys do kancelare nebo pouze na obcasne hrani her jako w3 apod (kde neni treba delat prudke a rychle pohyby) vyplatilo by se mit trosku vetsi nabidku v recenzi..alespon pro srovnani cen, zaruky, parametru. Konecna koupe by jiz stejne zalezela na tom jak si ji dotycny osaha v obchode. Srovnavat ergonomii (a posunuti tlacitek prej vzadu) nema smysl...kazdy (az na radobyrecenzenta vime jaky rozdil je v ruce u 2metroveho a 110 kilo vaziciho chlapa a rekneme 18leteho vyhubleho studentika).... hodnoceni recenze 0/10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  30. 01. 2003 14:41

dobry prispevek... myslim, ze i k tomu takove recenze slouzi... aby se rozbehla poradna diskuze a pohled se kapku rozsiril. ted zacinam chapat, za co se u vyse uvedenych znacek Logitech a MS plati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tantal  |  31. 01. 2003 09:43

Nechci Ti brát iluze, ale musím poopravit Tvůj názor na otiku od Geniusu. Sám jsem do tohoto týdne vlastnil Genius netscroll optical a můžu říct, že po tom co jsem si na ni zvykl a netrvalo to dlouho jsem byl maximálně spokojenej!!! Kolem tříl let hraju TFC i CS a mezi námi, vždy jsem na servrech dominoval!! A to i se starou kuličkovou myškou od Logitechu  Ono spíš záleží na tom kdo je jak zvyklý myš držet, jakou používá podložku a citlivost. BTW. ve všech hrách mám citlivost téměř maximálně vytaženou, takže můžu napsat, že i "obyčejná" Geniuska umí vyklepnout losera s MX700 na druhý straně světa

Momentálně jsem si udělal radost s wireless intellimouse explorerem od MS a musím říct, že je to proti Genusu "samet" v ruce!!! Prostě paráda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2003 10:38

S Geniuskou jsem taky CS paril, ale nesmel jsem mit nizkou citlivost. Mys nezvladala prudke pohyby. To ze jsi hral na max. citlivosti CS a dril jsi nejake hrace spis svedci o poradnych lamach....

...tedka mam MS 3.0, citlivost v CS sla dolu a hned se hraje lip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cORe  |  19. 03. 2003 12:28

Petr presne vystihuje za co se u těch lepších myší platí.

Je absolutní pravda že na CS nemůžete dobře hrát s Genius NetScroll Optical + , jsem adept v jednom velmi kvalitním klanu a musím říct že názorům že se dají hrát hry s kuličkou nebo levnou optikou by se asi všichni vysmáli... Já sám když jsem s CS začínal tak jsem Geniuse měl ale musel jsem ho brzo prodat protože tu myš POKAŽDÉ při kontaktu na blízku utrhnete... teda pokud nehrajete s psychotickou citlivostí... psychotická citlivost je pro mě nad 4 - neznám žádné kvalitní hráče CS kteří by hráli s citlivostí výš... pro mě je extrém kámoš -=S][G=- Wizard který je vynikající sniper s citlivostí 3,5 což je pro mě nepochopitelné :o)...  (osobně hraju 1,7 - zoomratio 1,3 což jsou poměrně nízké hodnoty takže poznám kvalitu myši, obecný průměr je někde kolem 2 - 3)

Myslím si že testovat optickou myš ve hrách jako Diablo nebo nějaké strategie je podle mě naprostý nesmysl protože tady nejde o přesnost ale o rychlost a orientaci ve hře... v CS musíte na dálku trefit hlavu o průměru pár pixelů ale v Diablu týpka 3x2cm ! A je jedno jestli ho trefite do leveho kotniku nebo do praveho ucha (narozdíl od CS) takže testovat na tom kvalitní optiku je asi jako testovat Lamborghini Diablo na cestě z Kotěhůlek do Horno Polní. Stejně tak je poměrně hloupost testovat myši na obálce časopisu... to už je lepší hrát na svojí vlastní noze (testováno) která si při kvalitním svalstvu nezadá s látkovou podložkou :o))) Kvalitnější srovnání by rozhodně vyplynulo z testu na například podložce fUnc sync kde by možná při minimlání citlivosti v CS vyplynuly nějaké rozdíly mezi MS3.0 a Logitechem MX. Tyto myši beru jako naprosto srovnatelné... sice je pravda že Logitech je papírově lepší ale musím říct že to se zase až tak nedá poznat jestli to má o nějakej megapixel více nebo méně... k nekvalitě ovladačů u Logitechu, mám právě MX a ty ovladače jsou teoreticky špatné ale je tam výhoda že je není vůbec nutné instalovat a pak problém s ovladači nenastane... myš se chová jako typicky pětitlačítková což by se chovala stejně tak i při nainstalovaných ovladačích :) takže pro hráče je to uplně jedno jestli to tam installé má nebo ne. Celkově si myslím že test optických myší by měl být koncipován především pro hráče, protože pro běžného uživatele nemá význam si například Logitech MX kupovat, na kancelářskou práci bez utrhnutí stačí jakékoliv levné optiky od MS nebo Logitechu. 

