Česká pošta pokračuje ve větší digitalizaci svých služeb, tentokrát se zaměřila na uživatelské profily, skrze které budou mít zákazníci přehled o všech svých požadavcích. Začala zavádět tzv. digitální identitu zákazníka a první služba, která ji využívá, je Balíkovna.
Digitální identita zákazníka má u České pošty podobně jako jiné digitální identity vykonávat funkci přístupového bodu a uživatelského účtu zároveň. Státní podnik slibuje vyšší pohodlí, lepší přehled a bezpečnější správu dat, lidé by pod identitou časem měli nalézt celou svou agendu České pošty.
„Jednodušší využívání služeb, samoobslužnost, bezpečnost a transparentnost při nakládání se zákaznickými daty jsou pro moderní podobu České pošty klíčové. Řešení zákaznické identity je základním kamenem na cestě za dosažením tohoto cíle,” říká v tiskovém prohlášení generální ředitel České pošty Roman Knap.
Velké plány do budoucna
Zatím novinka funguje jen u Balíkovny, na jejímž webu zákazníci naleznou novou sekci Moje Balíkovna. Digitální identitu zákazníka si založíte tak, že se zde registrujete, celý proces probíhá totožně jako u tvorby uživatelského účtu kdekoliv jinde. Po přihlášení uživatel získá přehled o svých zásilkách v Balíkovně.
Časem by tento účet měl sloužit i pro přihlášení do jednotného online centra pro zbytek poštovních služeb. Na něm však Česká pošta zatím pracuje. Správa informací a ovládání služeb bude možné i přes mobilní aplikaci Pošta Online.
Digitální identita zákazníka bude sloužit také zaměstnancům České pošty, kteří ji využijí pro přehled o svých interakcích se zákazníky napříč kanály. I operátoři zákaznického centra díky identitě získají přístup k historii požadavků volajícího (po jeho souhlasu), což má zefektivnit celý proces práce.
Novinku mohou využít všichni občané České republiky. Česká pošta odhaduje, že během letošního roku získá 100 tisíc registrovaných uživatelů. Na tvorbě technického řešení se podílely společnosti SAP a Brighten Digital.