Švédská streamovací služba v uplynulém čtvrtletí dosáhla nejlepšího v uplynulém čtvrtletí utržila 2,5 miliardy eur a oproti loňsku si polepšila o 27 %. Provozní zisk činil 75 milionů a šlo o třetí kvartál v řadě a teprve pátý ve více než desetileté historii, kdy firma skončila v černých číslech. Pro Spotify tak letošek může být prvním rokem, kdy provoz nebude ztrátový.
Spotify každý měsíc poslouchá 381 milionů uživatelů, o 19 % více než loni. Předplatitelů bylo 172 milionů, těch s bezplatným tarifem pak 220 milionů. Nadále panuje velký nepoměr mezi platiči a neplatiči. Z jednoho předplatitele má v průměru lehce přes 4 eura měsíčně. Ti, kteří využívají bezplatný tarif s reklamou, měsíčně vygenerují jen 49 centů.
Firma očekává, že na konci roku bude mít 400 a 407 milionů posluchačů, z toho až 181 milionů předplatitelů. Pomoci má probíhající expanze v Asii i nová partnerství s mobilními operátory nebo výrobci smartphonů. Nokia a OnePlus budou Spotify předinstalovávat na vybrané telefony.
Spotify momentálně obsahuje přes 70 milionů skladeb rozdělených do více než čtyř miliard playlistů. V uplynulém čtvrtletí byl dle firemní zprávy zájem hlavně o nová alba Billie Eilish, Kanyeho Westa a Drakea. Roste též poslechovost podcastů, kterých je v katalogu Spotify již 3,2 milionu. Kolik lidí je odebírá, ale Švédové neupřesnili.
Na Spotify budeme mimochodem moci sledovat i náš nový Podcast Živě, příští pátek vyjde druhý díl.