P.S. S kuličkou se hry hrát (kvalitně) nedají ! :) To jen tak na okraj...

P.P.S. Ten týpek co vyhrává v CS publicy je asi velkej boss :)))) wow... hehe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  30. 01. 2003 11:39

prijde mi usmevne, jak se porad omila, ze je potreba kulickove mysi cistit (napr. v clanku se dokonce pise, ze je to potreba delat tydne...) ja delam s mysi 8 h denne, obmenuji ji po 2 letech (drive vydrzely mysi mene) a za tu dobu ji vycistim 2-3x a to jeste v dobe, kdy nam vypadne proud a stejne se neda delat nic jineho nez vycistit mys, oprasit klavesnici, vylestit monitor... takze bych nerekl, ze je kulickove mysi potreba nejak extra cistit a pritom slapou jak hodinky! nicmene az mi ta moje doslouzi, pujdu taky do optiky - je to preci jenom pohodlnejsi a lip se s ni dela...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  30. 01. 2003 12:36

Sám sis odpověděl .....................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
developer  |  30. 01. 2003 14:29

ja se na nic neptal... jenom jsem konstatoval, ze s kulickovyma mysema jsem zadne zvlastni problemy nemel (zvlaste ne s cistenim). nicmene, technicky a moralne uz zastaraly, coz muze byt duvod pro upgrade...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumír  |  30. 01. 2003 15:27

Kdo jednou zkusil optickou myš A4tech......

tak ji druhý den hodil do koše a vrátil se k jakékoli myši s kuličkou, protože zjistil, že u optické myši neexistuje povrch, na kterém by fungovala přesně. Skutečne mi vadí, když se ani po třetím pokusu netrefím na požadovaný bod. A to nechlastám U myši s kuličkou v podobném případě očistím kouli ušmudlaným kapesníkem, nehtem oškrábu humus z osiček a myš funguje jako nová. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlczaak  |  30. 01. 2003 15:42

jo... mozna se vyplati investovat do neceho drazsiho... nicmene presnost mysi taky zavisi na nastaveni jeji rychlosti... ja docela nerad litam s mysi po podlozce (setrim si zapesti :o), takze mam ve woknech nastavenou maximalni rychlost mysi - kolegove rikaji, ze mam "turbo" mys :o) - a na podlozce si vystacim s plochou tak 2x2 cm... nicmene je fakt, ze jakmile jdu upravovat obrazky v nejakem grafickem editoru, tak okamzite snizuji rychlost na polovinu, aby se dalo pracovat na pixelove urovni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Palo  |  30. 01. 2003 19:02

Ja mam tu A4Tech asi 1,5 roka a nemam snou najmensi problem. Nevrzga ani trochu, tlacitka aj koliesko su v pohode. Snima velmi presne (okrem bieleho stola na vsetkom). S tej recenzie vysla dost zle, bud jej ukrivdili, alebo sa teraz vyrabaju shiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
brn  |  30. 01. 2003 19:43

Kvalita vyrobce mozna bude v tom, ze kdyz Logitech (nebo MS) najdou na vyrobnim pasu blbou mys (ktera treba kvuli nepresnosti vyroby funguje hur), tak ji zahodi, ale A4Tech ji klidne proda lidem. Nebo spis A4Tech vubec nedela vystupni kontrolu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
waclaw  |  30. 01. 2003 19:45

naprostej souhlas, kulicka rulezzz! mam kulickovyho logitecha uz asi 3 roky, tlacitka fungujou porad jako novy, predtim sem mel geniuse a levy tlacitko odeslo zhruba po 5 mesicich, optickou mys bych si nekoupil, neni k tomu duvod, oproti levnym optikam ma daleko lepsi presnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ombre  |  30. 01. 2003 20:27

...budete znechuceni nepřesností při práci v grafických aplikacích.

To sorry, ale neznam grafika, kterej by chválil optickou myš. Zejména produkty Genius, nebo A4 Tech jsou nepřesné a  občas na některém povrchu přeskakují, což je při delší práci k vzteku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 01. 2003 13:45

Bud nejsem grafik nebu tu praci delam nejak spatne :), ale delam ve Photoshopu, Illustratoru, Quarku, InDesignu, Corelu, Flashi..., mam Genius NetScroll Optical a jsem spokojenej. Tlačítka funguji, nic nepreskakuje. Drandim s ni po bilem kancelarskem stole bez podlozky (chodi krasne lehce). Drive jsem pouzival mnoho ruznych kulickovych mysi (MS, Genius,...), spotreba tak 1 mys za pul roku, pak i po vycisteni byly nepresne, proti tomu je optika hotovy raj. K novym Macum ani jinou mys (nez optickou) nedostanete. P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  30. 01. 2003 11:06

Povrchy na nichž žádná myš ani nehlesne jsou vysoce odrazivé, nebo průhledné - problomy tedy způsobuje například sklo, zrcadlo, či jiná podobná plocha.

No, zatím zůstanu u klasického "kuličkového hlodavce."  S tím novým bych mohl mít PROBLOM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Pabouček  |  30. 01. 2003 10:36

Já používam ňákýho obyč Samsunga a jsem s ním plně spokojenej, ale je pravda, že už je to můj druhej kousek, první odešel po měsíci do věčných lovišť. Jo, jinak stál cca 350,- a pracuju na stole, kterej neni ani matnej ani tmavej a zatim všechno bezproblémový. U kamaráda jsem ale viděl Logitecha se zdvojenou snímací optikou a to se mi dost líbilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aw  |  30. 01. 2003 10:53

Levna vec - draha vec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  30. 01. 2003 10:33

mam moznost srovnani obou kousku (MS a Logitech), srovnavaci prostredi je Counter strike. Obe mysky jsou napsrosto v pohode, obe ergonomicke, dobre se drzi.

asi zalezi jenom na zvyku - musite si je vzit do ruky. co padne lip, vyhrava :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  30. 01. 2003 10:28

 Odkdy ma MX500 spatny snimani ve hrach. Mnoho lidi prave doporucuje MX radu jako skvelou pro hrani 3D akci...no nevim kde jste vzali tuto informaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Voyager  |  30. 01. 2003 10:18

Ve vsem MS IntelliMouse Explorer u me obstala na vytecnou.

Problem je s vydrzi baterii. 2 tuzkovky mesicne me stvou. Skoda ze nemysleli na dobijeni !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
balu  |  30. 01. 2003 09:46

to je na zaplakanie, ma niekto z redakcie zive aspon zakladne vzdelanie v oblasti pocitacov??

... o rychlosti 18 MIPS (Milion Information Per Seconds)...

pokial viem tak IPS znamena instruction pres second, MIPS bude potom s predponou MEGA instructions per second. Ked sa na ten intelektualny skvost pozeram chce sa mi plakat, ved to nema ani ziaden vyznam ked sa to prelozi 1:1 (milion informacia za sekundu)

Inak odkial autor berie tu istotu, ze v kazdej misi je DSP s vykonom 18 mips-ov? Co ked ja mam vykonnejsiu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smok  |  30. 01. 2003 10:00

skutocnost je intersection:

"Million Instructions Per Second"

tak tak

smok

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H0MEW0RLD  |  30. 01. 2003 11:56

sak dajte pokoj, sme v INFORMACNOM veku, tak sa bavme o informaciach, OK?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas  |  30. 01. 2003 11:12

No jo, kdyz neumis prekladat, tak neprekladej.....information je nepocitatelne....tzn. nema mnozne cislo.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boardwriter  |  30. 01. 2003 11:18

gramaticka: balu balu - este si dopln 1:1 preklady z anglictiny. podobne ako verejna sprava nie je public message, information nie je LEN informacia ale aj ich plural (s informationS by na Teba kdejaky anglan/amik pozeral ako vyorana mys). o misi radsej nehovorim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
balu  |  30. 01. 2003 11:51

kokos, clovek sa necha tak uniest ze si ani nevsimne hrubku jak svina samozrejme ze mys je mys a nie mis )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
barelxy  |  30. 01. 2003 09:21

Pěknej test, ale neúplnej, například tu je od každé značky jenom jeden kousek a řada jicha chybí (samsung atd.) a také tu není žádná optická bezdrátová myš. Také v tabulce technické parametry je sloupek "kolečko"  úplně naprd, měl by tam být spíš rozšířený sloupek software o ovladače a tam nějaká jejich známka. Například já mám myš od Logitechu a ovladače (ty na CD) jsou na nic, když jsou nainstalované (v XP) tak v některých hrách nefunguje rolovací kolečko (funguje jakoby na pozadí ve windows) což je hodně velká nevychytávka. Mám potvrzeno že to dělají i jiné druhy od Logitechu. Jinak slušnej test.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pike  |  30. 01. 2003 15:05

To uz je ale delsi dobu opraveno, doctes se o tom primo u Logitechu nebo ve forech na nejakem poradnem sajtu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
barelxy  |  31. 01. 2003 07:36

No, ale ne kazdej ma moznost schanet aktualizace na ovladace k mysi zejo a kdyz je ta chyba na orig. cd k mysi, kterou jsem koupil asi pred mesicem, tak to je dost fatalni nedostatek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  30. 01. 2003 09:08

Co se tyce meho oblibence od M$:

Proc v clanku pisete o 4 tlacitkach, v tabulce dokonce o 3, kdyz ve skutecnosti jich je 5?! 2 klasicka, 2 po strane a 5. je stiskatelne kolecko. Dale proc tam davate cenu pro retail a nezminite to, kdyz OEM stoji pulku a lisi se jen tim, ze neni v papirove krabici a neni u nej CD s ne nezbytnym softem, ktery je stejne zadarmo stahnutelny na inetu? Proc je v tabulce uvedeno jen USB, kdyz uz nejakou dobu obe variaty (retail i OEM) obsahuji redukci i na PS/2 (a retail ji mel vzdy!)? A nakonec ta postranni tlacitka - to je velice subjektivni pocit, ale ja mam palec presne tam, kde jsou ty tlacitka, takze bych je rozhodne vic dozadu ani dopredu nechtel!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  30. 01. 2003 11:17

Ja mam taky MSitelllimouseexplorera 3.0 a jsem zcela spokojen s umistenim bocnich tlacitek. Pro mou ruku jsou presne tam kde maji byt.

Jedine co bych te mysi vytkl je druha LED dioda vzadu (tedy na opacne strane nez jsou tlacitka). Podle me tam neni na nic jineho, nez na paradu. Sviti predevsim dozadu pod dlan. A me to docela vadi ( ve tmave mistnosti se divam na film a rusi me docela silne svetlo - musim to zakryt).

Taky potvrdim, ze tahle mys se da v OEM verzi koupit za cca 1000 (vcetne PS2 redukce).

A abych se taky pripojil k debate kdo videl driv optickou mys Tak ja jsem ji taky videl uz v roce 1990 (a byl to presne ten typ co potreboval specialni podlozku se siti car).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hem  |  30. 01. 2003 09:06

Pokud se vám zdá nějaká myš lehká tak si k ní přivažte cihlu, ale nízkou hmotnost bych bral jako plus. Dále by to chtělo zahrnout do testu i ovladače.
Jen tak na okraj, Genius se dvěma tlačítky to se jen tak nevidí, většinou mají aspoň tři (třetí je pod kolečkem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 01. 2003 08:32

Nevim jak ostatní, ale podle mého názoru by se měli srovnávat výrobky stejné kategorie. Jak je možné že se srovnávají myši PS/2 a USB, jak je možné že se srvnávají myši v ceně 1700,- a 400,- ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2003 10:28

A co ti na te cene vadi ? Se rozhodni podle sve kapsy. Kde je psane ze draha mys musi byt i kvalitni ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  30. 01. 2003 08:23

Přivítal bych větší výběr - například oblíbené Geniusy NetScroll Optical pro pravou ruku s dalšími dvěma tlačítky, které lze koupit pod 500, nebo Samsung co se prodává za asi 350. Ty uváděné ceny se mi stejně zdají nějaké podivné.... Cena pod 500 je dost důležitá, protože pak se to neřadí k předmětům dlouhodobé spotřeby.

Rok 1999 je úlet samozřejmě, nevím jak od SUNu, ale u jakéhosi písidla jsme měli optickou myš v dobách 386/20.

Přidělování bodů za rozhraní bez dalšího posouzení mi také nepřipadá zrovna dokonalé - mnoho výrobců nabízí i dnes myši s různými rozhraními a ať si zákazník vybere.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vlado  |  30. 01. 2003 08:03

a to je odkial, ze MS InteliMouse Explorer 3 stoji 1690? ... ved stoji asi tak o 500 menej ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2003 10:26

To je OEM verze...plna verze stoji opravdu cca 1700,- (tusim, ze je rozdil i v zaruce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LittleMan  |  30. 01. 2003 07:50

Logitech MX500 neni vhodnej na hry kvuli kvalite snimani? To si snad delate srandu, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Vyoral  |  30. 01. 2003 18:57

Logitech MX500 je výborná myš na hraní her, avšak při zhoršených podmínkách nevydržela podávat stejně kvalitní výkon jako při běžných podmínkách.

Při testu jsem ztížil podmínky hraním na lesklé obálce časopisu s výraznými barevnými přechody.Rychlé pohyby na této ploše při hraní her (Warcraft III, Diablo II)  vydržela jenom Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 a kupodivu Benq M100.

Za nepřesné uvedení výsledků testu v článku se omlouvám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hovad  |  31. 01. 2003 02:35

Mohl bych se zeptat proc by nekdo mel hrat hry na leskly obalce casopisu? Predem dik za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Vyoral  |  31. 01. 2003 10:01

Na takové ploše samozřejmě nikdo hrát hry nebude. Tímto testem jsem chtěl vyzkoušet, jak se myš bude chovat v náročnějsím prostředí, než pro jaké byla určena. Nikoho tímto nenabádám, aby to dělal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Gregor  |  30. 01. 2003 07:50

ty mysi bych rozdelil do dvou kategorii, na univerzalni a zahnute pro pravaky (mys pro levaky jsem jeste nevidel, i kdyz klavesnice pro PC je vlastne pro ne - zustava misto na leve strane).

ten rok 1999 je podle me taky ustrel, sunove ji meli mnohem driv

co se tyce ceny, nebral bych ms nebo logitech jako drahe. mys ma rozhodne vetsi vyznam nez o 10% rychlejsi procesor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Škorpík  |  30. 01. 2003 06:45

První optická myš v roce 1999? No to asi ne! První myš, kterou jsem kdy viděl, byla optická a bylo to někdy v roce 1990...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo  |  30. 01. 2003 08:19

Presne tak. Uplnou nahodou som bol r. 1994 na navsteve vo Wellingtone, NZ a mali tam doma taku peknu 2 tlacitkovu opticku mys este aj s tou podlozkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirik  |  30. 01. 2003 09:08

Taky tak. Na matfyzu jsme ji meli taky mnohem driv. Urcite tak 1997. Asi bylo myslena mys bez specialni podlozky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubik  |  30. 01. 2003 10:22

Ja videl prvni optiku u nejakyho Suna za dob myho studia - odhaduju tak 93/94.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t.b.  |  30. 01. 2003 10:52

Tak tak, sun to mal uz niekedy v 90 rokoch minuleho storocia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoB  |  30. 01. 2003 15:41

take jsem je videl davno pred 99 u SUNu na FEL-CVUT, nechapu proc si autor vymysli takove bludy, zaslouzil by pres prsty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Vyoral  |  30. 01. 2003 18:33

Rokem 1999 jsem myslel uvedení myši použitelné bez nějakých berliček jako je speciální podložka prvních optických myší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  30. 01. 2003 04:22

Ostatne mysi ste do testu ani davat nemali. To su hracky pre male deti. Na takej Genius vam do polroka odidu tlacidla. Na 100 percent. Ostatne neznackove sracky skoda spominat. Taku MS I. 3 OEM verziu je mozne dostat za 1000 Sk.

Inak to, ci je mys tazka alebo nie a komu viac vyhovuje je skor otazka pohodlia. Osobne mam rad tazsie mysi, lepsie sadnu na povrch.

A inak, na optiku je NAJLEPSIA latkova podlozka, tie kadejake farebne s fotkami stoja zaprd. Jednak cidlo na tom blbo snima, jednak ta mys vobec nema ziadny fyzicky odpor a lieta po podlozke.

Kto na to ma, nech si kupi podlozku FunSurface, na optiku IMHO nic lepsie neexistuje. Specialny povrch, ale aj specialna cena

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  30. 01. 2003 07:47

chlape vzbud se mys od M$ nema s mysi nic spolecneho, se vsim jsou u nmich problemy, nejdriv jim vadi moc vysoka FSB potom zase trcha prachu na stole

to uz radsi Logitech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 01. 2003 09:03

no nevim, mam bezdratovyho Explorera a zadnej problem jsem nikdy nemel, je teda pravda ze FSB nemam vyhnany, ale prachu mame na koleji pozehnane a zadny problem, jediny co muzu vytknout je spotreba baterek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MOJE  |  30. 01. 2003 10:03

Nesmis pouzivat baterky VARTA za 10 korun. Ja mam zkusenost ( skoro rocni provoz), ze duracelky mi vydrzi okolo 3-4 mesicu. Mys je nucena pracovat priblizne 10-12 hodin denne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  30. 01. 2003 09:09

...hmmm, koukam, ze spis Ty se ten velkej spac  S tim future tankem od LT to fakt myslis vazne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem2  |  03. 02. 2003 21:45

No pouzivam mys intellimouse explorer 3.0 uz rok a pul a zatim sem sni nemel nikdy na zadnym kompu problemy a to mam v byte taky prachu pozehnane a FSB mam 533MHz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  30. 01. 2003 08:29

ZhuJo, nic ve zlym, ale používám myši Genius už delší dobu a jsem s nima totálně spokojen. Nikdy žádný problém, nikdy žádné nefungující tlačítko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.  |  30. 01. 2003 14:19

Me u geniusek vydrzej tlacitka 1-2 roky, asi zalezi, jak je kdo na hlodavce setrnej. taky je pravda, ze delam tak 3-4 hodiny dene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  30. 01. 2003 15:42

No vidite, ja mam presne opacne skusenosti. Aj moji znami. Totiz za pocitacmi sedime aj 12 hodin denne a INTENZIVNE do mysi klikame. A to Dokladne preveri jej kvality. Ak niekto sedi v kancli a pol dna cumi na setric obrazovky, tak mu ta mys vydrzi, ked len tak necinne lezi
Osobne si radsej priplatim za kvalitnu znackovu mys, kde u MS je zaruka 3 roky, u Logitechu dokonca 5!!! rokov. To svedci o kvalite.
Mam tu este staru, vobec jednu z prvych optik od Logitechu, ma 2 a pol roka, za sebou dost brutalne zaobchadzanie a pouzivanie neraz aj alhsie ako 12 hodin denne. Funguje uplne totalne spolalivo (a to sa mi do nej uz podarilo vyliat aj caj, odniesla si to hlavne klavesnica, ale aj tak...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gilles  |  30. 01. 2003 16:47

iba ze MS myska ma tie 5 rokov zaruku 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  30. 01. 2003 21:12

hm toho som si nie vedomy. Ak to je tak, tak to museli zmenit, pretoze este pred mesiacom bola zaruka na MS I. M Explorer 3 roky (co je na mys i tak slusne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
schizo  |  30. 01. 2003 16:59

...a co takto radsej intenzivne pracovat s vyuzitim klavesnice? merias produktivitu na kliky?
...ak robis s CAD-om, tak je kvalita skor v dpi ako v pocte klikov.
...nemal by si mat nick ZhuLo ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  30. 01. 2003 21:15

ee, nick je dobry Zhulo je iny tpek na CSku.
S CADom nerobim, skor DTP a web (pouzivam Mac samozrejme). Ale dost sa aj hram na PC, a toho klikania je fakt vela
Pri praci samozrejme najintenzivnejsie pouzivam klavesovy skratky v Photoshope, klikanie tak akurat pri praci s posuvnikmi ci drobnych retusiach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  30. 01. 2003 08:30

FunSurface? Kde to najdu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BFU  |  30. 01. 2003 15:33

