Spotify v ohrožení: Tidal chce změnit streamování hudby

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 65

Názory k článku

19. 04. 2015 12:52

Tak, teď už jen čekám, kdy se pirátění dostane na takovou úroveň, že bude existovat něco jako spotify fungující pomocí P2P a magnet linků. Technicky to proveditelný už dávno je a stejně spousta lidí má pořád naukládanou hudbu v PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2015 19:32

Na tidalu jsem i videoklipy? a pokud ano tak v jakém rozlišení a s jakým datovým tokem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2015 12:37

Tak bude vše jako postaru no, otázkou nakonec je zda tento čas experimentů nebyl zbytečný. Pokud by si nad tím před lety sedli (nemyslím umělce IQ na to nemají - většina) a zamysleli se, asi by je to taky napadlo. Řešení - nikde. Třeba:
1. Hudebník v registru dostane "základ" od státu (takový min. hudební plat, proti nějaké tvorbě jistě).
2. Vše nad si musí vydělat koncertem, zpěvem a žádné podvody plného playbacku.
Výsledek: Třeba by našim (celosvětovým, net není jen naše kolonie) umělcům došlo, že asi chtějí nějak moc škváry za to co dokázali. Doktor co operuje mozky, chodí proti nim po žebrotě. Pochybuji, že má smlouvu se špitálem na 10 let ... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2015 01:04

A kolik by vlastně chtěli za poslechnutí si jedné skladby?
Celý tenhle byznys je takový divný.
Když si koupím CD, dělám to pro tu hudbu. Ale když CD zlomím, musím si noví koupit za plnou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2015 19:21

Nezmění... Spotify už tu nějakou dobu je a tidal nemá co nabídnou jenom předraženou službu..a to že taylor swift nenabízi svoji službu na spotify je její problém

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2015 17:18

Jak vytvořit fiktivní problém! Cituji: "Problém nastane, když příjmy klesnou tak nízko, že samotnému umělci zbyde mizerné procento a jediným profitujícím mezičlánkem je právě vydavatelství."
Tak se podívejme na ta mizerná procenta umělců zmíněných v článku. Nikdy jsem nikomu nezáviděl, ale tenhle brekot mě fakt vytáčí, protože není vůbec na místě!
Calvin Harris loni vydělal 66 milionů dolarů, Avicii 28 milionů dolarů, nekoncertující Daft Punk si za rok 2013 přišli na 60 mil. dolarů. Příjmy Rihanny nebo Madonny jsou dokonce ještě vyšší. Všechno jsou to příjmy za jediný rok. Brečet nad tím, že umělec dostane za jednu písničku "pouhých" 100 000 Kč z jediné služby na internetu, když má xy dalších příjmů z jiných služeb, jiných písniček, prodeje reklamních předmětů, koncertů atd. mi přijde nebetyčná drzost. Tito lidé se doslova koupou v penězích a chtěli by ještě víc? A na co? Koupí si zlaté fontány nebo si budou tapetovat bazén stodolarovkama?Chápu, že pro méně známé umělce není Spotify žádný zlatý důl, ale postavit to na tom, že Daft Punk dostali jenom přes půl mega z jedné služby za jeden úspěšný song?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2015 10:13

Kdo chce kam... Jakmile exkluzivita moc pokročí a začne zasahovat i do nabídky mnou poslouchaných autorů (což naštěstí nepředpokládám), tak ruším předplatné na Play Music a bez výčitek vracím se zpět k pirátství (kromě pár kapel, jejichž alba si klidně koupím i zvlášť)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2015 00:53

Co by zato dal takovej zedník, kdyby si svojí práci mohl nahrát na internet a lidi by mu za ní hromadně platily. Je, tyhlety umělci, nevěděj co by zato chtěli, ku-vy nenažraný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2015 22:41

Ach jaj! Showbiznis je amerikanizácia vo veľkom štýle a ešte im za to už desaťročia mastno platíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 22:02

Takové velké plány s tím mají a přitom si ani nemůžou vyrobit aplikaci pro windows phone. A zaostávají v playlistech, navrhování hudby, a v podstatě ve všem za ostatními službami (až na kvalitu, ta je fakt super). Nemohli si milí umělci radši koupit spotify nebo deezer? Ale co, ani jeden ze zmíněných umělců by mi nechyběl. Snad Jack White se dá poslouchat. Tidalu zato chybí třeba některé skladby co všichni ostatní mají... (např. dost věcí od Queen)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 21:46

Zo zmienenych interpretov som pocul iba Madonu, tu by som ozelel.Ak by bolo spotify bez nich lacnejsie, som vsetkymi 10timi za.Cena za Spotify ktoru som ochotny platit je tak 3 Eura. Skusal som Musicjet.cz v ramci podpory susedov, nemali vsak moju hudbu :( Skoda, ze Deezer zrusil desktopovy lacnejsi account.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2015 19:01

Spotify jsem měsíc používal ve free, ale pak mě reklamy na Jelena nas.raly a hudbu si pustím na připnutém tabu v prohlížeči z Youtube když je dobrá, tak si jí stáhnu z tama v mp3 btw: aby měli všechny dostupné všechny své interprety. asi dobrej matroš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2015 16:37

Jakmile po mě něco chce kreditku hned při registraci, tak klikám na close.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 16:29

Z těch jmen znám akorát Madonnu a Rihannu a to jen tak, že ty jména znám. Jejich tvorba mi je u řiti, jako celý zbytku téhle partičky. Stejně tak mě nezajímá neplacená varianta Spotify. Vnímám to jako něco, co zbytečně kazí doposud slibně se vyvíjející platformu distribuce hudby. Aktuálně platím za Google Play a službu využívám od samotného počátku. Sice mě dost štve, že tam chybí řada mých oblíbených interpretů, ale za ty peníze to tak nějak toleruji. Pokud by mělo ovšem dojít k nějakému odlivu stávajících interpretů, které poslouchám, tak se na to vykašlu a za službu přestanu platit. To ovšem neznamená, že přejdu na nějaký Tidal. Mezi MP3 s vysokým datovým tokem a Flacem rozdíl neslyším a za ty peníze mě ta služba nezajímá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2015 16:28

"Uživatelé, kteří si navykli na bezplatný poslech prostřednictvím Spotify"Mam premium a zajimalo by mne, kdo realne pravidelne posloucha bezplatne Spotify, protoze se vsemi restrikcemi co tam aktualne jsou, pocinaje omezenim na preskakovani skladeb aj., mi to prijde spise nasiraci, nez pouzitelne, ci snad neco, na co bych si navyknul. Na premium to proste cloveka dokope. Kdyz chci neco free, tak mnohem lepsi je vyuzit treba SoundCloud apod., kde je volny poslech mnohem lepsi.Jinak "umelci", ci spise celebrity, zminene v clanku, az na jednoho ci dva produkuji hudbu ekvivalentni tahani kocky za ocas, takze pokud bych mel byt zly, tak at si vytvori tu vytouzenou exkluzivni sluzbu, a at uz tam zustanou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 15:49

Mně už na hudbu stačí jen Youtube, nic platit nemusím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2015 15:35

Alicia Keys, Arcade Fire, Beyoncé, Calvin Harris, Chris Martin (Coldplay), Daft Punk, Deadmau5, Jack White, Jason Aldean, J. Cole, Kanye West, Madonna, Nicki Minaj, Rihanna a Usher Nic z toho bych neposlouchal, ani kdyby mi za to jeste platili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2015 14:39

A co? Když to nebude na Spotify nebo Youtube nebo někde, tak si to prostě neposlechnu. Mohli ze mě mít aspoň tu reklamu, takhle na ně kašlu. Dělají, jak, kdyby ti umělci byli jednou ze životních potřeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2015 12:53

Nastane podobná situace, která panuje mezi XBOX a PS - služby si budou lidé vybírat podle množství kvalitních exkluzivek. Vzniknou dva nesmiřitelné tábory - Tydýti a Šupáci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2015 12:29

Streaming zdarma je marketing, fyzický koncert je výdělek.Budoucnost patří těm, kteří to pochopí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 12:09

Moc mě to netrápí. Nikoho z nich neposlouchám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 12:03

Nikomu nic neberu - lidi, kteří tyto celerbrity chtějí živit, ať tak prostě dělají nadále - jen jiným kanálem. Ode mně však tyto "hvězdy" neuvidí ani korunu, protože drtivou většinu z nich (vlastně všechny vyjmenované s vyjímkou Jacka Whitea) nerespektuji jako umělce. Sry, ale pokud Rihanna vydá tři alba za rok, nechá si texty a hudbu složit od někoho jiného a pak pláče, že nemá peníze - ne, to fakt podporovat nebudu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2015 11:59

Fanoušci na to mohou také zareagovat. Kdyby jim na koncerty chodili pouze ti, kteří platí za stažení písničky nebo platí měsíční předplatné z nějakých streamovacích služeb. Kolik bych se jich sešlo pod pódiem? Nechápou, že chtějí sice piráty vymazat, na druhou stranu právě drtiná většina těchto pirátů pak chodí na koncerty a nebojí se zaplatit 1200kč za lístek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 10:52

Celé to má dvě roviny... Je evidentní, a nikdo by to tak nechtěl, že skupina nebo umělec když vydá album, tak z něj chce peníze. Pokud vydavatelství prodá dva miliony CD a interpretovi pošle 2 000 dolarů, je jasné, že se mu to sotva může líbit. Pokud si na Spotifi 160 milionů lidí pustí písničku a interpret dostane za to 4 000 dolarů, je to tristní (0,000025 dolarů za přehrátí tedy asi 0,0005kč) . Je naprosto jasné proč nemůže služba zdarma jako "Free Spotify" fungovat. To aby se interpret uživil by znamenalo chrlit každý týden nové album a to není reálné.
Je pak naprosto pochopitelné proč celebrity které můžou, ze Spotify muziku stáhnou. Protože lidem, stačí poslechnout si album na spotify s pár reklamami během přehrávání. Interpret z toho ale nic nedostane (možná půl halíře za celé album). Je jasné, že pokud interpret může hudbu stáhnout a nabízet ji ve výnosnějším kanálu, tak to udělá.
Tidal se jen chopil příležitosti. Nenabízí Free verzi, celebritám zřejmě nabídl podíl, nebo alespoň slušnou sumu za přehrátí. Interpreti pak zareagovali celkem pochopitelně, tlačí Tidal, protože jim vydělá víc, respektive, protože jim vůbec něco vydělá.
Exkluzivita pro Tidal je dobrá, ale není dobrá pro fanoušky, není dobrá ani pro interpreta v širším kontextu a časovém horizontu. Pokud tedy exkluzivity bude hodně, může to pak poškodit samotný Tidal, zatím jim ale fandím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 10:45

Pro streamovací služby hrozba, pro piráty výzva. Poslech „hvězd“ se pohne směrem k nelegálu. Nic jiného to neznamená.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 04. 2015 10:39

Excluzivita je spatna vsude. Mit a platit nekolik sluzeb, protoze zadna nema vse na to se muzu vykaslat. Lidi radeji prejdou na neco co ma vsechny interprety bez ohledu na excluzivitu (torrent)A pokud interpretum sezerou vsechny zisky ze streamovani distributori, tak to neni problem streamovacich sluzeb, ale spatnych smluv interpretu s distributory. Meli by se zamyslet jestli je jeste vubec potrebuji, nebo je pouzivat pouze na neco (fyzicke nosice, promo atd) a digitalni distribuci si delat sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 10:27

Kdo chce kam..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 04. 2015 10:25

No naštěstí jsem se zasekl v 50.-90. letech minulého století, takže mě tyhle problémy netrápí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 04. 2015 10:18

Jen tak dál, uplně to schvaluju. Jen ať všichni "umělci", co mě nazajímají a v životě bych je neposlouchal, publikují jen na TIDLITAL a ostatní použitelné služby jako Spotify a Google Play budou aspoň přehlednější s větší koncentrací kvalitní hudby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor