Celé to má dvě roviny... Je evidentní, a nikdo by to tak nechtěl, že skupina nebo umělec když vydá album, tak z něj chce peníze. Pokud vydavatelství prodá dva miliony CD a interpretovi pošle 2 000 dolarů, je jasné, že se mu to sotva může líbit. Pokud si na Spotifi 160 milionů lidí pustí písničku a interpret dostane za to 4 000 dolarů, je to tristní (0,000025 dolarů za přehrátí tedy asi 0,0005kč) . Je naprosto jasné proč nemůže služba zdarma jako "Free Spotify" fungovat. To aby se interpret uživil by znamenalo chrlit každý týden nové album a to není reálné.
Je pak naprosto pochopitelné proč celebrity které můžou, ze Spotify muziku stáhnou. Protože lidem, stačí poslechnout si album na spotify s pár reklamami během přehrávání. Interpret z toho ale nic nedostane (možná půl halíře za celé album). Je jasné, že pokud interpret může hudbu stáhnout a nabízet ji ve výnosnějším kanálu, tak to udělá.
Tidal se jen chopil příležitosti. Nenabízí Free verzi, celebritám zřejmě nabídl podíl, nebo alespoň slušnou sumu za přehrátí. Interpreti pak zareagovali celkem pochopitelně, tlačí Tidal, protože jim vydělá víc, respektive, protože jim vůbec něco vydělá.
Exkluzivita pro Tidal je dobrá, ale není dobrá pro fanoušky, není dobrá ani pro interpreta v širším kontextu a časovém horizontu. Pokud tedy exkluzivity bude hodně, může to pak poškodit samotný Tidal, zatím jim ale fandím.