Tu zde recenzovanou Geniusku mám doma už dva roky. Něco jsem se s ní napařil (i Diablo a to se pěkně prokliká. :0)) Dvakrát jsem ji vykoupal v Cole a jednou v Houbě (pro neznalé víno-kola poměr jedna ku smrt.) JAk onestěžuju si. JE nesmrtelná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozo  |  30. 01. 2003 23:32

Sa uvedom co pises.
Microsoftacke mysi sme mali vo firme asi 10 kusov. Na jednu vsetky isli naspat do obchodu, a ta moja uz strasne vrzga, a nedaju sa na nej bocne tlacitka stlacat, pri rychlom pohybe ide mys opacnym smerom a ked ju taham pomaly vobec nejde.
Na latkovych podlozkach sa mys dost slabo smyka, ja pouzivam stol, sem tam skace, ale da sa to vydrzat.
Tazsie mysi nie su pouzitelne v hrach, ale aspon si posilujem ruku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  31. 01. 2003 01:44

Hm, ja tu neobhajujem MS mysi. Osobne radsej Logitech, lenze za OEM MS dam 1000 korun kdezto za logitech skoro 2x tolko.
A: akeze mysi ste to mali? Nie je MS ako MS. Ja ako Applista by som mal na MS nadavat, ale ich mysi su slusne.
Aby bolo jasne, v obchodoch si mozes kludne kupit akoze Microsoft za 500 korun, ale MS to URCITE nie je. Robia a u nas sa bezne predavaju kopie.
Este raz, aky typ MS mysi ste mali? Nazov, verzia...
Mozem povedat, ze MacOS je naprd operacny system, ale ked nepoviem aky, je to uchylne tvrdenie. Mozem mat na mysli 7.5 a pritom OS X je bozi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
squelch  |  31. 01. 2003 09:06

Neviem ako u Vas, ale na Slovensku sa da zohnat OEM Logitech optical Black Logo uz za 580,- Sk. Mam Doma Logitech MX 700, co je bezdrotova ´verzia MX500.  Ma nabijacie baterky, rychlonabijacku umiestnenu v stojane... . No proste o lepsej mysi som ani nepocul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  31. 01. 2003 10:02

no ak je to ta sama mys ako MX 700 ci MX 500 tak si ju utekam zajtra kupit )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  02. 02. 2003 10:23

Ano, ale to je nejlevnejsi OEM optika od Logitechu ktera nema s kvalitou MX300-700 nic spolecneho.

MX700 je pekna, ale dat 2300,- za mys, kdyz si MS muzu koupit (OEM) za 1000,- je krapet ujete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TM  |  31. 01. 2003 11:05

Nejhorší zkušenosti s tlačítky mám u myší Micro$oft. Teď mám třetí a už zase zlobí (jsou firemní, takový krám bych si nikdy nekoupil). Místo kliknutí u nich vzniká série kliknutí, což žádná jiná myš nedělá - jiné myši prostě přestanou klikat. Na druhou stranu, všechny myši mají uvnitř standardní tlačítka, takže není problém je vyměnit.

Zkušenost s Genious mouse - pro děti mám malou optickou, myslím, že se jmenuje "Eye". Má konstrukční chybu, kabel se často přerušuje v místě, kde vychází z myši (něžné dětské ručičky odvedou svou práci). Kabel se v těchto místech ohýbá na příliš malém poloměru. Jde to upravit, kousek odbrousit a pak to nedělá problémy. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobi  |  30. 01. 2003 01:51

no ta mx500 je tezka kvuli tomu kusu kovu, co je uvnitr te mysi, stejne, co byl v dual optic..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xaxa  |  30. 01. 2003 01:06

mate to nejaky rozbity ty vase stranky .. ani ie6 ani mozilla mi je neukazujou dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hem  |  30. 01. 2003 09:11

Pořiď si Netscape 4.79 je ukazuje přepichově vynechá spostu zbytečných blbostí a grafických serepetiček, ale vše podstatné zůstává

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joska  |  30. 01. 2003 12:46

Prepichove, to jsou jako cely rozpichany? Nebo myslis prepychove )

Na druhou stranu, kdo by nepichal, ze? )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yarco  |  05. 02. 2003 09:01

pouzivam Mozillu 1.2.1. - nevsimol som si ziadny problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor