Na konci minulého roku Spotify používalo 406 milionů lidí a růstový trend pokračuje. O šest měsíců později, tedy na konci druhého čtvrtletí 2022, už hudbu nebo podcasty na platformě každý měsíc aktivně poslouchá 433 milionů lidí. Meziročně jde o 19% nárůst.
Z toho si 188 milionů lidí platí Spotify Premium (14% růst), byť rychleji přibývají neplatící uživatelky a uživatelé, kterých je už 256 milionů (22% růst). Příjmy z reklamy proto rostly rychleji v relativních číslech, nadále však platí, že činí zlomek z příjmů. Službu táhne placený tarif, který do kasy přinesl 2,5 miliardy eur, tj. o 22 % víc než před rokem ve stejném období.
Mezitím služba z reklamy ve druhém čtvrtletí měla jen 360 milionů eur, byť se stále jedná o 31 % růst. Spotify si finanční výsledky chválí, protože vesměs předčily očekávání. (Firma počítala se šesti miliony uživatelů a uživatelek méně.) Určitým tmavým puntíkem se stává Car Thing, chytrý přehrávač do auta.
Spotify totiž ukončuje výrobu. Náklady s tím spojené dosáhnou 31 milionů eur. I bez toho by služba tentokrát skončila opět ve ztrátě, která nakonec činí 194 milionů. Můžeme za tím sledovat mj. zvyšující se náklady na personál, Spotify totiž posílilo tým na prodej reklamy a akvizice.
Perlička na závěr: Spotify sice kvůli odchodu z Ruska přišlo o 8 milionů aktivních účtů, poslední druhé čtvrtletí ale bylo z hlediska růstu uživatelské základy nejsilnější ze všech druhých čtvrtletí v historii služby. Růst podpořil zvýšený počet reaktivací účtů v Evropě.
Zdroje: tisková zpráva | Spotify Q2 2022 Update